Προσπαθούμε να ανακρίνουμε-στριμώξουμε τον Δημήτρη Μιχελακάκη, τον μέχρι πρότινος Πρόεδρο της ΟΜΑΕ. Πολύωρη συνέντευξη με το χέρι στην καρδιά, με έναν ιδιαίτερα ευφυή συνομιλητή· ως προς ό,τι δεν τοποθετήθηκε, η ευθύνη είναι δική μας, αφού δεν ερωτήθηκε.
Πέντε και πλέον χρόνια από την πρώτη του συνέντευξη στους 4Τ (διαβάστε την εδώ), ο Δημήτρης Μιχελακάκης επανέρχεται για μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση. Στα «off the record» της διαδικασίας, που χαρακτηρίστηκε από αμοιβαία εμπιστοσύνη, όποιος δεν τον γνωρίζει περιμένει υπεκφυγές και τρίπλες από έναν μετρ του άμεσου ανταγωνισμού, αλλά, όπως αναμέναμε γνωρίζοντας τον άνδρα 39 χρόνια, αντιμετωπίσαμε αφοπλιστική ειλικρίνεια. Ελάχιστα τα αναγκαία υπονοούμενα, με συγκρατημένους χαρακτηρισμούς για να διατηρηθεί το επίπεδο, με τακτ και ευγένεια ώστε να μην ξεπερνάμε τον ιερό χώρο που υπηρετούμε.
Επισημαίνοντας ότι μας πόνεσε το σχόλιο για τον αγώνα-ευθύνη μας στην Ιτέα, ευχόμαστε καλή ανάγνωση…
Πριν από οτιδήποτε άλλο, να ξεκινήσουμε με το θέμα-φωτιά, το «ασφαλιστήριο», τα οικονομικά της ΟΜΑΕ και τι εννοείτε λέγοντας «παροχές» > Θα προτιμούσα να αναφερθώ αρχικά, και μάλιστα μακροσκελώς με την άδειά σας, στα οικονομικά της Ομοσπονδίας – και να καταλήξουμε στα ασφαλιστήρια και στις «παροχές». Θα αναφερθώ όσο πιο περιγραφικά μπορώ, από το 2014 μέχρι σήμερα.
Δεδομένο πρώτο. Το διάστημα 2014-2019 ήταν περίοδος απίστευτης κρίσης για την ελληνική οικονομία, και στη διάρκειά του έπρεπε το motorsport να κρατηθεί ζωντανό!
Δεδομένο δεύτερο. Από το 2013 ως το 2014 η Ομοσπονδία μόνο «μάζευε» χρήματα, και το αναφέρω καλόπιστα. Δε διέθεσε ούτε ένα ευρώ σε παροχές προς αγωνιζόμενους και Σωματεία.
Δεδομένο τρίτο. Από το 2013 η μισθοδοσία των τριών υπαλλήλων ήταν ανύπαρκτη, καθότι προσέφεραν υπηρεσίες ως εθελοντές, αποζημιωμένοι με κόστος περίπου 15.000 ευρώ συνολικά. Σήμερα, η μισθοδοσία μαζί με τις ασφαλιστικές εισφορές, το κόστος των φοροτεχνικών και των ορκωτών λογιστών κτλ., ξεπερνά τα 80.000 ευρώ με μισθούς αξιοπρέπειας, προκειμένου να έχουμε απαιτήσεις.
Δεδομένο τέταρτο. Από το 2013 και το 2014 έσοδο της Ομοσπονδίας ήταν οι εισφορές από τις αγωνιστικές πινακίδες με κόστος 100 ευρώ ανά πινακίδα, δηλαδή περίπου 47.000 ευρώ το χρόνο, ποσό το οποίο είχε εκχωρηθεί από την ΕΛΠΑ. Στη συνέχεια, μετά το 2014 και τις πρώτες εκλογές, το ποσό αυτό έπαψε να εισρέει στο ταμείο της ΟΜΑΕ – γιατί άραγε; Επανήλθε ως έσοδο των 50 ευρώ ανά πινακίδα, δηλαδή μειωμένο στο μισό, στις αρχές του 2019. Αντιλαμβάνεστε την απώλεια εσόδων μέχρι και το 2019.
