X
Συνεντεύξεις

Historic Acropolis Rally – Δημήτρης Αμαξόπουλος: Παντός καιρού και εδάφους…

Επικοινωνούμε με τον Δημήτρη Αμαξόπουλο και προσπαθούμε να τον ανακρίνουμε για το χθες, το σήμερα και το αύριο, συνδεδεμένο με το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις.

Ο Δημήτρης Αμαξόπουλος συμμετέχει στο Historic Acropolis Rally με την κ. Χαρά Μωραΐτη, «μεθαύριο», από τις 3 μέχρι τις 5 Νοεμβρίου. Αυτοκίνητό τους η γνωστή πλέον Toyota Corolla ΚΕ30, σε 4θυρο αμάξωμα, και εδώ έχουμε έναν αριστούχο της γαλλικής σχολής, πρωταθλητή σε ασφάλτινη επιφάνεια. Οι δυο τους διακρίνονται και γράφουν ιστορία στον μικτό θεσμό, με αυτοκίνητο που στην εποχή του, στην άσφαλτο θεωρήθηκε επιεικώς περίεργο και για δοκιμές.

Στην περίπτωσή τους εξελίχθηκε σε «τρομοκράτη», με το πλήρωμα να κοσμεί το χώρο και εκτός μπάκετ, ενώ την ομάδα τους θέλεις να τη συναντήσεις, να τους γνωρίσεις και να τους σφίξεις το χέρι. Απλώς, όταν σκέφτεσαι με ελεγχόμενο πάθος και το ταλέντο συνδυάζεται με μεράκι, όλα γίνονται…

Ας αφήσουμε όμως τον Δ.Α., έναν εύστοχο 45άρη με ζηλευτή διεθνή γνώση και καθαρή άποψη για το Motorsport, να εκφραστεί σχετικά.

Διαβάστε επίσης: Historic Acropolis Rally 2023Συνεχίζονται οι προετοιμασίες για τον Ευρωπαϊκό αγώνα

Διαβάστε και αυτό: Στα Σκούρτα με Toyota Starlet και Toyota Corolla KE30-35

Γεια σου Δημήτριε… Μετά τη Χαλανδρίτσα, το ΙΡΑ. Είναι σωστό το μικρό πρωτάθλημα για τα ΙΑ;
Καλημέρα, φίλοι του 4troxoi.gr. Συμμετέχουμε φέτος στο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων και έχουμε ήδη κάνει δύο χωμάτινους αγώνες και τρεις ασφάλτινους, με πολλές υπερβάσεις χρονικές και οικονομικές – ευτυχώς που υπάρχουν σε κάποιο ποσοστό χορηγίες και φίλοι που βοηθούν όπως οι Τάκης Κουτσίκος και Νίκος Παυλίδης. Όπως σωστά λες, μετά τον 5ο γύρο του Πρωταθλήματος στην Αχαΐα, σε μορφή ασφάλτου, ήρθε η πολυαναμενόμενη ώρα του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις. Όσον αφορά την ερώτησή σου, υπάρχουν και στις δύο περιπτώσεις προφανή μειονεκτήματα. Το μικτό ανεβάζει το κόστος για τους αγωνιζόμενους,

ενώ ο θεσμός σε μια επιφάνεια περιορίζει τις συμμετοχές, με τα προετοιμασμένα αγωνιστικά της αντίθετης επιφάνειας να μην μπορούν να συμμετέχουν. Για να είμαι ειλικρινής, στα Ιστορικά αυτοκίνητα ταιριάζει πιο πολύ το χώμα, πρώτον γιατί στο χώμα κινείσαι πιο θεαματικά, χωρίς να κυνηγάς το όριο, και δεύτερον γιατί ιστορικά παλαιότερα ήταν πιο πολλοί οι χωμάτινοι δρόμοι, άρα και οι ειδικές. Από την άλλη, οι ασφάλτινες ειδικές ταλαιπωρούν λιγότερο τα οχήματα και τα πληρώματα. Υπό μία έννοια, η όλη διαδικασία είναι και περισσότερο «παρέλαση» παρά οδήγηση στο απόλυτο όριο. Εκτός αν συζητάμε για τα ’90s ή τα Youngtimer, που είναι σχεδόν σύγχρονα και κινούνται ανάλογα…

