Οι άνθρωποι μέσα από τη φιλοσοφία τους κάνουν τη διαφορά στη σκέψη, στη δημιουργία και στην εκτέλεσή της. Και τα πάντα κρίνονται από το αποτέλεσμα.
Στο motorsport κάποιες επιδόσεις ξεπερνούν τα αποτελέσματα. Χαρακτηριστική είναι η φιλοσοφία της Renault, που χτίζει την εικόνα της με ψυχραιμία και με αποδέκτες ένα πιστό, συνήθως νεανικό κοινό με άποψη, χαρακτήρα και δίψα για βελτίωση. «Vive le sport» φιλοσοφία, που εκφράζεται περίφημα και από τους Έλληνες συνεργάτες τους. Από την Teoren Motors, του Ομίλου Β. Θεοχαράκη, με κυβερνήτη την κ. Ντένη Β. Θεοχαράκη. Στο κόκπιτ μαζί της μια εξαιρετική ομάδα που… διδάσκει και Dacia, ενώ η ιερή σχέση με τον αγοραστή αποτελεί ευθύνη ενός νοικοκυρεμένου δικτύου πώλησης, με τη Renault-Halkias σε περίοπτη θέση. Κυβερνήτης εκεί ο Θέμης Χαλκιάς, αγωνιζόμενος, πρωταθλητής στη ζωή, στις πωλήσεις αλλά και στα ράλλυ. Ένας 40άρης rallyman, αξιόπιστος και εκτός ειδικής διαδρομής.
Με κοινό παρονομαστή
Η κ. Θεοχαράκη, ο Χαλκιάς Jr και ο Σ.Χ., τριάδα γέννημα-θρέμμα Nissan, βρίσκονται στο βουνό για την παρουσίαση του αγωνιστικού Eldon’s Renault Clio R3. Το μπάκετ του συνοδηγού κοσμεί με την παρουσία του ο Νικόλας Ι. Κομνός, πρώην αθλητής κάρτινγκ που λάμπει και ως οδηγός. Στη συντροφιά με έντονα τα συναισθηματικά στοιχεία και ο νεότερος γιος της κ. Θεοχαράκη, ο Δημήτρης Α. Παπαδόπουλος-Θεοχαράκης, με στοιχεία και από τους δύο γονείς του. Στο συντονισμό της εκδήλωσης ο Χρήστος Σκιρδής, ο PR της Τεορέν, αριστούχος και στον ειδικό Τύπο, ενώ παρών ήταν και ο Γιώργος Ντόντος της Eldon’s.
Στην εξέλιξη-συντήρηση του Clio ο Χρήστος Colin, ένας καθαρόαιμος της Renault με ζηλευτή πορεία στο περιθώριο των ε.δ. Από τη νέα, εξαιρετική γενιά τεχνικών, που γνωρίζει άριστα πώς αξιοποιούνται οι εργοστασιακές ρυθμίσεις, συνδυάζοντας τον ηλεκτρονικό υπολογιστή με το γαλλικό κλειδί. Ειδικός στο να προσαρμόσει την πολεμική μηχανή σε ελληνικό τερέν ανάλογα και με το πώς οδηγεί, ο ώριμος πλέον Θέμης Χαλκιάς και ο νέος Νικόλας Α. Βιγκόπουλος. Χορηγοί η Eldon’s, μία από τις μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες παραγωγής και εμπορίας πλήρους γκάμας συνθετικών και συμβατικών λιπαντικών, η ασφαλιστική εταιρεία Euroins Greece με το AutoSafe, ενώ σημαντική είναι η στήριξη που προσφέρει η Teoren Motors.
Ladies first
Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, την Παρασκευή 8 Μαρτίου, και… στο συγκεκριμένο κάδρο βάζουμε και το Clio, που στη χώρα μας επί σειρά ετών αναφερόταν ως και «η Κλειώ». Η διαδρομή δεν αφήνει περιθώρια για ρίσκο, το αγωνιστικό Clio αποδεικνύεται παιχνίδι στα χέρια του Θέμη Χαλκιά και, αφού παίρνει γεύση, ο Δημήτρης παραχωρεί το δεξί μπάκετ στη μητέρα του. Καμία απορία για όσους γνωρίζουμε την Ντένη Β. Θεοχαράκη από πολύ νέα, όπως ο υπογράφων, που έχει μοιραστεί μαζί της αγωνιστικό Nissan στη Χαλκιδική και στην Ανάβυσσο.