Δεδομένο πέμπτο. Μέχρι σήμερα, αν και έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με την έκδοση ιστορικών πινακίδων και την πιστοποίηση ιστορικών αυτοκινήτων, η ΕΛΠΑ εξακολουθεί όλως παρανόμως (βάσει των Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων) να εκδίδει πινακίδες και να πιστοποιεί ιστορικά αυτοκίνητα, στερώντας από την ΟΜΑΕ έσοδα για τη λειτουργία της και για την προσφορά της στο motorsport. Το κακό είναι ότι τις ενέργειες της ΕΛΠΑ τις υποστηρίζουν Σωματεία της ΟΜΑΕ, και αντιλαμβάνεστε τι εννοώ.
Δεδομένο έκτο. Η ΟΜΑΕ μεταφέρθηκε στο ΟΑΚΑ μερικούς μήνες μετά τις πρώτες εκλογές, και στις αποσκευές της μετέφερε μόνο ένα laptop! Κατά τη διάρκεια των ετών, απέκτησε υποδομές οι οποίες της επιτρέπουν να λειτουργεί και να εξυπηρετεί αξιοπρεπώς.
Τι εννοούμε, τώρα, παροχές προς αγωνιζόμενους και Σωματεία:
Δεδομένο πρώτο. Μετά τις πρώτες εκλογές, τέθηκε σε εφαρμογή η μείωση των παραβόλων από τα Σωματεία προς την ΟΜΑΕ για τους αγώνες Ράλλυ. Ήταν μέτρο αναγκαίο για τη στήριξη αυτού του είδους των αγώνων. Ήταν μια παροχή πέραν πάσης αμφιβολίας στην πιο ακριβή μορφή του motorsport.
Δεδομένο δεύτερο. Ο εξοπλισμός της ΟΜΑΕ, ο οποίος είχε προκύψει από τις ανάγκες του Ράλλυ Ακρόπολις (και όχι μόνο), όπως εξοπλισμός επικοινωνίας, φορητά και σταθερά UHF και αναμεταδότες, ιατρικός εξοπλισμός, πινακίδες, ζυγαριές, τεχνικός εξοπλισμός κτλ., παρείχετο στα Σωματεία χωρίς κανένα κόστος ενοικίασης, όπως επί εποχής ΕΛΠΑ. Ήταν και αυτή μια παροχή προς τα Σωματεία.
Δεδομένο τρίτο. Στους αγώνες του Πρωταθλήματος Καρτ η ΟΜΑΕ, με απόφαση ΔΣ, παρείχε τον τεχνικό έφορο και τον Αλυτάρχη, όπου και να διεξαγόταν ο αγώνας. Ήταν μια παροχή πολύ σημαντική προκειμένου να διεξάγονται οι αγώνες Καρτ στη χώρα.
Δεδομένο τέταρτο. Στους πρωταθληματικούς αγώνες παρέχονταν αυτοκινητοφόρα για τη μεταφορά των αγωνιστικών αυτοκινήτων, η οποία μπορεί να θεωρηθεί παροχή προς αγωνιζόμενους και Σωματεία, με κόστος 20.000-25.000 ευρώ ετησίως, αλλά μερικές φορές παρεχόταν και στοχευμένα, π.χ. σε αγώνες Ενιαίου.
Δεδομένο πέμπτο. Στους αγώνες Ράλλυ το κόστος της διάθεσης των σενσόρων, και σε κάθε Ανάβαση το κόστος των σενσόρων χρονομέτρησης, παρεχόταν προς αγωνιζόμενους και Σωματεία με κόστος περίπου 25.000-28.000 ευρώ το χρόνο.
Δεδομένο έκτο. Το κόστος ελέγχου των καυσίμων σε αυτεπάγγελτους ελέγχους κυμαινόταν περίπου στα 3.000-6.000 ευρώ, αναλόγως του αριθμού των ελέγχων.
Δεδομένο έβδομο. Συνεισφορά της ΟΜΑΕ στην ελληνική εθνική ομάδα στον ευρωπαϊκό θεσμό FIA Hill Climb Masters, με κόστος περίπου 23.000 ευρώ για τους δύο αγώνες που διεξήχθησαν, σε Τσεχία και Ιταλία.
