Ο Μιχάλης Νομικός λίγο πριν την έναρξη του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, μας μιλά για τη συμμετοχή του στον φετινό αγώνα αλλά και γιατί το όνομα του είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το μοντέλο Toyota Starlet σε αγωνιστικό επίπεδο.
Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις στον χώρο των ελληνικών αγώνων που κάποιοι άνθρωποι έχουν συνδεθεί είτε με μια συγκεκριμένη φίρμα αυτοκινήτου είτε με κάποιο συγκεκριμένο μοντέλο. Αντίστοιχη περίπτωση είναι αυτή του Μιχάλη Νομικού, ο οποίος έχει συνδεθεί με την Ιαπωνική εταιρεία της Toyota αλλά και συγκεκριμένα με το Toyota Starlet, το οποίο έχει γράψει τη δική του ιστορία όλα αυτά τα χρόνια στους ελληνικούς αγώνες.
Με δεδομένο αυτό και με γεγονός πως θα δούμε τον Μιχάλη Νομικό να συμμετέχει με τον Κώστα Τροβά στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις με το γνωστό ασπρόμαυρο Toyota Starlet δεν χάσαμε την ευκαιρία να βρεθούμε στην Μεταμόρφωση Αττικής όπου στεγάζονται οι σύγχρονες εγκαταστάσεις της Miata, μιας πρότυπης μονάδας υποστήριξης της Mazda η οποία ιδρύθηκε από τον Μιχάλη Νομικό και τον Γιώργο Κουρή το 1991.
H μεγάλη των Starlet σχολή
Φτάνοντας στις εγκαταστάσεις της Miata, το βλέμμα μας πέφτει στα τρία μοντέλα της Toyota που βρίσκονται παρκαρισμένα στην είσοδο της επιχείρησης ενώ λίγα δευτερόλεπτα αργότερα ο Μιχάλης Νομικός μας υποδέχεται με χαμόγελο. Πριν προλάβουμε να μεταβούμε στον ιδιαίτερα φιλόξενο χώρο όπου και θα γίνει η κουβέντα μας, ο Μιχάλης με καμάρι μας λέει πως αυτά τα τρία οχήματα θα είναι στη ράμπα εκκίνησης του φετινού Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις.
Δεν χάνουμε χρόνο και ανυπομονούμε να μάθουμε πως ξεκίνησε η «ιστορία» με τα Starlet και πως ο ίδιος έχει συνδεθεί αγωνιστικά με το συγκεκριμένο Ιαπωνικό μοντέλο. Ο Μιχάλης μας λέει “πως ήταν παιδί της Toyota και πως όλα ξεκίνησαν το μακρινό 1977 όπου ξεκίνησε ως μηχανικός της ιαπωνικής φίρμας, το 1978 η αρχή γίνεται με το Toyota Starlet του Μανώλη Παναγιωτόπουλου, ο οποίος του εμπιστεύεται το service του αγωνιστικού του οχήματος. Από τα χέρια του έχουν περάσει Starlet πολλών αγωνιζόμενων όπως των Δημήτρη Βαζάκα, Σταμάτη Αθανάσουλα, Γιώργου Αγγελίδη, Νίκου Κανδιανόπουλου και πολλών άλλων”. “Συνεχίζοντας μας εξηγεί πως δεν τα ξεχωρίζει γιατί το κάθε ένα έχει ξεχωριστή θέση στη καρδιά του, καθώς τα συγκεκριμένα αγωνιστικά κουβαλούν όμορφες ιστορίες μιας άλλης ξεχωριστής εποχής”.
Ο Μιχάλης μας λέει “πως στο μπάκετ των Στάρλετ, της «ψυχής» των χωμάτινων αλλά και των ασφάλτινων ράλλυ, στην κλάση 1.300, ανδρώθηκαν οι περισσότεροι οδηγοί αγώνων” δεν μπορούμε να διαφωνήσουμε καθώς μέσα από την συγκεκριμένη κλάση είδαμε να κάνουν τα πρώτα τους αγωνιστικά βήματα σπουδαίοι οδηγοί στον ελληνικό μηχανοκίνητο χώρο.
