Η δράση στο 44ο Ολυμπιακό Ράλλυ ξεκίνησε το πρωί του Σαββάτου με τη διεξαγωγή του shakedown στην περιοχή του Λάλα, στο οποίο συμμετείχαν 18 πληρώματα, σε μια διαδικασία που ήταν προαιρετική για τους αγωνιζόμενους.
Τα πληρώματα πραγματοποίησαν τις τελευταίες ρυθμίσεις ενόψει του αγώνα, ο οποίος αποτελεί τον δεύτερο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος. Φέτος, ο αγώνας είναι επετειακός, καθώς συμπληρώνονται 50 χρόνια από τη διεξαγωγή του 1ου Ολυμπιακού Ράλλυ. Διοργανωτής είναι το Αθλητικό Σωματείο Αγωνιστική Ολυμπιακή Λέσχη Αυτοκινήτου Πύργου (ΑΟΛΑΠ). Συνδιοργανωτές του αγώνα είναι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος (Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας), η Π.Ε.Δ.Δ.Ε (Περιφερειακή Ένωση Δήμων Δυτικής Ελλάδος), ο Δήμος Πύργου και ο Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας. Στο πλευρό των διοργανωτών βρίσκονται ο Δήμος Ανδρίτσαινας-Κρεσταίνων και ο Δήμος Ζαχάρως. Θεσμικοί υποστηρικτές είναι το Επιμελητήριο Ηλείας,ο ΕμπορικόςΣύλλογος Πύργου, Ερμής και η Δημοτική Επιχείρηση Πύργου Α.Ε. ΟΤΑ.
Οι ψιχάλες που έπεφταν στις αρχές του shakedown ήταν μειονέκτημα για τα πληρώματα που προτίμησαν να εκκινήσουν νωρίς στη διαδικασία, καθώς η διαδρομή γλιστρούσε. Στη συνέχεια, ο ήλιος έκανε την εμφάνισή του, με αποτέλεσμα το οδόστρωμα να στεγνώσει και να ευνοήσει τους αγωνιζόμενους που εκκίνησαν αργότερα στην ειδική διαδρομή του Λάλα. Ταχύτεροι ήταν οι Νώντας Καρανικόλας-Γιώργος Κακαβάς (FordFiestaRally3), βελτιώνοντας την επίδοσή τους πέρασμα με πέρασμα, δείχνοντας από το Σάββατο τις άγριες διαθέσεις τους.
Οι Γιώργος Αμούτζας-Ηλίας Παναγιωτούνης (Ford Fiesta Rally3) τους ακολούθησαν και θέτουν και αυτοί υποψηφιότητα για νίκη στην κατηγορία τους.
Οι Θέμης Χαλκιάς-Νίκος Κομνός (Renault Clio Rally3) βρέθηκαν λίγο πιο πίσω, με χρόνο στο ίδιο δευτερόλεπτο με τους Αμούτζα-Παναγιωτούνη. Οι Σωκράτης Τσολακίδης-Γιώργος Πολυζώης (Skoda Fabia Rally2 Evo) στην επιστροφή του οδηγού στον Πύργο έπειτα από 16 χρόνια πέτυχαν την τέταρτη ταχύτερη επίδοση στο shakedown και είναι σίγουρο πως οι πρωτοπόροι του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος θα ανεβάσουν ρυθμό την Κυριακή στον αγώνα.
Άλλο ένα πλήρωμα της κατηγορίας Rally3 ακολούθησε, με τους Νίκο Βιγκόπουλο-Νίκο Ζακχαίο, στην τρίτη επίσημη επαφή του οδηγού με Renault Clio Rally3. Τον ταχύτερο χρόνο στην κατηγορία Ν πέτυχαν οι Πάνος Ισμαήλος-Κωνσταντίνος Σούκουλης με Mitsubishi Lancer Evo IX, αφήνοντας πιο πίσω τους Ντίνο Τζέμο-Νίκο Πετρόπουλο με ίδιο αυτοκίνητο. Ενδιάμεσά τους βρέθηκαν οι Πασχάλης Χατζημάρκος-Μάριος Τσαούσογλου με Renault Clio Rally3. Εντυπωσίασαν με τη θεαματική οδήγησή τους οι Αντώνης Δημόπουλος-Ευθύμης Σκαλτσάς (Toyota Starlet KP60), με το Ελληνοκυπριακό δίδυμο των Πανίκου Πολυκάρπου-Γιώργου Βότση (Peugeot 208 Rally4) να πετυχαίνει την ταχύτερη επίδοση στην F2, σε μια κατηγορία στην οποία επέλεξαν να συμμετάσχουν στο shakedown 5 πληρώματα.