Δεδομένο όγδοο. Σε διεθνείς αγώνες τους οποίους διοργάνωσε η ΟΜΑΕ -όπως το Ράλλυ Ακρόπολις, το Ιστορικό Ράλλυ Ελλάδας και άλλους Regularity και Sporting-, το παράβολο συμμετοχής σε τόσο απαιτητικές διοργανώσεις παρέμεινε όλα τα χρόνια από το 2014 και εντεύθεν στο επίπεδο αγώνα εθνικού πρωταθλήματος. Μια παροχή προς τους αγωνιζόμενους ιδιαίτερης σημασίας, διότι, όπως θυμούνται οι ίδιοι οι αγωνιζόμενοι, τα αντίστοιχα παράβολα συμμετοχής ήταν ιδιαίτερα υψηλά, ακόμα και για αγώνα ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, επί ΕΛΠΑ.
Στη λογική μας όλα αυτά τα χρόνια ήταν ότι κάθε έξοδο της ΟΜΑΕ αφορά σε παροχές προς αγωνιζόμενους και Σωματεία, με την ευρεία ή αυστηρά οικονομική έννοια, και γινόταν με τη μέγιστη οικονομία. Εξάλλου, ήδη αναφέρθηκα σε έξοδα μετακίνησης στο εσωτερικό, στο εξωτερικό κτλ.
Στην προσπάθειά μας αυτή φροντίσαμε με κάθε τρόπο να τα βγάζουμε πέρα, την ίδια στιγμή που μας πολέμησαν με κάθε τρόπο, προκειμένου να φέρουν την ΟΜΑΕ σε οικονομική ασφυξία, με αποκορύφωμα το κλείσιμο των λογαριασμών, και όχι μόνο, επ’ ευκαιρία της πράξης του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη μη έγκαιρη πληρωμή προς τους Lloyd’s, και παραλίγο προς την Εθνική Ασφαλιστική, με τις γνωστές συνέπειες.
Είναι κρίμα, άδικο και κακόβουλο να μην πληρώνεται υποχρέωση, με δεδομένο ότι ο λογαριασμός της ΟΜΑΕ είχε υπόλοιπο 38.500 ευρώ από το Νοέμβριο, αιφνιδιάζοντας την απερχόμενη Διοίκηση.
Μέγα ερώτημα, το οποίο όμως θα απαντηθεί στο μέλλον -και να είστε βέβαιοι γι’ αυτό- είναι ποια είναι η μαύρη ψυχή η οποία έκλεισε τους λογαριασμούς. Γιατί ο σκοπός είναι σαφής: να εκτεθεί η ΟΜΑΕ εθνικά και διεθνώς, βάζοντας «φωτιά» στα θεμέλια μιας συνεργασίας επτά ετών με τους Lloyd’s.
ΟΜΑΕ επίσημος ASN της Ελλάδας. Μια πολυαναμενόμενη εξέλιξη. Ποια τα οφέλη και ποιοι νέοι δρόμοι ανοίγονται; > Επιβεβαίωση της ρήσης του «εθνάρχη» ότι «έξω πάμε καλά». Είμαι ιδιαίτερα στενοχωρημένος, καθώς την ίδια ώρα που πρέπει να πανηγυρίζουμε γι’ αυτή την κατάκτηση, για αυτή την επιτυχία, προσπαθούμε να την απομειώσουμε για να μην την εκμεταλλευτώ προεκλογικά. Όπως και στην πολιτική ζωή, έτσι και στο motorsport, η επιτομή της μιζέριας.
