Ο Sebastien Ogier οδήγησε για πρώτη φορά το Toyota GR010 Hybrid Hypercar, στην πίστα του Μπαχρέιν – Διαβάστε τι δήλωσε και δείτε φωτογραφίες.
Η πολυαναμενόμενη πρώτη επαφή του Sebastien Ogier με το Toyota GR010 Hybrid Hypercar στην πίστα, αφού ο 7 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλλυ το είχε οδηγήσει μόνο σε προσομοιωτή , έγινε την Κυριακή 7 Νοεμβρίου, στην πίστα του Sakhir στο Μπαχρέιν.
Ο Ogier έλαβε μέρος στο rookie test, που πραγματοποιήθηκε μετά από τον 8ωρο αγώνα αντοχής με τον οποίο ολοκληρώθηκε το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC), στις 5-6 Νοεμβρίου στο Sakhir.
Το φινάλε στο Μπαχρέιν ήταν θριαμβευτικό για την Toyota Gazoo Racing, η οποία είδε το Hypercar #8 που μοιράζονταν οι Kazuki Nakajima, Brendon Hartley και Sebastien Buemi να περνά πρώτο τη γραμμή του τερματισμού, με τον Ιάπωνα να ολοκληρώνει ιδανικά την καριέρα του.
Τον τίτλο κατέκτησε το Hypercar #7 της Toyota, με το οποίο οι Mike Conway, Kamui Kobayashi και José María López είχαν επικρατήσει στις 24 Ώρες του Le Mans.
Sebastien Ogier: Οι πρώτες εντυπώσεις από το Hypercar της Toyota
Μια ημέρα μετά από την ολοκλήρωση του τελευταίου γύρου της χρονιάς πραγματοποιήθηκε το rookie test, που είχε άρωμα WRC.
Ο λόγος φυσικά, ήταν η συμμετοχή του Sebastien Ogier, ο οποίος σχεδιάζει να εμπλακεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής, αφού έχει εκφράσει κατ’ επανάληψη τη θέλησή του να αγωνιστεί στις 24 Ώρες του Le Mans.
Ο Γάλλος μοιράστηκε το Toyota GR010 Hybrid Hypercar με τον Sebastien Buemi, ο οποίος είχε ρόλο “εκπαιδευτή” για τον πρωτόπειρο στη συγκεκριμένη μορφή αγώνων, Ogier.
Το πρόγραμμα της ημέρας περιλάμβανε δύο σκέλη δοκιμών συνολικής διάρκειας 5 ωρών, μετά από τα οποία ο Sebastien Ogier συμπλήρωσε συνολικά 84 γύρους με τε τετρακίνητο, υβριδικό αυτοκίνητο συνολικής ισχύος 700 ίππων.
Το πρωί, ο Ogier πραγματοποίησε 32 γύρους με το αυτοκίνητο #8, ενώ το απόγευμα ακολούθησαν ακόμη 52 γύροι, εκ των οποίων και ένα stint 20 γύρων, που τον βοήθησαν να κατανοήσει περαιτέρω τη λειτουργία του αυτοκινήτου.
“Ήταν συναρπαστικό που οδήγησα το GR010 Hybrid και πραγματικά απόλαυσα το χρόνο μου στο αυτοκίνητο”, δήλωσε ο Sebastien Ogier.
“Δεν έβαλα στον εαυτό μου πίεση από πλευράς χρόνων γιατί υπήρχαν πολλές νέες παράμετροι.
“Έπρεπε να εξοικειωθώ με την ταχύτητα στις στροφές, το φρενάρισμα, τον τρόπο που στρίβει το αυτοκίνητο και το υβριδικό σύστημα, που είναι κάτι ιδιαίτερο.
“Απαιτείται διαφορετικός τρόπος σκέψης όταν πρέπει να κάνεις έναν γύρο και μετά έναν καλύτερο, σε σύγκριση με τα ράλλυ όπου κάθε στροφή είναι μοναδική”.
Ο Ogier σημείωσε τον ταχύτερό του χρόνο (1:50.647), κατά την πρωινή περίοδο δοκιμών, όταν η θερμοκρασία ήταν χαμηλότερη.
Για να αποκτήσουμε μια τάξη μεγέθους, ταχύτερος της ημέρας ήταν ο Nicolas Lapierre (1:48.697) με Alpine A480-Gibson, ακολουθούμενος από τον Mike Conway (1:48.865) με το Toyota Hypercar #7. Κατά συνέπεια, o Ogier απείχε 1,78 δλ. από τον ταχύτερο teammate του.
Ο Sebastien Ogier ευχαριστήθηκε, όπως ο ίδιος παραδέχθηκε, την ημέρα του με το Toyota GR010 Hybrid Hypercar, αποκομίζοντας χρήσιμες εμπειρίες.
“Έμαθα πολλά”, σχολίασε ο Ogier. “Προφανώς, υπάρχουν πολλά ακόμη να μάθω, όμως αυτό είναι ένα σημείο εκκίνησης.
