X
Αγώνες

COTY 2012: Opel Ampera / Chevrolet Volt

Το Opel Ampera/Chevrolet Volt είναι ο νικητής της τελικής ψηφοφορίας «Car Of The Year 2012», με την επίσημη εκδήλωση ανακοίνωσής του να πραγματοποιείται στην Έκθεση της Γενεύης.

Το Opel Ampera/Chevrolet Volt είναι ο νικητής της τελικής ψηφοφορίας «Car Of The Year 2012»
Η επίσημη εκδήλωση για την ανακοίνωση του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2012» πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της διεθνούς έκθεσης της Γενεύης και μεταδόθηκε ζωντανά μέσω του Διαδικτύου. Η τελική κατάταξη, με βάση τους ψήφους που έλαβαν τα 7 αυτοκίνητα από τα μέλη της Επιτροπής COTY (ακρωνύμιο του Car Of The Year) έχει ως εξής:
1. Opel (Vauxhall) Ampera/Chevrolet Volt 330 ψήφοι
2. Volkswagen Up! 281
3. Ford Focus 256
4. Range Rover Evoque 186
5. Fiat Panda 156
6. Citroen DS5 144
7. Toyota Yaris 122

Για την Opel ήταν η τέταρτη φορά που ψηφίστηκε μοντέλο της ως Αυτοκίνητο της Χρονιάς (1985 Kadett, 1987 Omega, 2009 Insignia, 2011 Ampera), ενώ για την Chevrolet η πρώτη. 

www.actuahdlivestreaming.com/coty/
www.salon-auto.ch/fr/car-of-the-year/
Car Of The Year: Ο θεσμός
Όπως είναι γνωστό, η Επιτροπή COTY (ακρωνύμιο του Car Of The Year) αποτελείται από επιλεγμένους Ευρωπαίους δημοσιογράφους του αυτοκινητιστικού τύπου που ψηφίζουν διαδοχικά για να αναδείξουν το νικητή. Ανάμεσά τους συμπεριλαμβάνεται εδώ και λίγα χρόνια και ο διευθυντής των «4Τροχών» κ. Στράτης Χατζηπαναγιώτου. Η πρώτη ανάλογη ψηφοφορία έγινε το 1964. Εμπνευστής της ιδέας ήταν ο Ολλανδός δημοσιογράφος Fred van der Vlugt του περιοδικού AutoVisie, ο οποίος συγκέντρωσε 26 επαγγελματίες δοκιμαστές αυτοκινήτων από εννέα διαφορετικές χώρες. Σήμερα στην επιτροπή συμμετέχουν συνολικά 59 δημοσιογράφοι από 23 ευρωπαϊκές χώρες. Πρωτεύοντα ρόλο στη ψηφοφορία διαδραματίζουν πέντε χώρες, οι οποίες διαθέτουν μονάδες παραγωγής αυτοκινήτων. Αυτές έχουν από έξι ψήφους η καθεμία και είναι οι: Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία και Μ. Βρετανία. Απαραίτητη προϋπόθεση για να συμπεριληφθούν τα νέα μοντέλα ανάμεσα στους υποψήφιους για τον τίτλο είναι να έχει αρχίσει η διάθεσή τους σε τουλάχιστον πέντε ευρωπαϊκές χώρες και να αριθμούν 5.000 μονάδες.

CAR OF THE YEAR 1964-2011
ΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
1964 Rover 2000
1965 Austin 1800
1966 Renault 16
1967 Fiat 124
1968 NSU Ro 80
1969 Peugeot 504
1970 Fiat 128
1971 Citroën GS
1972 Fiat 127 239
1973 Audi 80
1974 Mercedes 450S
1975 Citroën CX
1976 Simca 1307-1308
1977 Rover 3500
1978 Porsche 928
1979 Simca-Chrysler Horizon
1980 Lancia Delta
1981 Ford Escort
1982 Renault 9
1983 Audi 100
1984 Fiat Uno
1985 Opel Kadett
1986 Ford Scorpio
1987 Opel Omega
1988 Peugeot 405
1989 Fiat Tipo
1990 Citroen XM
1991 Renault Clio
1992 Volkswagen Golf
1993 Nissan Micra
1994 Ford Mondeo
1995 Fiat Punto
1996 Fiat Bravo/Brava
1997 Renault Mégane Scénic
1998 Alfa Romeo 156
1999 Ford Focus
2000 Toyota Yaris
2001 Alfa Romeo 147
2002 Peugeot 307
2003 Renault Mégane
2004 Fiat Panda
2005Toyota Prius
2006 Renault Clio
2007 Ford S-Max
2008 Fiat 500
2009 Opel Insignia
2010 Volkswagen Polo
2011 Nissan Leaf

