X
Eλληνικοί αγώνες

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022: Οδηγός για τον θεατή

Ένας πλήρης οδηγός με όλα όσα θέλετε να μάθετε για ένα 4ήμερο δράσης και θεάματος στο φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.

Η αναμφίβολα επιτυχημένη και ολική επαναφορά του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις το 2021 στο καλεντάρι του WRC αποτελεί συνταγή επιτυχίας για το φετινό και παρακαταθήκη για τα επόμενα.

Ηδη η υποδοχή του κοινού στην Υπερειδική που θα γίνει την ερχόμενη Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου στο ΟΑΚΑ επιβεβαιώνει τις αισιόδοξες προβλέψεις και φανερώνει την δίψα του κοινού για αγωνιστικό θέαμα.

Και αν οι παλαιότεροι και ρομαντικοί θυμούνται πολυήμερες εκστρατείες στα βουνά όλης της χώρας, ο τηλεοπτικός προσανατολισμός του αθλητικού προϊόντος και ο περιορισμός του budget των ομάδων και των διοργανωτών παγκοσμίως κάνουν την παρακολούθηση των ΕΔ από κοντά μια εύκολη και προσιτή υπόθεση.

Το μόνο που χρειάζεται είναι πρωϊνό ξύπνημα και πρόγραμμα!
Για το πρώτο δεν έχουμε λύση αλλά για το 2ο ακολουθήστε τις προτάσεις μας.

Υβριδικοί κινητήρες για τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1

Ακολουθώντας την τάση εξηλεκτρισμού της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, από φέτος η κορυφαία κατηγορία αυτοκινήτων στο θεσμό κάνει χρήση υβριδικής τεχνολογίας, και αυτής που γνωρίζουμε ως plugin. Έτσι, τα αυτοκίνητα Rally1 διαφέρουν σημαντικά από εκείνα που είδαμε πέρυσι στις ειδικές διαδρομές του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Ας δούμε τις σημαντικότερες διαφορές.

Η βασική φιλοσοφία είναι αντίστοιχη με αυτήν των plugin μοντέλων παραγωγής. Ο κινητήρας -ένα από τα ελάχιστα στοιχεία που διατηρήθηκε απαράλλακτο από την προηγούμενη γενιά- είναι 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος, με χωρητικότητα 1.600 κ.εκ. και στόμιο τούρμπο διαμέτρου 36 mm. Από το 2022, όμως, ενισχύεται με την προσθήκη ενός ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 136 ίππων και 180 Nm ροπής, στοιχείο που εκτοξεύει την ισχύ για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα στους 530 ίππους και τη ροπή σε περισσότερα από 500 Nm. Το υβριδικό σύστημα είναι ίδιο για όλες τις ομάδες και κατασκευάζεται από την εταιρεία Compact Dynamics. Ο ηλεκτροκινητήρας MGU και η μπαταρία των 3,9 kWh έχουν κατασκευαστεί ως μία ενιαία μονάδα, η οποία τοποθετείται ακριβώς πίσω από τα καθίσματα του πληρώματος. Μάλιστα, το περίβλημά της είναι κατασκευασμένο από υλικό που αντέχει δυνάμεις έως και 70g σε περίπτωση πρόσκρουσης! Το συνολικό βάρος του υβριδικού συστήματος είναι 95 κιλά, την ώρα που το ελάχιστο επιτρεπόμενο βάρος των αυτοκινήτων έχει ανέβει στα 1.260 κιλά, 70 επιπλέον σε σχέση με το παρελθόν.

Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί πλήρως με εξωτερική παροχή στο service park μέσα σε περίπου 25 λεπτά, ενώ η ενέργεια ανανεώνεται επίσης μέσω ανάκτησης, είτε αφήνοντας το πεντάλ του γκαζιού είτε φρενάροντας. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν τρία προγράμματα λειτουργίας. Το πρώτο είναι το Full Electric Mode, όπου το αυτοκίνητο κινείται αποκλειστικά με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα. Αυτό συμβαίνει σε προκαθορισμένες από την οργάνωση διαδρομές ή στο service park, με την αυτονομία να περιορίζεται στα 20 χλμ. Εν συνεχεία, υπάρχει το Stage Start mode, που χρησιμοποιείται στην εκκίνηση κάθε ειδικής. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του την πλήρη συνδυαστική ισχύ του υβριδικού συνόλου, από τη στιγμή που θα ξεκινήσει έως ότου φρενάρει για πρώτη φορά. Τέλος, υπάρχει και το Stage Mode, με το υβριδικό σύστημα να λειτουργεί ανάλογα με τη στιγμιαία κατάσταση της μπαταρίας, αλλά και το επιλεγμένο πρόγραμμα χαρτογράφησης της μονάδας. Κάθε ομάδα έχει στη διάθεσή της τρεις διαφορετικές επιλογές, τις οποίες και δηλώνει πριν από κάθε ειδική διαδρομή. Ουσιαστικά, οι οδηγοί δεν έχουν τη δυνατότητα ενεργοποίησης της επιπλέον ώθησης από μόνοι τους, και βασίζονται στον προγραμματισμό που έχει κάνει κάθε ομάδα πριν από κάθε ειδική, σύμφωνα με στοιχεία όπως είναι το συνολικό της μήκος αλλά και η πρόβλεψη που έχει γίνει αναφορικά με την ανάκτηση ενέργειας.

Αλλαγές στη μετάδοση και τα καύσιμα

Σημαντικές είναι οι αλλαγές και στο σύστημα μετάδοσης, με μεγαλύτερη αυτήν της κατάργησης του ενεργού κεντρικού διαφορικού. Κάτι που σημαίνει ότι η ροπή μοιράζεται ανάμεσα στους δύο άξονες με διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης, σε ποσοστό 50:50, χωρίς δυνατότητα μεταβολής. Την ίδια ώρα, το κιβώτιο ταχυτήτων παραμένει σειριακό, αλλά είναι πλήρως μηχανικό και μόλις 5 σχέσεων, αντίστοιχο με αυτό των αυτοκινήτων Rally2. Μάλιστα, καταργήθηκε και ο χαρακτηριστικός επιλογέας «πεταλούδα» στο τιμόνι, ενώ πιο απλή είναι η αρχιτεκτονική της ανάρτησης, με τη διαδρομή να περιορίζεται στα 270 mm.

Τέλος, η «πράσινη στροφή» του WRC ολοκληρώνεται με τη χρήση ενός μείγματος βιοκαυσίμων και συνθετικών καυσίμων για τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1. Αποκλειστικός προμηθευτής είναι η P1 RacingFuels, η οποία υπόσχεται μειωμένες εκπομπές CO2 με αντίστοιχη απόδοση, αλλά και σχεδόν ίδιο κόστος.

Κατηγορίες, αυτοκίνητα, βαθμολογία

Κάτω από τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1 βρίσκονται τέσσερις κατηγορίες που συμπληρώνουν την αγωνιστική πυραμίδα του WRC και, στις ειδικές διαδρομές του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, με εξαίρεση τη Rally5, συμμετέχουν αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών.

