Η Formula E επιχειρεί ολική επαναφορά το 2023 με την 3η γενιά μονοθεσίων, σπουδαίους κατασκευαστές, 11 ομάδες και 16 αγώνες σε 4 ηπείρους.
Για 3ήμερες δοκιμές βρίσκονται στη Valencia οι ομάδες της Formula E, που μοιάζει αναγεννημένη με τη νέα 3η γενιά αυτοκινήτων της.
Όταν τον περασμένο Αύγουστο ολοκληρώθηκε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula E 2022, ουδείς γνώριζε αν θα υπάρξει συνέχεια.
Παρά την επικείμενη έλευση της 3ης γενιάς αυτοκινήτων Formula E, ομάδες αποχωρούσαν, αγώνες ακυρώνονταν, οδηγοί αναζητούσαν σε άλλα πρωταθλήματα την τύχη τους, τίποτα δεν έμοιαζε αισιόδοξο.
Φαίνεται όμως ότι, η ιδέα της ηλεκτροκίνητης Formula είναι πολύ καλή για να πεθάνει. Έτσι, σε λίγους μήνες τα κενά στις συμμετοχές και στο ημερολόγιο συμπληρώθηκαν, και μάλιστα με τρόπο εντυπωσιακό.
Μετρήστε φανταχτερά ονόματα στις συμμετοχές της Formula E για το 2023: Nissan, Cupra, DS, Porsche, Jaguar, Andretti, Penske, Mahindra, Maserati – ναι, Maserati, στην πρώτη της συμμετοχή σε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ανοιχτότροχων μονοθεσίων από το 1957 (από το 1967 ως κατασκευαστής μοτέρ).
Όσον αφορά τις τοποθεσίες, το καλεντάρι του 2023 περιλαμβάνει 11 αγώνες (οι 5 διπλοί, οπότε συνολικά 16) σε 4 διαφορετικές ηπείρους, Αμερική, Ασία, Αφρική και Ευρώπη.
Η ισχύς της 1ης γενιάς Formula E φάνταζε αστεία, καθώς οι οδηγοί είχαν μόλις 200 ίππους (150 kW) στη διάθεσή τους σε ρύθμιση αγώνα, λίγο περισσότερο από Formula 4, δηλαδή. Η 2η γενιά των 270 ίππων (200 kW) σε ρυθμίσεις αγώνα υστερούσε και πάλι της ισχύος μιας Formula 3.
Τώρα, στην 3η τους γενιά, τα Formula E αποδίδουν 300 kW (περισσότερους από 400 ίππους) πάντα σε ρυθμίσεις αγώνα, διπλάσιους δηλαδή σε σχέση με την 1η γενιά.
Επιπλέον, η νέα τους μπαταρία κατασκευάζεται από την Williams Advanced Engineering, παρακλάδι της Williams, και επιτρέπει για πρώτη φορά pit stop για υπερταχεία επαναφόρτιση, που θα διαρκεί περίπου 30 δευτερόλεπτα.
Θυμίζουμε ότι στην 1η γενιά της Formula E οι οδηγοί στο pit stop άλλαζαν αυτοκίνητο κι έπαιρναν ένα ολόιδιο πλήρως φορτισμένο, πράγμα που είχε προκαλέσει ειρωνικά σχόλια.
Τα σασί της Formula E 3ης κατασκευάζονται από την Spark Racing Technology, που ίδρυσε το 2012 ο Frederic Vasseur, μάνατζερ της Alfa Romeo στη Formula 1 – οι δύο προηγούμενες γενιές κατασκευάζονταν σε συνεργασία της SRT με την Dallara.
Η 3η γενιά Formula E έχει πιο κοντό μεταξόνιο και είναι κατά 6 εκατοστά πιο στενή από τη 2η γενιά – 170 cm έναντι 176 cm. Όλα αυτά υπόσχονται αυξημένο θέαμα, καθώς ενθαρρύνουν την επιθετική οδήγηση στους αγώνες.
Η Hankook θα εφοδιάζει όλες τις ομάδες με τα γνωστά φιλικά στο περιβάλλον ελαστικά παντός καιρού.
Αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τον 1ο αγώνα, στο Μεξικό, στις 14 Ιανουαρίου 2023, όπου θα φανεί αν επαληθεύονται στην πράξη όσα υπόσχεται στη θεωρία η 3η γενιά της Formula E, που φαίνεται να αποτελεί το φιλί της ζωής για αυτή τη μορφή αγώνων.