Mε πάθος όσο δύο 20άρηδες, γιόρτασε τα 44 ο πολυπρωταθλητής μοτοσικλέτας, Valentino Rossi. Η σχέση του όμως με τους τέσσερις τροχούς είναι πιο στενή από όσο είναι γενικώς γνωστό.
Ο Valentino Rossi γιόρτασε τα 44 τρέχοντας σε αγώνα karting με τους φίλους του.
Γεννημένος στις 16 Φεβρουαρίου 1979 στην Ιταλία, ο Valentino Rossi είχε μια θριαμβευτική πορεία στο Moto GP, με Παγκόσμιους τίτλους στα 125 και τα 250 κυβικά με την Aprilia, πριν περάσει στη μεγάλη κατηγορία όπου κατέκτησε τα 7 Παγκόσμια Πρωταθλήματά του με την Honda και την Yamaha.
Θεωρείται τόσο σημαντικός στην κοινότητα του Moto GP, που αποσύρθηκε προς τιμήν του ο αριθμός 46 με τον οποίο έτρεχε.
Κι όμως, ο Valentino Rossi μεγάλωσε με το όνειρο να γίνει οδηγός Formula 1. Και είναι ίσως ο πιο ταλαντούχος οδηγός ο οποίος, μολονότι έφτασε τόσο κοντά στη Formula 1, δεν αγωνίστηκε ποτέ σε αυτή.
Όπως τόσα παιδιά σε όλο τον κόσμο, ο Valentino Rossi ξεκίνησε από το karting. Στα 11 πήρε το τοπικό πρωτάθλημα και στα 12 ήρθε 5ος σε όλη την Ιταλία.
Καθώς διαφαινόταν το μεγάλο ταλέντο, ο πατέρας του, που έτρεχε σε αγώνες μοτοσικλέτας, διερεύνησε τις δυνατότητες συμμετοχής του νεαρού Valentino στο πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα karting.
Το κόστος όμως ήταν απαγορευτικό, οπότε με τη βοήθεια του Virginio Ferrari, που ήταν φίλος του πατέρα Rossi και υπήρξε Παγκόσμιος Δευτεραθλητής, πίσω από τον (Κing) Kenny Roberts, στα 500 κυβικά εκατοστά το 1979, ο Valentino Rossi πέρασε από τους 4 στους 2 τροχούς
Ακολούθησε η θριαμβευτική του πορεία στις μοτοσικλέτες, διατήρησε όμως καλή σχέση με το αυτοκίνητο και στα μέσα της προπερασμένης δεκαετίας τον συναντάμε σποραδικά να συμμετέχει σε κάποιους αγώνες WRC.
Ο Colin McRae, που υπήρξε ένα από τα ινδάλματα των εφηβικών του χρόνων, του δίδαξε τις βασικές τεχνικές ενός αυτοκινήτου rally.
Ταυτόχρονα, ο Valentino Rossi έκανε τις πρώτες του δοκιμές Formula 1. Επίσημα μάθαμε για δύο τεστ στο Fiorano, το 2004 και 2005. Σύμφωνα όμως με τον πρώην μηχανικό της Ferrari, Luigi Mazzola, μόνο στο 2004, ο Valentino Rossi είχε κάνει τουλάχιστον 7 τεστ στο Fiorano κι έκανε μερικά ακόμη το 2005. Σε κάποια από αυτά μάλιστα, δε φορούσε καν το δικό του κράνος αλλά του Michael Schumacher.
Οι χρόνοι του ήταν τόσο ενθαρρυντικοί που λέγεται πως η Ferrari ζήτησε άδεια, με την υποστήριξη του Bernie Ecclestone, ο οποίος ήθελε για λόγους τηλεθέασης τον Valentino Rossi στη Formula 1, να τρέξει ο Rossi με ένα τρίτο αυτοκίνητο, ενώ ο Schumacher δήλωσε εντυπωσιασμένος πως ο Ιταλός έχει τους αγώνες στο αίμα του. Η ιδέα φαίνεται ότι προσέκρουσε στους άλλους κατασκευαστές.
Στις αρχές του 2006 ο Valentino Rossi, ήδη 5κις Παγκόσμιος Πρωταθλητής Moto GP, πήρε μέρος με τη Ferrari στις χειμερινές δοκιμές Formula 1 της Valencia, με μια Ferrari προδιαγραφών 2004 (με μοτέρ V10), όπου κατόρθωσε να γυρίζει μισό και κάτι δευτερόλεπτο κοντά στον Schumacher.
Τον Μάιο της ίδιας χρονιάς όμως, προς απογοήτευση των Tifosi, ο Valentino Rossi ανανέωσε το συμβόλαιό του με τη Yamaha. Με εκείνη την ανανέωση, πήρε τα δύο τελευταία του Παγκόσμια Πρωταθλήματα.
Πώς θα ήταν άραγε η Formula 1 του 2007 με πρωτάρηδες τους Lewis Hamilton και Valentino Rossi εναντίον των έμπειρων Fernando Alonso και Kimi Raikkonen;
Τελευταία φορά προτάθηκε στον Valentino Rossi να οδηγήσει για την Ferrari στη Monza το 2009, στη θέση του τραυματία Felipe Massa, μα εκείνος αρνήθηκε λέγοντας «θα ήθελα πρώτα να κάνω αγώνες με μια μικρή ομάδα και ύστερα να περάσω στη Ferrari».
Σε όλη την ιστορία των αγώνων ταχύτητας, ένας μόνο Παγκόσμιος Πρωταθλητής των 2 τροχών κατόρθωσε να επαναλάβει τον άθλο του και στους 4 τροχούς, ο John Surtees, Παγκόσμιος Πρωταθλητής Formula 1 1964, με Ferrari.
Θα μπορούσε άραγε ο Valentino Rossi να είναι ο δεύτερος; Δε θα το μάθουμε ποτέ. Ο Lando Norris πάντως, εμπνεύστηκε την αρχική σχεδίαση του δικού του κράνους από το κράνος του Rossi.
«To σώμα βρίσκεται στην καλύτερή του κατάσταση από τα 22 ως τα 34», είχε πει παλιότερα ο Valentino Rossi. «Όταν σταματήσω το Moto GP θα είμαι πλέον πολύ μεγάλος για τη Formula 1, ίσως όμως τρέξω στο WRC».
Τελικά τρέχει στους πολύωρους αγώνες GT. Τον είδαμε πέρσι στις 24 Ώρες του Spa και φέτος στις 24 Ώρες του Dubai, όπου ανέβηκε στο βάθρο, και τις 12 Ώρες του Bathurst.
Τι είναι αυτό που έκανε τόσο γρήγορο τον Valentino Rossi στο Moto GP, και τι τον διατηρεί τόσο γρήγορο σε αυτή την ηλικία και στους 4 τροχούς;
Λέει ο Alex Briggs, μηχανικός του για χρόνια στο Moto GP: «Είναι όπως με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, κάποιοι είναι πιο γρήγοροι από τους άλλους. Και είναι η βαθιά αγάπη του Valentino Rossi για το άθλημα. Αγαπά τους αγώνες που χάνει σχεδόν όσο κι αυτούς που κερδίζει και αγαπά να παρακολουθεί τους αγώνες ακόμη κι ως απλός θεατής».
Ποιος ξέρει, ίσως ο Valentino Rossi έχει κι άλλες συγκινήσεις ακόμα να δώσει στους φίλους της ταχύτητας. Το βέβαιο είναι ότι απολαμβάνει τον σεβασμό και την αγάπη τους.