Οι Nasser Al-Attiyah-Matthieu Baumel με το Toyota Hilux T1+, κατέκτησαν για τέταρτη φορά τη νίκη στο Dakar, ισοφαρίζοντας παράλληλα το ρεκόρ του Ari Vatanen.
Το 44ο Dakar έφτασε στο τέλος του, χαρίζοντας μας πλούσιο θέαμα και μοναδικές μονομαχίες στις αφιλόξενες εκτάσεις της Σαουδικής Αραβίας. Παρολαυτά στο τέλος πάντα ένας είναι ο νικητής και στον φετινό αγώνα το όνομα αυτού είναι Nasser Al-Attiyah.
Ο οδηγός από το Qatar, με τη φετινή νίκη του, ισοφάρισε το ρεκόρ των 4 νικών σε Dakar του Ari Vatanen. Στο αγωνιστικό μέρος, το πλήρωμα των Nasser Al-Attiyah-Matthieu Baumel (Toyota Hilux T1+), από την στιγμή που βρέθηκε στην πρώτη θέση της κατάταξης, αξιοποίησε την εμπειρία αλλά και την αξιοπιστία του Ιαπωνικού αυτοκινήτου και κατάφερε να ξεπεράσει όλες τις δυσκολίες που προέκυψαν.
Παράλληλα καθόλη τη διάρκεια του αγώνα, ήλεγχαν τη διαφορά από τους διώκτες τους και με χρόνους συνεχώς εντός δεκάδας, δεν χρειάστηκε να ανησυχούν ουσιαστικά για τα υπόλοιπα πληρώματα όπως φάνηκε από το τελικό αποτέλεσμα του αγώνα.
Στον αντίποδα ο Sebastien Loeb, έκανε ότι μπορούσε για ακόμη μία χρονιά για να κατακτήσει το Dakar. Μαζί με τον Fabian Lurquin και το Hunter T1+, έδωσε τον υπέρ πάντων αγώνα από την 1 ε.δ. του αγώνα.
Ο Sebastien Loeb, μπορεί να τερμάτισε στη δεύτερη θέση στο φετινό Dakar, αν μη τι άλλο όμως για ακόμη μία φορά μας έδειξε το αγωνιστικό μεγαλείο που μόνο ένας παγκόσμιος πρωταθλητής μπορεί να προσφέρει. Επόμενο ταξίδι για τον Γάλλο, το Rally Monte Carlo σε μία εβδομάδα, πίσω από το τιμόνι ενός Ford Puma.
Στην τρίτη θέση του δυσκολότερου αγώνα του κόσμου βρέθηκαν, οι Yazeed Al Rajhi-Michael Orr (Toyota Hilux Overdrive). Το πλήρωμα διαχειρίστηκε σωστά τον ρυθμό του στις τελευαταίες ε.δ. και κατάφερε να πανηγυρίσει ένα πολύ σπουδαίο αποτέλεσμα.
Χαρούμενο με το αποτέλεσμα δήλωσε και το πλήρωμα των Orlando Terranova-Daniel Oliveras Carreras (Hunter T1+). Το έμπειρο πλήρωμα τερμάτισε στην τέταρτη θέση, δείχνοντας πως η ταχύτητα υπάρχει ακόμη, αν και άργησαν να την βρουν όπως είπε γελώντας στο τέλος της ε.δ. ο Αργεντινός.
Στην πέμπτη θέση ολοκλήρωσε τον αγώνα το πλήρωμα των Giniel de Villiers–Dennis Murphy (Toyota Hilux T1+). Το φετινό Dakar για το πλήρωμα ήταν αρκετά περίεργο καθώς είχε αρκετά συμβάντα με μοτοσυκλέτες και σε συνδυασμό με τα σκαμπανεβάσματα της απόδοσης που είχε, το εν λόγω αποτέλεσμα πρέπει να θεωρηθεί επιτυχία.
Στην έκτη θέση ολοκλήρωσε τον αγώνα το πλήρωμα των Jacub Przygonski-Timo Gottschalk (Mini John Cooper Works), το οποίο με τη σταθερότητα που είχε καθόλη τη διάρκεια του αγώνα σημείωσε το καλύτερο αποτέλεσμα όλα αυτά τα χρόνια που αγωνίζεται στο Dakar.
