362 πληρώματα πέρασαν από τον τεχνικό έλεγχο και πήραν εκκίνηση μπροστά από τον οβελίσκο, το σήμα κατατεθέν του Μπουένος Άιρες, που βρίσκεται επί της λεωφόρου 9ης Ιουλίου, της φαρδύτερης του κόσμου.
Προχθές πετάξαμε από την Κόστα Ρίκα στο Μπουένος Άιρες, διακόπτοντας το ταξίδι μας ανά τον κόσμο μετά από 925 ημέρες, ώστε να ακολουθήσουμε τον περιβόητο αγώνα Dakar που για δεύτερη χρονιά διοργανώνεται στη νότια Αμερική. Στην αργεντίνικη πρωτεύουσα ενσωματωθήκαμε με ελάχιστους δημοσιογράφους από όλο τον κόσμο που προσκλήθηκαν από την VW για να οδηγήσουν το ολοκαίνουργο Amarok στις ειδικές διαδρομές του αγώνα. Πρόκειται για ένα πανίσχυρο pick up που κατασκευάζεται εδώ στην Αργεντινή και μόλις τώρα ξεκινά την καριέρα του.
Καθότι όλη η αποστολή είναι οργανωμένη από την VW, στις 30/12 που φτάσαμε εδώ, δεν είχαμε καμία υποχρέωση να περάσουμε εμείς τα αυτοκίνητα από τεχνικό έλεγχο. Να σημειώσουμε ότι τα δημοσιογραφικά αυτοκίνητα του αγώνα πρέπει να είναι εναρμονισμένα με τον κανονισμό της κατηγορίας T2- των νορμάλ αυτοκινήτων του αγώνα- καθώς και των αυτοκινήτων υποστήριξης. Τα ασημί Amarok λοιπόν διαθέτουν κλωβό ασφαλείας, καθίσματα μπάκετ με ζώνες 5 σημείων, πυρόσβεση, διακόπτες ασφαλείας καθώς και με το GPS Trippy – με το οποίο είναι εφοδιασμένα και τα εργοστασιακά Touareg.
Χθες παρακολουθήσαμε τη διαδικασία τεχνικού ελέγχου, περάσαμε και οι ίδιοι από τους γιατρούς της οργάνωσης και στη συνέχεια περιτριγυρίσαμε στο Dakar village που φτιάχτηκε για χάρη των θεατών στο La Rural, ένα θαυμάσιο χώρο – πρώην έκθεση βοειδών – στην περιοχή Παλέρμο. Εκεί δόθηκε και η Συνέντευξη Τύπου της VW, που κατεβαίνει στον αγώνα με πέντε πληρώματα. Η ομάδα του Κρις Νίσεν παρατάσει τους περισυνούς νικητές Ζινιέλ ντε Βίλιερς – Ντιρκ βον Ζίτσεβιτς με το Νο 300, τον ασπρισμένο Κάρλος Σάινθ με τον Λούκας Κρουζ δίπλα τους στην πρώτη γραμμή καθώς και τους Αμερικανούς Μαρκ Μίλερ – Ραλφ Πίτσφορντ, το γνώριμο από το Ακρόπολις Νάσερ Αλ Ατίγια με συνοδηγό το Γερμανό Τίμο Γκότσαλκ και τους Βραζιλιάνους Μαουρίτσιο Νέβες – Κλέσιο Μαεστρέλι. «Αν δεν κερδίσουμε με τέτοια ομάδα, θα πρέπει να ψάχνω για άλλη δουλειά», μας είπε με χιουμοριστική ομάδα ο αρχηγός της VW Motorsport Κρις Νίσεν, κάνοντας νόημα στο υψηλόβαθμό στέλεχος της εταιρίας που ήταν δίπλα του. «Τότε θα κατέβουμε στη Νότια Αφρική για το μουντιάλ, μια και μαζί τους κάνουμε μια εντεκάδα». Η αλήθεια είναι ότι ο δρόμος της VW προς τη νίκη δεν είναι εύκολος –πώς θα μπορούσε να είναι σε έναν αγώνα 9000 χλμ. εξάλλου; Στο αντίπαλο στρατόπεδο της BMW υπάρχει ο Mr. Dakar, Στεφάν Πετερανσέλ, ο έμπειρος πλέον Νάνι Ρόμα ενώ σε ρόλο μπαλαντέρ υπάρχει και ο θεότρελος – αλλά ταχύτατος – Αμερικανός Ρόμπι Γκόρντον με το θηριώδες Hummer.