Rally2

Ουσιαστικά δεν πρόκειται για κάποια νέα κατηγορία, αλλά για τα αγωνιστικά προδιαγραφών R5, τα οποία και μετονομάστηκαν σε Rally2. Όταν παρουσιάστηκαν, σχεδόν πριν από μία δεκαετία, αντικατέστησαν τα S2000 και σχεδόν άμεσα σημείωσαν τεράστια επιτυχία, προσελκύοντας το ενδιαφέρον αρκετών Κατασκευαστών. Βασικός στόχος της FIA ήταν να διατηρήσει το κόστος χαμηλά. Έτσι, ο κινητήρας έχει χωρητικότητα 1.600 κ.εκ. και είναι υπερτροφοδοτούμενος, με την απόδοσή του να φτάνει τους 290 ίππους. Η κίνηση μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς με ένα διαφορικό σε κάθε άξονα, ενώ γίνεται χρήση σειριακού μηχανικού κιβωτίου. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα είναι περιορισμένα, ενώ δεν επιτρέπονται εξεζητημένες λύσεις στον τομέα της ανάρτησης, αν και το χαμηλό ελάχιστα επιτρεπόμενο βάρος των 1.230 κιλών επιτρέπει στις κατασκευές του είδους να είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικές. Κλειδί στην επιτυχία της κατηγορίας είναι το γεγονός ότι για την κατασκευή χρησιμοποιούνται μηχανικά μέρη από αυτοκίνητα παραγωγής, στοιχείο που βοήθησε στη διατήρηση του κόστους χαμηλά. Τουλάχιστον στην αρχή…

Rally3

Πρόκειται για τη νεότερη προσθήκη στην πυραμίδα των αγώνων ράλλυ. Ανάμεσα στα τετρακίνητα R5 και τα προσθιοκίνητα R3, το μοναδικό σκαλοπάτι μέχρι πρότινος ήταν τα τετρακίνητα R4, πιο γνωστά και ως Group N. Με δεδομένο ότι η συγκεκριμένη κατηγορία έκανε τον κύκλο της, η FIA παρουσίασε τις προδιαγραφές Rally3 ως ένα σκαλοπάτι πριν από τα αγωνιστικά προδιαγραφών Rally2. Ουσιαστικά, μόνο η Ford έχει παρουσιάσει μοντέλο της συγκεκριμένης κατηγορίας, φυσικά στο αμάξωμα του Fiesta. Σε σχέση με το προσθιοκίνητο Rally4, η πρώτη διαφορά εντοπίζεται στην αυξημένη ισχύ του κινητήρα, ο οποίος είναι υπερτροφοδοτούμενος και έχει χωρητικότητα 1.500 κ.εκ. Η απόδοσή του με το στόμιο του τούρμπο στα 31 mm αγγίζει τους 235 ίππους, την ώρα που η ροπή φτάνει τα 415 Nm. Η δεύτερη και σημαντικότερη αφορά, φυσικά, το σύστημα μετάδοσης, με την κίνηση να μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς. Το κιβώτιο είναι σειριακό 5 σχέσεων, διαθέτει υδραυλικό χειρόφρενο και ρυθμιζόμενη ανάρτηση.Το ελάχιστα επιτρεπόμενο βάρος είναι 1.210 κιλά, ενώ το κόστος του αγγίζει τα 100.000 ευρώ.

Rally4

Εδώ συναντάμε την κορυφαία κατηγορία των προσθιοκίνητων αγωνιστικών. Σε αυτή συμπεριλαμβάνονται εκείνα που παλαιότερα αποκαλούσαμε «R2». Στη δική τους περίπτωση, με εξαίρεση κάποιες διαφορές που εντοπίζονται στην εισαγωγή αέρα στην οροφή και στο καπό, τα αυτοκίνητα είναι ίδια με τα αντίστοιχα παραγωγής. Βέβαια, κάτω από το αμάξωμα κρύβουν αγωνιστικά μηχανικά μέρη που τους επιτρέπουν να σημειώνουν κορυφαίες επιδόσεις.

Κοινό χαρακτηριστικό σε κάθε περίπτωση, εκτός από την κίνηση στους εμπρός τροχούς, είναι το σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων και το ελάχιστο επιτρεπόμενο βάρος των 1.080 κιλών. Όσον αφορά τον κινητήρα, δεκτά γίνονται μοντέλα με ατμοσφαιρικό κινητήρα από 1.390 έως και 2.000 κ.εκ., αλλά και υπερτροφοδοτούμενα σύνολα χωρητικότητας από 927 έως και 1.333 κ.εκ. Στην περίπτωση των αυτοκινήτων με κινητήρα τούρμπο, το στόμιο υποχρεωτικά πρέπει να είναι 30 mm. Η απόδοσή τους σε κάθε περίπτωση αγγίζει τους 210 ίππους, ενώ το κόστος δεν πρέπει να ξεπερνάει -θεωρητικά πάντα- τα 70.000 ευρώ.

Rally5

Η συγκεκριμένη κατηγορία τοποθετείται στη βάση της πυραμίδας και ουσιαστικά αποτελεί το… εφαλτήριο για να κάνει κάποιος τα πρώτα του βήματα στους αγώνες ράλλυ. Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα χαρακτηρίζονται από την απλότητα που διακρίνει την κατασκευή τους. Οι μοναδικές αλλαγές που επιτρέπονται είναι αυτές που αφορούν τον εξοπλισμό ασφαλείας, την ανάρτηση και τα φρένα, ενώ πρόσφατα επιτράπηκε η χρήση σειριακού κιβωτίου και μία μικρή αναβάθμιση στον κινητήρα. Ο τελευταίος πρέπει να είναι είτε ατμοσφαιρικός έως 1.600 κ.εκ. είτε υπερτροφοδοτούμενος έως 1.333 κ.εκ. Στην πρώτη περίπτωση το ελάχιστα επιτρεπόμενο βάρος είναι 1.030 κιλά, ενώ στη δεύτερη 1.080 κιλά, με το κόστος κτήσης να υπολογίζεται γύρω στα 40.000 ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τη βαθμολογία, μέχρι στιγμής πρωτοπόροι είναι:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΤΟΥ EKO RALLY ACROPOLIS

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022, πού και πότε;

Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θα διεξαχθεί από τις 8-11 Σεπτεμβρίου με επίκεντρο την πόλη της Λαμίας και περιλαμβάνει ε.δ. στην Αττική, στην Κεντρική Ελλάδα αλλά και στο Αθλητικό επί-κέντρο της Αθήνας! Στην φετινή του μορφή ο αγώνας, έχει ειδικές διαδρομές συνολικού μήκος 303,30 αγωνιστικών χιλιομέτρων.

Πιο συγκεκριμένα το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις ξεκινά την Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου, με την 1η αγωνιστική δραστηριότητα, το Shakedown στα περίχωρα της Λαμίας το πρωϊ.
Στην συνέχεια η επίσημη τελετή εκκίνησης και η ΕΚΟ Super Special Stage θα πραγματοποιηθούν το απόγευμα στο ΟΑΚΑ.
Η 1η μέρα στα βουνά είναι η Παρασκευή που ξεκινά από το Λουτράκι και ολοκληρώνεται στην Λαμία γύρω από την οποία θα είναι όλη η δράση τις επόμενες 2 ημέρες .

Οι ειδικές διαδρομές του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις

Εάν η επιλογή σημείου σάς φαίνεται σπαζοκεφαλιά ή αν είναι η πρώτη σας φορά στο βουνό, μην αγχώνεστε! Έχουμε προνοήσει και σε συνεργασία με τον LM . έχουμε κάποιες προτάσεις με προσβάσεις. Ανοίξτε χάρτες, ενεργοποιείστε GPS και μελετήστε λίγο τα ωράρια.