Γνωρίζουμε όλοι τι σημαίνει αυτή η απόφαση; Τι σημαίνει για το σπορ, για την οδική ασφάλεια, για το mobility, για την εικόνα της χώρας, για τους διεθνείς αγώνες, για το κύρος της Πολιτείας και της Ομοσπονδίας;
Ας κάνουμε μια αναδρομή. Έπειτα από μια διαδρομή πέντε ετών, ποιοι στόχοι από αυτούς που είχατε αρχικά θέσει επιτεύχθηκαν και ποιοι όχι; > Αρχίζω από αυτό που δεν πετύχαμε. Στην απονομή των πρωταθλημάτων του 2015 είχα πει «το θεσμικό πλαίσιο άλλαξε για το μηχανοκίνητο αθλητισμό, μένει να αλλάξει και η νοοτροπία». Αποτύχαμε – όχι βέβαια συνολικά, αλλά…
Ως προς το τι πετύχαμε, θα μπορούσα να πω ότι πετύχαμε την εμπιστοσύνη των Σωματείων προς την Ομοσπονδία, και εξηγώ: δεν αδικήσαμε κάποιο Σωματείο, και αν υπάρχουν κάποια παράπονα ήταν από λάθος και μόνο – σε καμία περίπτωση επί τούτου, όπως συνέβαινε προ Ομοσπονδίας, όταν την όποια επιτυχή πρωτοβουλία Σωματείου την οικειοποιούνταν στη συνέχεια ημέτεροι.
Πώς όμως δεν πέρασε προς τα έξω το αίμα που χύθηκε; Χανόμασταν στις καταγγελίες; > Νομίζω ότι δεν πέρασε προς τα έξω, γιατί δεν κακαρίζαμε όταν κάναμε το αυγό…
Γιατί καθυστέρησε η προσαρμογή στον Αθλητικό Νόμο; > Να διορθώσω. Ο Αθλητικός Νόμος ήταν εκείνος που έπρεπε να προσαρμοστεί στο motorsport, όχι το motorsport στον Αθλητικό Νόμο. Καταλαβαίνω, όμως, και απαντώ: η μακροχρόνια ιστορία ξεκινά από το 2012, επί συνενώσεως των δύο Ομοσπονδιών και διαδικασίας αναγνώρισης της Ομοσπονδίας. Πράγματι υπήρχε, και το γνωρίζαμε, ένα ασυμβίβαστο με τον Αθλητικό Νόμο, και εννοώ το Άρθρο 3.
Τα κωλύματα του Άρθρου 3 ήταν γνωστά και σε εμάς και στα στελέχη της ΓΓΑ από τότε, και η δέσμευση της ΓΓΑ ήταν σαφώς ότι στην πρώτη τροποποίηση του Αθλητικού Νόμου, το θέμα θα τακτοποιούνταν.
Τα έτη 2013-2014, πρώτη προτεραιότητα ήταν η διαχείριση των αγώνων και μόνο, στα πρώτα βήματα της ΟΜΑΕ. Στη συνέχεια, και μετά τις πρώτες εκλογές, το αποτέλεσμα των οποίων δεν άρεσε καθόλου σε πρώην στελέχη της ΕΛΠΑ, άρχισε η εκ των έσω πολεμική για το πρόβλημα του Άρθρου 3. Και προσέξτε, το ίδιο θέμα το οποίο πριν λίγους μήνες υποστήριζαν, οι ίδιοι άνθρωποι το χρησιμοποίησαν σαν εργαλείο εναντίον της Ομοσπονδίας.
Από τη στιγμή, μετά το πρώτο εξάμηνο του 2014 και σε όλη τη διάρκεια του 2015, που οι καταγγελίες για αυτόν το λόγο -του Άρθρου 3- ενόχλησαν τους υπηρεσιακούς και την ηγεσία της ΓΓΑ, το Υφυπουργείο Αθλητισμού πάγωσε.
Οι καταγγελίες εντάθηκαν, και από ένα σημείο και μετά, το 2017, με την εμπλοκή και των ελεγκτών δημόσιας διοίκησης έπειτα από καταγγελία της γνωστής σε όλους μας, με τις μηνύσεις σε υπηρεσιακούς, με τις απειλές, με το bullying κτλ., με την πολιτική ηγεσία «μουδιασμένη» και με τους υπηρεσιακούς παράγοντες ακόμα περισσότερο, φτάσαμε στο τέλος του 2019 να λυθεί το θέμα με ένα μεσοβέζικο τρόπο και με απίστευτες συμμαχίες.
Ποιος είναι ο λόγος έκπτωσης της Διοίκησης; > Η Διοίκηση παραιτήθηκε μία μέρα πριν από την ανάρτηση στη «Διαύγεια» της πράξης της ΓΓΑ, αφού είχε προκηρύξει εκλογές για τις 22 Δεκεμβρίου 2019.
