Ένα ακόμα “οχυρό” πέφτει, από τα ηλεκτρικά μοτέρ της Blue Shock Race, που θέλει να αλλάξει το Karting!
Στην πίστα της SpeedPark στον Ασπρόπυργο δοκιμάσαμε τα ηλεκτρικά μοτέρ BSR7KW και BSR25W, και μεταφέρουμε τις εντυπώσεις του συνεργάτη μας Πρωταθλητή Αλέξανδρου Παπαευθυμίου της GSR.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΛΗΣ
Η ιδέα
Όλα ξεκίνησαν στην Λετονία το 2014, όταν ο Artis Daugins ιδρύει την Blue Shock Race, αποφασίζοντας να εξελίξει ηλεκτρικά Go-Kart, ώστε να προωθήσει ευρύτερα τις ηλεκτρικές επιλογές.
Ο ιδρυτής της εταιρείας, θέλει μέσα από τα Go-Kart, που αποτελούν την πιο οικονομική επιλογή για αυτούς που θέλουν να ανακαλύψουν τον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό, να κάνει το επόμενο βήμα εστιάζοντας στο χώρο των αγώνων.
Η γνωριμία
Πολύτιμοι στην παρουσίαση, οι κύριοι Speed Park Γιώργος Λαζαράκος και Γιάννης Αντωνιάδης, πλέον και αντιπρόσωποι της Blue Shock Race στην Ελλάδα.
Διαβάζοντας τις οδηγίες χρήσης των ηλεκτρικών μοτέρ της Blue Shock Race, διαπιστώνεις τα βήματα προόδου, που έχει κάνει η ηλεκτροκίνηση σε σχέση με το αυτοκίνητο. Ο Γιώργος Λαζαράκος, μας εξηγεί πως η ιδέα να εισάγουν ηλεκτρικά μοτέρ για Kart, γεννήθηκε κατά την διάρκεια της πανδημίας.
“Όλοι μας είχαμε χρόνο για να ψάξουμε καινούργια πράγματα και τυχαία, ανακάλυψα την εταιρεία Blue Shock Race. Μετά από αρκετό ψάξιμο, επικοινώνησα με τον ιδιοκτήτη της και αποφασίσαμε να συνεργαστούμε. Ήταν απόφαση της στιγμής και πιστεύουμε πως θα δικαιωθούμε”.
Ποιότητα που δεν κρύβεται…
Επεξεργάζεσαι τις μονάδες ισχύος και διαπιστώνεις την άριστη ποιότητα κατασκευής που προσφέρουν οι Λετονοί. Πρόκειται για ένα gadget που ανυπομονείς να επεξεργαστείς. Ο Γιάννης Αντωνιάδης δίνει τις πρώτες πληροφορίες σχετικά με τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ που έχουμε στη διάθεση μας.
“Η μικρότερη μονάδα ισχύος με ονομασία BSR 2.0 7KW αποτελεί το ιδανικό <<σχολείο>>, για ηλικίες από 7 έως 10 ετών και αποδίδει 9 ίππους. Η μεγαλύτερη μονάδα σε ισχύ είναι αυτή με ονομασία BSR 2.0 25KW, και αποδίδει συνολικά 33.5 ίππους και απευθύνεται σε έμπειρους οδηγούς. Στην γκάμα της Blue Shock Race, υπάρχουν και άλλες δύο μονάδες ισχύος με τις ονομασίες BSR 2.0 15 KW, με απόδοση 20 ίππων και BSR 2.0 20KW, με απόδοση 27 ίππων. Σε σύντομο χρονικό διάστημα θα τις έχουμε διαθέσιμες και αυτές και θα μπορούμε να υποστηρίξουμε τους ενδιαφερόμενους”.
Παντός καιρού…
Πρόκειται για μια pocket size κατασκευή, η οποία ταιριάζει σε κάθε Kart.
Ο Γιώργος Λαζαράκος εξηγεί: “Το πλεονέκτημα των συγκεκριμένων ηλεκτρικών μοτέρ είναι πως μπορούν μέσα σε είκοσι λεπτά να μπουν σε κάθε σασί Kart. Δηλαδή το μόνο που έχει να κάνει κάποιος είναι να το βγάλει από την συσκευασία του, να το βιδώσει στο Kart και να το φορτίσει. Τόσο απλά. Όπως θα παρατηρήσατε δεν υπάρχει ψυγείο, καθώς είναι αερόψυκτο και την θέση του έχει πάρει η μπαταρία. Στα δεξιά του καθίσματος υπάρχει μια οθόνη που μετρά την τάση του ρεύματος, και δύο μπουτόν, ένα για την εκκίνηση και ένα για την απενεργοποίηση του κινητήρα του Kart”.
