Το Μεξικό δεν έχει μεγάλη παράδοση στο motorsport, έχει όμως μέλλον όπως φαίνεται, το οποίο προκύπτει από τον σεβασμό που δείχνει η χώρα στην αγάπη του λαού για τους αγώνες αυτοκινήτου.
Χθες ο Patricio O’Ward έγινε ο πρώτος οδηγός του Indycar φέτος που καταφέρνει να πάρει δεύτερη νίκη. Το κατάφερε στον δεύτερο αγώνα του Detroit, τον όγδοο φετινό δηλαδή και μέχρι χθες είχαμε 7 διαφορετικούς νικητές στους 7 πρώτους αγώνες της χρονιάς. Γεγονός που αναμφίβολα δείχνει πως μιλάμε για ένα αν μη τι άλλο ενδιαφέρον πρωτάθλημα.
Όσο για τον O’ Ward, η νίκη αυτή επιβεβαιώνει πως μιλάμε για ένα πολύ hot όνομα στο μέλλον των αγώνων πίστας, δεδομένου πως αυτή η δεύτερη νίκη ήταν σε σιρκουί και όχι σε οβάλ όπως η πρώτη φετινή. Επιβεβαιώνει δηλαδή πως είναι ένας οδηγός με all around δυνατότητες.
Ο O’Ward στα 22 του είναι ήδη πρωταθλητής στα Indy Lights από το 2018 και έχει προλάβει να περάσει και την πρώτη του “κρίση” στην καριέρα του. Αμέσως μετά τον τίτλο του στην μικρότερη κατηγορία μπήκε στο πρόγραμμα της Red Bull Junior στοχεύοντας στην Formula 1.
Η FIA αποφάσισε να μειώσει τους βαθμούς που αποφέρουν τα Indy Lights στη διαδικασία της Super License, της υψηλότερης αγωνιστικής άδειας δηλαδή, έτσι έχασε την ευκαιρία να αξιοποιηθεί από την ομάδα, η οποία βέβαια έχει ούτως ή άλλως πλειάδα οδηγών από τους οποίους μπορεί να επιλέξει για το μέλλον.
Ο Helmut Marko συνεπώς του έκανε τη χάρη να τον αποδεσμεύσει και αφού είχε χαθεί και η προοπτική λόγω έλλειψης χορηγών στην ομάδα Harding Steinbrenner που βρισκόταν τότε, ήρθε η ευκαιρία στην McLaren. Στο πρόσωπό του βρήκε ο Zak Brown τον κατάλληλο “μπροστάρη” στην αναγέννηση της Arrow McLaren στις ΗΠΑ. Το 2020 έφτασε μέχρι την 4η θέση στο IndyCar που ήταν ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα και φέτος ξεκίνησε με δύο νίκες πολύ νωρίς και έχοντας μάλιστα εξασφαλίσει την υπόσχεση να δοκιμαστεί στην McLaren F1.
Το θέμα μου όμως εμένα είναι άλλο! Μια εβδομάδα μετά την πρώτη νίκη του Checo Perez με την Red Bull στην Formula 1, το γεγονός πως στην Αμερική μιλούν για έναν ακόμη Μεξικανό, τον O’Ward δείχνει πως η χώρα της κεντρικής Αμερικής είναι ανάμεσα σε αυτές που κάθε άλλο παρά απαρατήρητες περνούν στο παγκόσμιο motorsport.
Το Μεξικό χάρη στη σύνδεση με την Αμερική είχε πάντα κάποιον οδηγό που θα μπορούσε να θεωρείται πρωταγωνιστής, κυρίως στα Indy Car βεβαία. Ο Michel Jourdain Jr. σήκωσε ψηλά τη σημαία της χώρας για αρκετά χρόνια τη δεκαετία του ’90, ενώ επεκτάθηκε και στο WRC κυρίως για να προσθέσει στο ενεργητικό του και μερικούς αγώνες ράλι. Παλιότερα ήταν ο Adrian Fernandez που ήταν βασικός στο CART, το Indy Car και είχε συμμετοχές και στο 24ωρο Le Mans.
Όμως το Μεξικό δεν έχει κάποιου είδους μακρά παράδοση στην γέννηση ταλέντων, ούτε σπουδαίες αγωνιστικές σχολές όπως η Γαλλία, ούτε αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Ιταλία, έχει απλώς φανατικούς και θερμόαιμους θαυμαστές των αγώνων και του motorsport. Αναμφίβολα το γεγονός πως αποτελεί μια μεγάλη αγορά παγκοσμίως με 120.000.000 κατοίκους είναι πολύ βοηθητικό σε οποιαδήποτε διαδικασία. Αυτό εξάλλου αποδεικνύεται και από το γεγονός πως το Μεξικό φιλοξενεί εδώ και δεκαετίες αγώνες F1 και WRC, ενώ εσχάτως διαθέτει και τον δικό της γύρο στην Formula Ε.
Το motorsport όμως στην κεντρική Αμερική μοιάζει να είναι μονόδρομος, ώστε να γλιτώσει η χώρα από την γενικότερη, λάθος νοοτροπία που αναπτύσσεται στους χαοτικούς δρόμους των πόλεων, μεγάλων και μικρών. Με κόντρες στους δρόμους, παράνομους αγώνες σε ανοιχτές οδούς και με τα παιδιά να ενδιαφέρονται περισσότερο για τα βελτιωμένα εκτρώματα του tuning, παρά για εντυπωσιακά αγωνιστικά, το Μεξικό με τις μεγάλες ταξικές διαφορές και την έντονη εγκληματικότητα κατά τόπους, θα ήταν αφημένο στην τύχη του αν δεν υπήρχαν κάποιοι να βοηθούν στην ανάπτυξη της συγκεκριμένης δραστηριότητας στην φυσιολογική της διάσταση.
Και ενώ μπορεί να ακούμε συνεχώς ιστορίες για διαφθορά και άλλες ατασθαλείες στην χώρα του Μεξικό, προφανέστατα υπάρχουν άνθρωποι που δείχνουν τον απαραίτητο σεβασμό σε αυτήν την τόσο μεγάλη αγάπη του κοινού για το motorsport.
Κάτι που εδώ και λίγο καιρό φαίνεται να γίνεται και στη χώρα μας, για να είμαστε ειλικρινείς!