X
Διεθνείς αγώνες

ERC: Ιταλική κυριαρχία στο Ράλλυ di Roma Capitale (+video)

Οι Ιταλοί οδηγοί κυριάρχησαν στο Ράλλυ di Roma Capitale, με τον Giandomenico Basso να αναδεικνύεται νικητής, μπροστά από τον Andrea Crugnola.

To Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ (FIA ERC) συνεχίστηκε στις 23-25 Ιουλίου, με το ασφάλτινο Ράλλυ di Roma Capitale να αποτελεί τον τρίτο γύρο της χρονιάς.

Ο πρώτος ασφάλτινος αγώνας της σεζόν, πραγματοποιήθηκε σε ειδικές διαδρομές πέριξ της Ρώμης, με τα ιταλικά πληρώματα να έχουν το πάνω χέρι, παρά την παρουσία συμμετεχόντων με εκτενή εμπειρία από το WRC, που όμως δεν κατάφεραν να πρωταγωνιστήσουν.

Ακόμη, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στην πρώτη δεκάδα, τερμάτισαν 7 πληρώματα με Skoda Fabia.

Ράλλυ di Roma Capitale: Η κατάταξη

Οι Giandomenico Basso-Lorenzo Granai (Skoda Fabia Rally2 evo) έφτασαν στη νίκη, με τον 48χρονο δύο φορές Πρωταθλητή Ευρώπης (2006, 2009) να ανεβαίνει για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στο βάθρο του εν λόγω αγώνα, κατακτώντας παράλληλα τη δεύτερη νίκη του, μετά από το 2019.

Οι Ιταλοί έδειξαν εξαρχής ικανοί για τη νίκη, σημειώνοντας χρόνους κορυφής και έχοντας μάχη με το έτερο ταχύτατο ιταλικό πλήρωμα, τους Andrea Crugnola-Pietro Ometto (Hyundai i20 R5).

Οι Πρωταθλητές Ιταλίας 2020 ολοκλήρωσαν την πρώτη ημέρα του αγώνα, στην πρώτη θέση, με διαφορά 5,4”.

Η μάχη για τη νίκη κρίθηκε στην 8η από τις 14 ειδικές διαδρομές, συνολικού μήκους 190,09 αγωνιστικών χλμ. Εκεί, οι Crugnola-Ometto -που προηγούνταν κατά 3,4”- είχαν κλατάρισμα εμπρός αριστερά, χάνοντας περισσότερο από μισό λεπτό.

Από εκεί και έπειτα, οι Basso-Granai έκαναν διαχείριση του αγώνα, ελέγχοντας το συναγωνισμό και κατακτώντας τη νίκη.

Παρά την απογοήτευση, αφού δεν κατάφεραν να μείνουν στη μάχη της κορυφής ως το τέλος, οι Crugnola-Ometto τερμάτισαν στη δεύτερη θέση, στο καλύτερο αποτέλεσμα του 32χρονου οδηγού στο ERC.

Ταυτόχρονα, οι χρόνοι (ιδιαίτερα) των Basso-Granai και Crugnola-Ometto, επιβεβαίωσαν τη δυναμική των ιταλικών πληρωμάτων στους αγώνες της χώρας τους.

Στο βάθρο ανέβηκαν, μόλις στην τελευταία ειδική διαδρομή και με διαφορά 0,3”, οι Norbert Herczig-Ramon Ferencz (Skoda Fabia Rally2 evo), διαμορφώνοντας μια τριάδα πληρωμάτων που χρησιμοποίησαν ελαστικά της Pirelli.

Οι Ούγγροι επέδειξαν ταχύτητα και στο τέλος ανταμοίφθηκαν, ξεπερνώντας οριακά τους Efren Llarena-Sara Fernandez (Skoda Fabia Rally2 evo). Το μικτό ισπανικό πλήρωμα απογοητεύτηκε που έχασε το βάθρο, όμως επέδειξε ταχύτητα και σταθερότητα, στον πρώτο του ασφάλτινο αγώνα με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.

Στην 5η θέση τερμάτισαν οι Πολωνοί Mikolaj Marczyk-Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia Rally2 evo), οι οποίοι εκμεταλλεύθηκαν ένα τετ-α-κε στην τελευταία ειδική διαδρομή των Fabio Andolfi-Stefano Savoia (Skoda Fabia R5) που ακολούθησαν.

Έβδομοι ολοκλήρωσαν οι Simone Tempestini-Sergiu Itu (Skoda Fabia Rally2 evo), ενώ μόλις στην 8η θέση βρέθηκαν οι Andreas Mikkelsen-Ola Floene (Skoda Fabia Rally2 evo).

O Νορβηγός δεν ένιωσε σε κανένα σημείο άνετα με το αυτοκίνητο και τις σημειώσεις του και χαρακτηριστικά, ολοκλήρωσε την πρώτη ημέρα στην 16η θέση Γενικής.