Το Shakedown, είναι η πρώτη γεύση για θεατές και πληρώματα πριν ακόμη και από την εκκίνηση. Μία διαδρομή αντιπροσωπευτική των ε.δ. του αγώνα. Οι συμμετέχοντες χωρίζονται σε P1, P2, P3 (Priority), και μη FIA οδηγούς. Όλοι οι συμμετέχοντες δύναται να πραγματοποιήσουν 3 περάσματα συνολικά και με τον τρόπο αυτό προετοιμάζονται όσο το δυνατόν καλύτερα στις απαιτήσεις του κάθε αγώνα! Το Shakedown του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, θα διεξαχθεί σε διαδρομή 3.62 χιλιομέτρων, πέριξ της Λαμίας.

ΕΚΟ Super Special Stage @Olympic Stadium

Το αναβαθμισμένο Ολυμπιακό Στάδιο, έχοντας «αποχωριστεί» το γρασίδι για μια χάρη μίας ασφάλτινης διαδρομής συνολικού μήκους 2 χιλιομέτρων που φέρνει δράση, ήχους και εικόνες WRC στην πόλη , κοντά σε κάθε φίλο του σπορ, παλιό ή νέο, ανεξαρτήτως φύλου ή/και ηλικίας. Η παράλληλη χάραξη της διαδρομής προσφέρει θέαση από κάθε σημείο των κερκίδων και καθώς τα αυτοκίνητα αγωνίζονται σε δυάδες, το ενδιαφέρον για τους θεατές αναμένεται υψηλό καθ όλη την διάρκεια της εκδήλωσης.

Στοιχεία

1,95 χλμ. / 16 στροφές / 1 γέφυρα / 1 άλμα / 70 συμμετοχές / 31 σημαίες

Κατασκευή

200 εργαζόμενοι 8 ημέρες / 1.000 κυβικά μέτρα χαλίκι / 4.000 τετραγωνικά μέτρα ξύλο / 120 τόνοι χάλυβα / 1.004 μέτρα προστατευτικά στηθαία

Το πρόγραμμα της Πέμπτης 8 Σεπτεμβρίου στο ΟΑΚΑ

16:30 Άνοιγμα θυρών ΟΑΚΑ και αναγνωρίσεις της διαδρομής για το 3ο γκρουπ πληρωμάτων. Τα πληρώματα θα γράψουν τις σημειώσεις τους κινούμενα είτε πεζή είτε με scooter.

17:00 Παγκόσμιος Τελικός eSports WRC στην αίθουσα Κασιμάτης του ΟΑΚΑ.

18:30 Αυτόγραφα σε θεατές από τους οδηγούς, στο Rally Village του OAKA (εντός του περιβάλλοντα χώρου του σταδίου, από την πλευρά της Λ. Ειρήνης).

18:30 Ο Athens DeeJay 95,2, με τον Μιχάλη Τσαουσόπουλο στα decks, «αναλαμβάνουν» τον ήχο στο ΟΑΚΑ.

19:00 Συνοδήγηση τυχερών προσκεκλημένων σε ένα Ford Fiesta Rally 3 Junior WRC της MSport Poland.

Οι προτάσεις μας για ένα απολαυστικό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις

Για να ξαναμάθουμε το Ακρόπολις έχουμε προνοήσει και σάς έχουμε κάποιες προτάσεις παρακολούθησης με προσβάσεις πάλι με την βοήθεια του «ΕΛ-ΕΜ» κατά κόσμον Λώρη Μελετόπουλου, ο οποίος μάς βοηθά ώστε να γίνει και το φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, μία αξέχαστη εμπειρία!

Πέμπτη 08.09.22
Shakedown

Μήκος: 3,62 χλμ.
Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: 04:56
Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: 08:01

Περιγραφή: Αντιπροσωπευτικό των διαδρομών του αγώνα, το πρώτο κομμάτι του Shakedown αν και σε σκληρό οδόστρωμα, είναι γρήγορο, με τεχνικές στροφές. Στη συνέχεια, καθώς ανηφορίζει, ο δρόμος φαρδαίνει και η διαδρομή παραμένει τεχνική και γρήγορη.

Πρόσβαση θεατών
Καθώς δεν υπάρχει ενδιάμεση πρόσβαση
για φίλαθλους και κάτοικους της περιοχής για το Shakedown, συστήνεται η είσοδος με τα πόδια από τον τερματισμό, έχοντας νωρίτερα παρκάρει στο δρόμο Λαμίας-Δομοκού.

Παρασκευή 09.09.22

Υπάρχουν αρκετές προτάσεις γι αυτήν την ημέρα:

Α. Ε.Δ. Λουτράκι (SS2/4)


Μήκος: 17,95 χλμ.

Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: ΕΔ 2 04:50
Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: ΕΔ 2 07:53
Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: ΕΔ 4 11:29

Παρακολουθούμε τα δύο περάσματα σε διαφορετικό σημείο περπατώντας λίγο στην Ε.Δ. ανάμεσα στα δύο loops καθώς ο δημόσιος δρόμος ενδιάμεσα θα παραμείνει κλειστός.

Περιγραφή: Πρόκειται για μια αρκετά τεχνική ε.δ.. Η αφετηρία της βρίσκεται λίγο μετά το Λουτράκι και συγκεκριμένα ακριβώς πριν την είσοδο του «ΧΥΤΑ», μετά τον οικισμό Καλλιθέας.
Στα πρώτα 7,30 χλμ. η διαδρομή είναι σχετικά στενή, αλλά γρήγορη.
Κατόπιν «μπαίνει» σε άσφαλτο σε μια κλειστή αριστερή στροφή και ανηφορίζει για περίπου 2,8 χλμ.. Η συνέχεια είναι σε χώμα «3A», με ένα πολύ στρωτό και γρήγορο κομμάτι μήκους 3,6 χλμ.. Στη διασταύρωση που οδηγεί προς Παναγία Πράθι, τα αυτοκίνητα στρίβουν αριστερά προς το Λουτράκι, σε ένα ιδιαίτερα γρήγορο κατηφορικό κομμάτι 3,9 χλμ. μέχρι τον τερματισμό, εμπρός από την εκκλησία του οικισμού Νέα Πολιτεία.

Πρόσβαση θεατών
Κινούμενοι στην ΕΟ Αθηνών-Κορίνθου με κατεύθυνση προς Κόρινθο, βγαίνετε στην έξοδο προς Αγ. Θεοδώρους. Σε 360 μ. συναντάτε σταθμό διοδίων. Μετά από 170 μ., στο Stop, στρίβετε αριστερά και μετά από 1,73 χλμ. (ακριβώς πριν από γραμμές τραίνου) στρίβετε πάλι όλο αριστερά, στον πρώτο δρόμο. Σε 580 μέτρα, έχοντας «αφήσει» δύο δρόμους στα δεξιά, στρίβετε λοξά αριστερά και μετά από 220 μ. (έχοντας περάσει κάτω από τη δεύτερη γέφυρα), πάλι αριστερά. Σε 180 μ. στρίβετε δεξιά σε στενό ανηφορικό δρόμο προς «Κιάφα Μπέκα».
Έπειτα από 2,77 χλμ. (όπου χωματόδρομος στα δεξιά) συνεχίζετε ευθεία.
Και είτε

1. Σε 1,46 χλμ. η ΕΛ.ΑΣ. θα διακόπτει την κυκλοφορία. Περπατώντας για τα επόμενα 500 μ. θα φτάσετε στο 7,52 χλμ.της ειδικής διαδρομής, όπου από χώμα μπαίνει σε ασφάλτινο κομμάτι.
Προσοχή: Ο δρόμος θα διακοπεί από την ΕΛ.ΑΣ. 500 μ. πριν το 7.52 της ειδικής καθώς είναι δρόμος διαφυγής σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Παρακαλούμε κρατήστε τον ανοιχτό.