Σημειώστε όμως τα ακόλουθα. Πρώτον, μας κοινοποιήθηκε αρκετές ημέρες μετά. Δεύτερον, δεν υπάρχει αιτιολόγηση. Τρίτον, κατά συνέπεια είναι μη νόμιμη.
Αλλά πέραν των ανωτέρω, μπορώ να υποθέσω ότι ο λόγος της πράξης είναι ο εξής: τα Σωματεία τα οποία εξέλεξαν τη διοίκηση της ΟΜΑΕ ήταν μη νόμιμα, διότι είχαν στις τάξεις των ΔΣ τους «διαιτητές». Με άλλα λόγια, αυτός ήταν ο λόγος της πράξης έκπτωσης, ότι τα Σωματεία δεν ήταν νόμιμα, και εξ αυτού του λόγου και το ΔΣ της Ομοσπονδίας το οποίο εξελέγη από αυτά.
Ο στόχος των καταγγελλόντων ήταν το ΣΥΝΟΛΟ της Ομοσπονδίας, δηλαδή τα Σωματεία, και αυτό θα πρέπει να αξιολογηθεί από κάθε σκεπτόμενο στέλεχος Σωματείου.
Πώς τα πάει η προσωρινή διοικούσα επιτροπή; > Με χιουμοριστική διάθεση, θα πρέπει να παραγγείλουμε και τσίπουρο τώρα… Η ιστορία της διοικούσας ξεκινά από την αίτηση και παρέμβαση 28 Σωματείων υπέρ της ΟΜΑΕ και 6, περίπου 7 Σωματείων από την άλλη πλευρά. Συμπέρασμα: ΔΙΧΑΣΜΟΣ.
Συνεχίζουμε με την εντολή της προέδρου του Δικαστηρίου της προσωρινής διαταγής και προς τις δύο «πλευρές»: «Φύγετε και επιστρέψτε σε 15 λεπτά με εννέα ονόματα, γιατί διαφορετικά θα αφήσω την Ομοσπονδία ακέφαλη μέχρι την κύρια δίκη», σε 20-25 ημέρες. Αυτό θα ήταν ολέθριο, αλλά πού να ήξερα πώς θα εξελίσσονταν τα πράγματα;
Εν μέσω αντεγκλήσεων, καταλήγουμε τελικά στο γνωστό 5-4, αλλά έχει ενδιαφέρον μία λεπτομέρεια: άλλοι τέσσερις επελέγησαν παρουσία μου, και άλλοι τέσσερις τελικά. Οι Κατερίνα Χαλιβελάκη και Μιχάλης Αποστολόπουλος αντικαταστάθηκαν από τους Επαμεινώνδα Φατούρο και Αντώνη Χατζημιχάλη. Αυτές ήταν οι πρώτες εξετάσεις καλής πίστης τους.
Σημειωτέον δε ότι, προκειμένου να καμφθούν όποιες αντιρρήσεις μου, συμφωνήσαμε ως «κύριοι» την άμεση προσφυγή σε εκλογές στην ήδη ορισμένη από την προηγούμενη διοίκηση ημερομηνία, δηλαδή στις 22 Δεκεμβρίου του 2019, ή το αργότερο μέχρι τις 15 Ιανουαρίου του 2020. Για να μην τα πολυλογώ, η εντολή του Δικαστηρίου είναι απόλυτα σαφής: «άμεσα εκλογές».
Ο στόχος των τεσσάρων, όπως έχει εκφραστεί, είναι άλλος. Πρόσβαση στα αρχεία και διοικητικός έλεγχος, όπως και οικονομικός για τα έτη 2016, 2017 και 2018. Οι «λαϊκιστές» μάς ρωτούν: «Και τι έχεις να φοβηθείς;» Και απαντώ: Διοικητικός έλεγχος για χρήσεις οι οποίες έχουν ψηφιστεί από τη ΓΣ, το ΔΣ, τους ορκωτούς λογιστές και την εξελεγκτική επιτροπή – για ποιο θεσμό μιλάμε;
Ποια είναι η εμπιστοσύνη με τον συγγενή του Μανώλη Χαλιβελάκη ή με τον Αντώνη Χατζημιχάλη, ο οποίος αποδεδειγμένα είναι σε ανοιχτή γραμμή με τη γνωστή καταγγέλλουσα, η οποία έχει μέντορα τη μεγαλύτερη κυρία; Τι άλλο θέλετε να σας πω; Οι προθέσεις είναι σαφείς.
