Λιγότερο γρήγορα από όσο αναμενόταν είναι προς το παρόν τα Ford Fiesta της κατηγορίας Rally3 και αυτό είναι ένα ζήτημα που πρέπει να λύσει η M Sport και η FIA!
Από την Πολωνία ξεκινά αυτό το Σαββατοκύριακο το φετινό ERC. Το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι το οποίο κατά την άποψή μου είναι ένα κλασσικό δείγμα πως εδώ στην Ελλάδα ζούμε στον κόσμο μας σε επίπεδο motorsport και το ευχαριστιόμαστε κιόλας. Γιατί; Γιατί το ERC όσο είχε στο πρόγραμμά του του Ράλι Ακρόπολις ήταν ένα πρωτάθλημα που ενδιέφερε τους Έλληνες. Πριν ήταν παρακατιανό, μετά δεν υπάρχει…
Αλλά αυτή είναι μια άλλη συζήτηση όμως…
Στο φετινό ERC θα δούμε μερικές αλλαγές με πιο χαρακτηριστική αυτή που αφορά τις νέες μικρές κατηγορίες και την εναρμόνιση με την πυραμίδα της FIA. Εδώ και μερικές εβδομάδες στη μέση της πυραμίδας υπάρχει η κατηγορία Rally3. Μοναδικός εκπρόσωπός της προς το παρόν τουλάχιστον, είναι το Fiesta που φτιάχνει το τμήμα της M Sport στην Πολωνία και το οποίο καθιστά την ομάδα μοναδική έχοντας εκπρόσωπο σε όλες τις κατηγορίες της FIA.
Η νέα κατηγορία, έρχεται θεωρητικά να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στα παλιά R2 που πλέον είναι Rally4 με τα παλιά R5 που πλέον είναι Rally2. Για τις εξηγήσεις μπορείτε να διαβάσετε το πλήρες άρθρο του Νώντα εδώ.
Η κατηγορία Rally3 λοιπόν είναι αυτή με την οποία θα διεξάγεται το ERC Junior του 2021 με έπαθλο για τον νικητή, την παρουσία του στο JWRC το 2022. Θεωρητικά επίσης, η κατηγορία αυτή αφορά όλες τις εταιρείες αναλόγως τον εσωτερικό τους σχεδιασμό, αλλά στην πράξη Rally3 έχει φτιάξει μόνο η ομάδα του Malcolm Wilson, το Ford Fiesta.
Ένα αυτοκίνητο που εδώ και μερικές εβδομάδες το βλέπουμε στους αγώνες ράλι στα χέρια διαφόρων οδηγών ανά την Ευρώπη με καλύτερο αυτών όπως πιστεύω, τον Εσθονό KenTorn, πρωταθλητή στη χώρα του το 2019 και πρωταθλητή στο Junior ERC το 2020.
Το πρόβλημα όμως σε όλη αυτήν την ιστορία είναι πως το αυτοκίνητο δεν μοιάζει να προσφέρει αυτό που περίμεναν όλοι, σε επίπεδο πυραμίδας που λέγαμε νωρίτερα, με βάση την απόδοσή του. Είναι δηλαδή αργότερο από τα Rally4, τα οποία φτιάχνουν και άλλες εταιρείες, όπως η Peugeot, η Renault και η Opel αλλά και από αυτό που αναμενόταν πριν παρουσιαστεί. Αυτό μάλιστα φαίνεται από τους χρόνους που κάνει στους αγώνες που υπάρχουν συμμετοχές, τουλάχιστον αξιοπρεπείς.
Είναι αλήθεια πως το Rally 3 είναι ένα καθαρά πελατειακό αυτοκίνητο, όπως εξάλλου ισχύει για όλη την πυραμίδα πλην των Rally1, όμως αυτό είναι και το μεγαλύτερο ρίσκο για τον M Sport. Μέχρι το τέλος του 2020 το Fiesta Rally3 ήταν πολυαναμενόμενο. Οι Βρετανοί συνάδελφοί μας έγραφαν για τον αντικαταστάτη της Ομάδας Ν που θα επαναφέρει πολλές συμμετοχές στα ράλι και άλλα τέτοια αποθεωτικά στο πλαίσιο της προώθησης προϊόντος. Ενώ η M Sport ενημέρωνε για πολλές παραγγελίες, παρά το γεγονός πως μιλάμε για ένα αγωνιστικό με κόστος 100.000€ χωρίς φόρους και άλλα έξοδα.
Πιθανότατα το κόστος συντήρησης είναι χαμηλό σε σχέση με τις δύο μεγαλύτερες κατηγορίες και αυτό είναι σημαντικό, όμως τώρα που το αυτοκίνητο δεν αποδεικνύεται ανταγωνιστικό, υπάρχει ένας γενικότερος προβληματισμός. Το κυριότερο μάλιστα είναι πως δεν φαίνεται ναυπάρχει και ευρύτερο ενδιαφέρον από άλλες εταιρείες να μπουν στην Rally3 κατηγορία. Η Toyotaεξετάζει το ενδεχόμενο αλλά δεν είναι τίποτα σίγουρο ακόμη. Αυτό θα είναι ένα πλήγμα καθώς αυτό που μέχρι πέρσι έμοιαζε πλεονέκτημα για την M Sport και τον Wilson, το ότι δηλαδή θα ήταν πρώτος σε μια νέα κατηγορία, είναι πιθανό να εξελιχθεί σε αδιέξοδο, όπου ο χαμηλός ανταγωνισμός θα δημιουργήσει εμπόδιο για την εξέλιξη.
Φυσικά στην σύγχρονη εποχή των αγώνων ράλι, σημασία μπορεί να μην έχει ο έντονος ανταγωνισμός, ούτε η τεχνολογική εξέλιξη. Ειδικά μάλιστα αν το Rally 3 είναι αποδοτικό οικονομικά για την MSport όλα αυτά που λέμε εμείς είναι μικρής σημασίας.