Το 13ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις βρίσκεται προ των πυλών και σήμερα θα γνωρίσουμε τους πρωταγωνιστές του αγώνα, και ουσιαστικά ποιοι αναμένεται να ξεχωρίσουν στις ε.δ.
Πλέον, μετράμε αντίστροφα για την έναρξη του 13ου Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, του κλασσικού αγώνα που θα διεξαχθεί το Σαββατοκύριακο με επίκεντρο την περιοχή της Ιτέας. Ο κλασσικός αγώνας, που έχει καθιερωθεί την τελευταία δεκαετία στο ευρωπαϊκό στερέωμα και στο αντίστοιχο Πρωτάθλημα, φέτος θα έχει διάρκεια τριών ημερών και φυσικά θα έχει μικτό χαρακτήρα, αφού θα περιλαμβάνει ασφάλτινες και χωμάτινες ειδικές διαδρομές. Το Ιστορικό Ακρόπολις, προσμετράει στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων με τον υψηλότερο συντελεστή (3), ενώ ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός πως ασφάλτινο και χωμάτινο σκέλος βαθμολογούνται ξεχωριστά καθιστώντας τον σημαντικό για όσους ακολουθούν το θεσμό, αφού συμμετέχοντας σε έναν αγώνα, μπορούν να βαθμολογηθούν για δύο. Αυτό, έχει σαν αποτέλεσμα να συγκεντρωθούν συνολικά 49 συμμετοχές, εκ των οποίων οι 17 προέρχονται από το εξωτερικό. Ανάμεσα τους, βρίσκονται τα κορυφαία ονόματα του φετινού Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος και ουσιαστικά οι διεκδικητές των τίτλων σε όλες τις κατηγορίες! Βέβαια, οι ξένοι συμμετέχοντες θα έχουν να αντιμετωπίσουν και τα ελληνικά πληρώματα, που παραδοσιακά πρωταγωνιστούν στο Ιστορικό Ακρόπολις, αφού ο αγώνας προσμετράει και στο αντίστοιχο εθνικό μας Πρωτάθλημα.
Wagner – Zauner (Porsche 911 SC)
Στην μεγάλη κατηγορία (4), ξεχωρίζει η παρουσία του “Lucky” με την Fabrizia Pons στο δεξί του μπάκετ, στο τιμόνι της Lancia 037. Ο Luigi Batistoli, όπως ονομάζεται, είναι ένας από τους πλέον γνωστούς οδηγούς του Ιταλικού Πρωταθλήματος, έχοντας σημειώσει εξαιρετικές επιδόσεις ακόμα και στο Ράλλυ Σαν Ρέμο, όταν αυτό περιλαμβανόταν στο WRC. Ο Ιταλός, μέχρι πρότινος συμμετείχε με Ferrari 308 GTB σε αγώνες ιστορικών αυτοκινήτων, αλλά από φέτος έχει στη διάθεση του μία Lancia 037 με την οποία και διεκδικεί τον τίτλο στην κατηγορία. Όμως, απέναντι του θα έχει και τον επικεφαλής στην βαθμολογία Maurizio Pagella, που οδηγεί μία Porsche 911 SCRS, αλλά και τον συμπατριώτη του Enrico Brazzolli. Ο τελευταίος, ο οποίος έχει λάβει μέρος και σε παλιότερο Ιστορικό Ακρόπολις, είχε κατακτήσει τον τίτλο στην κατηγορία 3 του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος το 2009 και φέτος διεκδικεί τον αντίστοιχο στην 4 οδηγώντας μία Lancia 037.
Myrsell – Juntilla (Porsche 911 RSR 3.0)
Στον αγώνα θα δώσει το παρών και ο περσινός Πρωταθλητής στην κατηγορία 3 (αυτοκίνητα κατασκευασμένα από το 1976 έως το 1981) Karl Wagner, οδηγώντας μία Porsche 911. Ο Αυστριακός είναι επικεφαλής μέχρι σήμερα στην κατηγορία και στόχος του είναι να διευρύνει τη διαφορά του από τους διώκτες του στη βαθμολογία. Μεγάλο ενδιαφέρον, όμως, συγκεντρώνει η κατηγορία 2 (αυτοκίνητα κατασκευασμένα το 1971 – 1975), αφού το παρών θα δώσουν οι δύο βασικοί διεκδικητές του τίτλου. Ο λόγος για τον Mats Myrsell με την Porsche 911 και τον Lucio Da Zanche με ίδιο αυτοκίνητο. Ο Σουηδός, που πέρσι είχε κατακτήσει τον τίτλο στην κατηγορία 2, είναι επικεφαλής στη σχετική βαθμολογία, με 21 βαθμούς διαφορά από τον Ιταλό αντίπαλο του. Ο Da Zachne έχει επικρατήσει στους τελευταίους γύρους σε Καταλονία και Σαν Ρέμο και σίγουρα θέλει να συνεχίσει το σερί των επιτυχιών του, το οποίο θα τον φέρει σε τροχιά τίτλου.