Chevrolet Volt / Opel Ampera: Με λίγα λόγια
Το πλεονέκτημα των Ampera/Volt σε σχέση με τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ότι δεν απαιτείται ειδική υποδομή στους δρόμους, προκειμένου να φορτιστούν στο ενδιάμεσο μιας σχετικά μεγάλης διαδρομής. Το μόνο που χρειάζεται είναι να έχει ο κάτοχός του αυτοκινήτου πρόσβαση σε μια κοινή πρίζα ώστε να αξιοποιεί το πλεονέκτημα της ηλεκτροκίνησης. Αν, λοιπόν, οι καθημερινές σας μετακινήσεις είναι μέχρι 80 χλμ., μπορεί να περάσει ένας ολόκληρος χρόνος και να μη βάλετε ποτέ βενζίνη! Στην πράξη, αυτό δεν πρόκειται να συμβεί, όμως αναμφίβολα θα πετύχετε μια μοναδική επίδοση κατανάλωσης, πολύ χαμηλότερη ακόμα και από εκείνη ενός υβριδικού αυτοκινήτου.

Το Opel Ampera/

Chevrolet Volt, ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης και κατάστασης φόρτισης της μπαταρίας, διαθέτει τέσσερις τρόπους λειτουργίας, αξιοποιώντας συνδυαστικά το ηλεκτρικό μοτέρ των 150 ίππων, τη γεννήτρια φόρτισης της μπαταρίας και το 1.400άρη βενζινοκινητήρα των 84 ίππων, με στόχο τη βέλτιστη απόδοση του συστήματος.  Με την μπαταρία φορτισμένη και χαμηλές ταχύτητες κίνησης, η ισχύς παρέχεται αποκλειστικά από τον κύριο ηλεκτροκινητήρα των 150 ίππων. Γεννήτρια και κινητήρας εσωτερικής καύσης παραμένουν αμέτοχοι στην κίνηση του αυτοκινήτου. Όταν οι ταχύτητες ανέβουν, η γεννήτρια λειτουργεί ως κινητήρας επικουρικά με το κυρίως ηλεκτρικό μοτέρ, ενώ μειώνεται η σχέση μετάδοσης στο πλανητικό σύστημα γραναζιών, έτσι ώστε και τα δύο μοτέρ να λειτουργούν σε πιο χαμηλές στροφές, όπου αποδίδουν καλύτερα.


Όταν η μπαταρία «αδειάσει» (ποτέ δεν εξαντλείται τελείως, καθώς διατηρεί ένα συγκεκριμένο ελάχιστο επίπεδο φόρτισης), τότε ο βενζινοκινητήρας τίθεται σε λειτουργία και μέσω ενός συμπλέκτη κινεί τη γεννήτρια, φορτίζοντας έτσι την μπαταρία. Τέλος, στην περίπτωση που η μπαταρία βρίσκεται στο ελάχιστο της φόρτισης και απαιτηθεί πλήρης επιτάχυνση, για αμεσότερη απόκριση, αντί ο βενζινοκινητήρας να κινεί τη γεννήτρια για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος, στέλνει την κίνηση απευθείας στους τροχούς.