Αλήθεια, τι θα αλλάξετε στην Corolla για την επιστροφή στο χώμα;
Η αλλαγή για το χώμα ακόμα και για ένα τόσο παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητο δεν είναι μηδενική. Όπως πριν από κάθε αγώνα, θα χρειαστεί έλεγχος και προληπτική αλλαγή αν υπάρχει ένδειξη παλαιότητας κάποιου ανταλλακτικού στην ανάρτηση ή κάποιο άλλο περιφερειακό. Το ύψος παραμένει σχεδόν το ίδιο, μια που έχουμε καταλήξει στην άσφαλτο να τρέχουμε ψηλοί όσον αφορά την ανάρτηση, με μόνη διαφορά τους μικρότερους τροχούς, ενώ φυσικά αλλάζουμε τα ελατήρια. Ο Δημήτρης Τσούργιαννης, βέβαια, θα ήταν πιο αρμόδιος να απαντήσει, αφού εκείνος ασχολείται με όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες και είναι μαζί με την ομάδα του υπεύθυνοι για να συντηρούν το όνομα της γνωστής ιαπωνικής αξιοπιστίας. Ενδεχομένως να ρυθμιστεί το μοτέρ για πιο πολλή ροπή, και μέχρις εκεί. Θα προσπαθήσουμε με άλλα λόγια να στηριχτούμε κυρίως στην αξιοπιστία.

Κατά τη διάρκεια του αγώνα, υπάρχει πλάνο αλλαγών;
Δεν έχει δείξει μέχρι τώρα το αυτοκίνητο ότι χρειάζεται κάτι. Θα έχουμε μαζί μας όσα ανταλλακτικά έχουμε συγκεντρώσει, όχι ιδιαίτερα πολλά, αφού πρόκειται για ένα αυτοκίνητο σχεδόν πενήντα ετών, άρα και δυσεύρετα.

Σύστησέ μας τους τεχνικούς σου.
Όπως προανέφερα, επικεφαλής είναι ο Δημήτρης Τσούργιαννης με τον αδερφό του Άκη, μαζί του ο Χρήστος Διαμαντόπουλος της παλιάς σχολής, ο Χριστόφορος γενικών καθηκόντων, και ο νεαρός Γιώργος Τζουνόπουλος – όλοι βοηθούν τα μέγιστα, όταν και όπου χρειάζεται. Στον τομέα των αναρτήσεων υπεύθυνος έως ένα σημείο ήταν ο Θανάσης Σταμάτης, γνωστός ως «Bud Racing», ενώ πλέον μας βοηθάει σε αυτό τον τομέα ο Πάνος Κωνσταντάκος της RSD.

Η κ. συνοδηγός; Δυο λόγια για τη Χαρά…
Η Χαρά είναι η φίλη και συνοδηγός μου. Έμαθε τα περισσότερα δίπλα μου, οπότε είμαστε σε ένα καλό επίπεδο όσον αφορά αυτά που θέλω να ακούω.

Πάντα χαμογελάει η κ. Μωραΐτη;
Ναι, γενικώς βγάζει θετική ενέργεια και προσπαθεί για το καλύτερο, τόσο για να βελτιωθεί η ίδια όσο και για την απόδοση της ομάδας.

Στην πίεση;
Δεν έχουμε θέμα, απλώς όλοι πιεζόμαστε, και «εδώ γελάμε».

