top icon
Αγώνες

O Alex Zanardi δοκιμάζει την BMW M4 DTM

Ο Alex Zanardi προετοιμάζεται πυρετωδώς για την έκτακτη συμμετοχή του στον αγώνα του Misano σε λίγες εβδομάδες από σήμερα, με την BMW να μας παρουσιάζει τις «μετατροπές» που έχουν γίνει στην M4 DTM του Ιταλού προκειμένου ο 51χρονος οδηγός να προσαρμοστεί ιδανικά στο cockpit της.

Τόσο η ITR, η διοργανώτρια αρχή του θεσμού, όσο και οι δύο άλλοι κατασκευαστές που συμμετέχουν στο DTM (Audi, Mercedes), έχουν δώσει από την περασμένη ήδη άνοιξη το πράσινο φως ώστε o Alex Zanardi να λάβει μέρος ως έκτακτη συμμετοχή στον αγώνα που πραγματοποιείται στις 25 και 26 Αυγούστου στην πίστα του Misano στην Ιταλία. Αξίζει να σημειωθεί πως η παρουσία του Alex Zanardi σε αυτόν τον αγώνα αποτελεί ένα ακόμα σημαντικό, όσο και καθοριτικό, βήμα στο δρόμο προς τη Daytona, εκεί όπου ο Ιταλός θα λάβει μέρος στο θρυλικό 24ωρο αγώνα αντοχής τον Ιανουάριο του 2019.

Οι μηχανικοί της BMW M Motorsport, οι οποίοι έχουν συνεργαστεί στο παρελθόν με τον Ιταλό οδηγό, ανακοίνωσαν σήμερα τις βασικές αλλαγές που θα διαθέτει η Μ4 DTM του 51χρονου πιλότου, την οποία ο Alex Zanardi δοκιμάζει σήμερα και αύριο στην πίστα της Vallelunga.

Φρένο δίπλα στο τιμόνι

Ο Alex Zanardi θα έχει στη διάθεσή του για πρώτη φορά ένα νέο σύστημα φρένων με χειροκίνητο χειρισμό. Το σύστημα αυτό αντικαθιστά το συνδυασμό πεντάλ φρένου-τεχνητού ποδιού, το οποίο ο Zanardi χρησιμοποίησε στις προηγούμενες συμμετοχές σε αγώνες για λογαριασμό του Βαυαρού κατασκευαστή. Βασικό πλεονέκτημα της νέας αυτής διάταξης είναι ότι απαιτεί λιγότερη προσπάθεια, όντας συγχρόνως ευκολότερη στο χειρισμό της. Πιο συγκεκριμένα, ο μοχλός για τη λειτουργία των φρένων βρίσκεται στο δεξί μέρος του οδηγού, στην περιοχή της κεντρικής κονσόλας. Ως αποτέλεσμα, τα πεντάλ γκαζιού, φρένων και συμπλέκτη, δεν είναι πλέον απαραίτητα, με τον σχετικό χώρο να παραμένει άδειος. Όπως είναι φυσικό, οι μηχανικοί της BMW M Motorsport εγκατέστησαν στην όλη διάταξη μία μεγαλύτερη βαλβίδα ούτως ώστε ο Alex Zanardi να μην χρειάζεται να ασκεί αρκετή πίεση με το χέρι, που για την περίσταση δεν θα ξεπερνά τα 70 κιλά (έναντι 100 με 120 κιλών που ασκεί σήμερα ένας συνηθισμένος οδηγός του DTM χρησιμοποιώντας το πόδι του). Εκ των ουκ άνευ ασφαλώς είναι και το χειρόφρενο. Όπως και οι άλλοι οδηγοί της BMW, έτσι και ο Zanardi θα μπορεί να χειριστεί το χειρόφρενο μέσω ενός κουμπιού που βρίσκεται στο τιμόνι. Ωστόσο, ο Ιταλός θα μπορεί επίσης να το ενεργοποιήσει μηχανικά μέσω ενός μοχλού που βρίσκεται στη διάταξη του επιλογέα πέδησης.

Φυγοκεντρικός συμπλέκτης

Σ’ ένα συνηθισμένο αγωνιστικό του DTM, οι οδηγοί χρησιμοποιούν ένα υδραυλικό συμπλέκτη κατά τη διαδικασία της εκκίνησης του αγώνα καθώς και κατά τη διάρκεια των εξόδων και εισόδων του αυτοκινήτου από και προς τα pit. Στο αυτοκίνητο του Zanardi χρησιμοποιείται αντ ‘αυτού ένας αυτόματος φυγοκεντρικός συμπλέκτης, ο οποίος ανοίγει και κλείνει σε συγκεκριμένες στροφές του κινητήρα, οι οποίες καθορίζονται από τους μηχανικούς της BMW Motorsport. Για τον Alex Zanardi η όλη αυτή διάταξη έχει το μεγάλο πλεονέκτημα ότι δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσει ένα από τα χέρια του για να χειριστεί το σχετικό μοχλό σύμπλεξης/αποσύμπλεξης.

Στεφάνη γκαζιού

Το σύστημα με το οποίο η Zanardi επιταχύνει την BMW M4 DTM υιοθετήθηκε από τα αυτοκίνητα της κατηγορίας GT που τροποποιήθηκαν για αυτόν στο παρελθόν. Επί του πρακτέου, ο Alex Zanardi θα μπορεί να επιταχύνει χρησιμοποιώντας τα δάχτυλά οποιουδήποτε χεριού του προκειμένου να τραβήξει το δαχτυλίδι γκαζιού που βρίσκεται στο πίσω μέρος του τιμονιού. Όπως αναφέρει η BMW M Motorsport, η συγκεκριμένη στεφάνη ελέγχεται χρησιμοποιώντας τους ίδιους ακριβώς αισθητήρες με το κανονικό πεντάλ γκαζιού.

Τιμόνι

Το τιμόνι, συμπεριλαμβανομένου της στεφάνης γκαζιού, είναι ουσιαστικά το ίδιο με εκείνο που χρησιμοποιείται στα αυτοκίνητα της κατηγορίας GT που οδήγησε ο Alex Zanardi στο παρελθόν. Οι μόνες διαφορές εδώ αφορούν στην προσθήκη του μπουτόν του συστήματος DRS._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