Οι Αντώνης Αγγελόπουλος-Χρήστος Δίπλας εξοικειώθηκαν με το Peugeot 208 R2, ένα χρόνο μετά την τελευταία τους συμμετοχή σε αγώνα, ενώ οι Δημήτρης Παλαιοκώστας-Ανδρέας Βίγκος (Peugeot 208 Rally4) πέτυχαν την τρίτη ταχύτερη επίδοση στην κατηγορία στην πρώτη επίσκεψη του οδηγού στα χώματα της Ηλείας. Στο shakedown, οι Ιωάννης Γιαννακόπουλος-Ιωάννης Φωτεινογιαννόπουλος δοκίμασαν τις ρυθμίσεις του Ford Fiesta R2 και οι Θεόδωρος Καλαμαράς-Δημήτρης Λαμπράκης πήραν το Σάββατο μια πρώτη γεύση του Ford Fiesta Rally4 που έχουν στα χέρια τους. Οι Ιταλοί MaxRendina-Emanuele Inglesi (Skoda Fabia R5) προτίμησαν να πραγματοποιήσουν και τα τρία περάσματά τους νωρίς έχοντας μειονέκτημα, στην πρώτη τους συμμετοχή σε ελληνικό αγώνα. Άτυχοι ήταν οι Γιώργος Φιλιππίδης-Craig Drew, οι οποίοι στη δεύτερη διέλευσή τους, «τραυμάτισαν» την ανάρτηση του Skoda Fabia Rally2 Evo, ωστόσο θα είναι έτοιμοι για τον αγώνα της Κυριακής.
Το πρόγραμμα του αγώνα περιλαμβάνει στη συνέχεια τη διαδικασία του Διοικητικού και Τεχνικού Ελέγχου για τα πληρώματα που δεν συμμετείχαν στο shakedown (15:00-18:00) στο Θεματικό Πάρκο Ξυστρή και το βράδυ στις 21:00 θα λάβει χώρα η παρουσίαση των πληρωμάτων – Εκκίνηση στην Κεντρική Πλατεία Πύργου, Σάκη Καράγιωργα, η οποία αναμένεται να είναι για άλλη μια χρονιά κατάμεστη από κόσμο. Η εκκίνηση του αγώνα θα δοθεί την Κυριακή 19 Μαΐου στις 08.00 στην έξοδο του Service Park (Θεματικό Πάρκο Ξυστρή) και ο τερματισμός θα πραγματοποιηθεί στην Κεντρική Πλατεία Πύργου, Σάκη Καράγιωργα στις17:12 την ίδια ημέρα. Ο αγώνας αποτελείται από 6 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 79,48 αγωνιστικών χιλιομέτρων. Τα αγωνιστικά το πρωί της Κυριακής θα κατευθυνθούν στην ειδική διαδρομή «Φολόη» (μήκος 12,50 χλμ), η οποία θα πραγματοποιηθεί δύο φορές, ενώ δύο φορές θα διέλθουν και από την ειδική διαδρομή «Γραίκα» (μήκος 13,01 χλμ), η οποία χρησιμοποιήθηκε στο τελευταίο Ράλλυ Σπριντ που διοργάνωσε η ΑΟΛΑΠ τον περασμένο Νοέμβριο. Τελευταία ειδική του πρώτου loop και του αγώνα θα είναι η «Αλφειούσα» (μήκος 14,24 χλμ.), με διαφορετική χάραξη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Τα συνολικά χιλιόμετρα του αγώνα ανέρχονται σε 368,63 χλμ, με 289,15 χλμ απλών διαδρομών.
Όλες οι πληροφορίες για αγωνιζόμενους και θεατές είναι διαθέσιμες στην επίσημη ιστοσελίδα της ΑΟΛΑΠ (www.aolap.gr) και στη σελίδα της ΑΟΛΑΠ στοfacebook:www.facebook.com/aolapyrgou Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν για πληροφορίες:
Τηλ/Fax: 2621022165 (ώρες 19.00-22.00) ή 6937112825, 6974109515 e-mail: aolapyrgou@gmail.com, aolappress@gmail.comκαιFacebook “ΑΟΛΑΠ”. Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας ΑΟΛΑΠ