H Ferrari παρουσίασε την ανανεωμένη έκδοση και το νέο livery των δύο hypercars, με τα οποία επέστρεψε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής το 2023.
Τα δύο πρωτότυπα που παρουσιάστηκαν, τα οποία θα κυνηγήσουν τις νίκες στην κορυφαία κατηγορία του FIA WEC τους επόμενους μήνες, επαναπροσδιορίζουν στοιχεία που κληρονόμησαν από τη θρυλική 312 PB, με την οποία κατέκτησαν το τελευταίο τους Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στο θεσμό πριν από 50 και πλέον χρόνια. Με τα εντυπωσιακά σχεδιαστικά στοιχεία της, η 499P όχι μόνο αποτίει φόρο τιμής στις πρόσφατες επιτυχίες της Scuderia, αλλά και γιορτάζει το λαμπρό παρελθόν της προκατόχου της. Η επιστροφή της Ferrari στο υψηλότερο επίπεδο αγώνων αντοχής της έχει φέρει μέχρι σήμερα δύο συνεχόμενες νίκες στις 24 ώρες του Le Mans (2023 και 2024). Όπως είναι αυτονόητο, παραμένει το χαρακτηριστικό κόκκινο χρώμα του Ιταλού κατασκευαστή – μια πιο σκούρα απόχρωση, για να αντικατοπτρίζει τα χρώματα που είδαμε στα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Ferrari από τις προηγούμενες δεκαετίες – που συμπληρώνεται από τον χρωματισμό «Giallo Modena». Το γυαλιστερό φινίρισμα – βελτιστοποιημένο για υψηλή ορατότητα, ιδιαίτερα σε νυχτερινούς αγώνες – τονίζεται από ματ πινελιές που ευθυγραμμίζονται με το μονοθέσιο της Scuderia Ferrari HP στην Formula 1. Κάτω από το κέλυφος, το υβριδικό σύστημα κίνησης της 499P χρησιμοποιεί έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης που προέρχεται από την οικογένεια των twin-turbo V6 μονάδων της Ferrari, οι οποίες συναντώνται και στα μοντέλα δρόμου και αυτή είναι μια ένδειξη του ρόλου που έχει ο θεσμός στη μεταφορά τεχνολογιών μεταξύ αγωνιστικών οχημάτων και οχημάτων παραγωγής.
«Κατά τη διάρκεια του χειμώνα, δουλέψαμε πάνω στο αυτοκίνητο και σε όλα τα λειτουργικά του συστήματα», αποκάλυψε ο επικεφαλής του τμήματος αγωνιστικών αυτοκινήτων αντοχής της Ferrari, Ferdinando Cannizzo. «Από το δεύτερο μισό της σεζόν 2024 και μετά, εισαγάγαμε πολλές τροποποιήσεις. Οι μισές από αυτές επικεντρώθηκαν στη βελτίωση της αξιοπιστίας και περίπου το ένα τέταρτο σε προγραμματισμένες ενημερώσεις, ενώ για τις υπόλοιπες, επιδιώξαμε να βελτιστοποιήσουμε όλους τους τομείς όπου διαπιστώσαμε κενά απόδοσης με τους ανταγωνιστές μας. «Το 2025, ενώ δεν υπάρχουν αναβαθμίσεις «τζόκερ», υπάρχουν πολλοί τομείς για βελτίωση. Δουλέψαμε σκληρά για να διευρύνουμε το παράθυρο ρυθμίσεων, αξιολογώντας νέες φιλοσοφίες με στόχο την καλύτερη εκμετάλλευση της αεροδυναμικής και της απόδοσης των ελαστικών σε όλες τις συνθήκες. Συμπληρωματικά, δεσμευόμαστε στη συνεχή εξέλιξη των συστημάτων ελέγχου, για να ενισχύσουμε την ακρίβεια και να παρέχουμε ολοένα και ταχύτερες αντιδράσεις στις εισόδους του οδηγού».
Αφού τερματίζει σταθερά μέσα στην πρώτη τριάδα της βαθμολογίας οδηγών και κατασκευαστών του FIA WEC από την επίσημη επιστροφή της στη διεθνή κορωνίδα του θεσμού, η Ferrari στοχεύει σε σταθερούς βαθμούς σε κάθε αγώνα, καθώς θέτει ως στόχο της και τους δύο τίτλους αυτή τη σεζόν, έχοντας κατακτήσει για τελευταία φορά τρόπαιο παγκόσμιου πρωταθλήματος αγώνων αντοχής το 1972. Η σύνθεση των οδηγών είναι αμετάβλητη και στα δύο μονοθέσια της Ferrari AF Corse. Οι Antonio Fuoco, Miguel Molina και Nicklas Nielsen θα μοιραστούν την 499P #50, με τους Alessandro Pier Guidi, James Calado και Antonio Giovinazzi στην αδελφή μονοθέσια #51. Τα πληρώματα έχουν επικρατήσει το καθένα στις 24 Ώρες του Le Mans τα τελευταία δύο χρόνια – το #51 το 2023 και το #50 το 2024 – ενώ έχουν κατακτήσει πολλαπλά βάθρα και pole positions αλλού.
«Το 2025 θα μας βρει για τρίτη συνεχή χρονιά στην κορυφαία κατηγορία της FIA WEC, με στόχο να χτίσουμε πάνω σε όλα τα δυνατά αποτελέσματα που έχουμε πετύχει μέχρι σήμερα και, πάνω απ’ όλα, να γίνουμε ακόμα πιο συνεπείς», επιβεβαίωσε ο Antonello Coletta, Global Head of Ferrari Endurance and Corse Clienti. «Τις προηγούμενες σεζόν, βιώσαμε σκαμπανεβάσματα – κυρίως επειδή το 2023 ήταν η πρώτη μας χρονιά και το 2024, η ομάδα έπρεπε να συνεχίσει να εξελίσσεται μέσα σε μια κατηγορία που ήταν ακόμα καινούργια για εμάς. Αυτή η φάση εκμάθησης συνεχίστηκε, και φέτος, ελπίζω ότι μπορούμε να είμαστε πρωτοπόροι στη μάχη για τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλήματος.
Το παγκόσμιο πρωτάθλημα των οκτώ γύρων της FIA WEC του 2025 θα ξεκινήσει από το Κατάρ με τα 1812 χιλιόμετρα στις 28 Φεβρουαρίου, ενώ θα προηγηθεί η παραδοσιακή ομαδική δοκιμή «Πρόλογος» στην ίδια πίστα στις 21-22 Φεβρουαρίου.