Η δεύτερη σεζόν της Extreme E, ξεκινά σε λίγες ημέρες με τον πρώτο γύρο στη Neom της Σαουδικής Αραβίας, με τους πρωταγωνιστές να υπόσχονται ακόμη μεγαλύτερες ηλεκτρικές μονομαχίες τη φετινή χρονιά.
Μετά την επιτυχία της πρώτης της σεζόν το 2021, ο θεσμός της Extreme E (παγκόσμια διοργάνωση ηλεκτρικών αγώνων που αναδεικνύει τα προβλήματα που αφορούν το φυσικό περιβάλλον που απειλείται από την κλιματική αλλαγή) ετοιμάζεται για την έναρξη της δεύτερης χρονιάς της.
Στόχος του πρωταθλήματος είναι να ενθαρρύνει όλους, ώστε να αναλάβουν θετική δράση για την προστασία του μέλλοντος του πλανήτη, χρησιμοποιώντας ηλεκτρικά αγωνιστικά αυτοκίνητα, για να αναδειχθεί με αυτό τον τρόπο πώς μπορούν όλοι να αποτρέψουν περαιτέρω ζημιές στον πλανήτη και να βοηθήσουν στα θέματα της κλιματικής αλλαγής.
Δείτε το βίντεο για την έναρξη της δεύτερης σεζόν
Ο δημιουργός και εμπνευστής της Extreme E, Ισπανός Alejandro Agag, κοιτώντας μπροστά αναζητά πλέον νέα μέρη ώστε η δεύτερη σεζόν της “Ηλεκτρικής Οδύσσειας” να ευαισθητοποιήσει ακόμη περισσότερο τόσο τους άμεσα εμπλεκόμενους που σχετίζονται με την παγκόσμια κλιματική αλλαγή όσο και όσους θέλουν να κάνουν τη διαφορά “Σώζοντας τον πλανήτη”.
Ο θεσμός
Κύριος στόχος της Extreme E, είναι η ανάδειξη των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν απομακρυσμένες περιοχές αυξημένης περιβαλλοντικής σημασίας, στοχεύοντας ταυτόχρονα να εστιάσει σε σημαντικά ζητήματα όπως η προστασία του περιβάλλοντος και η ισότητα ευκαιριών στα δύο φύλα.
Στη δεύτερη χρονιά του θεσμού, κάθε αγώνας θα εστιάζει σε διαφορετικό περιβαλλοντικό πρόβλημα, με την αρχή να γίνεται στο Desert Xprix, στη Σαουδική Αραβία, όπου εκεί υπάρχει έντονο θέμα με την πλαστική ρύπανση και την ερημοποίηση πολλών περιοχών.
Το πρόγραμμα
Όπως και την περσινή αγωνιστική χρονιά, το φετινό πρόγραμμα θα περιλαμβάνει 5 αγώνες. Η αρχή θα γίνει στη πόλη Νεόμ της Σαουδικής Αραβίας, και η συνέχεια θα δοθεί στην Ιταλία και συγκεκριμένα στη Σαρδηνία.
Το “ηλεκτρικό καραβάνι” θα συνεχίσει το ταξίδι του είτε στην Σκωτία είτε στην Σενεγάλη (θα ανακοινωθεί σύντομα ο τελικός προορισμός) προτού βρεθεί στην Αντοφαγκάστα της Χιλής, με τον επίλογο να γράφεται στην Πούντα ντελ Έστε της Ουρουγουάης.
Extreme E (Season 2) – Πρόγραμμα
Desert X Prix: Neom, Σαουδική Αραβία (19-20 Φεβρουαρίου)
Island X Prix: Sardinia, Ιταλία (07-08 Μαΐου)
Ocean X Prix: Θα ανακοινωθεί (09-10 Ιουλίου)
Copper X Prix: Antofagasta, Χιλή (10-11 Σεπτεμβρίου)
Energy X Prix: Punda Del Este, Ουρουγουάη (26-27 Νοεμβρίου)
Το format των αγώνων
Κάθε αγώνας της Extreme E θα έχει διήμερη διάρκεια, με τους οδηγούς να αγωνίζονται υπό μορφή head-to-head, σε ειδικά διαμορφωμένες διαδρομές. Κάθε ομάδα θα διαθέτει ένα αυτοκίνητο και δύο οδηγούς, που για λόγους ισότητας φύλου θα είναι υποχρεωτικά, ένας άνδρας και μία γυναίκα.
