Ύστερα από μια περιπετειώδη νύχτα, με έξι ακόμη ώρες ως τον τερματισμό και με το safety car να παραμένει για μεγάλο χρονικό διάστημα στην πίστα, ένδεκα hypercars βρίσκονται στον ίδιο γύρο με Porsche, Toyota και Ferrari να διψάνε για τη νίκη.
Λίγο μετά τα μεσάνυχτα ο Robert Kubica με τη Ferrari 499P #83 που ως εκείνη την ώρα έκανε θαυμάσιο αγώνα δέχτηκε ποινή 30 δευτερολέπτων για stop/go, επειδή νωρίτερα και με καθεστώς αυτοκίνητου ασφαλείας συγκρούστηκε με το προπορευόμενο hypercar της BMW M Team WRT #15 προκαλώντας του σημαντικές ζημιές και βάζοντας στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας. Περίπου στις 5 το πρωί, το αυτοκίνητο ασφαλείας βρέθηκε ξανά στην πίστα για πολύ περισσότερο χρόνο.
Αιτία, το #311 της Whelen Cadillac Racing με οδηγό τον Jack Aitken, που στριφογύρισε στο χαλίκι και στη συνέχεια έπεσε βροχή και οι καιρικές συνθήκες επιδεινώθηκαν. Η περίοδος με το αυτοκίνητο ασφαλείας αναμένεται να λήξει, την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, καθώς ο αγώνας εισέρχεται στην 18η ώρα.
Όλα αυτά έδωσαν στον δύο φορές νικητή Ryo Hirakawa ένα πλεονέκτημα το οποίο μέσω έξυπνης στρατηγικής ελαστικών τον έφερε στην πρώτη θέση, με την Porsche Penske 963 Hybrid #6 να ακολουθεί, τις πρώτες πρωινές ώρες. Στη συνέχεια ο Hirakawa παρέδωσε το Toyota #8 στον team-mate του Sebastien Buemi ο οποίος έδωσε μάχη πρώτα με τον Vanthoor και στη συνέχεια με τον Andre Lotterer, που ακολούθησε με δευτερόλεπτα διαφορά πίσω από την Toyota.
Καθώς η πίστα στέγνωνε σιγά σιγά, ο Buemi ήταν σε θέση να αυξήσει τη διαφορά καθώς το stint εξελίσσεται από τις 1.30-2.30 π.μ. και ο οδηγός της Toyota, ο οποίος στοχεύει στο πέμπτο στέμμα του Le Mans, παρέδωσε στον Brendon Hartley με προβάδισμα 30 δευτερολέπτων, αλλά με άλλη μια βροχή να ξεκινά.
Την Porsche Νο.6 ανέλαβε ο Kevin Estre, ο οποίος στη συνέχεια προσπάθησε να μειώσει τη διαφορά από τον Hartley. Η διαφορά μειώθηκε περαιτέρω. Το Toyota GR010 Hybrid #7 τοποθετήθηκε τρίτο, με τον Kamui Kobayashi να ολοκληρώνει τους περισσότερους γύρους τις πρώτες πρωινές ώρες της Κυριακής, πριν αναλάβει το cockpit ο Joe Maria Lopez.
Αυτή τη στιγμή ύστερα από 223 γύρους πρώτη είναι η Porsche 963 της Penske Motorsport Νο 6, με τον Laurens Vanthoor στο τιμόνι. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Toyota #8, ενώ στην τρίτη θέση είναι η Cadillac του Bamber, ενώ οι Ferrari επέστρεψαν μόλις στην πίστα ύστερα από αλλαγή ελαστικών. Είναι σίγουρο ότι τίποτα δεν θα μείνει έτσι, έχουμε ακόμη σχεδόν έξι ώρες αγώνα…
24 heures du Mans – Live timing & results
Πώς να παρακολουθήσετε τις 24 ώρες του Le Mans