Είτε 2. αν είστε πιο θαρραλέοι ή οδηγείτε SUV στρίβετε αριστερά λίγο πριν το 1,46χλμ και συνεχίζετε για 4,58 χλμ. και στρίβετε αριστερά. Μετά από 1,03 χλμ. η διαδρομή γίνεται ασφάλτινη και μετά από ακόμα 1.0 χλμ. φτάνετε στο 10,34 χλμ.της ειδικής διαδρομής, στο σημείο όπου τα αγωνιστικά αυτοκίνητα στρίβουν από την άσφαλτο στο χώμα.

ΓΙΑ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Β. Ε.Δ. Λιβαδειά (SS6)

Μήκος: 21,03 χλμ.
Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: 12:12
Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: 15:15

Περιγραφή: Τα πρώτα 5,6 χλμ. είναι γνωστά από την παλιά ειδική διαδρομή «Ευαγγελίστρια». Αυτό το τμήμα έχει πολύ καλό οδόστρωμα, ωστόσο, επειδή στην πορεία έχει ασφαλτοστρωθεί, η ε.δ. στρίβει αριστερά και περνώντας μέσα από δύο παλιά λατομεία μαρμάρου φτάνει και διασχίζει την άσφαλτο της Αγ. Άννας. Από εκεί ξεκινάει ένα φαρδύ και γρήγορο κομμάτι, που μετά από 4,2 χλμ. στρίβει δεξιά σε δασικό και πιο στενό δρόμο. Μετά από άλλα 4,2 χλμ. τερματίζει σχεδόν 1,7 χλμ. πριν από το χωριό του Ελικώνα.

Πρόσβαση θεατών
1. Κινούμενοι στο δρόμο Θήβας-Λιβαδειάς, στρίβετε αριστερά προς «Αγ. Τριάδα», «Αγ. Άννα» και «Δόμβραινα». Σε 2,0 χλμ. στρίβετε αριστερά και σε 5,77 χλμ. μπαίνετε στο χωριό «Αγ. Τριάδα», το οποίο διασχίζετε.

1. Σε 1,84 χλμ. από την έξοδο του χωριού, όπου ξεθωριασμένη πινακίδα, στρίβετε αριστερά, σε άσφαλτο. Σε 4,94 χλμ. (πλατάνια) στρίβετε δεξιά, σε χωματόδρομο. Σε 1,38 χλμ. φτάνετε στο 5,62 χλμ. της ε.δ.. Παρκάρετε ακολουθώντας τις οδηγίες των κριτών.

ΓΙΑ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

2. Σε 2,85 χλμ. φτάνετε στο 12,78 χλμ. της ειδικής, στο σημείο που η διαδρομή διασχίζει την άσφαλτο και συνεχίζει προς τον Ελικώνα.

ΓΙΑ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Γ. Ε.Δ. Βωξίτες (SS7) ενδεχομένως προλαβαίνετε και μετά το Λουτράκι 1 & 2

Μήκος: 22,97 χλμ.
Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: 14:50
Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: 17:53

Περιγραφή: ίσως έχει φαρδύνει πολύ και έχει γίνει αεροδρόμιο αλλά παραμένει κλασικό Ακροπολικό κομμάτι. Μία από τις πλέον κλασικές ακροπολικές ειδικές διαδρομές. Ξεκινά πάνω από τα μεταλλεία βωξίτη στον παραλιακό δρόμο Ιτέας-Γαλαξιδίου, με ανηφορικό και πολύ γρήγορο κομμάτι, για να βγει στην άσφαλτο έπειτα από 8,5 χιλιόμετρα. Μετά από 370 μέτρα ασφάλτου μπαίνει στις Καρούτες, όπου η ευχαρίστηση συνεχίζεται αμείωτη. Γρήγορο έως πολύ γρήγορο «πατημένο» χώμα, με πολλές εναλλαγές, τόσο σε τοπίο όσο και σε ρυθμό. Ακολουθεί το πολύ τεχνικό κατηφορικό κομμάτι προς τη διασταύρωση για Προσήλιο, ίσως το ομορφότερο (οδηγικά) κομμάτι ολόκληρου του αγώνα όπου βρίσκεται και ο τερματισμός.

Πρόσβαση θεατών
1. Στο δρόμο από την Ιτέα προς τη Λαμία μπροστά από τo πρατήριο υγρών καυσίμων (Shell) μηδενίζετε το χιλιομετρητή και συνεχίζετε προς Άμφισσα. Μετά από 12.20 χλμ. στρίβετε αριστερά προς Άμφισσα. Στον κυκλικό κόμβο βγαίνετε στη δεύτερη έξοδο (προς Νοσοκομείο) και σε 700 μ. στρίβετε αριστερά προς Λιδωρίκι. Σε 1,30 χλμ. συνεχίζετε ευθεία προς Λιδωρίκι και σε 4,50 χλμ. φτάνετε στο 8,78 χλμ. της ε.δ., όπου τα αγωνιστικά αυτοκίνητα μπαίνουν από την άσφαλτο στο χώμα.

ΓΙΑ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

2. Από την έξοδο της Ιτέας, στο πρατήριο Shell στρίβετε αριστερά προς Γαλαξίδι. Σε περίπου 4,5 χλμ. (πάνω σε παρατεταμένη αριστερή στροφή) στρίβετε δεξιά προς «Τριταία». Σε 7,32 χλμ. μπαίνετε στο χωριό «Αγ. Ευθυμία» και σε 290 μ., στον κεντρικό δρόμο, στο «Stop» στρίβετε αριστερά. Σε 6,60 χλμ. περνάτε μέσα από την «Βουνιχώρα» και σε 28,50 χλμ., στην είσοδο του Λιδωρικίου, στη διχάλα στρίβετε δεξιά. Σε 150 μ. στρίβετε δεξιά, σε ανηφορικό δρόμο (προς τα πίσω) και σε 3 χλμ., στη διχάλα στρίβετε αριστερά. Σε 5,0 χλμ. μπαίνετε στο χωριό Καρούτες. Σε 700 μ. ακολουθείτε τον λοξό επάνω δρόμο και σε 300 μ., πάνω σε αριστερή στροφή (προσοχή στο Bump!) γίνεται χώμα. Σε 1,40 χλμ. συνεχίζετε δεξιά και σε 700 μ. η επιφάνεια γίνεται πάλι άσφαλτος, ενώ σε 2,30 χλμ. γίνεται ξανά χώμα. Σε 6,80 χλμ. φτάνετε στο 16,33 χλμ. της ε.δ..

ΓΙΑ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Δ. Ε.Δ. Δάφνη (SS5) και συνδυαστικά με τα ωράρια μετά στους απογευματινούς Βωξίτες (SS7).