Χαρακτηριστική η άνεσή της στο να μπει και να δεθεί στο μπάκετ και εν συνεχεία να ανταποκριθεί στην πρόσκληση του καλλιτέχνη οδηγού. Όπως πρόσφατα ανταποκριθήκαμε εμείς στο δικό της καλλιτεχνικό έργο, όπου η τέχνη-ταλέντο συναντά τον ψυχισμό της δημιουργού. Σε μια έκθεση με πίνακες ζωγραφικής στον «Ελληνικό Κόσμο», στη Λ. Πειραιώς, λίγα μέτρα από τις εγκαταστάσεις της Renault Χαλκιάς. Έργα τέχνης με αντικείμενο το εργοστάσιο της ΤΕΟΚΑΡ στο Βόλο, δημιουργία του αείμνηστου θείου της, Γιάννη, και του πατέρα της, Βασίλη Ν. Θεοχαράκη. Μια επιχείρηση με έργο που ξεπέρασε τα ελληνικά σύνορα, με την εμπιστοσύνη του Ιάπωνα και παρά την καχυποψία του Έλληνα, που αντικατοπτρίστηκε στην αρνητική εξέλιξη του εργοστασίου.
Τίποτα τυχαίο
O Θέμης οδηγεί το Clio στα όρια του στενού δρόμου, συστήνοντας τη γαλλική μηχανή στους VIP προσκεκλημένους του, με ζητούμενο τη γνωριμία, και όχι… να τους τρομοκρατήσει. Αναμενόμενα η εικόνα μάς «ταξίδεψε» σε διάφορες πολιτείες, από τους αγώνες μας με τον Βασίλη Χαλκιά Sr και τα Nissan, στον Θέμη Χαλκιά – αγωνιστικό βαφτιστήρι του Σ.Χ. που μεγάλωσε με σίγουρα βήματα. Αντίστοιχα, εικόνες από το παρελθόν με την κ. Θεοχαράκη, τότε που οι σελίδες της ιστορίας είχαν ιαπωνική γραφή με πρωταγωνιστή τη Nissan. Η σύγχρονη διαδρομή της ίδιας είναι γραμμένη στα γαλλικά με συνοδοιπόρους τα παιδιά της. Ο Δημήτρης, απλός και αυθόρμητος όπως ο πατέρας του, Θάνος, και πεισματάρης όπως η μητέρα του, δεν έκρυψε τον ενθουσιασμό του διερευνώντας διακριτικά και τη δυνατότητα μιας δεύτερης βόλτας με το Clio, το πιθανότερο οδηγώντας…
Από το μπάκετ
Από το Car Center Fiesta στο Χαλκιάς-Clio, και νιώθεις όμορφα που σε εμπιστεύονται…
Επιγραμματικά οι οδηγίες από τον Θ.Χ. και, με τον Νικόλα Κομνό παραπλεύρως, αισθάνεσαι οικείο το γαλλικό πολυεργαλείο από το πρώτο μέτρο. Κάθεσαι σωστά, το πλούσιο ταμπλό σε πληροφορεί ικανοποιητικά και τελικά για τη διαχείρισή του δεν απαιτείται γνώση πυρηνικού επιστήμονα. Όλα φαίνονται πιο απλά σε σχέση με το Fiesta και αφήνεις τον κινητήρα σε ρύθμιση απλής διαδρομής για την αρχική γνωριμία. Επιλέγοντας το πρόγραμμα SS, η μεταμόρφωσή του δεν περιγράφεται. Εκτοξεύεται, δεν το προλαβαίνεις, δίνει την αίσθηση ότι ξεπερνάει τα R5 πρώτης γενιάς. Αίσθηση του… παροπλισμένου ίσως, καθώς, όπως εύστοχα σχολίασε ο Θέμης Χαλκιάς, «μην παραμυθιάζεσαι, νονέ». Καμία σχέση…
Σε κάθε περίπτωση, καμία σχέση δεν έχει ο κινητήρας με τον αντίστοιχο του Fiesta, και εδώ, στην περίπτωση του Clio, οι τέσσερις κύλινδροι κάνουν τη διαφορά σε όλο το φάσμα των στροφών. Οδηγείς με το γκάζι, όπως ονειρεύεται ο νεαρός, ο ώριμος και ο βετεράνος οδηγός αγώνων, αξιοποιώντας το σειριακό 5άρι κιβώτιο, που θέλει τρόπο ώστε να μη διαμαρτύρεται. «Πατάς» επίσης σε μια εξαιρετική ανάρτηση, σε ένα ισορροπημένο σύνολο 1.200 κιλών. Η κίνηση μεταδίδεται στον εμπρός άξονα, τα μαλακά Pirelli «δουλεύουν» και είναι σαφές πως «οι ξύπνιοι οδηγούν Renault», αφού σε διαβάζει, προσαρμόζεσαι και ανταποκρίνεται.
