Κακή ημέρα για τον Πετερανσέλ, ημέρα πρόωρου πανηγυρισμού στο στρατόπεδο της Volkswagen
Κινηθήκαμε εκτός δρόμου σήμερα για να συναντήσουμε τα πληρώματα στο τέλος της επίπονης ειδικής διαδρομής των 483 χιλιομέτρων, που κατέληξε στην παραλιακή πόλη Αντοφαγκάστα. Όχι μόνο σηκωθήκαμε στις πέντε, αλλά ξεκινήσαμε όπως έπρεπε στις πεντέμισι, νύχτα ακόμη στο νότιο ημισφαίριο. Κάτι λειτούργησε στην ομάδα με τα Amarok και κινηθήκαμε για πρώτη φορά σαν αδιάσπαστο καραβάνι προς τα βόρεια, από την περιβόητη Παναμερικάνα –την εθνική που συνδέει όλη τη λατινική Αμερική, με θέα τον Ειρηνικό ωκεανό.
Τα πληρώματα ξεκινούσαν στις επτά για να μπουν σε μία ειδική 483 χιλιομέτρων, που κινείται παράλληλα με την εθνική. Για να τα πετύχουμε κάπου στα τρία τέταρτα της διαδρομής, επιστρατέψαμε υψηλή τεχνολογία χειρός και κάποια μέσα στην οργάνωση. Καθότι απαγορεύεται τα διαπιστευμένα αυτοκίνητα να έχουμε GPS πέραν του Tripy- που το διαθέτει η ASO στα αυτοκίνητα υποστήριξης – το μόνο εργαλείο ήταν το Suunto μου. Με μεγάλα μέσα, ο Μάρκους Κλίμαν – ο οικοδεσπότης μας επί των δημοσίων σχέσεων στη VW Motorsport – είχε βρει κάποια waypoints μέσα στην ειδική (σημ: τα τελευταία χρόνια, στα road book αγώνα, δεν αναφέρονται waypoints όπως παλαιότερα). Βάλαμε ένα στο υπολογiστή χειρός με GPS και μας έβγαλε το σημείο στα 145 χλμ. Καλύψαμε την απόσταση και εν συνεχεία βγήκαμε από την εθνική και κινηθήκαμε προς την ειδική, με πυξίδα το Suunto.
Οι συνάδελφοι τρελάθηκαν με τα 20 χιλιομετράκια εκτός δρόμου μια και δεν ήξεραν πού πηγαίναμε μέσα στο χάος, χώρια που η πούδρα εισχωρούσε στις καμπίνες των Amarok, με αποτέλεσμα να μην αναγνωρίζουμε ο ένας τον άλλο στο τέλος. Μετά από ολιγόωρη περιπέτεια φτάσαμε σε ένα σημείο όπου υπήρχε ένα παλιό λατομείο. «Από εδώ θα περάσουν 100%», τους λέω και δεν με πίστεψαν οι περισσότεροι. Πραγματικά, στα 10’ περνά η πρώτη μηχανή και στη συνέχεια κι άλλες. Η μαγεία του Ντακάρ. Να είσαι στη μέση του πουθενά και να συναντάς μετά από 4ώρες πάλης με το χώμα και την άμμο τους καλύτερους του κόσμου. Είχε και ένα ανάχωμα εκεί που σταθήκαμε, το είδαν τα Hummer – που έχουν κάτι γόνατα όσο το μπόι μου – και απογειώθηκαν! Το καλύτερο ήταν ότι αρκετοί μοτοσικλετιστές, που περνούσαν και μετά από τα πρώτα αυτοκίνητα, δεν ήταν σίγουροι προς ποια κατεύθυνση να πάνε και τους δείχναμε εμείς.
Αφού είδαμε και τα Kamaz και αφότου έδωσα μία μίνι συνέντευξη στην κουκλίτσα δημοσιογράφο του FOX International (που παρεμπιπτόντως καλύπτει με πολύωρο ζωντανό πρόγραμμα τον αγώνα – η ΕΡΤ να τα βλέπει αυτά, αυτή που «σκότωσε» το Ακρόπολις…) αποφασίσαμε να ξαναβγούμε στην εθνική για Αντοφαγκάστα. Ο Πετερανσέλ γιατί δεν πέρασε όμως; Την απορία μας την έλυσε στα γερμανικά το SMS από την VW Motorsport: ο «πετέρ» είχε μείνει από κεντρικό άξονα στο 130ό χλμ. και μέχρι αργά το απόγευμα δεν είχε ακόμη βγει από την ειδική. «Ορεβουάρ» λέει στον αγώνα ο Γάλλος που είχε πονοκεφαλιάσει τη VW και τώρα την αφήνει στην ησυχία της να παίξει μπάλα μέχρι το Μπουένος Άιρες ώστε να μην παραιτηθεί ο Κρις Νίσεν και το ρίξει στο… μουντιάλ, όπως είχε υποσχεθεί εξαρχής.
Ο Σάινθ είναι επικεφαλής του αγώνα και μπορεί να ελπίζει στην πρώτη του – επιτέλους – νίκη στο Ντακάρ. Ο Αλ Ατίγια παρακολουθεί με στενό μαρκάρισμα ενώ σήμερα απειλητικός προέκυψε και ο Αμερικανάρας Μαρκ Μίλερ, που πήρε για πρώτη φορά ειδική στο Ντακάρ και πάει αέρα πατέρα για βάθρο. Πρώτη φορά είδαμε τον κ. Νίσεν να χαμογελάει, εδώ σ’ αυτό το μπιβουάκ με την εκπληκτική θέα στον ειρηνικό. Δεν το δείξαμε στους οικοδεσπότες μας – από ευγένεια και μόνο – αλλά η ατυχία του Mr. Dakar (του Πετερανσέλ, ποιού άλλου;), μας λύπησε. Χωρίς αυτόν, ο αγώνας είναι ορφανός. Όπως μας στενοχώρησε και το λάστιχο του Μαρκ Κόμα, που τον θέτει οριστικά πλέον εκτός διεκδίκησης της νίκης.
Μας έφτιαξε όμως, η σημερινή νίκη του Χιλιανού Γκονκάλβεζ στις μοτοσικλέτες που τον φέρνει σε θέση βάθρου. Όμως ας μην βιαζόμαστε. Το λατινοαμερικάνικο Ντακάρ έχει πολύ δρόμο ακόμη. Ο δικός μας, θα μας βγάλει σε δύο μέρες στην Αντοφαγκάστα – εδώ που είμαστε δηλαδή – και πάλι, μετά από ένα πέρασμα αύριο από το Ικίκε, στα βόρεια σύνορα της στενόμακρης χώρας με τη Βολιβία. Βρε μήπως να μείνουμε μέχρι το τέλος;_Α.Τεμπερίδης
Aναλυτικά αποτελέσματα, αλλά και ζωντανή εξέλιξη, μπορείτε να βρείτε στο επίσημο site του αγώνα www.dakar.com. Επίσης, όσοι έχετε iPhone, μπορείτε να τον παρακολουθήσετε live μέσω της εφαρμογής iPhone Αpp Dakar Live που προσφέρει ελεύθερα η Volkswagen στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.volkswagen-motorsport.com