Μήκος: 13,99 χλμ.
Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: 10:09
Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: 13:12

Περιγραφή:Πρόκειται για μια νέα ε.δ. που ξεκινά από το χωριό Δάφνη, σε ιδιαίτερα καλό οδόστρωμα. Ανηφορίζοντας έχει πέντε διαδοχικές φουρκέτες και ένα χιλιόμετρο μετά μπαίνει μέσα σε ένα «δάσος» από ανεμογεννήτριες. Στο 8ο χλμ. στρίβει δεξιά και από εκεί αρχίζει μία πολύ γρήγορη κατάβαση μέχρι τη Μονή Προφήτου Ηλία, όπου και ο τερματισμός.

Πρόσβαση θεατών

Από την Παλαιά Εθνική οδό Αθηνών-Θήβας φτάνετε έξω από τις Ερυθρές (Κρυεκούκι) και παραμένετε στον κεντρικό δρόμο. Σε 2,80 χλμ., όπου διασταύρωση (Πλαταιές αριστερά και Ερυθρές δεξιά), στρίβετε δεξιά. Σε 0,53 χλμ., στο “Stop” στρίβετε αριστερά και σε 150 μ., («τρίγωνο» με δέντρα) στρίβετε δεξιά, προς «Δάφνη». Σε 8,65 χλμ., στη διχάλα στρίβετε αριστερά και σε 1,31 χλμ., στο «Τ» πάλι αριστερά. Σε 120 μ. στα δεξιά σας είναι το Control. Παρκάρετε αφού το περάσετε. Περπατώντας στην ε.δ., ιδανικά θα πρέπει να φτάσετε μετά την πέμπτη φουρκέτα, περίπου στο 2,5 χλμ., από όπου θα βλέπετε όλη τη διαδρομή μέχρι εκείνο το σημείο.

ΓΙΑ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Ε. Ε.Δ. Χαρβάτι (SS3) και – αφού συμβουλευτείτε τα ωράρια και τις αποστάσεις- στην Ε.Δ. Λιβαδειά (SS6) και μετά στους απογευματινούς Βωξίτες (SS7).

Μήκος: 14,42 χλμ.

Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: 05:43
Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: 08:46

Περιγραφή: Τα πρώτα χιλιόμετρα είναι σχετικά ανηφορικά, όχι ιδιαίτερα γρήγορα, σε μια διαδρομή που είτε κινείται παράλληλα είτε διασχίζει την κοίτη του ποταμού. Στο έκτο χλμ. στρίβει αριστερά και ανηφορίζει προς τα Πίσια, μέσω ενός σχετικά σκληρού τμήματος για τα επόμενα 3,0 χλμ. Από εκεί, τα αυτοκίνητα στρίβουν αριστερά σε ένα σχετικά στενό κατηφορικό κομμάτι με αρκετές φουρκέτες, μήκους 5,0 χλμ μέχρι τον τερματισμό στην είσοδο του οικισμού Χαρβάτι.

Πρόσβαση θεατών αν είστε θαρραλέοι ή οδηγείτε SUV

1. Κινούμενοι στην ΕΟ Αθηνών-Κορίνθου με κατεύθυνση προς Κόρινθο, βγαίνετε στην έξοδο προς Αγ. Θεοδώρους. Σε 360 μ. συναντάτε σταθμό διοδίων. Μετά από 170 μ., στο Stop, στρίβετε αριστερά και μετά από 1,73 χλμ. (ακριβώς πριν από γραμμές τραίνου) στρίβετε πάλι αριστερά. Σε 580 μέτρα, έχοντας «αφήσει» δύο δρόμους στα δεξιά, στρίβετε λοξά αριστερά και μετά από 220 μ. (έχοντας περάσει κάτω από τη δεύτερη γέφυρα), πάλι αριστερά. Σε 180 μ. στρίβετε δεξιά σε στενό ανηφορικό δρόμο προς «Κιάφα Μπέκα». Έπειτα από 2,77 χλμ. στρίβετε δεξιά στο χωματόδρομο και σε 1,43 χλμ. αριστερά. Μετά από 4,58 χλμ. συνεχίζετε λοξά δεξιά (απέναντι). Σε 5,80 χλμ. (όπου δέντρο στη μέση του δρόμου), στρίβετε δεξιά προς τα πίσω και κατηφορικά και σε 240 μέτρα ακολουθείτε το δρόμο αριστερά. Μετά από 200 μ. στρίβετε δεξιά και σε 2,60 χλμ. (όπου συναντάτε δρόμο από δεξιά) συνεχίζετε αριστερά. Σε 250 μ. φτάνετε στο 6,21 χλμ. της ε.δ..

ΓΙΑ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

2. Πηγαίνετε στο χωριό Πίσια και ακολουθείτε πινακίδες ταβέρνα «Πλάτανος». Λίγο πριν φτάσετε στην ταβέρνα μπαίνετε αριστερά σε χωματόδρομο, όπου μηδενίζετε τον χιλιομετρητή. Σε 3,35 χλμ. περνάτε μπροστά από την εκκλησιά της Παναγίας Φανερωμένης και μετά από 4,05 χλμ. φτάνετε στο 9,20 χλμ. της ε.δ..

ΓΙΑ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Σάββατο 10.09.22

Η ημέρα δεν προσφέρεται για μετακινήσεις ανάμεσα στις Ε.Δ. του πρώτου και του δεύτερου loop λόγω μεγάλων αποστάσεων μεταξύ τους και δυσκολίας πρόσβασης σε αυτές.

Α. Ε.Δ. Πύργος (SS8/11)

Μήκος: 33,20 χλμ.
Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: ΕΔ 8 05:30
Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: ΕΔ 8 08:33

Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: ΕΔ 11 11:30
Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: ΕΔ 11 14:33

Παρακολουθούμε τα δύο περάσματα σε διαφορετικό σημείο περπατώντας λίγο στην Ε.Δ. ανάμεσα στα δύο loops

Περιγραφή: Η μεγαλύτερη ε.δ. του αγώνα (33 χλμ.) και κατά την γνώμη μας η πιο ολοκληρωμένη. Έχει τα πάντα μέσα της! Γρήγορο στενό κομμάτι στα πρώτα 12 χλμ., φαρδύ γαρμπιλωτό για τα επόμενα 6.50 χλμ., πέρασμα μέσα από το χωριό Δάφνη, στενό πολύ τεχνικό με τεράστιο πήδημα κομμάτι 7 χλμ. μέχρι το χωριό Ανατολή, το οποίο επίσης διασχίζει και ακολουθείται από τα τελευταία ασύλληπτα κατηφορικά και εξαιρετικά γρήγορα 8.50 χλμ. μέχρι τον τερματισμό. Σαν θεατές, θα μπαίναμε είτε νωρίς είτε από την προηγουμένη, από τον τερματισμό ανάποδα, μέχρι να βρούμε ένα σημείο που να μπορούμε να παρκάρουμε άνετα και να έχει ασφαλή θέση για θέαση, ώστε να κρατήσουμε μία αξέχαστη εμπειρία μέχρι το επόμενο Acropolis.

Πρόσβαση θεατών
1. Ερχόμενοι από τη Λαμία μέσω Υπάτης διασχίζετε την Καστανιά και στην έξοδό της ακολουθείτε τον ασφάλτινο δρόμο για Νεοχώρι. Στην έξοδο του χωριού με κατεύθυνση προς Μαυρολιθάρι ακολουθήστε τον χωμάτινο δρόμο. Μετά από 2,80 χλμ., στη διασταύρωση στρίψτε αριστερά και συνεχίστε για άλλα 6,35 χλμ. για να φτάσετε στο 9,26 χλμ. της ειδικής διαδρομής.