Από την άλλη για την ομάδα της Audi, το φετινό Dakar αφήνει μια γλυκόπικρη γεύση. Το νέο της αγωνιστικό όχημα, RS Q e-tron, αναμφίβολα ήταν το ταχύτερο στις ειδικές διαδρομές της Σαουδικής Αραβίας, αλλά αυτό δεν μεταφράστηκε σε κάτι το ουσιαστικό. Τα πληρώματά της μπορεί να κέρδισαν τις περισσότερες ε.δ. στον φετινό αγώνα, παρολαυτά μόνο ένα από αυτά κατάφερε να εισέλθει στην δεκάδα της γενικής κατάταξης.
Ο λόγος για τους Mattias Ekstrom-Emil Bergkvis, οι οποίοι μπορεί να είχαν ελάχιστη εμπειρία σε τέτοιου είδους συνθήκες, απέδειξαν όμως πως έχουν την ταχύτητα και την απαραίτητη σταθερότητα για να πετύχουν ένα αξιόλογο αποτέλεσμα. Η ένατη θέση που κατέλαβαν θα τους δώσει την απαραίτητη ώθηση που χρειάζονται για να συνεχίσουν στους αγώνες rally raid.
Τα δύο υπόλοιπα πληρώματα της Audi, Carlos Sainz-Lucas Cruz και Stéphane Peterhansel-Edouard Boulanger θέλουν να ξεχάσουν το φετινό Dakar, καθώς τα πολλά μηχανικά προβλήματα που αντιμετώπισαν στο νέο Audi RS Q e-tron δεν τους άφησε να πραγματοποιήσουν κάτι αξιόλογο στη γενική κατάταξη.
Στις μοτοσυκλέτες, θριαμβευτής στο φετινό μαραθώνιο του Dakar, ήταν ο Sam Sunderland (Gas Gas). Καθοριστικής σημασίας αποδείχθηκε η χθεσινή ημέρα καθώς ο Βρετανός πέρασε στη κορυφή. Σήμερα με τον 8ο χρόνο που πέτυχε, κατάφερε να μην χάσει αρκετό χρόνο σε σχέση με τους διώκτες του, πετυχαίνοντας ταυτόχρονα τη 2η νίκη για τον ίδιο στο διάσημο αγώνα.
Ο αναβάτης της Honda Pablo Quantanilla, πάλεψε έως το τέλος. Ο Χιλιανός έκανε την ύστατη προσπάθεια για τη νίκη, κερδίζοντας την τελευταία ε.δ. του αγώνα αλλά αυτό δεν ήταν δυνατό για να του χαρίσει τη πολυπόθητη νίκη. Παρολαυτά τερμάτισε στη δεύτερη θέση σε έναν αγώνα που κρίθηκε κυριολεκτικά στα τελευταία χιλιόμετρα.
Στο τρίτο σκαλί του βάθρου βρέθηκε ο Matthias Walkner (KTM), ο οποίος με τον 3ο χρόνο που σημείωσε σήμερα ολοκλήρωσε με θετικό πρόσημο το αγωνιστικό του ταξίδι στο Dakar.
Πρώτος τερματισμός σε Dakar για τον Έλληνα Βασίλη Μπούδρο (Husqvarna). Ο Έλληνας αναβάτης, ολοκλήρωσε τον αγώνα στην 70η θέση ενώ ταυτόχρονα μπήκε και αυτός μετά τους Θανάση Χούντρα, Βασίλη Ορφανό και Λουκά Γιαννακούλη στη λίστα των αναβατών που έχουν τερματίσει στον φημισμένο αγώνα.
Στα Quads, νικητής του αγώνα o Alexandre Giroud (Yamaha YZF 700), στην 6η εμφάνιση του στο Dakar. Σήμερα το μόνο που έπρεπε να κάνει ήταν να φτάσει στη γραμμή του τερματισμού για να μπει και αυτός στην λίστα των νικητών του αγώνα όπερ και εγένετο. Στη δεύτερη θέση ολοκλήρωσε τον αγώνα ο Francisco Moreno (Yamaha Raptor 700), με τον Kamil Wisniewski (Yamaha Raptor 700), να συμπληρώνει το βάθρο.
