Με τον Bernhard ten Brinke να εγκαταλείπει, τον Stephane Peterhansel να χτυπά σ΄ ένα δέντρο το Peugeot 3008 Maxi αλλά να συνεχίζει «πληγωμένος» και τον Carlos Sainz να οδηγεί… συνετά βαδίζοντας ολοταχώς προς τη νίκη, ταχύτερος όλων στη σημερινή μάχη της προτελευταίας ειδικής διαδρομής ανεδείχθη ο Nasser Al-Attiyah με την Toyota, μάλιστα, να κάνει για πρώτη φορά στον αγώνα το «lockout».
Η σημερινή ειδική διαδρομή, που ξεκίνησε νωρίς το πρωί τοπική ώρα από την πόλη San Juan με τελικό προορισμό την Cordoba της Αργεντινής, επιφύλαξε δυσάρεστες εξελίξεις για ουκ ολίγα πληρώματα. Αλλά πρωτίστως για αυτά που μέχρι και εκείνη τη στιγμή κατείχαν τις θέσεις «2» και «3» της προσωρινής γενικής κατάταξης του αγώνα. Το πρώτο… θύμα της ημέρας ήταν ο Nasser Al-Attiyah, ο οποίος ακινητοποιήθηκε για σχεδόν 10 λεπτά μόλις στο 19ο χλμ. Εντούτοις, ο οδηγός της Toyota κατάφερε γρήγορα ξεπεράσει τα προβλήματα που αντιμετώπισε με το τετρακίνητο Hilux του και εν συνεχεία, βάζοντας το κεφάλι κάτω, να ανακτήσει ένα πολύ μεγάλο τμήμα από τον χρόνο που έχασε. Από τη μεριά του, o Stephane Peterhansel στάθηκε πολύ πιο άτυχος, καθώς στο 78ο χλμ. χτύπησε το 3008 Maxi του σ’ ένα «κρυμμένο» δέντρο, τραυματίζοντας τον αντίχειρά του και προκαλώντας εκτεταμένες ζημιές στο σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου του. Έτσι, ο πολυνίκης οδηγός του Dakar Rally, ο οποίος μέχρι και εκείνη τη στιγμή διατηρούσε την 2η θέση στη γενική κατάταξη, αναγκάστηκε να περιμένει τον ομόσταβλό του, Cyril Despres, ο οποίος, όπως πολλάκις έχουμε επισημάνει τις τελευταίες μέρες, τελεί εδώ και μέρες χρέη «φύλακα-αγγέλου». Τόσο για τον Γάλλο οδηγό της Peuegot Total, όσο και για τον πρωτοπόρο του αγώνα, Carlos Sainz. Ύστερα από τις… επιτόπιες, όσο και απαραίτητες, επισκευές στο «πληγωμένο» 3008 Maxi και τη μεταμόσχευση των απαραίτητων μηχανικών μερών από το ένα αυτοκίνητο στο άλλο(!), οι Peterhansel-Cottret κατάφεραν μετά και την αντικατάσταση της κολόνας τιμονιού στη νεκρή ζώνη της ειδικής διαδρομής, να συνεχίσουν κανονικά τον αγώνα, χάνοντας όμως στην αναγκαστική αυτή διακοπή της προσπάθειάς τους 50 σχεδόν πολύτιμα λεπτά. Γεγονός που «έστειλε» το 3008 Maxi με το νούμερο 300 στις πόρτες του, αμέσως μετά το πρώτο waypoint, στην 24η θέση της προσωρινής κατάταξης της ειδικής διαδρομής 13 (όνομα και πράγμα, δηλαδή, για τον… 13 φορές νικητή του Ντακάρ).
Με τον Carlos Sainz, που χθες τερμάτισε την ειδική διαδρομή Νο 12 με προβλήματα στο κιβώτιο ταχυτήτων, να συνεχίζει να διατηρεί και σήμερα έναν αρκούντως συντηρητικό ρυθμό χάνοντας στο WP1 περί τα 10 λεπτά σε σχέση με την κορυφή, ο Bernhard ten Brinke δεν δυσκολεύτηκε να πάρει κεφάλι χτίζοντας μια διαφορά της τάξης των 2 και 8 σχεδόν λεπτών από τους ομόσταβλούς του, Nasser Al-Attiyah και Giniel de Villiers που τον ακολουθούσαν. Το σκληρό, όμως, πρόσωπο του Dakar Rally έκανε και πάλι την εμφάνισή του, καθώς στο δεύτερο σκέλος της ειδικής, και συγκεκριμένα στο 570 χλμ. της, το Toyota Hilux του Ολλανδού ακινητοποιήθηκε από… ανεπανόρθωτη, όπως απεδείχθη, μηχανική βλάβη. Κάτι που -μοιραία- ανάγκασε το πλήρωμα της Gazoo Racing να εγκαταλείψει οριστικά τον φετινό αγώνα. Έτσι, ο Al-Attiyah κατάφερε να κατακτήσει τη δεύτερη νίκη του σε ειδική διαδρομή φέτος, εμπρός από τoν Lucio Alvarez, που οδηγεί ένα «ιδιωτικό» Hilux της Toyota Overdrive, ο οποίος, εν τω μεταξύ, είχε περάσει αθόρυβα τον εργοστασιακό οδηγό της Gazoo Racing, Giniel de Villiers. O Carlos Sainz τερμάτισε με ασφάλεια στην 6η θέση, πίσω από τους Przygonski και Hirvonen, με διαφορά 20 σχεδόν λεπτών από τον πρωτοπόρο και ο πλέον άτυχος της ημέρας, Stephane Peterhansel, μόλις 14ος, χάνοντας κάτι περισσότερο από 1 ώρα και 3 λεπτά. Έτσι, ο Matador παρέμεινε στην κορυφή και πλέον, όντας ένα μόλις βήμα πριν στεφθεί νικητής του 40ου Dakar Rally, απολαμβάνει μια διαφορά ασφαλείας της τάξης των 46 λεπτών και 18 δλ. από τον Nasser Allatiyah και 1 ώρας και 20 λεπτών από τον Giniel de Villiers, ο οποίος βρίσκεται πλέον 3ος. Ο Stephane Peterhansel έπεσε έτσι 4ος στη γενική κατάταξη, με διαφορά όμως μόλις 8 λεπτών και 8 δλ. από τον Νοτιοαφρικάνο οδηγό της Toyota. Κάτι που προμηνύει μια μεγάλη μάχη μέχρις εσχάτων αύριο ανάμεσα στους δύο για την κατάκτηση της τελευταίας και προνομιούχας ασφαλώς θέσης του πόντιουμ. Σε λίγες ώρες, λοιπόν, ξεκινά η τελευταία δοκιμασία του αγώνα, ο οποίος θα ολοκληρωθεί με την τέλεση μίας ειδικής διαδρομής –ή πιο σωστά, ενός loop γύρω από τον πόλη της Cordoba- συνολικού χρονομετρημένου μήκους 120 χλμ._Χ.Α.
Κατάταξη ειδικής διαδρομής 13
Γενική κατάταξη μετά την 13η ειδική διαδρομή