Η μαγεία Rally3
Είναι σημαντικό ότι στην ερμηνεία της κατηγορίας, τόσο η Ford όσο και η Renault καταθέτουν τα διαπιστευτήριά τους και επικοινωνούν τη φιλοσοφία τους, αξιοποιώντας έναν εξαιρετικό κανονισμό. Όπως εκφράζεται στα αντίστοιχα δελτία αναγνώρισης, όπου κοινός παρονομαστής είναι η ευκολία οδήγησης, με τη διαφορά να έχει να κάνει με λεπτομέρειες. Το Clio θυμίζει παλιό WRC, που το φοράς και «πυροβολείς» χωρίς να διαλέγεις το δρόμο, ενώ με το Fiesta πρέπει να διατηρήσεις τη φόρα, οδηγώντας περισσότερο με το πλαίσιο, αλλάζοντας ταχύτητες πιο συχνά. Στο ελληνικό περιβάλλον και με γεγονός πως η ικανοποίηση δεν είναι μετρήσιμη, αλλά αντίδραση που συνδέεται με εμπιστοσύνη, τη διαφορά θα την κάνουν οι άνθρωποι στα μπάκετ, όπως και στα ατελιέ προετοιμασίας και στην τέντα στο service park. Ένας ευφυής κανονισμός, εξαιρετικές συμμετοχές και συναγωνισμός σε δύσκολο περιβάλλον όπως το ελληνικό τερέν, με γεγονός πως είναι διαφορετική η διαδικασία της παρουσίασης με φωτογράφιση και σημαντικούς συνοδηγούς, από τη συμμετοχή σε αγώνα με ισάξιους.
Η συνέχεια από τους Θέμη Χαλκιά-Νικόλα Κομνό και την ομάδα του Colin, και με τον κ. Μάνο Ράλλη, που μας έλειψε στη βαριά ευθύνη της ενημέρωσης. Συνάντηση στα μέσα Απριλίου στις ε.δ. του Ράλλυ Στερεάς, όπου θα απολαύσουμε περίπου είκοσι αυτοκίνητα της κατηγορίας, αποτέλεσμα της αύρας του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις._ Σ. Χ.
CLIO RENAULT SPORT RALLY 3 Kινητήρας: 4κύλινδρος 16βάλβιδος τούρμπο Κυβισμός: 1.330 κ.εκ. Ισχύς: 260 ίπποι Ροπή: 415 Nm Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς Κιβώτιο: Σειριακό 5 σχέσεων της Saved Μήκος x Πλάτος x Ύψος: 4.050×1.988×1.400 χλστ. Μεταξόνιο: 2.588 χλστ. Μετατρόχιο εμπρός: 1.550 χλστ. Μετατρόχιο πίσω: 1.520 χλστ. Βάρος: 1.210 κιλά
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
ΧΑΛΚΙΑΣ RACING TEAM
Οδηγός: Θέμης Χαλκιάς
Συνοδηγός: Νικόλαος-Αδάμ Κομνός
Αυτοκίνητο: Renault Clio Rally3 (Phase 2)
Χορηγοί:
ELDON’S AEBE
Euroins Ασφαλιστική
TEOREN MOTORS AE
Thule – Trim S.A.
Προετοιμασία & Υποστήριξη: Colin Rallying
Team Manager: Μάνος Ράλλης
Επιμέλεια Livery: Pissaridis Graphics
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