Zampaglione – Consiglio (Porsche 911 S)
Το ίδιο, όμως, ισχύει και για την κατηγορία 1, αφού στο Ιστορικό Ακρόπολις θα δούμε και τους τρεις διεκδικητές του τίτλου. Ο Luigi Zampaglionen με την Porsche 911 είναι επικεφαλής με διαφορά 30 βαθμών από τον δεύτερο Sverre Nordgaard, ο οποίος όμως νιώθει την ανάσα του Αntonio Parisi που ακολουθεί, οι οποίοι οδηγούν BMW 2002 ti και Ford Escort RS RS2000, αντίστοιχα.
Μανδρούκας – Τσάδαρης (Porsche 911 RSR)
Βέβαια, κανείς από τους παραπάνω δεν θα έχει εύκολο έργο, αφού μία σειρά από ελληνικά πληρώματα που φιγουράρουν στη λίστα των συμμετοχών, είναι ικανά να τους προβληματίσουν και να διεκδικήσουν το κάτι παραπάνω. Ανάμεσα σε αυτά, είναι οι περσινοί Πρωταθλητές στην κατηγορία Ιστορικών, Μανδρούκας-Τσάδαρης με την Porsche 911, οι οποίοι διαθέτουν εμπειρία, αλλά και ταχύτητα τόσο σε άσφαλτο και χώμα. Ενδιαφέρον, φυσικά, θα έχει η παρουσία του Ανδρέα Καροτσιέρη, που για την περίσταση θα έχει παραπλεύρως τον Λεωνίδα Μαχαίρα. Ο Καροτσιέρης είναι ταχύς και στις δύο επιφάνειες, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι θα χρησιμοποιήσει δύο διαφορετικά αυτοκίνητα (Porsche 911 στην άσφαλτο και Ford Escort RS στο χώμα) με στόχο το δυνατό καλύτερο αποτέλεσμα σε κάθε επιφάνεια.
Καροτσιέρης – Μαχαίρας (Porsche 911 RS)
Όμως, το πλήρωμα που συγκεντρώνει σημαντικές ελπίδες διάκρισης ακόμα και για νίκη, ειδικά στο χώμα αφού στην άσφαλτο είναι δύσκολο με το Ford Escort RS1600 να ακολουθήσει το ρυθμό των 037, είναι οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης. Οι πρώην Πρωταθλητές Ελλάδος στα Ιστορικά, αλλά και νικητές του Ιστορικού Ακρόπολις το 2009, διαθέτουν εμπειρία και ταχύτητα για το κάτι παραπάνω. Στοιχείο που διακρίνει και τους Πίτσο-Καραπαπάζη με την Toyota Celica GT2000, που το 2011 είχαν κερδίσει με το ίδιο αυτοκίνητο το χωμάτινο σκέλος του αγώνα. Η ταχύτητα του Έλληνα οδηγού, ο οποίος έχει πρωταγωνιστήσει στο παρελθόν και στο Παν.Π.Ράλλυ με Lancer EVO IX, είναι αδιαμφισβήτητη, και στο χώμα μοιάζει δεδομένο ότι θα είναι ανάμεσα στους διακριθέντες.
B. Βελάνης – Γ. Βελανης (Ford Escort RS 1600)
Δύο ακόμα πληρώματα, με μεγάλη ιστορία στους ελληνικούς αγώνες, αλλά και παρουσία στο Ιστορικό Ακρόπολις, είναι αυτά των Καλτσούνη-Περίδη που θα συμμετάσχουν με την πανέμορφη Opel Ascona 400, και φυσικά των Αποστόλου-Κουτσίκο. O Πρωταθλητής Ελλάδος το 1993 με την Lancia Delta Integrale και νικητής του Ιστορικού Ακρόπολις το 2002, θα συμμετάσχει φέτος με VW Golf GTI MK1. Σε κάθε περίπτωση, τόσο τα αυτοκίνητα που θα δούμε στις ειδικές διαδρομές του 13ου Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, όσο και τα πληρώματα, διακρίνονται για την ποιότητα τους, γεγονός που αποτελεί κίνητρο για τους φίλους των αγώνων να ανηφορίσουν στην περιοχή της Λαμίας για το ασφάλτινο σκέλος και της Ιτέας για το χωμάτινο, για να παρακολουθήσουν τις προσπάθειες όλων των συμμετεχόντων. Τις επόμενες ημέρες, θα ακολουθήσει σχετικό αφιέρωμα για τη σχεδίαση και τις ειδικές διαδρομές του αγώνα._Π.Τ.
Πίτσος – Καραπαπάζης (Toyota Celica GT 2000)
Παρακάτω ακολουθούν οι βαθμολογίες του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ιστορικών μετά από πέντε αγώνες:
-
Luigi Zampaglioen 165
-
Sverre Nordgaard 135
-
Antonio Parisi 132
-
Mats Myrsell 138
-
Lucio Da Zanche 117
-
Ferenc Wirtmann 70
-
Valter Chris Jensen 66
-
Anders Johnsen 48
-
Κarl Wagner 129
-
Pentti Veikkanen 119
-
Ernie Graham 77
-
Ferran Font 69
-
Klaus Wilkman 59
-
Maurizio Pagella 99
-
Gonzalo Ambit 90
-
“Lucky” 84
-
Enrico Brazzoli 81