X
Αγώνες

Car Of The Year 2014

Πώς ψήφισε για τον καταξιωμένο ευρωπαϊκό θεσμό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2014 ο διευθυντής των 4Τροχών Στράτης Χατζηπαναγιώτου

Πώς ψήφισε για το Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2014 ο Στράτης Χατζηπαναγιώτου

BMW i3 – 8 βαθμοί
Το δικό μου COTY. Hλεκτρικό; Ποτέ μη λες ποτέ, αλλά, κατά τη γνώμη μου, δεν πρόκειται απλώς για την πρόταση του Γερμανού κατασκευαστή στη συγκεκριμένη σύγχρονη κατηγορία. Πρόκειται για συνολικά εξαιρετικό αυτοκίνητο, που επιταχύνει, επιβραδύνει και στρίβει όπως τα καλύτερα. Η ποιότητα είναι ΒΜW, σχεδιαστικά αρέσει και σε συντηρητικούς και σε προχωρημένους, και το μόνο που μένει είναι να αποκτήσει η πόλη μου, η Αθήνα, σημεία φόρτισης της μπαταρίας. Είπαμε, σε προκαλεί να το οδηγείς γρήγορα, οπότε έχεις-δεν έχεις ρεύμα για 100 χλμ.


Peugeot 308 – 6 βαθμοί
Αναμενόμενα εξαιρετική πρόταση σε μια κατηγορία που οι συγκεκριμένοι Γάλλοι γνωρίζουν πολύ καλά. Χωρίς υπερβολές σχεδιαστικά, είναι κομψό εξωτερικά, ενώ μέσα έχει γίνει πολύ καλή δουλειά, ώστε η αναβαθμισμένη ποιότητα να συνδυάζεται με σύγχρονες λύσεις, που το κατατάσσουν στα κορυφαία της κατηγορίας. Δοκιμάσαμε για πολλά χιλιόμετρα την έκδοση 1.6 diesel με το 6άρι κιβώτιο και δεν εντοπίσαμε μειονέκτημα. Ατού η ποιότητα κύλισης, στοιχείο απαραίτητο σήμερα, που θέλεις να μετακινείσαι ευχάριστα, ώστε να ξεχνάς προβλήματα της καθημερινότητας.

Skoda Octavia – 5 βαθμοί
Κάθε φορά και καλύτερο το Octavia, το τέλειο αυτοκίνητο για τον μέσο οικογενειάρχη στη χώρα μου. Βλέπετε, ο μέσος Έλληνας επιμένει στα κλασικά σεντάν τριών όγκων, και η Skoda φροντίζει να είναι συνεπής μαζί του. Το αυτοκίνητο έχει εισαχθεί καιρό στην Ελλάδα, αλλά η αντιπροσωπεία έκρυψε την ευαισθησία της στο θεσμό μας, παραχωρώντας με το σταγονόμετρο τις εκδόσεις με βενζίνη και ντίζελ. Θα θέλαμε περισσότερο Octavia στην καθημερινότητά μας, αφού συνδυάζεται ιδανικά η άνεση με την ποιότητα, αλλά, ακόμα και έτσι, διαπιστώνεις κάτι πολύ σημαντικό. Κάθε νέο Skoda είναι λιγότερο VW στην οδήγηση, διαθέτοντας τη δική του προσωπικότητα.

Citroen Picasso 4 βαθμοί
Στη Citroen επιμένουν πολυμορφικά και το κάνουν με στυλ, αναβαθμίζοντας και την ποιότητα. Κομψό και μοντέρνο σύνολο σε κάθε του εκδοχή, εξωτερικά δε δείχνει τις ανέσεις που εξασφαλίζει εσωτερικά, και αυτό αρέσει σε όσους θέλουν να κινούνται διακριτικά. Με τους κινητήρες ντίζελ κινούνται και οικονομικά, ενώ σε κάθε περίπτωση, χάρη στη σωστή ρύθμιση της ανάρτησης, ταξιδεύεις άνετα, χωρίς το αμάξωμα να πλέει στις αναρτήσεις. Κρίμα που στη χώρα μου δε βλέπουν τέτοιες προτάσεις, επιλέγοντας τα δημοφιλέστερα SUV.

Mercedes S-Class – 1 βαθμός

Η ναυαρχίδα αυτήν τη φορά δεν προδίδει το ρόλο της με το μέγεθος, αλλά με την ιδιαίτερα υψηλή τεχνολογία, που έχει προσαρμοστεί και προδίδει τι μπορούν να φτιάξουν αυτοί οι Γερμανοί. Σε σχέση με την ασφάλεια, με το περιβάλλον, αλλά και ειδικότερα με την οδήγηση, αφού δεν απευθύνεται μόνο σε επαγγελματίες οδηγούς, που μεταφέρουν υπουργούς και επιχειρηματίες. Μπορούν να την οδηγούν ευχάριστα και οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες, και μάλιστα, τηρουμένων των αναλογιών, μπορούν να περνούν και σχετικά απαρατήρητοι, αν τη συγκρίνεις με την «Ε». Οφείλω να ευχαριστήσω τη Mercedes ΗΕLLAS για την πλήρη δοκιμή της hybrid έκδοσης.

Tesla S 1 βαθμός
Η έκπληξη. Το απόλυτο και ηλεκτρικό. Η μόνη σύγχρονη πρόταση που στριμώχνει στα σχοινιά του ρινγκ τις αντίστοιχες Mercedes, BMW και Audi. Αν προβληματίζει σχεδιαστικά, ενθουσιάζει μόλις το βάλεις στο χέρι. Αμέσως το μυαλό πάει στην Μ5 και στην 4θυρη Maserati. Αν δουλευτεί ακόμα περισσότερο στο εσωτερικό σε σχέση με υλικά, φινίρισμα και εργονομία, θα δικαιολογεί και την υπέρβαση που απαιτείται σε σχέση με την τιμή του. Για τη χώρα που εκπροσωπώ παραμένει απαγορευμένη πρόταση, αλλά ποιος σου απαγορεύει να ονειρεύεσαι; Ίσως, μάλιστα, να επιβάλλεται.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!