Κατά τη δεύτερη ημέρα ανέβασε ρυθμό, χωρίς πάντως να είναι ανταγωνιστικός σε επίπεδο κορυφής, ωστόσο αναρριχήθηκε στην 8η θέση.

Αυτό το αποτέλεσμα, σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη των Alexey Lukyanuk-Alexey Arnautov (Citroen C3 Rally2) από έξοδο, έφερε τον Mikkelsen σε απόσταση 1 βαθμού από τον Lukyanuk.

Ακόμη ένα πλήρωμα υψηλού προφίλ, οι Craig Breen-Paul Nagle (Hyundai i20 R5) τερμάτισαν στην 9η θέση, κάνοντας ουσιαστικά “χρονομετρημένες” δοκιμές εξέλιξης στα ελαστικά της ινδικής MRF.

Στη 10η θέση ολοκλήρωσαν οι Τσέχοι Erik Cais-Jindriska Zakova (Ford Fiesta Rally2 MkII), ενώ τη βαθμολογούμενη 15άδα διαμόρφωσαν οι Giacomo Scattolon-Giovanni Bernacchini (Volkswagen Polo R5), Umberto Scandola-Danilo Fappani (Hyundai i20 R5), Gregoire Munster-Louis Louka (Hyundai i20 R5), Ivan Ares-David Vasquez (Hyundai i20 R5) και Dominik Stritesky-Jiri Horvorka (Skoda Fabia R5).

Ακόμη, από τους αναμενόμενους πρωταγωνιστές, εκτός 20άδας τερμάτισαν οι νικητές στη Λετονία, Nikolay Gryazin-Konstantin Alexandrov (Volskwagen Polo R5) που έχασαν νωρίς 2 λεπτά από κλατάρισμα νωρίς και έπειτα, δεν είχαν βλέψεις για κάποιο καλό αποτέλεσμα.

Ράλλυ di Roma Capitale – Βαθμολογούμενη 15άδα

1 Giandomenico Basso-Lorenzo Granai (Škoda Fabia Rally2 Evo) 1:54.06,6”

2 Andrea CrugnolaPietro Ometto (Hyundai i20 R5) +35.8

3 Norbert Herczig-Ramón Ferencz (Škoda Fabia Rally2 Evo) +40.4

4 Efrén Llarena-Sara Fernándes (Škoda Fabia Rally2 Evo) +40.7

5 Miko Marczyk-Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia Rally2 Evo) +56.2

6 Fabio Andolfi-Stefano Savoia (Skoda Fabia Rally2 Evo) +1:04,8”

7 Simone Tempestini-Sergiu Itu (Škoda Fabia Rally2 Evo) +1:06,5

8 Andreas MikkelsenOla Fløene (Skoda Fabia Rally2 Evo) +1:18,9”

9 Craig BreenPaul Nagle (Hyundai i20 R5) +1:29,1”

10 Erik Cais-Jindřiška Žáková (Ford Fiesta Rally2) +1:31,6

11 Giacomo ScattolonGiovanni Bernacchini (Volkswagen Polo GTi R5) +1:38,1

12 Umberto Scandola-Danilo Fappani (Hyundai i20 R5) +2:13,7

13 Grégoire Munster Louis Louka (Hyundai i20 R5) +2:23,0s

14 Iván Ares-David Vázquez (Hyundai i20 R5) +2:51,0

15 Dominik Štríteský-Jíři Hovorka (Hyundai i20 R5) +3:16,2

Νικητές κατηγορίας

FIA ERC2: Javier Pardο-Adrián Pérez (Suzuki Swift Rally2 Kit)

FIA ERC3: Pep Bassas-Axel Coronado (Peugeot 208 Rally4)

FIA ERC Junior: Ken Torn-Timo Taniel (Ford Fiesta Rally3)

FIA ERC3 Junior: Jean-Baptiste Franceschi-Anthony Gorguilo (Renault Clio Rally4)

Abarth Rally Cup: Dariusz Poloński-Łukasz Sitek (Abarth 124 rally)

Clio Trophy by Toksport WRT: Andrea Mabellini-Virginia Lenzi (Renault Clio Rally5)

ERC-Michelin Talent Factory: Efrén Llarena (Škoda Fabia Rally2 Evo)

Νικητές Ε.Δ.: Basso 6, Crugnola 4, Gryazin-Herczig-Llarena-Tempestini 1

Επικεφαλής ανά Ε.Δ.: 0 Crugnola-Ometto, 1 Basso-Granai, 2-7 Crugnola-Ometto, 8-13 Basso-Granai

Αναλυτικά αποτελέσματα και βαθμολογίες, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του ERC.

Photos: FIA ERC

Δείτε πλάνα από τον αγώνα

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!