Ο Ιταλός «Lucky» με την Fabrizia Pons παραπλεύρως, αναδείχθηκαν με τη Lancia 037 οι νικητές της 13ης εκδοχής του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις.
Το δεύτερο σκέλος του 13ου Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, μεταφέρθηκε σήμερα στις παραδοσιακές επιφάνειες όπου παλιότερα ο εθνικός μας αγώνας είχε γράψει ιστορία. Στο χωμάτινο Δροσοχώρι και τις Καρρούτες, οι οδηγοί του ευρωπαϊκού και εθνικού μας Πρωταθλήματος Ιστορικών αυτοκινήτων έδωσαν τις δικές τους μάχες, με τον Iταλό «Lucky» να αναδεικνύεται μεγάλος νικητής του 13ου Ιστορικού Ακρόπολις. Ο Luigi Batistoli, όπως ονομάζεται, οδήγησε την Lancia 037 έχοντας παραπλεύρως τη γνωστή μας από τη θητεία της δίπλα στη Michele Mouton όπως και άλλα σπουδαία ονόματα του WRC στο παρελθόν Fabrizia Pons, καταφέρνοντας να επικρατήσει στον αγώνα. Ο Ιταλός αναδείχθηκε ταχύτερος στο ασφάλτινο σκέλος, όσο και στο χωμάτινο σήμερα, επικρατώντας φυσιολογικά και στον αγώνα. Κάπου εδώ, αξίζει να σημειώσουμε ότι ο αγώνας αποτελείτε από δύο μέρη (ασφάλτινο-χωμάτινο) τα οποία και βαθμολούνται ξεχωριστά, ενώ φυσικά υφίσταται και η γενική κατάταξη του αγώνα από την πρώτη έως και την 11η ε.δ. Με αυτόν τον τρόπο, ο «Lucky» αποκόμισε το μέγιστο δυνατό αριθμό βαθμών, κατακτώντας φυσικά και την πρώτη θέση της γενικής.
Πίσω του, ακολούθησε ο μοναδικός οδηγός που προσπάθησε να τον προβληματίσει, που δεν ήταν άλλος από τον συμπατριώτη του Enrico Brazzoli με ακόμα μία Lancia 037. Ο Ιταλός, όμως, δεν ήταν αντίστοιχα ταχύς στο χώμα όσο και στην άσφαλτο, με αποτέλεσμα να περιοριστεί στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης. Στην 3η θέση της κατάταξης, κατάφερε σήμερα στις χωμάτινες επιφάνειες να σκαρφαλώσει σήμερα ο Αυστριακός Karl Wagner με την Porsche 911, ξεπερνώντας τον Ιταλό Lucio Da Zachne, ο οποίος και εντυπωσίασε εχθές στην άσφαλτο, όντας και ο μοναδικός που προσπάθησε και κατάφερε να ακολουθήσει το ρυθμό των Porsche.
Στον ελληνικό αγώνα, με δεδομένη την απουσία των Βασίλη και Γιάννη Βελάνη, αλλά και των Μανδρούκα-Τσάδαρη, οι οποίοι δεν κατάφεραν να εκκινήσουν λόγω προβλήματος και οι δύο στον κινητήρα των Escort και Porsche, αντίστοιχα, μεγάλοι νικητές του χωμάτινου σκέλους αναδείχθηκαν οι Γιοβάς-Μαχαίρας με το Audi 80 GT. Μάλιστα, η επίδοση τους είναι εξαιρετική, αν αναλογιστούμε ότι σημειώσαν εξαιρετικούς χρόνους σε επίπεδο γενικής, ακόμα και απέναντι στους ξένους συνδυασμούς με σαφώς ισχυρότερες κατασκευές. Το ίδιο ακριβώς, όμως, ισχύει και για τον Δημήτρη Βαζάκα με τον Άρη Ιγγλέση δίπλα του, που με το Toyota Starlet τερμάτισαν 2οι, πίσω από τον Αντώνη Γιοβά και μάλιστα μετά από σπουδαία μάχη με τους Εδιπίδη-Γιώτη με Ford Escort. Το αποτέλεσμα κρίθηκε στο τέλος, με μόλις 3,8 δευτερόλεπτα διαφορά υπέρ του πληρώματος του Toyota Starlet.
Πιο πίσω, και με σημαντική διαφορά από τους διώκτες τους, ακολούθησαν οι Πετρίδης – Πάλας με την Toyota Corolla, οι οποίοι και πρόσφεραν θέαμα στις ειδικές με το ιαπωνικό χάτσμπακ! Οι Ραζής-Μωραϊτης με το Datsun 510 και οι Χωριανόπουλος-Φωτεινόπουλος με το πράσινο Audi 80 GT συμπλήρωσαν την πρώτη εξάδα ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα. Μεγάλοι άτυχοι, ήταν οι Καροτσιέρης-Μαχαίρας, που σήμερα άφησαν την Porsche 911 και αγωνίστηκαν με το λευκό Ford Escort, αφού ένα πρόβλημα στα μπουζί στην πρώτη ε.δ. τους άφησε εκτός διεκδίκησης της νίκης.
Κάπως έτσι, το 13ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις πέρασε στην ιστορία, προκαλώντας προβληματισμό για την απουσία των θεατών από τις ειδικές, αλλά και ισχυρών συνδυασμών από το εξωτερικό, ικανών να προσελκύσουν τον κόσμο στο βουνό. Αυτό όμως είναι μία άλλη ιστορία, και ένα θέμα που έχει να κάνει γενικότερα με τη φιλοσοφία του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ιστορικών…_Π.Τ.