top icon
Αγώνες

BMW i8

Επίσημη πρώτη εμφάνιση στη διεθνή έκθεση της Φρανκφούρτης για την BMW i8, το sport αυτοκίνητο του μέλλοντος.

Την στιγμή που τα μεγάλα ονόματα στο χώρο των σπορ αυτοκινήτων έχουν αφοσιωθεί στην κατασκευή εξωτικών υβριδικών supercar η BMW ακολουθεί έναν διαφορετικό δρόμο. Εστιάζει στην δημιουργία ενός πιο γήινου σπορ μοντέλου που με μια προηγμένη εφαρμογή της υβριδικής τεχνολογίας σκιαγραφεί την εικόνα των σπορ αυτοκινήτων του μέλλοντος, συνδυάζοντας την υψηλή απόδοση με ένα πραγματικά οικονομικό και οικολογικό προφίλ σε πραγματικές συνθήκες χρήσης.

Όπως και στην περίπτωση του i3, το i8 αποτελείται πρακτικά από δύο ξεχωριστές «πλατφόρμες». Αυτή με τον χαρακτηρισμό Drive Module αφορά ουσιαστικά το σύνολο του μηχανικού και τεχνολογικού υπόβαθρου του αυτοκινήτου ξεκινώντας με το εξʼολοκλήρου αλουμινένιο πάτωμα στο οποίο ενσωματώνονται η ανάρτηση, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και ο ηλεκτροκινητήρας, η μπαταρίες και βέβαια όλο το υδραυλικό και ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου. Ο κινητήρας, που δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς, είναι τοποθετημένος στο κέντρο και πρόκειται για το ολοκαίνουργιο TwinPower Turbro υπερτροφοδοτούμενο, τρικύλινδρο σύνολο των 1.5 λίτρων που κάνει την πρεμιέρα του στην i8 αλλά σίγουρα στο μέλλον θα μας απασχολήσει αρκετά καθώς θα υιοθετηθεί σε πολλά μοντέλα της BMW και της Mini με τους ανθρώπους της γερμανικής εταιρίας να τονίζουν πως πρόκειται για τον προάγγελο και της νέας γενιάς εξακύλινδρων κινητήρων που πρακτικά θα είναι οι διπλάσιοι από αυτόν της i8. Ο νέος κινητήρας δεν αφήνει μάλιστα κανένα περιθώριο αμφισβήτησης σε ότι αφορά την απόδοση η οποία φθάνει τους 231 ίππους και τα 320 Nm ροπής. Επειδή όμως μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που στοχεύει στην καρδιά της σπορ κατηγορίας η απόδοση δεν σταματά σε αυτές τις τιμές βάζοντας στην εξίσωση και αυτές του ηλεκτροκινητήρα που είναι όμοιος με αυτόν που κινεί το i3 αλλά με ελαφρά μικρότερη ισχύ αγγίζοντας τους 135 ίππους και τα 250 Nm ροπής και κινεί τους εμπρός τροχούς. Πρακτικά λοιπόν η i8 είναι τετρακίνητη ενώ η ανεξάρτητη λειτουργία των δύο κινητήριων συνόλων προσφέρει και μια συνολική ισχύ ίση με το άθροισμα της απόδοσής τους ή αλλιώς 362 ίππους και κυρίως την άκρως εντυπωσιακή τιμή των 570 NM ροπής.


Σημαντικό στοιχείο πάντως είναι η δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα με ταχύτητα έως τα 120 χλμ./ώρα και για απόσταση έως 35 χλμ. με την i8 σε αυτή τη φάση λειτουργίας να είναι μπροσθιοκίνητη. Η φόρτιση των μπαταριών πραγματοποιείται τόσο από τον κινητήρα όσο και από την ανάκτηση της κινητικής ενέργειας και βέβαια μπορεί να γίνει και εξωτερικά – οπότε και πετυχαίνεται η μέγιστη οικονομία καυσίμου – με την σύνδεση της i8 με τους ειδικούς ταχυφορτιστές ή με το κοινό οικιακό ηλεκτρικό δίκτυο. Από εκεί και πέρα θα σημειώσουμε πως η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς από τον τρικύλινδρο TwinPower γίνεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων ενώ η κίνηση των εμπρός από τον ηλεκτροκινητήρα γίνεται μέσω μετάδοσης με δύο διαφορετικές τελικές σχέσεις ανάλογα με το πρόγραμμα λειτουργίας και την συνδυαστική ή αποκλειστική λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα.

Ιδιαίτερα σημαντικά είναι όμως και όσα συνδέονται με την έταιρη πλατφόρμα Life Module η οποία αφορά τον κατασκευασμένο από ανθρακονήματα κλωβό του χώρου των επιβατών και βέβαια την εκτεταμένη χρήση τόσο αλουμινίου για την κατασκευή αρκετών εξωτερικών τμημάτων όσο και πολύ ελαφριών συνθετικών υλικών νέας γενιάς σε κάθε καίριο τομέα. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα του αφρώδους υλικού που χρησιμοποιείται τόσο στο εσωτερικό των πορτών ή ακόμα και για την διαμόρφωση των αγωγών του συστήματος κλιματισμού καθώς και το νέο ηχομονωτικό και χημικά κατεργασμένο υψηλής αντοχής τζάμι που χρησιμοποιείται στο διαχωριστικό μεταξύ του χώρου αποσκευών και επιβατών. ʽΟλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με την αντίστοιχη προσπάθεια που έχει γίνει και στο χώρο των μηχανικών μερών έχει επιφέρει ένα ιδιαίτερα σημαντικό κέρδος σε ότι αφορά το βάρος που παρά την υιοθέτηση των μπαταριών θα βρίσκεται κάτω από τα 1490 κιλά με αντίστοιχα σημαντικό στοιχείο τόσο την εξαιρετική κατανομή βάρους που αγγίζει το ιδανικό 50/50 όσο και την επίτευξη ενός πολύ χαμηλού κέντρου βάρους. Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί μάλιστα και το εξαιρετικό αποτέλεσμα σε επίπεδο αεροδυναμικής με τον συντελεστή αντίστασης να φθάνει το 0,26, τιμή κορυφαία για την κατηγορία.

Χωρίς λοιπόν καμία υποχώρηση σε επίπεδο απόδοσης και επιδόσεων το εντυπωσιακό σε εμφάνιση 2+2 plug-in hybrid σπορ κουπέ της BMW φαίνεται πως ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην σπορ κατηγορία βάζοντας στην εξίσωση και την παράμετρο της οικονομίας και της οικολογικής ευαισθητοποίησης με δεδομένα που μέχρι σήμερα έμοιαζαν ουτοπικά για ένα αυτοκίνητο κάνει το 0-100χλμ./ώρα σε λιγότερο από 4,5 δλ. και αγγίζει τα 250 χλμ./ώρα αλλά την ίδια στιγμή μπορεί να κινηθεί και αμιγώς ηλεκτρικά διαμορφώνοντας τη μέση κατανάλωση στα μόλις 2,5 λίτ./100 χλμ. Δεδομένα που σίγουρα κάνουν ακόμα πιο έντονη την προσμονή για την νέα και τόσο πρωτοποριακή δημιουργία της BMW που αναμένεται στην αγορά την άνοιξη του 2014.
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