Μιχάλης Νομικός – Γιώργος Κουρής μια ζωή μαζί
Έχουμε ακούσει πολλές φορές για φιλίες που αντέχουν στο χρόνο, που δοκιμάστηκαν αλλά όχι μόνο άντεξαν, αλλά δυνάμωσαν και έγιναν κάτι πιο σημαντικό, οικογένεια. Αυτή η ξεχωριστή φιλία συνδέει τους Μιχάλη Νομικό και Γιώργο Κουρή. Μαζί από μικρή ηλικία ως μηχανικοί της Toyota, αποφάσισαν να ανοίξουν τη δική τους επιχείρηση το 1984 στον Βύρωνα και από τότε είναι κυριολεκτικά αχώριστοι, ενώ από το 1991 διατηρούν στην Μεταμόρφωση Αττικής την πρότυπη μονάδα υποστήριξης Miata της Mazda.
Δεν μπορούμε να μην τους ρωτήσουμε γιατί ενώ είχαν τις γνώσεις και την εμπειρία δεν έλαβαν μέρος στους αγώνες πολύ νωρίτερα. Αυτή τη φορά τον λόγο θα πάρει ο Γιώργος Κουρής, “ξέρετε δεν το είχαμε σκεφτεί ποτέ η αλήθεια είναι, μας άρεσε η ιδέα του να κάνουμε service στα αγωνιστικά των πελατών μας και η ικανοποίηση που λαμβάναμε όταν βλέπαμε τα αγωνιστικά μας να πρωταγωνιστούν ήταν κάτι το πολύ όμορφο”. “Εμάς η δουλειά μας όλα αυτά τα χρόνια είναι να είμαστε μηχανικοί και αυτό κάναμε και τότε, δεν είχαμε βλέψεις για κάτι παραπάνω”.
Ωστόσο φτάνουμε στο 2014 και αυτό αλλάζει, αποφασίζετε να γίνεται και αγωνιστικό δίδυμο, πως συνέβη αυτό; Ο Μιχάλης μας λέει γελώντας, “ήταν ιδέα του γιου μου περισσότερο ήθελε να μας δει να τρέχουμε σε αγώνες, έτσι αποφασίσαμε και εμείς «σαν νέα παιδιά» να πάρουμε μέρος στους αγώνες φυσικά με ένα Toyota Starlet. θέλαμε να λάβουμε μέρος με ένα αυτοκίνητο που μας χαρακτηρίζει. Έτσι το 2014 ξεκινήσαμε με το Starlet στην κατηγορία των Ιστορικών αυτοκινήτων”.
“Στη συνέχεια μιας και ο Γιώργος αποφάσισε να βγει στην «αγωνιστική σύνταξη» εγώ συνέχισα να τρέχω με τον Κώστα Τροβά, ο οποίος είναι από το 2019 ο συνοδηγός μου”.
Το όνειρο του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις
Με το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις να πλησιάζει δεν μπορούσαμε να μην αναφερθούμε και σε αυτό. Ρωτήσαμε τον Μιχάλη πως προέκυψε αυτό και αν ήταν κάτι που περίμεναν από καιρό. Ο ίδιος μας απάντησε πως “το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις είναι κάτι πολύ σημαντικό για όσους τρέχουν σε ιστορικούς αγώνες αυτοκινήτων και πως ήταν στα σχέδια τους από καιρό”, δεν παρέλειψε να μας αναφέρει πως “δεν είναι εύκολο από πλευράς κόστους, καθώς το να δημιουργηθεί ένα αγωνιστικό από την αρχή και στη συνέχεια να μπορέσει κάποιος να υποστηρίξει τον αγώνα όπως πρέπει έχει μεγάλο χρηματικό αντίτιμο”. “Ευτυχώς έχουμε κάποιους χορηγούς οι οποίοι μας έχουν βοηθήσει και θα ήθελα να τους αναφέρω, εκτός από τους Νομικό-Κουρή, έχουμε μαζί μας τον Γιώργο Ακίσκαλο, την Magna Power και την Fanatix Models”.