Σημαντικό είναι το γεγονός, ότι κάθε ομάδα θα δικαιούται να κάνει μόνο μία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας του ηλεκτρικού Odyssey 21, ανά ημέρα. Η αρχή θα γίνεται κάθε Σάββατο, όταν και θα διεξάγονται 3 αγώνες. Ο λόγος για έναν αγώνα Qualifying 1 και δύο αγώνες Qualifying 2, όπου θα αγωνίζονται 5 αυτοκίνητα ανά γκρούπ
Η επιλογή της σειράς εκκίνησης στις πρώτες Κατατακτήριες θα γίνεται με κλήρωση, ενώ μετά από κάθε αγώνα θα υπολογίζονται βαθμοί, που το άθροισμά τους θα δημιουργεί τη σειρά εκκίνησης για τον τελικό της Κυριακής.
Οι πρώτοι 5 συνδυασμοί μετά τις Κατατακτήριες θα προκρίνονται στον πρώτο ημιτελικό και οι επόμενοι, θα εντάσσονται στον δεύτερο ημιτελικό, οι οποίοι θα ανοίγουν την αγωνιστική αυλαία της Κυριακής. Το σκηνικό δε θα αλλάξει, αφού σε κάθε ημιτελικό θα συμμετάσχουν 5 αυτοκίνητα. Οι 3 πρώτοι από τον Ημιτελικό 1 και ο κορυφαίος του Ημιτελικού 2, θα προκρίνονται στον Τελικό, που θα αποτελεί την κορύφωση του διημέρου, ενώ η 4η ομάδα του Ημιτελικού 1, θα παραμένει ως “επιλαχούσα”.
Το αγωνιστικό όχημα Odyssey 21
Όλες οι ομάδες της Extreme E θα αγωνίζονται με ένα, κοινό, ηλεκτρικό SUV που ονομάζεται Odyssey 21 και αποτελεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας για τα ηλεκτρικά οχήματα. Κατασκευασμένο στη Γαλλία από την Spark Racing Technology, το Odyssey 21 έχει ισχύ 550 ίππων, επιταχύνει 0-100 χλμ. σε 4,5”, για κλίση έως 130%. Η παραγωγή της μπαταρίας θα γίνει από την Williams Advanced Engineering, ενώ κάθε ομάδα έχει δυνατότητα εξέλιξης του ηλεκτροκινητήρα. Το ηλεκτρικό SUV βάρους 1.650 κιλών και πλάτους 2,3 μέτρων, διαθέτει σωληνωτό πλαίσιο από κράμα χάλυβα και ειδικά ελαστικά της Continental.
Οι ομάδες
Στο θεσμό της Extreme E, θα πάρουν μέρος 10 ομάδες οι οποίες θα έχουν 2 οδηγούς, έναν άνδρα και μία γυναίκα. Αναλυτικά οι ομάδες που θα βρεθούν στους 5 αγώνες της χρονιάς:
Veloce Racing: Christine GZ, Lange Woolridge
Rosberg X Racing: Mikaela Ahlin-Kottulinsky, Johan Kristoffersson
Xite Energy Racing: Klara Andersson, Oliver Bennett
Team X44: Cristina Gutierrez, Sebastien Loeb
Acciona Sainz XE Team: Laia Sanz, Carlos Sainz
McLaren Extreme E: Emma Gilmour, Tanner Foust
Segi TV Chip Ganassi Racing: Sara Price, Kyle LeDuc
ABT Cupra XE: Jutta Kleinschmidt, Nasser Al-Attiyah
Jenson Button XE: Molly Taylor, Kevin Hansen
Τρόποι προβολής
Η διαφορετικότητα είναι κάτι που αναμφίβολα εστιάζει η Extreme E και αυτο συμβαίνει και στον τρόπο προβολής του θεσμού. Οι αγώνες θα πραγματοποιούνται δίχως τη παρουσία θεατών αλλά θα υπάρχει η δυνατότητα παρακολούθησης ζωντανά μέσα από την πλατφόρμα του θεσμού.
Στα “δικά μας”, οι φίλοι του θεσμού θα έχουν τη δυνατότητα μέσω του καναλιού Cosmote Sport 5HD, να απολαύσουν όλους τους αγώνες και φυσικά εκπομπές οι οποίες σχετίζονται με την Extreme E.
Με τον πρώτο γύρο της Extreme E, να διεξάγεται στις 19-20 Φεβρουαρίου, η δεύτερη σεζόν του θεσμού αναμένεται ακόμα πιο ενδιαφέρουσα._ Γ. Τ.