“Δεν πίεσα τον εαυτό μου να είμαι γρήγορος αμέσως. Ήταν η πρώτη μου φορά με hypercar. Περίμενα ένα αυτοκίνητο με ακόμη μεγαλύτερη δυνατότητα οδήγησης flat out.
“Δεν μπορείς να πιέσεις πραγματικά πολύ, πρέπει να βρεις μια ιδανική γραμμή να το οδηγείς και αυτό δεν είναι εύκολο όταν το μόνο που έχεις κάνει πριν είναι προσομοίωση.
“Όμως συνολικά είμαι χαρούμενος με την ημέρα μου και πραγματικά διασκέδασα”.
Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση για τον Ogier κατά το σημερινό τεστ;
“Στο φρενάρισμα περίμενα περισσότερη κάθετη δύναμη, μεγαλύτερη “επίθεση” στα φρένα”, είπε ο 37χρονος οδηγός.
“Δε διαθέτω τόση εμπειρία με αυτό το είδος αυτοκινήτου. Είχα οδηγήσει μια φορά στο DTM, είχα ένα τεστ στην F1 και περίμενα να είναι πιο κοντά σε αυτό όσον αφορά στην πέδηση.
“Είναι αρκετά ευαίσθητο και αρκετό εύκολο να μπλοκάρουν οι τροχοί. Αυτό είναι ένα από τα πράγματα που διαπίστωσα σήμερα.
“Να δουλέψεις το traction control, που είναι κάτι το οποίο μπορεί να ρυθμιστεί λίγο, ήταν σκληρό. Ήταν λίγο πιο δυνατό από όσο περίμενα.
“Με κάποιον τρόπο έκανε το αυτοκίνητο λίγο πιο εύκολο στην οδήγηση, όμως όχι εύκολο να κινηθείς γρήγορα. Αυτές οι δύο περιοχές με δυσκόλεψαν σήμερα”.
O Γάλλος πολυπρωταθλητής του WRC έχει δηλώσει κατ’ επανάληψη τη φιλοδοξία του να μεταπηδήσει σε αγώνες αντοχής από το 2022, όταν και δε θα συμμετέχει πια με πλήρες πρόγραμμα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.
Ωστόσο, μετά από την πρώτη επαφή του με το Hypercar της Toyota και με δεδομένο τον μεγάλο ανταγωνισμό που θα υπάρχει στην κορυφαία κατηγορία του WEC, θεωρεί πιο λογικό να ξεκινήσει από το LMP2, ουσιαστικά τη δεύτερη κατηγορία του θεσμού.
“Αν θέλω να έχω τη φιλοδοξία να βρεθώ σε κορυφαία ομάδα, το LMP2 μάλλον είναι καλύτερο”, πρόσθεσε.
“Προφανώς να οδηγώ ένα αυτοκίνητο GT θα είναι καλύτερο από το τίποτα, ώστε να πάρω εμπειρίες από αυτό το είδος αγώνων.
“Έχω δει τους αγώνες στα GT, το επίπεδο είναι πολύ υψηλό και σίγουρα υπάρχει κάτι να μάθω επίσης, όμως πιθανώς το LMP2 θα είναι ακόμη καλύτερο”.
Από τα λεγόμενα του Ogier, φαίνεται πως ο Γάλλος θεωρεί απίθανη την ένταξή του σε κάποιο από τα αυτοκίνητα της Toyota στην κορυφαία κατηγορία, το 2022, οπότε στοχεύει περισσότερο να αποκτήσει εμπειρίες για το μέλλον.
“Θα έλεγα πως η φιλοδοξία είναι εκεί, όμως μάλλον υπάρχει ακόμη δρόμος”, ανέφερε. “Πρέπει να συζητήσω μαζί τους, να πάρω τη γνώμη τους από την πρώτη ημέρα δοκιμών με το αυτοκίνητο.
“Γνωρίζω πως χρειάζομαι δουλειά για να είμαι έτοιμος. Ειλικρινά δε μου αρέσει να έχω μια ευκαιρία να πάω τώρα και να αγωνιστώ με Hypercar, χωρίς να είμαι στο επίπεδο που θέλω”.
Με βάση όλα τα παραπάνω, η οριστικοποίηση του προγράμματος του Sebastien Ogier ενόψει 2022, φαίνεται πως θα καθυστερήσει.
Προς το παρόν, δεδομένο είναι το γεγονός ότι θα παραμείνει στην Toyota, αφού πέραν του όποιου προγράμματος στο WEC, θα οδηγεί το τρίτο υβριδικό Yaris Rally1 σε επιλεκτικούς αγώνες του WRC, έχοντας ως νέο συνοδηγό τον Benjamin Veillas, ο οποίος θα αντικαταστήσει τον Julien Ingrassia.
Photos: Toyota Gazoo Racing