Με τις ημέρες να πλησιάζουν για την έναρξη του αγώνα, θελήσαμε να μάθουμε αν έχουν κάνει δοκιμές, πως κρίνουν τη φετινή διαδρομή αλλά και αν γνωρίζουν για τον συναγωνισμό που θα βρουν μπροστά τους. Ο Μιχάλης γελώντας ξεκίνησε να απαντά ανάποδα, “γνωρίζουμε πως θα υπάρχουν αρκετά πληρώματα στην κλάση μας, αλλά εμείς έχουμε πρώτα ως κύριο μέλημα το να διασκεδάσουμε, όλα τα υπόλοιπα έρχονται δεύτερα, τώρα όσον αφορά τις δοκιμές, ναι έχουμε κάνει δοκιμές με τον Κώστα (Τροβά) και πιστεύω είμαστε σε καλό επίπεδο, τώρα η διαδρομή ενώ είναι πολύ καλή έχει μόνο ένα μεμπτό σημείο την ειδική διαδρομή «Στρώμη», είναι σε πάρα πολύ κακή κατάσταση αν και από όσο γνωρίζω οι άνθρωποι της οργάνωσης πασχίζουν για να την διορθώσουν, κατά τα άλλα είναι ένας πολύ όμορφος αγώνας και είμαστε χαρούμενοι που έχει επιστρέψει και το service στο δρόμο, διότι θα ζήσουμε εικόνες μιας άλλης εποχής”.
Αναφορικά με το Toyota Starlet με το οποίο θα λάβετε μέρος τι μπορείτε να μας πείτε για αυτό. “Το Starlet όπως γνωρίζετε είναι 1.300 κ.εκ. με τον κινητήρα του να αποδίδει 100 ίππους, χρησιμοποιεί ένα κιβώτιο 5 ταχυτήτων ενώ τα περισσότερα μέρη του είναι βάση της ομολογκασιόν καθώς δεν επιτρέπεται κάποια επέμβαση. Οι αναρτήσεις είναι της JAMSport και φτιάχνονται στην Ελλάδα από τον Μιχάλη Κυρλαγκίτση. Οι ζάντες είναι 13αρες ενώ τα ελαστικά που θα χρησιμοποιήσουμε είναι αυτά της Kumho”. “Φυσικά να μην ξεχάσω να αναφέρω και τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας μας, οι οποίοι έχουν κάνει τα πάντα για να λάβουμε μέρος στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις. Αυτοί είναι οι Γιάννης Νομικός, Γιάννης Στρεσιώτης, Πέτρος Παπαδόπουλος ενώ άφησα για το τέλος τον άνθρωπο που είναι μαζί μου όλα αυτά τα χρόνια, τον Γιώργο Κουρή, ο οποίος θα έχει χρέη Team Manager (γέλια)”.
Τι θα φέρει το μέλλον
Δεν θα μπορούσαμε να μην σχολιάσουμε και την κατάσταση που επικρατεί στους ελληνικούς αγώνες. Ο Μιχάλης Νομικός τα τελευταία χρόνια αγωνίζεται σε μία κατηγορία η οποία ουσιαστικά δεν υπάρχει καθώς έχει απαξιωθεί. Μιλάμε για την κατηγορία των Ιστορικών αυτοκινήτων η οποία συνεχώς παρακμάζει. Ο ίδιος ως ενεργός οδηγός μας είπε πως “είναι θλιβερή αυτή η κατάσταση καθώς δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον από την Ομοσπονδία ώστε να βρεθεί μια λύση. Η έλλειψη προβολής αλλά και η απαξίωση όλων αυτών που τρέχουν στους αγώνες έχει φέρει τους ελληνικούς αγώνες σε ένα τέλμα”. Ο ίδιος μας τόνισε πως “αν δεν υπήρχαν όλοι αυτοί που ήθελαν να λάβουν μέρος στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις, ουσιαστικά δεν θα υπήρχε καμία αγωνιστική εκδήλωση φέτος και για αυτό ευθύνονται συγκεκριμένοι”.
Όσον αφορά το μέλλον τους μας είπε πως “στόχος του είναι να βάλει τον γιο του Γιάννη στους αγώνες αν και αυτό θα γίνει σταδιακά, το σίγουρο είναι πως θα μας δείτε ως θεατές στο Ράλλυ Ακρόπολις, εκτός αν φτιάξουμε Starlet WRC και λάβουμε μέρος (γέλια)”. Κλείνοντας την πολύ όμορφη αυτή συζήτηση τόσο ο Μιχάλης Νομικός όσο και ο Γιώργος Κουρής “ευχήθηκαν καλό αγώνα σε όλους και καλή διασκέδαση”. Εμείς με τη σειρά μας τους ευχαριστούμε για την φιλοξενία και τον χρόνο που μας διέθεσαν, ενώ θα τους ευχηθούμε καλή επιτυχία στον αγώνα._ Γ. Τ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