Με μόλις μια εβδομάδα να μας χωρίζει από την εκκίνηση των επετειακών 24 ωρών του Le Mans, δόθηκε στη δημοσιότητα η τελική λίστα με τα 62 αυτοκίνητα που θα λάβουν μέρος στον αγώνα.
Στις 4 το απόγευμα του Σαββάτου 10 Ιουνίου, η γαλλική σημαία θα κυματίσει για να κηρύξει την εκκίνηση των 24 ωρών του Le Mans, του τέταρτου γύρου του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής της FIA του 2023. Ο αγώνας θα έχει εντονα επετειακό χαρακτήρα, καθώς φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από την πρώτη διοργάνωσή του.
Για άλλη μια φορά, στην θρυλική πλέον πίστα θα αγωνιστούν 62 αυτοκίνητα. Η σύνθεση περιλαμβάνει 16 Hypercars, 24 LMP2, 21 LMGTE Am και ένα τεχνολογικά καινοτόμο αυτοκίνητο. Υπάρχουν δέκα ομάδες στη λίστα εφεδρείας. Στην κορυφαία κατηγορία, αυτός είναι ο υψηλότερος αριθμός συμμετοχών στον αγώνα από το 2011 (17 LMP1). Στην λίστα των 186 οδηγών υπάρχουν 12 πρώην νικητές της γενικής κατάταξης, καθώς και πέντε γυναίκες (ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΕΔΩ)
Hypercar
Επτά κατασκευαστές θα έχουν το βλέμμα τους στραμμένο στο έπαθλο στην κορυφαία κατηγορία: Ferrari, Porsche, Peugeot, Cadillac, Vanwall, Glickenhaus και Toyota. Η ιαπωνική εταιρεία θα επιδιώξει την έκτη συνεχόμενη νίκη και με τις μέχρι στιγμής εμφανίσεις της στο WEC είναι η επικρατέστερη για την επιτυχία αυτή. Η Porsche θα επιδιώξει την 20ή της νίκη, ενώ η Ferrari επιστρέφει στην κορυφαία κατηγορία του Le Mans μετά από 50 χρόνια απουσίας. Το ιταλικό εργοστάσιο μπορεί να βασιστεί σε σχεδόν 75 χρόνια εμπειρίας στον αγώνα και θα θέλει να διεκδικήσει μια δέκατη νίκη στο Le Mans, στον κατάλογο των επιτευγμάτων της. Ταχύτητα υπάρχει, αλλά αρκεί για 24ωρο αγώνα; Μετά από ένα πολλά υποσχόμενο ξεκίνημα στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η Cadillac θα παρατάξει τρία αυτοκίνητα, ελπίζοντας να διατηρήσει τη δυναμική της. Η Peugeot, η οποία έκανε το ντεμπούτο της με Hypercar στη Monza πέρυσι, θα επιδιώξει να προσθέσει μια τέταρτη νίκη στο Le Mans στο palmares της, αποστολή που μοιάζει πολύ δύσκολη για φέτος. H Glickenhaus ανέβηκε στο βάθρο του Le Mans για πρώτη φορά το 2022 και θα επωφεληθεί από την εμπειρία που έχει αποκομίσει τα τελευταία δύο χρόνια. Τέλος, η Vanwall είναι πρωτοεμφανιζόμενη και δεν ελπίζει να ταράξει τα νερά. Ποιος λοιπόν θα σηκώσει το μοναδικό τρόπαιο που δημιουργήθηκε ειδικά για την εκατονταετηρίδα;
LMP2
Στο grid της LMP2 συμμετέχουν 24 ομάδες, Αυτή η κατηγορία είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική και, χρόνο με το χρόνο, κρατά τους θεατές σε αγωνία μέχρι τις τελευταίες στιγμές του αγώνα. Πολλές από τις ομάδες έχουν πιθανότητες νίκης. Η Alpine, που πρόκειται να επιστρέψει στην κορυφαία κατηγορία του χρόνου, θα εξαπολύσει μια επίθεση με δύο σκέλη για να προσπαθήσει να διεκδικήσει το στέμμα από τη Jota.
LMGTE Am
Το grid της LMGTE Am στις 24 ώρες του Le Mans περιλαμβάνει 21 αυτοκίνητα. Αυτή η κατηγορία θα εμφανιστεί στο γαλλικό κλασικό αγώνα αντοχής για τελευταία φορά φέτος, πριν αντικατασταθεί από την LMGT3 το 2024. Είναι ανοιχτή σε ερασιτέχνες οδηγούς που συνεργάζονται με επαγγελματίες. Τέσσερις διάσημες εταιρείες θα δώσουν μάχη στην πίστα: οκτώ Porsche 911 RSR-19, επτά Ferrari 488 GTE-EVO, πέντε Aston Martin Vantage AMR και μία Chevrolet Corvette C8.R. Όλοι τους θα θέλουν να γράψουν ιστορία με το να γίνουν το τελευταίο όνομα στον κατάλογο των νικητών. Οι Iron Dames, ένα γυναικείο τρίο, θα αγωνιστούν και φέτος.
Καινοτόμο αυτοκίνητο
Το γκαράζ 56, που προορίζεται για ένα καινοτόμο αυτοκίνητο που τρέχει εκτός της επίσημης κατάταξης, θα φιλοξενήσει μια Chevrolet Camaro LZ1, συμμετοχή της ομάδα Hendrick Motorsports, στην παρθενική της εμφάνιση στις 24 ώρες του Le Mans. Πρόκειται για μια τροποποιημένη έκδοση του αυτοκινήτου Next Gen που αγωνίστηκε στο 2022 Cup Series, το κύριο πρωτάθλημα της Nascar. Το αυτοκίνητο αποτελεί ένδειξη της ολοένα και στενότερης φιλίας μεταξύ Γαλλίας και Ηνωμένων Πολιτειών στους αγώνες αντοχής και θα ανατεθεί σε μια ομάδα όλων των αστέρων: Ο Jenson Button, πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1, ο Mike Rockenfeller, νικητής των 24 ωρών του Le Mans το 2010 και ο Jimmie Johnson, επτά φορές πρωταθλητής του NASCAR Cup Series.