Στις επερχόμενες εκλογές θα είστε υποψήφιος; Αν ναι, έχει βάση ότι δε θα μπορείτε να είστε ξανά στις επόμενες; > Εκτός απροόπτου, θα είμαι υποψήφιος. Επίσης, θα καθοριστεί η στάση μου από τους υπόλοιπους υποψήφιους. Η ΟΜΑΕ έχει ανάγκη από ανθρώπους εξωστρεφείς, μορφωμένους, από το σύνολο της χώρας, χωρίς υπαρξιακά προβλήματα και εμμονές. Βέβαια, η θέση του προέδρου έχει να κάνει με την βούληση του σώματος και ΜΟΝΟ.
Εκλογές θα ξαναγίνουν το φθινόπωρο; > Ναι, καθώς είναι Ολυμπιακό έτος, και αυτό προβλέπεται από τον Νόμο, δηλαδή μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες και μέχρι το τέλος του έτους 2020.
Ως πρόεδρος, είχατε ευρεία εμπλοκή σχεδόν σε όλα τα θέματα, σε βαθμό που να χαρακτηριστείτε «συγκεντρωτικός». Σε ποιο βαθμό θεωρείτε πως αυτό ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα; Αν το κάνατε, ποιο ήταν το σκεπτικό πίσω από αυτόν τον τρόπο διοίκησης; > Ένας νεροκουβαλητής ήμουν, και δεν υπερβάλλω. Εξηγώ λοιπόν ακριβώς ποιες ήταν στην πραγματικότητα οι αρμοδιότητές μου και των συνεργατών μου:
Εγκρίσεις τέλεσης αγώνων στο σύνολό τους. Αδειοδοτήσεις αθλητικών εγκαταστάσεων στο σύνολό τους και σε όλη τη χώρα, ίσως γιατί προέρχομαι από αγώνες σε κλειστές διαδρομές (πίστες). Κάθε εξερχόμενο έγγραφο, μαζί με τον γενικό γραμματέα. Κάθε νομική ενέργεια ή εμπλοκή η οποία αφορούσε Σωματεία και αγωνιζόμενους, σε συνεργασία με τον αντιπρόεδρο και τους άλλους νομικούς της Ομοσπονδίας. Οι καταγγελίες στο σύνολό τους, μαζί με τους νομικούς. Τα θέματα της FIA στο σύνολό τους, μαζί με την Ανίτα Πασαλή και το ΔΣ. Η εκπροσώπηση της Ομοσπονδίας σε υπουργεία, γενικούς γραμματείς υπουργείων κτλ.
Παράλληλα, παρευρισκόμουν σε κάθε αγώνα ο οποίος είχε καταγγελθεί, προσπαθώντας να ακυρώσω κάθε κακόβουλη ενέργεια τα τέσσερα τελευταία χρόνια, πάντα με την υποστήριξη των μελών του ΔΣ, ειδικά του Γ.Γ. Τάσου Καρκάνη, του Νίκου Πασαλή, του Νίκου Μανώλη και της Φωτεινής Ψαρράκου.
Πιστεύω ότι με το μικρό ειδικό μου βάρος συμμετείχα στο να μην αποπροσανατολίζεται ένα Σωματείο που ο αγώνας του καταγγελλόταν την παραμονή της διεξαγωγής του, από τα σοβαρά θέματα της διοργάνωσης του αγώνα, και κυρίως τα θέματα ασφαλείας.
Από την τρέλα αυτή, της καταγγελίας, δε γλίτωσε ούτε το Ράλλυ Ακρόπολις, επί σειρά ετών. Τώρα τους βλέπουμε όλους συνασπισμένους, και εννοώ τους καταγγέλλοντες, από τον μέντορα, την αιχμή του δόρατος και τα «τσιράκια» τους.