Ένα ανέκδοτο-παραλειπόμενο;
Όπως πολύ καλά γνωρίζεις, οι αγώνες είναι γεμάτοι από τέτοιες στιγμές και παραλειπόμενα, εντός και εκτός αυτοκινήτου. Πέρσι στο Ιστορικό Ακρόπολις, ενώ πηγαίναμε για τη νυχτερινή ειδική, χάσαμε τη διασταύρωση για τις Καρούτες και συνεχίσαμε ευθεία για αρκετά χλμ. Μετά από κάποια ώρα γυρίσαμε, ανέβασα λίγο τους τόνους και βρεθήκαμε και μέσα στη διαδρομή του Regularity Ακρόπολις και προσπερνάγαμε τους αγωνιζόμενους ενώ έκαναν τη Regularity διαδρομή. Φτάσαμε με «καπέλο» στην εκκίνηση στις Καρούτες, έπιασε και σκόνη ενώ φτάσαμε εκεί, έβαλα και τους υαλοκαθαριστήρες και έγινε ολίγον λάσπη στο παρμπρίζ. Κατεβήκαμε από τις Καρούτες χωρίς να βλέπουμε, παρακαλώντας να τελειώσουν. Μετά, επειδή είναι ευαίσθητος άνθρωπος η Χαρά, στενοχωρήθηκε, και ανέλαβε χρέη ψυχολόγου σε ένα παγκάκι της Ιτέας ο Άγγελος Ζήβας. Μετά την παρέμβαση του Άγγελου, το επόμενο πρωί η Χαρά ήταν σε mood Luis Moya. Σαν συμπέρασμα, να πω ότι είμαστε μια πολύ όμορφη παρέα η «παρέα των Ιστορικών» (και όχι μόνο) αγωνιζόμενων.

Σχόλιο για τη σχεδίαση του ΙΡΑ;
Πέρσι ήταν εξαιρετική η σχεδίαση και ήταν πολύ όμορφο, μετά από αρκετά χρόνια, ειδικές μη επαναλαμβανόμενες, ενδιαφέρουσες περιοχές και χωριά να τα διασχίζουν Ιστορικά οχήματα. Ένας συνδυασμός ιδιαίτερης ομορφιάς για όλους. Από ό,τι φαίνεται, κάτι ανάλογο θα δούμε φέτος, με δύο διανυκτερεύσεις στην Ιτέα και πέριξ, και κάποιες ειδικές διαδρομές να επαναλαμβάνονται.

Εξαιρετική επιλογή η κατάβαση από τους Βωξίτες στην Ιτέα με Ιστορικά αυτοκίνητα, επιλογή που άρεσε και στη Μισέλ Μουτόν. Θα είναι ερωτηματικό ο καιρός λόγω και της ημερομηνίας, αλλά όλοι ελπίζουμε για το καλύτερο ώστε να περάσουμε όσο το δυνατόν πιο όμορφα.

Εύκολος αγώνας για τις δοκιμές;
Δε γνωρίζω ακόμη, για να σας πω σχετικά. Δεν είναι ο πιο εύκολος, αλλά δε συμμετέχουμε για την ευκολία, αλλά για την ιδιαιτερότητά του. Θα χρειαστεί να κάνουμε αρκετά χιλιόμετρα, αφού από τα Σκούρτα θα πάμε σε Θήβα, Λιβαδειά, Παρνασσό, Καρούτες, Ιτέα κτλ.

Σχετικά με το σέρβις, σε ικανοποιεί το σέρβις στο δρόμο; Στους μηχανικούς; Αρέσει;
Το σέρβις στον ανοιχτό δρόμο ταιριάζει απόλυτα στο πνεύμα των Ιστορικών αυτοκινήτων. Σαφέστατα, δεν πρέπει όπου κάνουμε σέρβις να κινδυνεύει κάποιος μηχανικός, πλήρωμα ή και θεατής, αλλά αν είμαστε προσεκτικοί -που η οργάνωση πιστεύω έχει κάνει το καλύτερο δυνατό-, όπως είδαμε και πέρσι, το πλάνο είναι εξαιρετικό. Σημαντικό και το SP, η «έδρα» στην Ιτέα, για τη νυχτερινή προετοιμασία, και όχι μόνο.

