Τη Δευτέρα μπήκε στην έρημο και την Τρίτη στη Χιλή ο αγώνας, που μας θυμίζει έντονα τη μεγάλη περιπέτεια της Αφρικής. Ναι, μιλάμε για ένα Ντακάρ 100%, επίπονο και απρόβλεπτο όπως πάντα!
Η ειδική ήταν πολύ δύσκολη, μάλιστα, γεμάτη αμμόλοφους στους οποίους πολλοί κόλλησαν και αρκετοί καθυστέρησαν τόσο που έφταναν και μετά τα μεσάνυχτα στο μπιβουάκ. Στα αυτοκίνητα, ανάμεσα στους πρωταγωνιστές την ημέρα αυτή θα θέλουν να ξεχάσουν ο Ρόμα, που ξανατουμπάρισε δεύτερη μέρα συνεχόμενη και ο ντε Βίλιερς, που ανατράπηκε επίσης και έμεινε πολύ πίσω για να ελπίζει για κάτι καλό πλέον.
Κάναμε διάφορες στάσεις, περάσαμε τα σύνορα της Αργεντινής και στο συνοριακό σταθμό της Χιλής έκαναν έναν υγειονομικό έλεγχο με σκυλιά λαμπραντόρ (για πιθανά τρόφιμα που απαγορεύεται να περάσεις από τη μία χώρα στην άλλη) και αφού μείναμε άφωνοι στη θέμα της πράσινης λίμνης, αρχίσαμε να κατηφορίζουμε από χώμα στην αρχή και μετά από άσφαλτο, προς το Κοπιαπό της Χιλής. Αφού άφησα στο μπιβουάκ τους δύο συναδέλφους που καίγονταν να στείλουν τα κομμάτια τους στις εφημερίδες, πήρα μαζί έναν Ισπανό φωτογράφο και κινηθήκαμε 80 χλμ. πιο βόρεια για να βρούμε τον τερματισμό της ειδικής, έξω από την παραλιακή πόλη Καλντέρα.
Πετύχαμε τον «πετέρ» και το Σάινθ στο στοπ της ειδικής των 200 χλμ. και απολαύσαμε στη συνέχεια το κατηφορικό, αμμουδερό κομμάτι μέχρι το φλάινγκ. Πιο εντυπωσιακό απ’ όλους ήταν ο Γκόρντον, που πετούσε με το δικίνητο, πρωτότυπο Hummer του, και διόλου τυχαία έκανε τον ταχύτερο χρόνο, 1 δευτερόλεπτο ταχύτερο από του Πετερανσέλ, που παραμένει πρώτος στην κατάταξη, με διαφορά επτάμισι λεπτών από το Σάινθ και 10’ από τον Αλ Ατίγια που δείχνει ικανός για το καλύτερο φέτος. Μετά από 660 χλμ. στο τιμόνι του Αμαρόκ, δέχομαι με χαρά το άνετο δωμάτιο στο κέντρο της Κοπιαπά, η οποία παράγει και θαυμάσιο κρασί – μέσα στην έρημο παρακαλώ. Αύριο πάμε στην Αντοφαγκάστα, 680 χλμ. πιο βόρεια, ενώ τα πληρώματα θα τρέχουν παράλληλα με την Παναμερικάνα στη δεύτερη μεγαλύτερη ειδική του αγώνα, με μήκος 480 χλμ. Μεγάλη ημέρα και η αυριανή και δεν βλέπω την ώρα να ξυπνήσουμε και να οδηγήσουμε. Ώρα πέντε τα ξημερώματα συγκεκριμένα… _Α.Τεμπερίδης