Σε μία έκτακτη συμμετοχή του με τα χρώματα της BMW Motorsport στο «διπλό» γύρο του πρωταθλήματος DTM που έλαβε χώρα στην πίστα του Misano, ο Alex Zanardi κατάφερε να τερματίσει 12ος στον πρώτο αγώνα και 5ος στο δεύτερο. Ας δούμε τι δήλωσε ο 51χρονος οδηγός για τη μοναδική εμπειρία του στην ιταλική πίστα πίσω από το τιμόνι της Μ4 DTM.
Μετά την απαραίτητη προετοιμασία του πριν δύο σχεδόν εβδομάδες στην πίστα της Vallelunga και την πρώτη επαφή του εκεί με την ειδικά διαμορφωμένη BMW M4 DTM, o Alex Zanardi ταξίδεψε το Σαββατοκύριακο που πέρασε στην πίστα του Misano προκειμένου να λάβει μέρος στο «διπλό» αγώνα του Πρωταθλήματος DTM που ολοκληρώθηκε εκεί με απόλυτη επιτυχία. Επόμενο βήμα για τον Ιταλό οδηγό είναι η συμμετοχή του με τα χρώματα του Βαυαρού κατασκευαστή τον Ιανουάριο του 2019 στις 24 Ώρες της Daytona. Έως τότε, όμως, ας δούμε τι είπε ο 51χρονος οδηγός αμέσως μετά το πέρας του αγώνα.
Ποια ήταν η πρώτη σας σκέψη όταν περάσατε τη γραμμή τερματισμού στην πέμπτη θέση στη δεύτερη μόλις συμμετοχή σας στο DTM;> Αρχικά σκέφτηκα ότι ήταν ένα αστείο όταν ο μηχανικός μου μού είπε τη θέση μου στον ασύρματο. Δεν το περίμενα αυτό. Ήμουν πολύ αισιόδοξος μετά τις δοκιμές, αλλά μετά το πρώτο session, στο οποίο ήμουν μακράν τελευταίος, φοβόμουν ότι η μοίρα μου θα ήταν να τρέχω στην ουρά όλων των υπόλοιπων αγωνιζομένων. Το πρόβλημα ήταν ότι οι συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες δεν μου επέτρεπαν να βασίζομαι στην εμπειρία μου. Κάθε φορά που έμπαινα την πίστα, όλα ήταν διαφορετικά από την προηγούμενη φορά. Υπό αυτή τη λογική λοιπόν, η πέμπτη θέση, μαζί με τους καλούς, ανταγωνιστικούς χρόνους μου, είναι προφανώς ένα αποτέλεσμα φανταστικό. Αισθάνομαι σαν να πήρα χρυσό μετάλλιο.
Τι σας άρεσε περισσότερο;> Ο χρόνος που πέρασa με όλους τους ανθρώπους που με βοήθησαν να γίνει πραγματικότητα αυτό το Σαββατοκύριακο στο Misano.
Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση;> Να διατηρήσω τον έλεγχο της BMW M4 DTM στην πίστα (γέλια). Ωστόσο, το κατάφερα. Έχω κερδίσει πολλούς αγώνες κατά τη διάρκεια της καριέρας μου και πιστεύω ότι εξακολουθώ να έχω αυτό που χρειάζεται για να πιέσω στο όριο ένα αγωνιστικό όχημα, όπως η BMW M4 DTM. Ωστόσο, μου λείπει η εμπειρία στο DTM σε σύγκριση με άλλους οδηγούς.
Πώς σας αντιμετώπισαν οι οικογένειες των BMW και DTM;> Ένιωσα πολύ ευπρόσδεκτος στο Misano από την οικογένεια του DTM. Είμαι πολύ ευγνώμων για αυτό. Όσον αφορά την οικογένειά της BMW και την ομάδα μου ειδικότερα, μου έδωσαν το συναίσθημα -και το έβλεπα και στα μάτια τους συνέχεια- ότι αισθάνθηκαν καλά για τη δουλειά τους και ότι ήμουν ακριβώς ο άνθρωπος που ήθελαν να έχουν στο αυτοκίνητό τους. Ο στόχος δεν ήταν να κερδίσω τον αγώνα, καθώς όλα σχετίστηκαν με την αξιοποίηση των δυνατοτήτων μου. Θα έχω πάντα μαζί μου αυτό το συναίσθημα.
Οι Ιταλοί οπαδοί σας υποδέχτηκαν με ενθουσιασμό.> Πιστεύω ότι έχω συμμετάσχει σε κάμποσες ρομαντικές ιστορίες στη ζωή μου, οι οποίες τελικά είχαν το ευτυχές τέλος που οι άνθρωποι ελπίζουν. Έχω καταφέρει μερικά πράγματα που οι άνθρωποι ίσως δεν πίστευαν ότι είχα την ικανότητα να πετύχω. Σε μία μέρα σαν αυτή, στέκεσαι μπροστά στον καθρέφτη το βράδυ και θυμάσαι όλα όσα έχεις βιώσει εδώ και πολλά χρόνια. Είναι μαγικό να γνωρίζουμε ότι τόσοι πολλοί άνθρωποι ταυτίζονται σε τέτοιο βαθμό με αυτό που κάνω. Με κάνει εξαιρετικά περήφανο.
Κοιτάζοντας όλα τα on–board βίντεο ήταν εντυπωσιακό να βλέπει κανείς πόσο πολλά πράγματα κάνατε με τα χέρια σας την ίδια στιγμή.> Αυτό είναι αλήθεια, ήταν πραγματικά ένα ακροβατικό (γέλια). Ωστόσο, δεν έχω εναλλακτική λύση, επομένως προσαρμόστηκα γρήγορα. Αφού αποδεχτείς την κατάσταση, κάποια πράγματα δεν είναι στην πραγματικότητα τόσο δύσκολα όσο αρχικά φαντάζεσαι ότι μπορεί να είναι. Δούλεψα σχολαστικά με τους μηχανικούς στο Μόναχο για να βρω την καλύτερη δυνατή λύση για μένα και πιστεύω ότι βρήκαμε ένα εξαιρετικό σύστημα. Κάναμε ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός και βρήκαμε μία εξαιρετική βάση για την προγραμματισμένη συμμετοχή μου στις 24 Ώρες της Daytona το 2019. Ευχαριστώ όλους όσοι εμπλέκονται καθώς και για τη φιλοδοξία τους να με κάνουν έναν ακόμα καλύτερο οδηγό αγώνων.
Αξίζει να σημειωθεί πως μετά το πέρας των Ελεύθερων Δοκιμών 1, 2 και 3, των Κατατακτηρίων 1 και 2, αλλά και των δύο προγραμματισμένων αγώνων στην πίστα του Misano, o Alex Zanardi ολοκλήρωσε πίσω από το τιμόνι της BMW M4 DTM 129 γύρους. Ήτοι, 546 χλμ. Κατά τη διάρκεια των γύρων αυτών χρειάστηκε, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της τηλεμετρίας των Βαυαρών, να φρενάρει με την αρωγή της ειδικής κατασκευής με την οποία εφοδιάζονταν το αυτοκίνητο του, συνολικά 2.117 φορές ασκώντας σε κάθε μία από αυτές μέση δύναμη της τάξης των 48 κιλών. Στο σύνολο, ο Ιταλός οδηγός άσκησε κατά την πέδηση δυνάμεις 102.652 κιλών._Χ.Α.