O Δημήτρης Αμαξόπουλος, με τον δικό του περιεκτικό τρόπο και με την εμπειρία του ως αγωνιζόμενος, μας «ξεναγεί» στις Ειδικές Διαδρομές του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις 2024.
Οι ειδικές διαδρομές του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις για την κατηγορία Sporting είναι ένδεκα και το συνολικό τους μήκος ανέρχεται σε 154,65 χιλιόμετρα. Από αυτά, τα 82,04 περιλαμβάνονται στις έξι Ειδικές Διαδρομές του Σαββάτου και τα υπόλοιπα 72,61 στις πέντε Ειδικές Διαδρομές της Κυριακής. Τα ολικά χιλιόμετρα του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις είναι 733,96, με τις Ειδικές Διαδρομές που σας προαναφέραμε να καταλαμβάνουν το 21,07% επί του συνόλου.
Ας αφήσουμε όμως τον Δημήτρη Αμαξόπουλο να μας πει λίγα λόγια για κάθε μία από αυτές, προτού ο αγώνας ξεκινήσει, για να είμαστε ενήμεροι και προετοιμασμένοι.
E.Δ. 1 ΜΟΣΧΟΠΟΔΙ (17,71 χλμ, ωράριο 1ου αυτοκινήτου 09:53)
Πρόκειται για την ειδική διαδρομή «Θήβα» που χρησιμοποιήθηκε και στο σύγχρονο Ράλλυ Ακρόπολις με μία παραλλαγή, κάποια χιλιόμετρα έξτρα κάπου στη μέση της διαδρομής και τερματισμό στη «βαρέλα». Όπως όλοι οι συνδυασμοί διαδρομών στη περιοχή είναι τεχνική ειδική, με αρκετά αργή μέση ωριαία, χωρίς όμως να λείπουν και κάποια κομμάτια πιο γρήγορα, όπως το χαρακτηριστικό άλμα κοντά στο νοσοκομείο Θήβας.
Ε.Δ. 2 ΘΗΒΑ (14,91 χλμ, ωράριο 1ου αυτοκινήτου 10:36)
Δεύτερη ειδική διαδρομή σε απόσταση 2 χιλιομέτρων από το Μοσχοπόδι, με ενδιάμεση στάση για όσους μπορέσουν για ένα ελαφρύ σέρβις, είναι ουσιαστικά με ανάποδη φορά η ειδική διαδρομή «Θήβα» του Ιστορικού Ακρόπολις 2022. Έχει πάρα πολλές αλλαγές πορείας, θα χρειαστεί σταθερός ρυθμός και πιστή υπακοή στα γραπτά ενώ δεν λείπουν και οι εναλλαγές από ανηφόρα, κατηφόρα, ίσιωμα και ξανά ελαφριά κατηφόρα.
Ε.Δ. 3 ΑΚΡΑΙΦΝΙΟ (10,36 χλμ, ωράριο 1ου αυτοκινήτου 11:49)
Τρίτη ειδική διαδρομή το Ακραίφνιο, έξω από το ομώνυμο χωριό. Δεν έχει ξαναγίνει στη σύγχρονη εποχή των ράλλυ, μία μάλλον γρήγορη ειδική διαδρομή, με φλατ κομμάτια, σχετικά στενή. Το πρώτο κομμάτι είναι κατηφορικό και αρκετά δύσκολο, μετά ομαλοποιείται όσον αφορά την κλίση του δρόμου, αλλά έχοντας το ίδιο μοτίβο.
Ε.Δ. 4 ΕΛΙΚΩΝΑΣ (8,06 χλμ, ωράριο 1ου αυτοκινήτου 13:27)
Η ειδική διαδρομή Ελικώνας είναι η πρώτη σχετικά σκληρή ειδική του αγώνα. Εδώ έχει αρκετές πέτρες, παρόλα αυτά επειδή είναι κυρίως ανηφορική, εκτός από το τελευταίο κομμάτι, είναι αρκετά πιο εύκολη.