Τέσσερα mode λειτουργίας
Ανάλογα με τις απαιτήσεις ισχύος και φόρτισης, το σύστημα κίνησης του
Ampera/Volt λειτουργεί με τέσσερις διαφορετικούς τρόπους:

1. Ηλεκτροκίνηση σε χαμηλές ταχύτητες
Δεδομένου ότι η ενέργεια της μπαταρίας δεν έχει εξαντληθεί, για κίνηση σε χαμηλές ταχύτητες η ισχύς παρέχεται αποκλειστικά από τον κύριο ηλεκτροκινητήρα των 150 ίππων, τραβώντας ρεύμα από την μπαταρία μέσω του inverter. Το πλανητικό σύστημα γραναζιών είναι κλειδωμένο, οπότε ο «ήλιος» (σχέση 3,24:1) στέλνει τη ροπή στους τροχούς απευθείας. Γεννήτρια και κινητήρας εσωτερικής καύσης δε συμμετέχουν καθόλου.

2. Ηλεκτροκίνηση σε υψηλές ταχύτητες
Όταν η ταχύτητα αυξηθεί, τα πλανητικά γρανάζια ξεκλειδώνουν και αρχίζουν να περιστρέφονται σε τροχιά γύρω από το κεντρικό γρανάζι «ήλιος». Το σύστημα συνδέεται και με τη γεννήτρια, η οποία λειτουργεί ως κινητήρας σε αυτήν τη φάση. Οι δύο -πλέον- ηλεκτροκινητήρες περιστρέφονται σε αργές σ.α.λ., όπου και αποδίδουν καλύτερα, με τα γρανάζια να πραγματοποιούν τον απαραίτητο υποπολλαπλασιασμό της σχέσης μετάδοσης (λόγος 2,16:1), ώστε οι τροχοί του αυτοκινήτου να περιστρέφονται ταχύτερα.

3. Βενζινοκινητήρας σε λειτουργία, χαμηλές ταχύτητες
Όταν η μπαταρία φθάσει το χαμηλότερο επιτρεπτό επίπεδο φόρτισης, ο κινητήρας των 1,4 λίτρων συνδέεται με τη γεννήτρια μέσω του τρίτου συμπλέκτη. Σε χαμηλές ταχύτητες, ο κύριος ηλεκτροκινητήρας κινεί το όχημα μόνος, μέσω του σετ γραναζιών (κλειδωμένο στο 3,24:1, όπως στην περίπτωση 1). Η γεννήτρια παίρνει κίνηση από το βενζινοκινητήρα, κρατώντας συνεχώς την μπαταρία σε επίπεδο μίνιμουμ φόρτισης, στέλνοντας απλώς το απαιτούμενο ρεύμα στο inverter και μην επιχειρώντας να τη φορτίσει. Η Chevrolet θεωρεί ότι ο αποδοτικότερος τρόπος πλήρους φόρτισης της μπαταρίας είναι η… πρίζα.

4. Βενζινοκινητήρας σε λειτουργία, υψηλές ταχύτητες
Όπως στην ηλεκτροκίνηση με υψηλές ταχύτητες, έτσι και όταν η μπαταρία έχει σχεδόν εξαντληθεί, κινητήρας και γεννήτρια στέλνουν ροπή στους τροχούς μέσω μειωμένης σχέσης (2,16:1) από το πλανητικό σύστημα γραναζιών. Η διαφορά εδώ είναι ότι η γεννήτρια κινείται από το βενζινοκινητήρα, δίνοντας ταυτόχρονα το απαραίτητο ρεύμα στην μπαταρία. Στην ακραία περίπτωση που απαιτηθεί πλήρης επιτάχυνση με την μπαταρία στο μίνιμουμ, ο βενζινοκινητήρας μπορεί να στείλει ροπή απευθείας στους τροχούς μέσω του τρίτου συμπλέκτη και του γραναζιού που γυρίζει περιμετρικά των πλανητικών.

ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.398 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ Β/Κ 84 ίπποι/4.800 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ Η/Κ 150 ίπποι
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ Η/Κ 37,5 χλγμ.
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος άξονας
ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ. 4.498×1.788×1.430 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.685 χλστ.
ΒΑΡΟΣ 1.715 κιλά  
0-100 χλμ./ώρα 9,0 δλ.
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 161 χλμ./ώρα


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!