Οι Ghislain de Mevius-Johan Jalet είναι επικεφαλής στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις του 2024, έπειτα από την ολοκλήρωση του πρώτου σκέλους του αγώνα.
Ο τελευταίος γύρος του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος και παράλληλα ο τέταρτος του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ιστορικών φιλοξενούνται στην Ιτέα, με τα πληρώματα του αγώνα να ρίχνονται στη μάχη με τις 6 Ειδικές Διαδρομές που περιλάμβανε το πρώτο σκέλος του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις. Το Βελγικό πλήρωμα του Mazda 323 GTX ανέβηκε στην κορυφή από την πρώτη ειδική και παρέμεινε εκεί έως το τέλος του πρώτου σκέλους. Ο ρυθμός του ήταν καταιγιστικός σε όλη τη διάρκεια της ημέρας και δεν πτοήθηκε από τα προβλήματα που αντιμετώπισε με το turbo του τετρακίνητου αυτοκινήτου από τη δεύτερη διαδρομή του αγώνα. Με διαφορά από τους αντιπάλους του μεγαλύτερη των 90 δευτερολέπτων, το δίδυμο θα κινηθεί την Κυριακή χωρίς να ρισκάρει, με στόχο τη νίκη.
Δεύτεροι βρίσκονται οι Tibor Erdi jnr.-Istvan Kerek, οι οποίοι οδηγούν συνετά, χωρίς ρίσκα, προκειμένου να τερματίσουν στον αγώνα και να κατακτήσουν τον τίτλο του Πρωταθλητή στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, έχοντας στα χέρια τους ένα Ford Sierra RS Cosworth 4×4. Το πλήρωμα από την Ουγγαρία είναι στην πρώτη θέση μεταξύ των πληρωμάτων που έχουν δικαίωμα συλλογής βαθμών για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ. Ευχάριστη έκπληξη του αγώνα είναι οι πρωτοπόροι της Κατηγορίας 3, Richard Jordan-Sam Collis που ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί στο πρώτο μισό του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, ανεβαίνοντας στην τρίτη θέση μετά τη νυχτερινή ειδική του Σαββάτου. Στην πρώτη τους επίσκεψη στη χώρα μας, οι Βρετανοί το διασκεδάζουν ιδιαίτερα με το πισωκίνητο Ford Escort MKII, ενώ η μικρή διαφορά τους από τους Μαγυάρους τους επιτρέπει να κάνουν όνειρα για ακόμη πιο ψηλά στην κατάταξη.
Άτυχοι στάθηκαν οι Μάριος Σταφυλοπάτης-Γιώργος Χατζηρήγας, οι οποίοι υποχώρησαν στην τέταρτη θέση αντιμετωπίζοντας πρόβλημα με το υδραυλικό τιμόνι της Lancia Delta Integrale. Στην πρώτη τους επαφή με το Ιταλικό αυτοκίνητο σε χωμάτινη επιφάνεια, κέρδισαν δύο ειδικές διαδρομές το Σάββατο, ωστόσο η μηχανική βλάβη στις νυχτερινές Καρούτες τους κόστισε πολύτιμο χρόνο, με αποτέλεσμα να χάσουν τη δεύτερη θέση που κρατούσαν σφιχτά έως εκείνη τη στιγμή.
Άκρως θεαματικοί είναι οι Βέλγοι Christophe Jacob-Isabelle Regnier που έχουν στα χέρια τους ένα Ford Escort MKII και είναι πέμπτοι στη γενική κατάταξη, με τον Ernie Graham να τους ακολουθεί, έχοντας δίπλα του στο Ford Escort MKII την κόρη του, Anna. Το Βρετανικό πλήρωμα που συμμετέχει σε γνώριμα λημέρια, καθώς αυτή είναι η πέμπτη συμμετοχή του οδηγού σε Ιστορικό Ακρόπολις, έκανε ένα απροβλημάτιστο πρώτο σκέλος και δεν απειλεί, ούτε απειλείται.
Δεύτεροι Έλληνες, έβδομοι γενικής και πρώτοι στην Κατηγορία 2 είναι οι Γιώργος Παραδείσης-Πλούταρχος Στεργίου με Ford Escort RS1600 MKI, ανεβάζοντας ρυθμό ειδική με ειδική και την Κυριακή θα επιδιώξουν να διατηρήσουν τη θέση τους. Παρά το γεγονός πως δεν έδωσε το παρών στις αναγνωρίσεις λόγω έλλειψης χρόνου, ο James Potter με συνοδηγό την τρίτη στον περσινό αγώνα, Karen Graham, βρίσκονται στην όγδοη θέση με ένα Ford Escort RS1800 MKII.
Συνεχίζουν την προσπάθειά τους στον αγώνα στην ένατη θέση γενικής και στην τρίτη στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα, οι Αλέξανδρος Χριστοδούλου-Αθανάσιος Σαμαράς με Lancia 037 Rally. Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν οι επικεφαλής στα 1600 κ.εκ., Κωνσταντίνος Μυλωνάς-Νίκος Παραπέρας, στην πρώτη επαφή του οδηγού με την Toyota Celica TA22.
Οι Δημήτρης Αμαξόπουλος-Χαρά Μωραΐτη είναι δεύτεροι στα 1600 κ.εκ. με Toyota Corolla KE30, ξεπερνώντας στις νυχτερινές Καρούτες το εμπόδιο των Γρηγόρη Νιώρα-Κωνσταντίνου Κακαλή που τους ακολουθούν. Τα τρία προαναφερθέντα πληρώματα θα δώσουν ωραία μάχη στις ειδικές του δεύτερου σκέλους. Παράλληλα, το πλήρωμα του Opel Corsa A GSi προηγείται στα προσθιοκίνητα.