ΓΙΑ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

2. Μέσω Παύλιανης-Πυρών Ηρακλέους φτάνετε στο Μαυρολιθάρι. Στην έξοδο του χωριού, όπου ανηφορικός δρόμος δεξιά, μηδενίζετε και συνεχίζετε στον κεντρικό δρόμο. Σε 1,90 χλμ. φτάνετε στην πινακίδα εισόδου στο χωριό «Καστριώτισσα» το οποίο και διασχίζετε. Σε 5,38 χλμ. παρκάρετε στο δρόμο και περπατώντας για 390 μ. στο χωματόδρομο που βρίσκεται δεξιά, φτάνετε στο 12,06 χλμ. της ειδικής διαδρομής.

ΓΙΑ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

είτε Β. κάνουμε το ίδιο στην Ε.Δ. Ταρζάν (SS10/13).

Μήκος: 23,37 χλμ.

Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: ΕΔ 10 08:02
Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: ΕΔ 10 11:08
Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: ΕΔ 13 14:02
Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: ΕΔ 13 17:08

Περιγραφή: Ειδική διαδρομή που ξυπνάει μνήμες του παρελθόντος και λειτουργεί σαν μαγνήτης, αλλά από την στιγμή που την περνούν ηλεκτρικά suv καταλαβαίνουμε ότι έχει αλλοιωθεί ο χαρακτήρας της. Παραμένει όμως πανέμορφη ε.δ. μέσα σε ελατοδάσος στα πρώτα 6-7 χιλιόμετρα, βγαίνοντας στο ξέφωτο μετά μέχρι την διασταύρωση για Ροβολιάρι, όπου και η βασική πρόσβαση θεατών. Μετά ακολουθούν λίγα κομμάτια με λιθόστρωτο που θυμίζουν κάτι από τον παλιό Ταρζάν μέχρι τον τερματισμό πριν το γήπεδο της Παλιάς Γιαννιτσούς.
Σαν θεατ
ές βρίσκουμε ελάχιστα προσφερόμενα για παρακολούθηση σημεία όπου συνωστίζονται οι φίλαθλοι . Παρόλα αυτά ίσως να διάλεγαμε ένα έξυπνο κομμάτι της ε.δ. Πύργος.

Πρόσβαση θεατών

1. Από την είσοδο του χωριού Ρεντίνα (όπου αεροπλάνο) συνεχίζετε προς το χωριό. Σε 1,64 χλμ. φτάνετε στην πλατεία (δεξιά καφενείο) και στρίβετε αριστερά. Σε 480 μ., όπου πινακίδα Stop, στη διχάλα ακολουθείτε το δρόμο δεξιά. Σε 6,40 χλμ., στη διχάλα (πινακίδα «Μονή Ρεντίνας» στα δεξιά) συνεχίζετε στον αριστερό δρόμο. Σε 1,90 χλμ. (πινακίδα «Δήμος Σοφάδων Όρια Ρεντίνας») συνεχίζετε ευθεία. Σε 2,91 χλμ. η ΕΛ.ΑΣ. θα διακόπτει την κυκλοφορία. Παρκάρετε και σε 440 μ. φτάνετε στο 14,81 χλμ. της ειδικής διαδρομής.

ΓΙΑ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

2. Αν έχετε θάρρος ή SUV Από το χωριό Ροβολιάρι φτάνετε 400 μέτρα πριν από το 14,81 χλμ. της ε.δ.. Ακολουθήστε τις οδηγίες της αστυνομίας και των κριτών και παρκάρετε το όχημά σας στις ενδεδειγμένες θέσεις πάρκινγκ. Ο δρόμος αυτός είναι διαφυγή ασθενοφόρου. Πιθανό μπλοκάρισμά του ενέχει κίνδυνο ακύρωσης της ειδικής διαδρομής.

ΓΙΑ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

3. Μηδενίζετε στο κτήριο της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, στην έξοδο της Λαμίας προς Καρπενήσι. Σε 25,51 χλμ. στρίβετε δεξιά προς Μακρακώμη. Σε 3,02 χλμ. στρίβετε αριστερά και σε 600 μ., στον κυκλικό κόμβο συνεχίζετε ευθεία. Σε 100 μ. στο “Stop” στρίβετε δεξιά. Σε 800 μ. στρίβετε δεξιά προς «Τσούκα», όπου φτάνετε μετά από 6,38 χλμ.. Σε 450 μ. στρίβετε όλο αριστερά και σε 80 μ. όλο δεξιά. Σε 680 μ. στα αριστερά σας βρίσκεται το νεκροταφείο του χωριού και σε 140 μ. η επιφάνεια γίνεται χωμάτινη.

ΓΙΑ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

3.1. Σε 850 μ στο τρίχαλο ακολουθείτε τον δεξιό δρόμο και σε 3,90 χλμ (μικρό σπίτι δεξιά) στρίβετε δεξιά. Σε 5,78 χλμ. φτάνετε στο 19,64 της ειδικής διαδρομής.
3.2 Σε 4,25 χλμ., στρίβετε δεξιά στον «λευκό» τσιμεντόδρομο. Σε 960 μ στρίβετε πίσω δεξιά και σε 180 μ, πάνω σε δεξιά στροφή, στρίβετε αριστερά. Σε 4,77 χλμ. φτάνετε στο 22.33 χλμ. της ε.δ..

Την Ε.Δ. Περιβόλι (SS9/12) πρέπει να την βγάλετε τελείως από τα σχέδια σας, διότι αφενός είναι πολύ δύσκολη η πρόσβαση σε εκκίνηση – τερματισμό, χωρίς καθόλου ενδιάμεσες προσβάσεις και αφετέρου δεν προσφέρεται για θέαμα, ευρισκόμενη σχεδόν όλη ανάμεσα σε πολύ πυκνό δάσος.

Κυριακή 11.09.22
Εδώ πάλι υπάρχουν δύο επιλογές.

Α. Μπαίνουμε από κάποια από τις προσβάσεις μέσα στην Ε.Δ. Ελευθεροχώρι (SS14/16) από πολύ νωρίς για να μην ταλαιπωρηθούμε με περπάτημα και βλέπουμε τα δύο περάσματα σε διαφορετικό σημείο περπατώντας με τα πόδια ανάμεσα στα δύο loops.

Μήκος: 16,90 χλμ.

Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: ΕΔ 14 06:05
Πρώτο αυτοκίνητο: ΕΔ 14 09:08
Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: ΕΔ 16 10:15
Πρώτο αυτοκίνητο: ΕΔ 16 13:18

Περιγραφή: Κλασσικότατη ε.δ. τα τελευταία 20 χρόνια είτε με εκκίνηση από Ελευθεροχώρι (όπως φέτος) είτε από Παλαιοχώρι. Το πρώτο κομμάτι σχετικά γρήγορο μέχρι την πρώτη λίμνη (η οποία δεν έχει νερό), όπου υπάρχει ένα «Mickey Mouse» για τους θεατές. Μετά μπαίνει στο δάσος σε ένα σχετικά πιο στενό μετρίου ποιότητας δρόμου κομμάτι, μέχρι την διασταύρωση της Δριμαίας. Ακολουθείται από ένα πάρα πολύ γρήγορο κομμάτι δίπλα στην δεύτερη λίμνη (επίσης χωρίς νερό!), για να αλλάξει πορεία μετά την άσπρη αριστερή φουρκέτα για τα τελευταία στενά κατηφορικά κομμάτια μέχρι τον τερματισμό πάνω από το χωριό Μενδενίτσα.
Συνιστούμε ιδιαίτερη προσοχή σε όσους ανέβουν από Παλαιοχώρι στην πρώτη λίμνη, να παρκάρουν σωστά (είναι και η διαφυγή ασθενοφόρου) και σε καμία των περιπτώσεων να μην ανάψουν φωτιά για να ψήσουν. Θα μπλέξουν με τον Νόμο.

