H ASO προέβη σε επεξήγηση της λογικής με βάση την οποία οι Sebastien Loeb-Daniel Elena δέχθηκαν την ποινή 5 λεπτών, η οποία προκάλεσε την αντίδραση του Γάλλου οδηγού.
Η ποινή 5 λεπτών που έλαβαν οι Sebastien Loeb-Daniel Elena, για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας σε οριοθετημένο σημείο της 4ης ειδικής διαδρομής, έφερε μια σπάνια έκρηξη του Γάλλου πολυπρωταθλητή μέσω των προσωπικών του social media .
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η ομάδα του Loeb, Bahrain Xtreme, δεν ακολούθησε την τακτική του οδηγού της, αφού δεν δημοσιοποίησε τη δήλωση του Loeb, μέσω της οποίας εκείνος επιτέθηκε στους αγωνοδίκες με τρόπο που δε μας έχει συνηθίσει, χαρακτηρίζοντάς τους ανίκανους, ούτε σκοπεύει να τον στηρίξει περαιτέρω. Ο Loeb ξέσπασε καθώς κατά τη γνώμη του, ο λόγος που κινήθηκε με υπερβολική ταχύτητα οφείλεται σε δυσλειτουργία του GPS, την οποία σύμφωνα με τον ίδιο, παραδέχθηκε και ο κατασκευαστής του συστήματος.
Διαβάστε ακόμη: Dakar – 5η ημέρα: Η ώρα του De Villiers – Αύξησε τη διαφορά ο Peterhansel (+video)
Μιλώντας στο γαλλικό Μέσο AFP, ο Διευθυντής του αγώνα των αυτοκινήτων, Luis Gomez, ανέφερε πως το BRX Hunter του Loeb ανιχνεύθηκε να κινείται σε ζώνη ορίου 30 χλμ./ώρα εντός της ειδικής διαδρομής, με 107 χλμ./ώρα, έχοντας δηλαδή ξεπεράσει το όριο κατά 77 χλμ./ώρα.
“Ήταν μια DZ (ζώνη περιορισμού ταχύτητας) που έπρεπε να εισέλθουν με συγκεκριμένη (περιορισμένη) ταχύτητα”, δήλωσε ο Gomez. “Σε ένα σημείο, πέρασε με μεγαλύτερη ταχύτητα. Αυτή η πληροφορία δόθηκε από το GPS και έφτασε σε εμάς μέσω αναφοράς. Υπάρχει σαφής κανονισμός που δείχνει τον τύπο ποινής ανάλογα με την ταχύτητα. Το όριο ήταν 30 χλμ./ώρα και πέρασε με 107 χλμ./ώρα”.
Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος των Αγωνοδικών του Dakar, Javier Soler, ανέφερε στο AFP: “O Sebastien Loeb δεν ήρθε να μας δει, κανείς δε μας έκανε παράπονο για το ζήτημα. Για αυτό νιώσαμε έκπληξη το πρωί, όταν διαπιστώσαμε τα μηνύματα στα κοινωνικά δίκτυα”.
Ακόμη, μια ενδιαφέρουσα εξήγηση για τον τρόπο λειτουργίας του GPS, έδωσε ο διευθυντής του Dakar, David Castera, που έχει μεγάλη εμπειρία ως συνοδηγός στον αγώνα, μεταξύ άλλων με τους Stephane Peterhansel και Cyril Despres.
“Το GPS ηχεί κάθε φορά που επικυρώνεται ένα σημείο πορείας (Way Point). Όταν φτάσεις σε μια ζώνη περιορισμένης ταχύτητας, το GPS ανάβει στα 800 μέτρα και δείχνει με ένα βέλος πώς να βρεθείς στην ζώνη αυτή. Από εκείνο το σημείο, έχεις 180 μέτρα να σταματήσεις.
“Αν κατάλαβα τι συνέβη, ο Sebastien δεν παρακολουθεί τις οδηγίες του συνοδηγού του για να σταματήσει, αλλά βασίζεται στον ήχο. Αυτή όμως δεν είναι η λειτουργία του σφυρίγματος, η οποία είναι να δείχνει πότε επικυρώθηκε ένα σημείο πορείας. Αυτή η πληροφορία υπάρχει και στο roadbook και στο tablet.
“Εκείνος έφτασε πολύ γρήγορα και περίμενε τον ήχο. Το πρόβλημα ήταν πως δεν ακούστηκε ή εκείνος δεν τον άκουσε. Όταν το συνειδητοποίησε, πάτησε τα φρένα αλλά ήταν αργά. Νομίζω ότι είναι μεγάλο ρίσκο να εμπιστεύεσαι το “σφύριγμα”. Από την προσωπική μου εμπειρία με τον Stephane (Peterhansel) και τον Cyril (Despres), ο οδηγός δεν πρέπει να εμπιστεύεται τη “σφυρίχτρα” του, αλλά τον συνοδηγό. Υπάρχουν πολλά να χάσεις και λίγα να κερδίσεις”.
Σύμφωνα με τους κανονισμούς, αν ένας αγωνιζόμενος διαφωνεί με μια απόφαση, πρέπει να κάνει γραπτή διαμαρτυρία και να καταθέσει ένα ποσό, που θα δώσει στον Αλυτάρχη εντός μισής ώρας από τη στιγμή της ειδοποίησης, ώστε να γίνει περαιτέρω έλεγχος του GPS.
H Bahrain Raid Xtreme δεν κατέθεσε τέτοιο παράπονο, ενώ η ποινή 5 λεπτών του Loeb, συνοδεύτηκε και από πρόστιμο 300 ευρώ.
Photo: Red Bull Content Pool