top icon
Διεθνείς αγώνες

Οι Yazeed Al-Rajhi – Timo Gottschalk είναι οι νικητές του 47ου Ράλλυ Ντακάρ

Οι Yazeed Al-Rajhi – Timo Gottschalk με το Hilux της Οverdrive Racing κέρδισαν το Ράλλυ Ντακάρ, αφήνοντας στη δεύτερη θέση τους Henk Lategan – Brett Cummings της Toyota Gazoo Racing.

Ο φετινός αγώνας χαρακτηρίστηκε από την εγκατάλειψη, από νωρίς, των παγκόσμιων πρωταθλητών του WRC Κάρλος Σάινζ και Σεμπάστιαν Λεμπ. Αμφότεροι αγωνίστηκαν με πρωτοεμφανιζόμενα εργοστασιακά αυτοκίνητα, ο πρώτος με Ford Raptor και ο δεύτερος με Dacia Sandrider. Και τα δύο είχαν προβλήματα νεότητας, ενώ υστερούσαν σε ταχύτητα από τα Toyota Hilux, με αποτέλεσμα μόνον ο μαχητικός Νάσερ Αλ Ατίγια (Dacia) να έχει κάποιον ανταγωνιστικό ρυθμό.

DKR25

Νικητές του φετινού Ντακάρ αναδείχθηκαν οι Γιαζίντ Αλ Ραΐσι – Τίμο Γκότσχολκ, με το Hilux της Overdrive Racing, με συνολικό χρόνο 52:52.15, αφήνοντας στη δεύτερη θέση την εργοστασιακή συμμετοχή των Χενκ Λάτεγκαν – Μπρέτ Κούμινγκς με την Toyota Gazoo Racing με διαφορά – «σκάνδαλο»- για τα δεδομένα ενός Ντακάρ, μόλις 3 λεπτών και 57 δευτερολέπτων. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Ματίας Έκστρομ – Έμιλ Μπέργκβιστ με της M-Sport, ο οποίος τερμάτισε 20 λεπτά και 21 δευτερόλεπτα αργότερα από τον πρώτο. Στον αγώνα των μοτοσικλετών νικητής αναδείχθηκε ο Ντάνιελ Σάντερς με ΚΤΜ (53:08.52) και στον αντίστοιχο των φορτηγών νικητές ήταν οι Τσέχοι Μάσικ, Τόμασεκ και Σβάντα της ομάδας «MM Technology» με συνολικό χρόνο 58:42.58.

DKR25

Η νίκη του Yazeed Al-Rajhi στην ενδέκατη συμμετοχή του στον αγώνα ήταν ενάντια στα προγνωστικά, καθώς η λογική των πιθανοτήτων όριζε πως η πρώτη θέση θα πήγαινε σε ένα από τα πέντε συνολικά εργοστασιακά Hilux της Toyota Gazoo Racing. Ωστόσο αυτό δεν συνέβη, παρά το γεγονός ότι τα Hilux νίκησαν κατά κράτος τους αντιπάλους τους κι ας μην ήταν οι διαφορές σε χρόνους ιδιαίτερα μεγάλες. Η εξήγηση σε αυτό είναι πως το Hilux του 43χρονου Σαουδάραβα νικητή ήταν πολύ καλά προετοιμασμένο από την Overdrive Racing και συνάμα πανίσχυρο, ενώ είχε πάει πολύ καλά και στον περσινό αγώνα, στον οποίο ο Al-Rajhi είχε εγκαταλείψει, όντας πρώτος μέχρι τότε στην γενική κατάταξη του αγώνα. Το αγωνιστικό του Σαουδάραβα είχε έρθει τον Μάιο του 2024 και στο Baja Greece, όπου μπορεί να μην τερμάτισε, πρόλαβε όμως να δείξει τις δυνατότητές του.

DKR25

Για μεγάλο χρονικό διάστημα, ο Henk Lategan με το Hilux της Toyota Gazoo Racing είχε το προβάδισμα έναντι του Al-Rajhi στη γενική κατάταξη, με τον Νοτιοαφρικανό να εκμεταλλεύεται τη σταθερότητά του και να διατηρεί το προβάδισμά του έναντι ενός αντιπάλου που ήταν αναμφισβήτητα ταχύτερος σε ρυθμό. Ο Lategan φάνηκε να έχει εδραιώσει τις πιθανότητές του για τη νίκη μετά την επικράτηση στην όγδοη ειδική διαδρομή τη Δευτέρα, αλλά ένα λάθος πλοήγησης στην αρχή της επόμενης δοκιμασίας στο Haradh έδωσε την πρωτοβουλία στον Al-Rajhi. Ο εργοστασιακός οδηγός της Toyota ανέκαμψε στη δέκατη ειδική διαδρομή, όμως οι αμμόλοφοι της επόμενης ημέρας αποδείχτηκαν το μεγαλύτερο εμπόδιο για την κατάκτηση της πρώτης θέσης.

DKR25

Η τρίτη θέση στο βάθρο των νικητών κατέληξε στον Mattias Ekstrom, ο οποίος τερμάτισε 20 λεπτά και 21 δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή, στην επίσημη πρεμιέρα της Ford στο Ράλλυ Ντακάρ. Ήταν ο καλύτερος τερματισμός του στο διασημότερο rally-raid του κόσμου. Το αποτέλεσμα αυτό σημαίνει ότι η Ford μπόρεσε να νικήσει την επίσης νεοεισερχόμενη Dacia, καθώς ο Nasser Al-Attiyah κατέληξε τέταρτος, στην καλύτερη επίδοση του Sandrider.

DKR25

Ντακάρ 2025
Οι δέκα πρώτοι
1 Yazeed Al-Rajhi Toyota 52h52m15s
2 Henk Lategan Toyota 3m57s
3 Mattias Ekstrom Ford 20m21s
4 Nasser Al-Attiyah Dacia 23m58s
5 Mitch Guthrie Jr Ford 1h02m10s
6 Mathieu Serradori Century 1h12m04s
7 Juan Cruz Yacopini Toyota 1h57m47s
8 Joao Ferreira Mini 2h15m57s
9 Seth Quintero Toyota 2h20m04s
10 Brian Baragwanath Century 2h59m26s

DKR25

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