Με 65.000 φιλάθλους να παρακολουθούν επί τρεις ημέρες σε συνθήκες καύσωνα, ο 6ωρος αγώνας του WEC στη Monza είχε δράση από την αρχή μέχρι το τέλος, περιλαμβανομένων τριών διαφορετικών κατασκευαστών στο συνολικό βάθρο των hypercars (Toyota, Ferrari και Peugeot).
Οι νικητές του αγώνα της Monza, Mike Conway, Jose-Maria Lopez και Kamui Kobayashi, πέρασαν τη γραμμή του τερματισμού με το Toyota GR010 Hybrid Νο. 7 με διαφορά μόλις 16,25 δευτερόλεπτα μπροστά από το Ferrari 499P Hypercar Νο. 50 της AF Corse με οδηγούς τους Antonio Fuoco, Nicklas Nielsen και Miguel Molina.
Αυτή ήταν η δεύτερη νίκη της σεζόν για το Νο. 7 της Toyota και η ιαπωνική εταιρεία διεύρυνε το προβάδισμά της στη γενική βαθμολογική κατάταξη έναντι της Ferrari κατά 26 βαθμούς. Η Peugeot Total Energies κατέκτησε το τρίτο σκαλί του βάθρου των hypercars, με το Peugeot 9X8 Νο 93 με οδηγούς τους Jean-Eric Vergne, Paul Di Resta και Mikkel Jensen να εξασφαλίζει το πρώτο βάθρο του Γάλλου κατασκευαστή στο WEC, από το ντεμπούτο του hypercar στη Monza πριν από ένα χρόνο.
Η Porsche Penske Motorsport κατέκτησε την τέταρτη θέση με την Porsche 963 Νο. 5 που οδηγούσαν οι Dane Cameron, Michael Christensen και Frederic Makowiecki – η τριάδα ανέβηκε στην τέταρτη θέση μετά την ποινή που επιβλήθηκε στη Ferrari Νο. 51 στις καθυστερήσεις του αγώνα. Η παράβαση υποβίβασε τη Ferrari που κέρδισε τις 24 Ώρες του Le Mans στην πέμπτη θέση, 32,9 δευτερόλεπτα πίσω από την Porsche.
Η Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 Hybrid με το Νο.8 των Brendon Hartley, Sebastien Buemi και Ryo Hirakawa τερμάτισε έκτη στον αγώνα, το πλήρωμα βγήκε εκτός βάθρου μετά από δύο ποινές. H πρώτη αφορούσε την επαφή με τη Ferrari Νο. 51 και τη Νο. 777 D’Station της LMGTE Am. Μετά τον αγώνα, η ομάδα έλαβε επίσης ποινή 50 δευτερολέπτων για υπέρβαση της μέγιστης διατιθέμενης ισχύος.
Στην ενδέκατη θέση της γενικής κατάταξης των 6 ωρών της Monza και στην πρώτη της κατηγορίας των αγωνιστικών της LMP2 oλοκλήρωσε το Oreca 07-Gibson #28 της Jota με πλήρωμα τους David Heinemeier-Hansson, Pietro Fittipaldi και Oliver Rasmussen. Oι Christian Ried, Mikkel Pedersen, Julien Andlauer έφεραν την Porsche 911 RSR της Dempsey Proton Racing στην 22η θέση της γενικής κατάταξης, κερδίζοντας τη νίκη στην κατηγορία LM GTE Am.
Επόμενος αγώνας στο ημερολόγιο της FIA WEC για το 2023 είναι οι 6 Ώρες του Fuji, καθώς το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα προετοιμάζεται για το πρώτο του ταξίδι στην Ασία φέτος για τον κλασικό ιαπωνικό αγώνα που θα διεξαχθεί στο εμβληματικό Fuji Speedway (8-10 Σεπτεμβρίου).