Δεν ήταν απροβλημάτιστο το σκέλος του Σαββάτου για τους Αλέξανδρο Χαλιβελάκη-Θάνο Παπαγεωργίου. Αρχικά είχαν έξοδο με το Ford Escort MKII χάνοντας χρόνο, ενώ στην τελευταία ειδική αντιμετώπισαν πρόβλημα με τη μίζα του αυτοκινήτου με αποτέλεσμα να βρίσκονται στην πέμπτη θέση μεταξύ των Ελληνικών πληρωμάτων και στην 11η θέση γενικής. Οι Siegfried Mayr-Renate Mayr με Volvo 244 GLE είναι πιο πίσω, με τους δεύτερους Έλληνες στη νυχτερινή, και δεύτερους στα προσθιοκίνητα, Κωνσταντίνο Παπαδημητρίου-Μάνο Σιγάλα να καταδιώκουν τους Νιώρα-Κακαλή. Τρίτοι στα προσθιοκίνητα και τέταρτοι στα 1600 κ.εκ. είναι οι Κωνσταντίνος Αργυρίου-Σταμάτης Λάσκος (Toyota Starlet EP71).
Πολλές ήταν οι εγκαταλείψεις στο πρώτο σκέλος του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις. Έξοδο είχαν οι δεύτεροι Έλληνες, μέχρι εκείνη τη στιγμή, Παναγιώτης Παραδείσης-Μιχάλης Φράγκου στο Μαυρονέρι, με αποτέλεσμα το Ford Escort RS1800 MKII να τυλιχθεί στις φλόγες. Το πλήρωμα είναι καλά στην υγεία του, ενώ έπειτα από αυτή την εξέλιξη η ειδική διαδρομή ακυρώθηκε. Εγκατέλειψαν από πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων του Volkswagen Golf II οι Γιώργος Δελαπόρτας-Βαγγέλης Παναρίτης, οι οποίοι πραγματοποίησαν την ταχύτερη επίδοση στα προσθιοκίνητα στην πρώτη ειδική, ωστόσο δεν θα επιστρέψουν στο δεύτερο σκέλος.
Ένα σπασμένο ημιαξόνιο στην πρώτη ειδική της ημέρας οδήγησε σε προσωρινή εγκατάλειψη τους Maciej Lubiak-Grzegorz Dachowski (Porsche 911), οι οποίοι θα συνεχίσουν την Κυριακή. Από ηλεκτρικά δεν ολοκλήρωσαν την προσπάθειά τους το Σάββατο οι Σωτήρης Σκαλτσάς-Νίκος Τσάδαρης (Volkswagen Golf II GTi), ενώ από ημιαξόνιο τέθηκαν εκτός συνέχειας στο πρώτο σκέλος οι ανταγωνιστικοί στα 1600 κ.εκ., Αθανάσιος Αθανάσουλας-Βασίλης Μπασιούκας (Toyota Starlet). Δεν ολοκλήρωσαν την προσπάθειά τους οι Πασχάλης Χατζημάρκος-Μάριος Τσαούσογλου από φλάντζα στο Ford Escort MKII.
Το πρόγραμμα του δεύτερου και τελευταίου σκέλους του αγώνα απαρτίζεται από 5 Ειδικές Διαδρομές. Πιο συγκεκριμένα, το πρωί της Κυριακής 10 Νοεμβρίου, οι συμμετέχοντες θα αγωνιστούν και πάλι στις «Καρούτες» και εν συνεχεία θα κατευθυνθούν στις Ειδικές Διαδρομές «Παρνασσός», μήκους 15,27 χλμ. και «Προσήλιο», μήκους 12,22 χλμ. Θα ακολουθήσει ενδιάμεσο Service στην παραλιακή πόλη της Ιτέας, με το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις να ολοκληρώνεται με την επανάληψη των Ειδικών Διαδρομών «Παρνασσός» και «Προσήλιο». Ο τερματισμός του αγώνα θα διεξαχθεί στην Ιτέα στις 16:45. Υπενθυμίζεται πως ο δρόμος για τους θεατές θα κλείσει δύο ώρες πριν τη διέλευση του πρώτου αγωνιστικού αυτοκινήτου.
Χορηγοί του αγώνα είναι η SEAJETS, η Avis Car Rental, η Clevermedia.gr, η SP tableware και η Superfast Ferries. Χορηγός επικοινωνίας είναι η Cosmote TV. Στην επίσημη Ιστοσελίδα του αγώνα (www.historicacropolis.gr) και στον Ηλεκτρονικό Πίνακα Ανακοινώσεων https://webapp.sportity.com/channel/ACRHIST24SP, μπορείτε να βρείτε το Ωράριο, τις Συμμετοχές και τους χάρτες του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, ενώ στα κοινωνικά δίκτυα της διοργάνωσης μπορείτε να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα του αγώνα. Στα αρχεία PDF που βρίσκονται στο τέλος του άρθρου μπορείτε να δείτε τους χρόνους και την κατάταξη σε κάθε ειδική διαδρομή της πρώτης ημέρας.
Zωντανά αποτελέσματα https://www.infomega.gr/live/
Γραφείο Τύπου