Στα ελαφρά οχήματα, το 44ο Dakar κέρδισαν οι Francisco Lopez Contardo-Juan Pablo Latrach Vinagre (Can-Am XRS), έχοντας μεγάλη διαφορά από τους διώκτες τους σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, απλά έπρεπε να φτάσουν ως τον τερματισμό. Στη δεύτερη θέση ολοκλήρωσαν τον αγώνα οι Sebastian Eriksson-Wouter Rosegaar (Can-Am Maverick X3), που προσπάθησαν στα αρχικά στάδια του αγώνα να κυνηγήσουν τους πρωτοπόρους. Στην τρίτη θέση τερμάτισε το πλήρωμα των Cristina Gutierrez Herrero-Francois Cazalet (OT3 – 01), που κατάφεραν να εκμεταλλευτούν τις εγκαταλείψεις αρκετών πληρωμάτων.
Στα SSV, η τελευταία ε.δ. του αγώνα έκρυβε τις δικές της δυσκολίες. Οι Gerard Farres Guell-Diego Ortega Gil (Can-Am Maverick XRS), οι οποίοι ήταν στη πρώτη θέση, αντιμετώπισαν μηναχικά προβλήματα και είδαν να χάνουν μέσα από τα χέρια τους τη νίκη. Αυτοί που τελικά χαμογέλασαν ήταν οι Austin Jones-Gustavo Gugelmin (Can-Am Maverick XRS), που είδαν την τύχη να τους χαμογελά και να κερδίζουν εν τέλει το Dakar. To βάθρο συμπλήρωσαν οι Rokas Baciuska-Oriel Mena (Can-Am Maverick XRS), οι οποίοι κατάφεραν με τον ταχύτερο χρόνο που σημείωσαν να προσπεράσουν στο τέλος του αγώνα τους Marek Goczal-Lucas Laskawiec (Can-Am Maverick XRS).
Στα φορτηγά, η KAMAZ ήταν και πάλι ο απόλυτος κυρίαρχος στο Dakar 2022. Τα πληρώματα της, κέρδισαν και τις 12 ειδικές διαδρομές, και η μόνη “εκκρεμότητα” αφορούσε τον νικητή. Την χαρά της νίκης “γεύτηκαν” οι Dmitry Sotnikov-Ilgiz Akhmetzianov-Ruslan Akhmadeev, οι οποίοι κυριάρχησαν στο μεγαλύτερο κομμάτι του αγώνα. Στη δεύτερη θέση ολοκλήρωσαν τον αγώνα οι Eduard Nikolaev-Evgeni Iakolev-Vladimir, με τους Anton Shibalov-Dmitrii Nikitin-Ivan Tatarinon να συμπληρώνουν το 1-2-3 για την KAMAZ.
Για το Dakar Classic, είχαμε την μεγάλη επιτυχία των Βαγγέλη Μπερσή-Φώτη Κουτσουμπού με το Mitsubishi Pajero Evolution της Mitsubishi Ralliart Team Italy. Το ελληνικό πλήρωμα κατάφερε και τερμάτισε στον δυσκολότερο αγώνα του πλανήτη. Οι Βαγγέλης Μπερσής-Φώτης Κουτσουμπός, κατάφεραν να ολοκληρώσουν το 44ο Dakar στην 50η θέση στην γενική κατάταξη.
Από την πρώτη ημέρα το ελληνικό πλήρωμα, αξιοποίησε τη μεγάλη εμπειρία στους αγώνες rally raid και σε συνδυασμό με την αξιοπιστία του αγωνιστικού τους “όπλου”, πραγματοποίησαν μία αξιέπαινη προσπάθεια και πέτυχαν το όνειρο που τελικά έγινε πραγματικότητα.
Το Dakar, εκτός όμως από τις επιτυχίες και τα ρεκόρ είχε για ακόμη μία χρονιά το μελανό σημείο που το ακολουθεί όλα αυτά τα χρόνια. Και στη φετινή διοργάνωση είχαμε θανατηφόρο ατύχημα αυτή τη φορά κατά τη διάρκεια της τελευταίας ημέρας. Το όχημα υποστήριξης της PH Sport ενεπλάκη σε τροχαίο ατύχημα με τον οδηγό του οχήματος να χάνει τη ζωή του. Η οργάνωση λίγο πριν την απονομή των επάθλων τίμησε τη μνήμη του άτυχου οδηγού.
Το 44ο Dakar, πέρασε και αυτό στην ιστορία, τα ίχνη του δεν θα χαθούν στις απέραντες εκτάσεις άμμου καθώς οι εραστές της περιπέτειας θα επιστρέψουν εκ νέου στα μονοπάτια του φημισμένου αγώνα το 2023. _ Γ. Τ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: DAKAR, GREEK DAKAR RALLY TEAM, AUDI