Ο Πρωταθλητής Ευρώπης Alexey Lukyanuk αναδείχθηκε νικητής στο Ράλλυ Πολωνίας, εναρκτήριο αγώνα του φετινού ERC.
Μετά από σειρές αναβολών και ανακατατάξεων λόγω της πανδημίας, το Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ (FIA ERC) ξεκίνησε στις 18-20 Ιουνίου, με το χωμάτινο Ράλλυ Πολωνίας.
Ο αγώνας που έχει αποτελέσει μέρος και του WRC, γιόρτασε τα 100 του χρόνια (αφού πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1921).
Σε αυτό το πλαίσιο, αν και το επίκεντρο παρέμεινε στο Milkolajki, στα βόρεια της χώρας, το Ράλλυ Πολωνίας ολοκληρώθηκε πανηγυρικά με υπερειδική και τερματισμό στην πρωτεύουσα της Πολωνίας, Βαρσοβία.
Η εξέλιξη του Ράλλυ Πολωνίας
Νικητές, μετά από 14 γρήγορες χωμάτινες ειδικές διαδρομές, συνολικού μήκους 202,76 αγωνιστικών χιλιομέτρων, αναδείχθηκαν οι Ρώσοι Alexey Lukyanuk-Alexey Arnautov (Citroen C3 Rally2).
O δύο φορές Πρωταθλητής Ευρώπης (2018, 2020) δεν πτοήθηκε από το ατύχημα σε δοκιμές πριν τον αγώνα, που ανάγκασε την ομάδα του, γαλλική Sainteloc, να ετοιμάσει νέο αυτοκίνητο για το Ράλλυ Πολωνίας.
Onboard με τους Lukyanuk-Arnautov
Αξιοποιώντας την εμπειρία του και εκμεταλλευόμενος τις δυνατότητες του γαλλικού αυτοκινήτου, ήταν εξαρχής από τους ταχύτερους. Στο τέλος της πρώτης ημέρας, οι Lukyanuk-Arnautov τέθηκαν επικεφαλής και ελέγχοντας το συναγωνισμό, έφτασαν στην πρώτη τους φετινή νίκη στο θεσμό.
Ενδεικτικό της προσέγγισης του Lukyanuk, είναι πως πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο μόλις σε δύο ειδικές διαδρομές, όμως από τη στιγμή που πήρε το προβάδισμα, δεν απειλήθηκε ουσιαστικά.
Μάλιστα, η νίκη του Ρώσου παίρνει μεγαλύτερες διαστάσεις από τη στιγμή που στον αγώνα συμμετείχαν οδηγοί παγκόσμιου βεληνεκούς, όπως οι Andreas Mikkelsen ή Craig Breen.
Gryazin-Alexandrov: Ταχύτατοι αλλά άτυχοι στο Ράλλυ Πολωνίας
Μοναδικό εμπόδιο για τους τελικούς νικητές στάθηκαν, τουλάχιστον αρχικά, δύο συμπατριώτες τους. Ο λόγος για τους Nikolay Gryazin-Konstantin Alexandrov (Volkswagen Polo R5), οι οποίοι θα λάβουν μέρος και στο Ράλλυ Λετονίας, υπό μορφή προπόνησης ενόψει του Ράλλυ Εσθονίας, αφού συμμετέχουν στο WRC2.
Ένα τεχνικό πρόβλημα στην Qualifying Stage, έφερε τους Gryazin-Alexandrov να ξεκινούν 39οι την πρώτη ημέρα, γεγονός που, έστω και από… σπόντα, τους βοήθησε.
Η άτυχη στιγμή των Gryazin-Alexandrov
Αυτό σήμαινε πως θα είχαν τον πιο καθαρό δρόμο από κάθε άλλο κορυφαίο πλήρωμα, γεγονός που αξιοποίησαν έχοντας κερδίσει σχεδόν όλες τις ειδικές διαδρομές.
Με αυτόν τον τρόπο, μέχρι την προτελευταία διαδρομή της πρώτης ημέρας, που ήταν και η μεγαλύτερη του αγώνα με μήκος 28,7 χλμ., είχαν φτάσει να προηγούνται κατά 40,5” από τους Lukyanuk-Arnautov.
Όμως εκεί, είχαν διπλό κλατάρισμα και το γεγονός ότι είχαν μαζί τους μία ρεζέρβα, σήμαινε πως αν και τερμάτισαν την ειδική διαδρομή, αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν.
Η πορεία Mikkelsen και Breen στο Ράλλυ Πολωνίας
Εκτός από τους Ρώσους όμως, δύο ακόμη πληρώματα, με εκτενή εμπειρία από το WRC, είχαν ταξιδέψει στην Πολωνία με αξιώσεις για τη νίκη ή έναν τερματισμό στο βάθρο.
Οι Andreas Mikkelsen-Ola Floene (Skoda Fabia Rally2 evo) δεν κατάφεραν να κινηθούν στο ρυθμό των ρωσικών πληρωμάτων την πρώτη ημέρα.
Αφενός, η σειρά εκκίνησής του Mikkelsen (θυμηθείτε εδώ τη συνέντευξή τους στους 4Τ), οπότε οι αντίπαλοί τους συναντούσαν πιο καθαρή αγωνιστική γραμμή και αφετέρου, τα ελαστικά Michelin δεν έδειξαν να βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο με εκείνα της Pirelli.
Onboard με τους Mikkelsen-Floene
Κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας, όταν βέβαια οι Lukyanuk-Arnautov ακολουθούσαν ήδη ρυθμό τερματισμού, οι Mikkelsen-Floene κέρδισαν δύο ειδικές διαδρομές και ολοκλήρωσαν τον αγώνα, στη δεύτερη θέση, με το αυτοκίνητο της Toksport.