Συνασπισμένους σε μια ανήθικη συμμαχία η οποία δεν εξαιρεί από το bullying ούτε τα προσωπικά δεδομένα ούτε τη δεοντολογία, σαν να μη μεγάλωσαν σε οικογένεια – τι να υποθέσω, αλήθεια.
Επιστρέφοντας όμως στην ερώτηση. Δεν έκανα καμία παρέμβαση ποτέ σε όργανα που λειτουργούν ανεξάρτητα, όπως η Ελλανόδικος και το Πειθαρχικό. Τώρα βέβαια, αν θέλετε με πιστεύετε, όμως αυτή είναι η πραγματικότητα, και μπορούν να τη βεβαιώσουν μόνο οι δύο έγκριτοι Νομικοί και τα μέλη των Επιτροπών που προανέφερα.
Όσο για την ΕΠΑ, ούτε κουβέντα – θα με ρωτήσετε ωστόσο αν ήμουν εντελώς αποκομμένος από την ΕΠΑ; Απαντώ πως όποτε θέλησαν τη γνώμη μου την είχαν, όποτε θέλησαν τη συνεργασία μου, την παρείχα πολύ ευχαρίστως. Αλλά για παρέμβαση, όπως την είχαμε συνηθίσει οι παλιότεροι, ούτε λόγος.
Ποια είναι η διαδικασία αναφορικά με τα έξοδα του προέδρου και άλλων μελών του ΔΣ; Γίνεται έλεγχος σχετικά; > Τα μέλη του ΔΣ ταξιδεύουν προς τον τόπο της σύγκλησης του Διοικητικού Συμβουλίου με έξοδα της ΟΜΑΕ, και πώς αλλιώς; Βέβαια όχι με κόστος αποζημίωσης, αλλά με κόστος καυσίμων και μόνο. Δεν μπορώ να κατανοήσω όποια άλλη θεωρία επ’ αυτού.
Ως παράδειγμα, θα αναφέρω το πρόγραμμα του Τάσου Καρκάνη: με αυτοκίνητο από την Ξάνθη στη Θεσσαλονίκη, στη συνέχεια αργά το βράδυ με ΚΤΕΛ από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα, από το πρωί στην ΟΜΑΕ, και στη συνέχεια αργά το βράδυ με το ΚΤΕΛ στη Θεσσαλονίκη και με το αυτοκίνητο στην Ξάνθη. Αν αυτό το πρόγραμμα παραπέμπει σε χωρίς λόγο έξοδα ή έξοδα πολυτελούς μετακίνησης, δεν μπορώ παρά να γελάσω.
Η ίδια πρακτική ισχύει και για τα ταξίδια εκτός Ελλάδας: το πρωί με το πρώτο αεροπλάνο από την Αθήνα στον προορισμό, και στη συνέχεια επιστροφή την ίδια μέρα το βράδυ, με το τελευταίο αεροπλάνο.
Επίσης, στα εντός της χώρας ταξίδια προς αγώνες, σεμινάρια, συναντήσεις με Περιφερειάρχες Δημάρχους και άλλους παράγοντες ισχύει η ίδια πρακτική, διότι όσο και αν φαίνεται περίεργο στους μικρόψυχους αυτού του σπορ, έχουμε και εργασία το πρωί.
Δεν επιβάρυνα ποτέ Σωματείο με τα έξοδα μετακίνησης και διαμονής, δε χρειαζόταν να δώσω εντολή για δύο δωμάτια στο «Μακεδονία Παλλάς», για παράδειγμα, ή μήπως δε γνωρίζουν οι παλιοί;
Αλλά, κάνοντας μια κριτική στην ερώτησή σας και παράλληλα μια ερώτηση, πόσο αξιοπρεπές και αντίστοιχα πόσο φθηνό θέλουμε το motorsport; Πόσο ευτελές θα το κάνουμε;
Στο δεύτερο μέρος της συνέντευξης ο Δημήτρης Μιχελακάκης μιλάει για την ΕΠΑ, τον ΣΟΑΑ, τις Επιτροπές κ.ά.
Φωτογραφίες: Γιάννης Αλμπανέλλης