362 πληρώματα πέρασαν από τον τεχνικό έλεγχο και πήραν εκκίνηση σήμερα μπροστά από τον οβελίσκο, το σήμα κατατεθέν του Μπουένος Άιρες, που βρίσκεται επί της λεωφόρου 9
ης Ιουλίου, της φαρδύτερης του κόσμου. Το κέντρο της μεγαλούπολης έκλεισε, μετά το πρωτοχρονιάτικο ξεφάντωμα (χαρτιά και μπουκάλια ήταν ακόμη πεταμένα στους δρόμους), κιγκλιδώματα απλώθηκαν για δεκάδες χιλιόμετρα και χιλιάδες κόσμου άρχισαν να συρρέουν με τα πόδια για να παρακολουθήσουν την εκκίνηση, παρότι καλυπτόταν ζωντανά από την αρχή μέχρι το τέλος από το νοτιοαμερικάνικο Fox. Οι οργανωτές μιλούν για 800.000 κόσμου και αν ο αριθμός δεν επαλυθεύεται, να σας πούμε ότι πραγματικά η πόλη ζούσε σήμερα στον παλμό του αγώνα. Έχοντας βρεθεί στο παρελθόν, τόσο στη Βαρκελώνη όσο και στη Λισαβώνα, να σας πω ότι τον παλμό των Αργεντίνων δεν τον πιάνουν οι Ευρωπαίοι. Μένει πλέον να δούμε στις επόμενες ημέρες κατά πόσον ο αγώνας ο ίδιος είναι στο ύψος των περιστάσεων, μια και φέρει ένα όνομα βαρύ.
Όσοι έζησαν την περυσινή πρώτη διοργάνωση μιλάνε με ενθουσιασμό για την ποικιλότητα και το βαθμό δυσκολίας των διαδρομών, για την ομορφιά των τοπίων και προπάντων για τον ενθουσιασμό και την πληθώρα του κόσμου. Σήμερα τα πληρώματα έκαναν την πρώτη τους απλή διαδρομή μέχρι την Κολόν και αύριο μηδενίζουν τα χρονόμετρα μια και ξεκινά η πρώτη ειδική διαδρομή των 251 χλμ. μέχρι την Κόρντομπα. Στους λάτρεις των ράλλυ, η εικόνα λένε θα θυμίζει το αντίστοιχο ράλλυ του WRC, μια και η διαδρομή περνά από την πασίγνωστη Σάντα Ρόζα ντε Καλαμουτσίτα. Προσωπικά δεν βλέπω την ώρα να οδηγήσω αυτό θηριώδες Amarok και να ξαναπάω στα γνωστά από το ράλλυ κατατόπια. Αύριο η μέρα για εμάς προβλέπει αφύπνιση στις 4 π.μ., οδήγηση για 800 χλμ. περίπου και άφιξη το βράδυ στο Μπιβουάκ της Κόρντοβα. Αν έχουμε κουράγιο, τα λέμε από εκεί. Μέχρι τότε, πάρτε μία φωτογραφική γεύση από την πρώτη μέρα του Dakar 2010…_A.Τεμπερίδης
Περισσότερες πληροφορίες:
Toράλλυ Ντακάρ σε αριθμούς
Ο αγώνας
– 14 ειδικές διαδρομές
– 2 χώρες (Αργεντινή – Χιλή)
– 9026 χλμ διαδρομής
– 4086 χλμ. Ειδικών διαδρομών
Το μπιβουάκ
2500 άνθρωποι της οργάνωσης, πληρώματα, ομάδες, χορηγοί
Competitors
364 οχήματα στον αγώνα
- 178 μοτοσικλέτες και quad
- 134 αυτοκίνητα
- 52 φορτηγά
Λογιστικά
– ±100 οχήματα οργάνωσης
– 10 οχήματα κριτών, 3 οχήματα ανοίγματος διαδρομών, 10 οχήματα ιατρικά, 6 οχήματα τηλεόρασης, 6 αυτοκίνητα ασφαλείας, 3 φορτηγά “Balais”, 2 φορτηγά τεχνικής υποστήριξης, 7 λωφορεία
– 20 ελιικόπτερα (11 στην Αργεντινή και 9 στη Χιλή)
– 12 αεροπλάνα
ΜΜΕ και τηλεοπτική κάλυψη
– Πάνω από 600 δημοσιογράφοι
– 240 μόνιμα διαπιστευμένοι
– Πάνω 200 άτομα τηλεοπτικό συνεργείο
– Πάνω από 130 ώρες μετάδοσης σε 189 χώρες.
– Παραγωγή μονταρισμένου υλικού 26’ καθημερινά το οποίο στέλνεται σε όλον τον κόσμο
Οδική ασφάλεια 2010
Πολύ διαφορετική καμπάνια απ’ ότι στην Αφρική
– Πόστερ στον τύπο
– Ανθρωπος που συντονίζει τις ενέργειες της αστυνομίας
– βίντεο κλιπ 1’ και ραδιοφωνικό σποτ στα τοπικά κανάλια και σταθμούς
– 6 περιπολικά και 10 οχήματα από τις κυβερνήσεις της Αργεντινής και της Χιλής
Κέτερινγκ
10 φορτηγά
80 άτομα προσωπικό: 60 για σερβίρισμα και 20 στο μαγείρεμα
1,5 τόνος φαγητού καθημερινά – 12000 μπουκάλια 50cl.
Ιατρική περίθαλψη
1 Κινητό νοσοκομείο
60 άτομα προσωπικό
10 οχήματα με 2 επιβαίνοντες ιατρούς
3-4 ελικόπτερα με δύο επιβαίνοντες ιατρούς
1 ιατρός σε κάθε φορτηγό Balai
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