Για ένα αυτοκίνητό σας, είναι υψηλό το κόστος του ΙΡΑ; Για παράδειγμα, πόσα λάστιχα;
Η αλήθεια είναι πως ο αγώνας έχει το υψηλότερο κόστος, αλλά και η αξία του συγκεκριμένου αγώνα είναι μεγαλύτερη από το κόστος του. Είμαστε ακόμα σε προσπάθεια εύρεσης χρημάτων για να καλυφθούν τα έξοδα, μιας και ακόμα και για ένα μικρό και παλιό αυτοκίνητο σαν το δικό μας, με ίσως όχι τόσο μεγάλες ανάγκες, τα κόστη είναι τεράστια τη σύγχρονη εποχή. Χαρακτηριστικά, εκτός από λάστιχα, θα χρειαστούμε και ζάντες… Σε κάθε περίπτωση, στον αγώνα μπορείς να συμμετέχεις είτε φτωχικά, με τέσσερα λάστιχα και δύο ρεζέρβες, ή αν θέλεις να κινηθείς ανταγωνιστικά, υπολογίστε οκτώ με δώδεκα λάστιχα. Χρησιμοποιούμε τροχούς 14 ιντσών, όπως ακριβώς και ο κύριος Τάσος Γεμενής με τη συγκεκριμένη Corolla στο χώμα. Ένα άλλο μεγάλο κόστος που δε μειώνεται είναι τα καύσιμα, τόσο για την Corolla όσο και για τις δοκιμές, αλλά και για το σέρβις.

Δημήτρη, Άσφαλτος ή Χώμα; Ιάπωνας ή Γάλλος;
Δεν έχω τέτοια θέματα – άσφαλτος, χώμα, χιόνι, πίστα, ανάβαση ή ράλλυ, αργό γρήγορο.. Υπάρχουν αγωνιζόμενοι που είναι επιλεκτικοί, δεν ανήκω σε αυτούς. Μπορώ να πω ότι είμαι ερωτευμένος με τους αγώνες γενικότερα, οπότε όταν βρίσκομαι μέσα σε αγωνιστικό και σε διάρκεια αγώνα, είναι η καλύτερή μου. Έχω την τύχη να έχω φίλους μηχανικούς, όπως τον Δημήτρη Τσούργιαννη ή τον Χρήστο και τον Βασίλη Αναγνωστόπουλο, τους APR. Σημαντικό είναι να περνάμε το ίδιο καλά είτε με την Corolla, είτε με το Peugeot 106 ή με οποιοδήποτε άλλο αγωνιστικό αυτοκίνητο. Η αλήθεια είναι πως το χώμα είναι σαφώς λιγότερο απόλυτο, οπότε και το χαρακτηρίζεις πιο χαλαρό. Από την άλλη, όταν πιέζεις για μερικά δευτερόλεπτα, σε όλες τις επιφάνειες κυνηγάς το όριο, απλώς με διαφορετική προσέγγιση. Οπότε, σε όλα τα αμάξια και σε όλες τις επιφάνειες λέω ναι! Καλό δρόμο! Ευχαριστούμε που μπορούμε και συμμετέχουμε, να περάσουμε όλοι οι εμπλεκόμενοι καλά. Οι αγωνιζόμενοι, μηχανικοί και θεατές, και ελπίζω να προσφέρουμε με τα ηλικιωμένα μας αυτοκίνητα ικανοποιητικό θέαμα. Πιστεύω ότι θα αξίζει τον κόπο να δει κάποιος πώς μετακινούνταν στο χώμα τα αγωνιστικά αυτοκίνητα πριν από τριάντα και χρόνια!

Να ευχηθούμε καλό δρόμο._ Σ. Χ.

Ομάδα: DH Rally
Πλήρωμα: Δημήτρης Αμαξόπουλος-Χαρά Μωραΐτη
Αυτοκίνητο: Toyota Corolla KE30-1.6
Υποστήριξη: Tsourgiannis Motorsport
Τεχνικοί: Δημήτρης Τσούργιαννης, Άκης Τσούργιαννης, Χρήστος Διαμαντόπουλος, Γιώργος Τζουνόπουλος, Χριστόφορος
Χορηγοί: Bright Special Lighting SA, Casa e Campo Hospitality Plus, Racing Star, Corfos Hotel Mykonos, Erco Promotion, Τζαμπάζης ΑΕ Τεχνική Εταιρία Κατασκευών
Χορηγός επικοινωνίας: 4ΤΡΟΧΟΙ-4troxoi.gr

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!