Όσο για τους Craig Breen-Paul Nagle (Hyundai i20 R5), οι Ιρλανδοί επέστρεψαν στο ERC για λογαριασμό της ινδικής εταιρείας ελαστικών MRF. Αρχικά ήταν ανταγωνιστικοί, όμως πρώτα ένα κλατάρισμα τους στοίχισε σε χρόνο και έπειτα, εγκατέλειψαν από σπασμένη ανάρτηση.
Έτσι, επέστρεψαν τη δεύτερη ημέρα καθαρά για να αποκομίσουν εμπειρίες και να σημειώσουν 3 ταχύτερους χρόνους, πιστοποιώντας τη βελτίωση των ελαστικών τους.
Ράλλυ Πολωνίας: Άλλοι συνδυασμοί που ξεχώρισαν
Στο βάθρο, μαζί με τους Lukyanuk-Arnautov και Mikkelsen-Floene, ανέβηκαν επίσης οι Miko Marczyk-Szymon Gospordaszczyk (Skoda Fabia Rally2 evo).
To πρώτο πολωνικό πλήρωμα του αγώνα, επέδειξε ταχύτητα και σταθερότητα σε έναν αγώνα που γνωρίζει καλά. Ο 26χρονος Πολωνός, ήταν ταυτόχρονα και νικητής στην άτυπη κατάταξη του Michelin Talent Factory, για οδηγούς με ελαστικά Michelin.
Στην 4η θέση ολοκλήρωσαν οι Ισπανοί Nil Solans-Marc Marti (Skoda Fabia Rally2 evo) που ανέβαζαν διαρκώς τον ρυθμό τους, ενώ μια θέση πιο πίσω ακολούθησαν οι Ούγγροι Norbert Herczig-Ramon Ferencz (Skoda Fabia Rally2 evo).
Την πρώτη εξάδα, διαμόρφωσαν οι Ισπανοί Efren Llarena-Sara Fernandez (Skoda Fabia Rally2 evo) που όπως και οι Solans-Marti, διαμορφώνουν την ομάδα της Ισπανίας στο θεσμό.
Στο ERC Junior, που από φέτος διεξάγεται με αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally3, νικητές αναδείχθηκαν οι Βρετανοί Jon Armstrong-Phil Hall με Ford Fiesta Rally3.
Στο ERC3 Junior, όπως και στο ERC3 για δικίνητα αυτοκίνητα, επικράτησαν οι Φινλανδοί Sami Pajari- Enni Mälkönen με Ford Fiesta Rally4.
Για τη συνέχεια, το FIA ERC θα παραμείνει σε γρήγορες χωμάτινες ειδικές διαδρομές, αφού δεύτερος αγώνας του θεσμού θα είναι το Ράλλυ Λετονίας στις 1-3 Ιουλίου.
Πλάνα από την πρώτη ημέρα του Ράλλυ Πολωνίας
Ράλλυ Πολωνίας – Το πανόραμα του αγώνα
Βαθμολογούμενη 15άδα
- A. Lukyanuk-A. Arnautov (Citroen C3 Rally2) 1:48.31,3”
- A. Mikkelsen-O. Floene (Skoda Fabia Rally2 Evo) +18.4”
- M. Marczyk S. Gospodarczyk (Skoda Fabia Rally2 Evo) +1:54.7”
- N. Solans-M. Marti (Skoda Fabia Rally2 evo) +3:06.2”
- N. Herczig-R. Ferencz (Skoda Fabia Rally2 Evo) +3:44.8”
- E. Llarena-Sara Fernández (Skoda Fabia Rally2 Evo) +3:46.5”
- W. Chuchała-S. Roswadowski (Skoda Fabia Rally2 Evo) +3:56.0”
- Y. Bonato-B. Boulloud (Citroen C3 Rally2) +4:11.7”
- E. Cais-J. Zakova (Ford Fiesta Rally2) +4:16.6”
- G. Grzyb-M. Poradzisz (Skoda Fabia Rally2 Evo) +4:43.1”
- E. Fernandez-R. Garcia (Skoda Fabia Rally2 evo) +4:50.1”
- A. Chwietcuk-J. Baran (Skoda Fabia Rally2 Evo) +4:50.2”
- U. Scandola-G. D’Amore (Hyundai i20 R5) +5:11.6”
- C. Devine-J. Fulton (Ford Fiesta Rally2) +5:11.9”
- R. Poom-D.Garrod (Citroen C3 Rally2) +5:13.2”
FIA ERC2: J. Pardo-A. Pérez (Suzuki Swift R4lly S Rally2 Kit)
FIA ERC3: S. Pajari-E. Mälkönen (Ford Fiesta Rally4)
FIA ERC Junior: J. Armstrong-P. Hall (Ford Fiesta Rally3)
FIA ERC3: S. Pajari-E. Mälkönen (Ford Fiesta Rally4)
Abarth Rally Cup: D. Poloński-Ł. Sitek (Abarth 124 rally)
Clio Trophy by Toksport WRT: P. Soria-M. Der Ohannesian (Renault Clio Rally5)
Νικητές Ε.Δ.: Gryazin 5, Breen 3, Lukyanuk-Mikkelsen 2, Chuchala 1
Ε.Δ. επικεφαλής: 1-6 Gryazin-Alexandrov, 7-14 Lukyanuk-Arnautov
Photos: FIA ERC
Πλάνα από τη δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Πολωνίας