Πρόσβαση θεατών
Aπό τη Λαμία με κατεύθυνση πρoς Αθήνα, στην Εθνική Οδό βγαίνετε στην έξοδο προς Άμφισσα-Μπράλο, όπου υπάρχει σταθμός διοδίων. Σε 160 μ. στρίβετε δεξιά προς Πάτρα-Δελφούς-Άμφισσα. Σε 12,50 χλμ., στη διασταύρωση που αριστερά οδηγεί προς Ελευθεροχώρι, συνεχίζετε ευθεία και σε 2,63 χλμ., μετά από δεξιά στροφή, «αφήνετε» δεξιά διασταύρωση προς Σκαμνό-Οίτη-Παύλιανη. Σε 5,60 χλμ. στρίβετε αριστερά προς Λιβαδειά. Σε 2,90 χλμ. στρίβετε αριστερά προς Παλαιοχώρι. Σε 800 μέτρα στην διασταύρωση στρίβετε δεξιά και σε 200 μ. και πάλι δεξιά. Σε 400 μ., εμπρός από το κοιμητήριο η επιφάνεια γίνεται χώμα. Σε 600 μ., στη διασταύρωση στρίβετε αριστερά. Σε 1,80 χλμ. στρίβετε δεξιά (ανηφορικός δρόμος) και σε 6,0 χλμ. φτάνετε στο 3,90 χλμ. της ε.δ., στη λίμνη.

ΓΙΑ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

είτε Β. Πηγαίνουμε στην Ε.Δ. Ελάτεια-Ρεγγίνι (SS15)

Μήκος: 11,26 χλμ.
Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: 07:08
Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: 10:11

Περιγραφή:
Ξεκινάει 2,50 χλμ. επάνω από το χωριό Ελάτεια, προς Βασιλικά-Ρεγκίνι. Τα πρώτα 4,50 χλμ. είναι ανηφορικά, σε σχετικά καλό οδόστρωμα και με αρκετές φουρκέτες. Αυτό το κομμάτι διαδέχεται από ένα πολύ γρήγορο κατηφορικό, μήκους 2,0 χλμ., μέχρι να φτάσει σε αλλαγή πορείας (αριστερά) προς Ρεγκίνι. Σε 290 μέτρα περνάει από νερά, για να ξεκινήσει το τελευταίο, ιδιαίτερα τεχνικό κατηφορικό κομμάτι, μήκους περίπου 4,6 χλμ. μέχρι τον τερματισμό.

Πρόσβαση θεατών
1.
για κατόχους SUV τουλάχιστον
Από τον δρόμο που ενώνει το Μόδι με την Ελάτεια, στο Stop στρίβετε αριστερά και μηδενίζετε. Σε 1,45 χλμ. περνάτε μέσα από το χωριό «Παναγίτσα». Συνεχίζετε ευθεία (σε 480 μ. γίνεται χώμα) και στο προσκυνητάρι στρίβετε αριστερά. Σε 1,37 χλμ., στη διχάλα στρίβετε δεξιά και σε 640 μ. ξανά δεξιά, έχοντας αφήσει έναν δευτερεύοντα δρόμο επίσης στα δεξιά. Σε 1,18 χλμ. στο «Τ» στρίβετε δεξιά και σε 3,35 χλμ. φτάνετε στο 6,92 χλμ. της ειδικής διαδρομής, 290 μ. μετά τα νερά.

ΓΙΑ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

ή 2. Περπατώντας από το χωριό Ελάτεια προς τα Βασιλικά, σε περίπου 2,50 χλμ. θα φτάσετε στην εκκίνηση της ειδικής διαδρομής την στιγμή που οι στενοί δρόμοι θα είναι κλειστοί από τα χωριά Ελάτεια και Ρεγγίνι αντίστοιχα, ώστε να μην μπλοκάρουν την διέλευση των συμμετεχόντων.

 

Σημαντική επισήμανση: Τα σημεία πρόσβασης που δίνει η διοργάνωση με στίγμα GPS είναι επιλεγμένα με γνώμονα την ασφάλεια , την ευκολία μετακίνησης και την αποφυγή συνωστισμού. Μελετήστε , μιλήστε με κάποιον που ενδεχομένως έχει ξαναπάει , μηδενίστε το σημείο αφετηρίας στην τρέχουσα τοποθεσία / your location και απολαύστε την περιπέτεια και την δράση στην φύση της πατρίδας μας .

 

Τι χρειάζεται να έχουμε μαζί μας για την βόλτα στο βουνό
Καθώς μιλάμε για πολύωρη παραμονή στις ε.δ. και συνήθως από νωρίς, καλό θα ήταν να έχετε μεριμνήσει για νερό και φαγητό. Καλή ιδέα θα ήταν ένα καρεκλάκι και μία ομπρέλα για να προστατευτείτε από τον ήλιο και την ορθοστασία.
Απαραίτητος σύμμαχος η μάσκα και το αντηλιακό!
Μην ξεχάσετε powerbanks και φορτιστές για τις συσκευές αφού φωτογραφίες, βίντεο και live είναι μέρος του …ρεπορτάζ και του σχολιασμού από τους φίλους του αθλήματος.

Τι βλέπουμε;

Αρχικά ακούμε. Έρχεται!!!

Η σειρά εκκίνησης την πρώτη ημέρα του αγώνα καθορίζεται από την βαθμολογία του πρωταθλήματος όπως έχει διαμορφωθεί την παρούσα φάση. Ωστόσο, σε περιπτώσεις όπου ο αγώνας ξεκινάει με μια… πιο ειδική Ειδική όπως η «ΕΚΟ Super Special Stage @Olympic Stadium», η σειρά μπορεί να αλλάξει για λόγους ενδιαφέροντος στην τηλεοπτική κάλυψη του αγώνα.

Στο πέρασμα χειροκροτούμε , πανηγυρίζουμε , εμψυχώνουμε…

Στην συνέχεια βλέπουμε τα στοιχεία των χρόνων από το μέσο που θα επιλέξουμε ή, απλά, το αυτονόητο ότι όλοι σχολιάζουμε τα πάντα! Και κάπως έτσι περνάει η ημέρα και δεν το καταλάβαμε!

Η ασφάλεια ως προτεραιότητα για να περάσουμε καλά

Οι ειδικές διαδρομές κλείνουν 3 ώρες πριν από το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο, εκτός αν αναγράφεται διαφορετικά.
Φροντίστε να φτάσετε εγκαίρως, και να παρκάρετε με τέτοιο τρόπο
ώστε να μην εμποδίζεται πιθανή διέλευση ασθενοφόρου οχήματος (ΛΟΓΟΣ
ΑΚΥΡΩΣΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ),
με τη φορά που θα ακολουθήσετε φεύγοντας, ώστε να μη χρειάζεται αναστροφή,
μόνο στη μία πλευρά του δρόμου και καταλαμβάνοντας μόνο τον απαραίτητο χώρο, ώστε να παρκάρουν όσο το δυνατόν περισσότερα αυτοκίνητα.