Ε.Δ. 5 ΜΑΥΡΟΝΕΡΙ (13,27 χλμ, ωράριο 1ου αυτοκινήτου 14:50)
Πέμπτη ειδική διαδρομή, το Μαυρονέρι, παραλλαγή της ομώνυμης περσινής διαδρομής, με επιπλέον χιλιόμετρα, στενή και γρήγορη και με κάποια bump (βυθίσματα δηλαδή) που σε αναγκάζουν να κόψεις, ευχάριστη ειδική διαδρομή με κάποιες παγίδες, ο δρόμος είναι σε καλή κατάσταση.
Ε.Δ. 6 ΚΑΡΟΥΤΕΣ 1 (17,63 χλμ, ωράριο 1ου αυτοκινήτου 18:43) – Ε.Δ. 7 ΚΑΡΟΥΤΕΣ 2 (17,63 χλμ, ωράριο 1ου αυτοκινήτου 09:23
Ανηφορίζουμε πλέον Ιτέα και πάμε να δούμε την 6η και 7η ειδική διαδρομή, την πασίγνωστη «Καρούτες», πρώτο πέρασμα νύχτα Σαββάτου και δεύτερο πέρασμα πρωινό Κυριακής. Εδώ οι αγωνιζόμενοι θα χρησιμοποιήσουμε τα φώτα εποχής ελέω κανονισμού, μία ειδική που βγάζει διαφορές, καταρχάς λόγω του πρώτου περάσματος νύχτα και κατά δεύτερον γιατί είναι όλη κατηφορική με καταπόνηση όλων των μηχανικών μερών του αυτοκινήτου. Στα τελευταία χιλιόμετρα, στο ελαιοτριβείο, έχει αρκετά καλά σημεία για τους θεατές.
Ε.Δ. 8 ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ 1 (15,27 χλμ, ωράριο 1ου αυτοκινήτου 11:16) – Ε.Δ. 10 ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ 2 (15,27 χλμ, ωράριο 1ου αυτοκινήτου 15:02)
Η 8η και 10η ειδική «Παρνασσός» είναι άλλη μία κλασική ακροπολική ειδική διαδρομή της περιοχής σε παραλλαγή, κατηφορίζοντας προς Δροσοχώρι. Είναι ταυτόχρονα τεχνική και απαιτητική σε φρένα, ενώ τα πιο παλιά αυτοκίνητα απαιτούν να είσαι και σε σχετική φυσική κατάσταση χωρίς το υδραυλικό τιμόνι, όλη κατηφορική, όπως η ειδική «Καρούτες», και με συνεχόμενες στροφές. Ακόμα μία ειδική διαδρομή με πολύ χαμηλή μέση ωριαία.
Ε.Δ. 9 ΠΡΟΣΗΛΙΟ 1 (12,22 χλμ, ωράριο 1ου αυτοκινήτου 12:19) – Ε.Δ. 11 ΠΡΟΣΗΛΙΟ 2 (12,22 χλμ, ωράριο 1ου αυτοκινήτου 16:05)
Περνάμε στην τελευταία ειδική διαδρομή του αγώνα που επαναλαμβάνεται ως 9η και 11η, το «Προσήλιο» με τερματισμό προς το χωριό Αγία Ευθυμία. Τα πίσω πληρώματα, στο δεύτερο πέρασμα της ειδικής, θα περάσουν σχεδόν νύχτα. Ευχάριστη ειδική διαδρομή με κοινό κομμάτι κάποια χιλιόμετρα με τις Καρούτες, μέχρι να αλλάξουμε δρόμο προς Αγία Ευθυμία, αποτελώντας το πιο «σπαστήρι» κομμάτι του αγώνα.
Συνοψίζοντας, το οδόστρωμα στις ειδικές είναι καλό, έχουν στο σύνολό τους χαμηλή μέση ωριαία, υπάρχουν ως εξαιρέσεις κάποια κομμάτια σπαστήρια και πολλά τεχνικά κομμάτια, ενώ τα περισσότερα χιλιόμετρα είναι είτε φλατ είτε κατηφόρα. Καλό αγώνα σε όλους!