Ο Stephane Peterhansel κέρδισε τη σημερινή ειδική διαδρομή, κάτι που σε συνδυασμό με τα προβλήματα που αντιμετώπισε στο τέλος της ο Nasser Al-Attiyah, έφεραν τα πάνω κάτω στις θέσεις «2» και «3» της γενικής κατάταξης, στην οποία ο Carlos Sainz συνεχίζει να ηγείται.
Μετά την ακύρωση της χθεσινής ειδικής διαδρομής Νο 9, εξαιτίας των επικίνδυνων καιρικών φαινομένων που επικρατούσαν στην περιοχή, τα πληρώματα άφησαν πίσω τους τη Βολιβία ταξιδεύοντας για πρώτη φορά στο φετινό αγώνα στην Αργεντινή με κατεύθυνση την πόλη Salta, από όπου ξεκίνησαν σήμερα με τελικό προορισμό την Belen, την 10η προγραμματισμένη δοκιμασία συνολικού μήκους 798 χλμ. (372 χρονομετρημένα). Ο πρωτοπόρος του αγώνα, Carlos Sainz, μετά και την 10λεπτη ποινή που του επεβλήθη χθες από τους αγωνοδίκες, ξεκίνησε πολύ προσεκτικά την ειδική σε μια προσπάθεια να αποφύγει τυχόν… παρατράγουδα. Μάλιστα, για το λόγο αυτό, από το 5ο κιόλας χιλιόμετρο του χρονομετρημένου σκέλους της Salta-Belen, ο Ισπανός είχε στα νώτα του το τρίτο εναπομένον πλήρωμα της Peugeot Total, τους Cyril Despres και David Castera, οι οποίοι τον ακολούθησαν κατά… ρόδας μέχρι το τέλος ούτως ώστε να του προσφέρουν σε περίπτωση ατυχήματος ή βλάβης την απαραίτητη βοήθεια. Ακριβώς όπως έπραξαν δηλαδή και με τον Stephane Peterhansel πριν λίγα 24ώρα, όταν ο Γάλλος χτύπησε σε μια πέτρα καταστρέφοντας το πίσω μέρος του δικού του 3008 Maxi.
Ο 13 φορές νικητής του αγώνα έδωσε μία σύντομη μάχη με το καλημέρα με τον Nasser All-Attiyah (σ.σ.: στο WP1, μάλιστα, τα δύο πληρώματα «έγραψαν» τον ίδιο ακριβώς χρόνο) αποκτώντας όμως στη συνέχεια ένα αντικειμενικά εύθραυστο προβάδισμα της τάξης των μόλις 44 δλ. στην ενδιάμεση χρονομέτρηση Νο 2 της ειδικής διαδρομής. Την ίδια στιγμή, ο Carlos Sainz, ο οποίος συνέχιζε να ακολουθεί ένα συντηρητικό ρυθμό, έχανε ήδη 4 λεπτά και 44 δλ. από τον πρωτοπόρο και ομόσταβλό του. Στο επόμενο σκέλος, ο Peterhansel πίεσε ακόμα παραπάνω και χωρίς λάθη ή ατυχίες αύξησε τη διαφορά του από τον οδηγό από το Κατάρ στο 1 λεπτό και 18 δλ., διαφορά που κατόπιν διπλασιάστηκε. Κάτι που συνέβη και στην περίπτωση του Sainz, ο οποίος μάλιστα είδε στο μέσον περίπου του χρονομετρημένου σκέλους τον de Villiers να βρίσκεται εμπρός του στην προσωρινή κατάταξη της ειδικής διαδρομής 10.
Εντέλει, ύστερα από σχεδόν 800 σκληρά χλμ. διαδρομής, ο Stephan Peterhansel «πήρε» την ειδική (σ.σ.: την 3η φέτος και την 7η για λογαριασμό της Peugeot), όχι όμως από τον Nasser Al-Attiyah, ο οποίος έχασε στο τελευταίο κομμάτι της ετάπ σχεδόν μισή ώρα εξαιτίας προβλημάτων που αντιμετώπισε με το σύστημα μετάδοσης του πίσω άξονα στο Toyota Hilux του, αλλά από τον ομόσταβλο του τελευταίου, Giniel de Villiers. Με την απρόσμενη (Dakar είναι αυτό…) αυτή εξέλιξη για τον οδηγό από το Κατάρ, ο οποίος ολοκλήρωσε τελικά στη 10η μόλις θέση, στην 3η ανέβηκε ο Carlos Sainz απέχοντας 13 λεπτά και 7 δλ. από τη θέση «1» της κατάταξης μιας ακόμα «δύσκολης» ειδικής διαδρομής. Πίσω από τον Matador, τερμάτισε ο Sheikh Khalid Al Qassimi ακολουθούμενος από τους Bernhard ten Brinke, Jakub Przygonski και Cyril Despres με το τρίτο 3008 Maxi, που πλέον εκτελεί χρέη «υποστήριξης» στους Peterhansel και Sainz. Μετά τις παραπάνω εξελίξεις, ο Ισπανός της Peugeot Total διατηρεί την πρωτοπορία με διαφορά 50 λεπτών και 35 δλ. από τον Peterhansel, που αισίως πέρασε σήμερα στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης, εμπρός από τις τρεις συμμετοχές της Toyota Gazoo Racing που «διαχειρίζονται» οι Al-Attiyah, ten Brinke και de Villiers, αντίστοιχα._X.A.
Κατάταξη ειδικής διαδρομής 10
Γενική κατάταξη μετά την ειδική διαδρομή 10