Αν κριθεί αναγκαίο, η διοργάνωση ενδέχεται να «κλείσει» το δρόμο της πρόσβασης, για την αποφυγή ταλαιπωρίας των θεατών.

Οι αγώνες ράλλυ κρύβουν κινδύνους – σκεφτείτε πρώτα την ασφάλεια όλων.

Απολαύστε τον αγώνα από τις προκαθορισμένες από τη διοργάνωση θέσεις θεατών.

Σεβαστείτε τις οδηγίες των κριτών. Βρίσκονται εκεί και για τη δική μας ασφάλεια.

Παρακολουθείτε και ακούτε τις ανακοινώσεις των διοργανωτών.

Μη στέκεστε κοντά σε διασταυρώσεις ή σε απαγορευμένες περιοχές (no go areas).

Σεβαστείτε τη σήμανση και την οριοθέτηση χώρων με κορδέλες ασφαλείας.

Μην κάθεστε στην εξωτερική πλευρά μιας στροφής, σε σημεία με άλματα ή/και σε συνδυασμό των δύο. Τέτοιες καταστάσεις δίνουν ελάχιστο χρονικό περιθώριο στους οδηγούς να διορθώσουν ένα λάθος και σε εσάς να μετακινηθείτε.

Μην διασχίζετε τον δρόμο μετά την εκκίνηση

Τα αγωνιστικά αυτοκίνητα μπορεί να βγουν εκτός πορείας οπουδήποτε. Μη βάζετε τον εαυτό σας και τους γύρω σας σε κίνδυνο.

Επιλέξτε θέσεις με καλή ορατότητα, δηλαδή ψηλά και μακριά από τις πέτρες και τα χώματα που μπορεί να εκτοξευθούν από το πέρασμα και να είστε πάντα όρθιοι.
Παρακολουθήστε τα περάσματα και μην αφαιρεθείτε.

Μην τοποθετείτε κάμερες κοντά στα άκρα του δρόμου και μην τις ελέγχετε σε επικίνδυνο σημείο κατά την διάρκεια της ειδικής.
Μην πετάτε drones σε σημεία που μπορούν να αποτελέσουν κίνδυνο για θεατές και αγωνιζόμενους.

Δεν αποχωρούμε από την ε.δ., εάν δεν περάσει το ουραγό αυτοκίνητο.

Έλεγχος ασφαλείας από την διοργάνωση

Μέσω των συστημάτων ελέγχου ασφαλείας της FIA, το κέντρο του αγώνα λαμβάνει «ζωντανή» εικόνα από το πέρασμα των αυτοκινήτων ασφαλείας αλλά και των αγωνιστικών αυτοκινήτων, και είναι σε θέση να γνωρίζει αν το σημείο που έχετε επιλέξει να παρακολουθήσετε τον αγώνα είναι ασφαλές ή όχι.

Αν κριθεί πως η ασφάλειά σας βρίσκεται σε κίνδυνο, ενδέχεται να αποφασιστεί η καθυστέρηση -μέχρι να μετακινηθείτε σε ασφαλές σημείο- ή και η ακύρωση της ειδικής διαδρομής.

Σε περίπτωση ατυχήματος ελέγξτε για το ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ

Από το 2022, τα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA διαθέτουν υβριδικά κινητήρια σύνολα.

Αυτό συνεπάγεται νέες προφυλάξεις για τους θεατές και τα πληρώματα σε περίπτωση ατυχήματος, λόγω της υψηλής τάσης που μπορεί να αναπτυχθεί.

Έτσι, πρέπει πάντα να ελέγχετε για το πράσινο φως πριν αγγίξετε ένα αυτοκίνητο που είναι σταματημένο, καθώς μόνο αυτό υποδεικνύει ότι το αυτοκίνητο είναι ασφαλές.

Τα φώτα ασφαλείας βρίσκονται στο παρμπρίζ και στις δύο πλαϊνές κολόνες των αυτοκινήτων. Έπειτα από ατύχημα, το σταθερό πράσινο φως υποδεικνύει ότι είναι ασφαλές να αγγίξετε το αυτοκίνητο.

Το σύμβολο «HY» υποδεικνύει ότι το αυτοκίνητο είναι υβριδικό.

Ένα κόκκινο φως που αναβοσβήνει, μαζί με έναν ήχο συναγερμού, σημαίνει ότι το αυτοκίνητο δεν είναι ασφαλές. Χωρίς φως, σημαίνει ότι δυνητικά είναι μη ασφαλές. Αγγίξτε το αυτοκίνητο μόνο αν ανάβει πράσινο φως.

Σεβασμός στο περιβάλλον

Αυτονόητο μα και πολύ σημαντικό είναι πως πρέπει να σεβαστούμε το περιβάλλον που μάς φιλοξενεί και να το διατηρήσουμε καθαρό!

Μην ανάψετε φωτιά πουθενά και για κανένα λόγο. Ακόμα και αν θελήσετε να ανάψετε ένα τσιγάρο, κάντε το με τη μέγιστη προσοχή, όπως και όταν το σβήσετε.

Σε διάφορα σημεία των ειδικών διαδρομών θα βρείτε κάδους σκουπιδιών και ανακύκλωσης. Αφήστε εκεί τα σκουπίδια που πιθανόν έχετε, ή πάρτε τα μαζί σας σε περίπτωση που δεν υπάρχει κάδος κοντά σας. Τον ίδιο χώρο πιάνουν και είναι και πιο ελαφριά!

Σεβαστείτε τους εθελοντές και τους υπαλλήλους που έχουν επιφορτιστεί το καθήκον της καθαριότητας.
Τα δάση, η χλωρίδα και η πανίδα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, αλλά και της χώρας μας. Σεβαστείτε και προστατεύστε τα! Δεν κινούμαστε με το αυτοκίνητο εκτός των ενδεδειγμένων διαδρομών πρόσβασης.

Σημειώσεις Υγειονομικού ενδιαφέροντος

Σε σχέση με πέρυσι, η βασικότερη διαφορά είναι μία: δεν υπάρχουν οι περιορισμοί που ίσχυαν λόγω πανδημίας. Αυτό μεταφράζεται σε ελεύθερη κίνηση των θεατών εντός του EKO Service Park, που και φέτος θα βρίσκεται στην Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας. Επίσης, φέτος η οργάνωση έχει «δώσει» επίσημα προσβάσεις θεατών, για την καλύτερη μετακίνησή τους στις ειδικές διαδρομές.

Παρόλα αυτά δεν παύουμε να προσέχουμε.
Ακολουθούμε τις νέες μας συνήθειες και διασκεδάζουμε.

Στο www.acropolisrally.gr βρίσκεται αναρτημένη όλη η πληροφορία με λεπτομερείς οδηγίες, προβλεπόμενες προσβάσεις, χάρτες, ωράρια, ανακοινώσεις και αποτελέσματα κλπ,
Ο σωστός προγραμματισμός έχει τη σημασία του σε τέτοιες περιπτώσεις.
Καλή διασκέδαση και Καλό αγώνα!

ΤΥΠΩΣΤΕ ΤΟ ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΟΜΕΝΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΩΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!