Στα χέρια των ειδικών
Αρκετά με την θεωρία, ήρθε η ώρα για δράση. Για την συγκεκριμένη παρουσίαση επιστρατεύσαμε τον Αλέξανδρο Παπαευθυμίου ο οποίος δοκίμασε το Kart με το ηλεκτρικό μοτέρ BSR 2.0 25KW και τον Φώτη Κατέχο, ο οποίος οδήγησε το Kart με το ηλεκτρικό μοτέρ BSR 2.0 7KW. Οι δύο <<πιλότοι>>, αφού έλαβαν οδηγίες από τους Γιώργο Λαζαράκο και Γιάννη Αντωνιάδη, ξεκίνησαν τους πρώτους γύρους στην πίστα.
Το πρώτο που παρατηρείς είναι η έλλειψη ήχου, οι παραδοσιακοί θα γκρινιάξουν, αλλά βλέποντας τα Kart να γυρνούν γύρο με τον γύρο και τους δύο <<πιλότους>> να βρίσκουν τα πατήματα τους, καταλαβαίνεις πως η ταχύτητα δεν λείπει σε κανένα από τα δύο Καρτ με τα ηλεκτρικά μοτέρ.
Ανυπομονείς να ακούσεις τα λόγια των δύο νεαρών οδηγών για αυτή την πρωτόγνωρη εμπειρία. Καθώς πρόκειται για παρουσίαση και όχι για αγώνα, διακόπτουμε το οδηγικό κρεσέντο των δύο <<πιλότων>>, και κατευθυνόμαστε στον χώρο των pits για να ακούσουμε τα σχόλια τους.
Οδηγική πανδαισία
Βγάζοντας το κράνος ο Φώτης Κατέχος έχει ένα τεράστιο χαμόγελο και είναι σαφές πως του άρεσε, σχολιάζοντας: “Είναι φιλικό και όλοι μπορούν να απολαύσουν την οδήγηση”.
Δίπλα του, ο δικός μας, ο Αλέξανδρος Παπαευθυμίου δεν κρύβει την έκπληξη του για την εμπειρία του με το ηλεκτρικό μοτέρ της Blue Shock Race. Ο Έλληνας εκπρόσωπος στο FIA Karting Academy εξηγεί: “Είναι διασκεδαστικό και εντυπωσιακό. Στην αρχή νομίζεις πως κινείσαι αργά, αλλά η ταχύτητα σου είναι παραπλήσια με ένα Kart με θερμικό κινητήρα. Εντυπωσιάζει η δύναμη του κινητήρα και φυσικά η απίστευτη ροπή του. Δεν σταματάει να επιταχύνει και θα ήθελα να ξαναβρεθώ πίσω από το τιμόνι”.
Με βλέμμα στο μέλλον
Με τα δύο ηλεκτρικά Kart να μεταφέρονται στα σημεία φόρτισης της πίστας και έχοντας απολαύσει κάθε λεπτό της ξεχωριστής γνωριμίας μας με τα ηλεκτρικά μοτέρ της Blue Shock Race, μία είναι η σκέψη.
Είναι ικανός ένας ηλεκτρικός κινητήρας να χαρίσει εμπειρίες που θα μένουν αξέχαστες, όπως αυτές που χαρίζουν οι θερμικοί κινητήρες;
Η απάντηση προς το παρών είναι πως το ρεύμα ήρθε, για να μείνει! _Γ.Τ.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
BSR 2.0 ELECTRIC RACING KART POWER UNIT 7 KW
Ισχύς: 7KW – 9 ίπποι/3.200 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 30Nm στιγμιαία
Βάρος: 25/32 κιλά
Παροχή ρεύματος: 48Volt 200 Amper
Μέγιστη ταχύτητα: 90 χλμ./ώρα
Χρόνος διάρκειας μπαταριών: 18 λεπτά με πλήρη φόρτιση
Τιμή: 3.800 ευρώ
BSR 2.0 ELECTRIC RACING KART POWER UNIT 25 KW
Ισχύς: 25KW – 33.5 ίπποι/4.200 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 100Nm στιγμιαία
Βάρος: 53 κιλά
Παροχή ρεύματος: 96Volt 350 Amper
Μέγιστη ταχύτητα: 120 χλμ./ώρα
Χρόνος διάρκειας μπαταριών: 18 λεπτά με πλήρη φόρτιση
Τιμή: 9.800 ευρώ
Πληροφορίες – Blue Shock Race