X
Αγώνες

11ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις: Όπως το ʼ83…

Οι «Pedro»-Cirillo κατάφεραν να διατηρηθούν στην κορυφή του 11ου Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις σημειώνοντας ακόμα μία νίκη στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ, θυμίζοντας μας μέρες ʼ83...




Όπως το 1983, όταν ο Walter Rohrl είχε ανέβει με την Lancia 037 στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, έτσι και φέτος το πανέμορφο ιταλικό αγωνιστικό κατάφερε να τερματίσει πρώτο σε ένα Ακρόπολις, αν και Ιστορικό. Οι Ιταλοί «Pedro»-Cirillo έδειξαν το δρόμο στις χθεσινές ασφάλτινες ειδικές και σήμερα κατάφεραν να διατηρηθούν στην κορυφή της κατάταξης εκμεταλλευόμενοι τη διαφορά που είχαν δημουργήσει. Την ίδια ώρα, οι μεγάλοι τους αντίπαλοι, και η ελληνική ελπίδα για διάκριση οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης εγκατέλειψαν στην 4η ε.δ. του σκέλους μετά από έξοδο, αφήνοντας το ιταλικό πλήρωμα μόνο πρώτο του να επιστρέψει στα Καμένα Βούρλα χωρίς πίεση. Ο Έλληνας οδηγός είχε καταφέρει να περάσει μέχρι εκείνο το σημείο στη δεύτερη θέση της γενικής, ξεπερνώντας το εμπόδιο της Porsche των Muccioli-Zumelli, και προσπάθησε να «πιάσει» την 037, εν τέλει χωρίς επιτυχία. Έτσι, ο οδηγός από το Σαν Μαρίνο με τη συμπαθή συνοδηγό του τερμάτισαν στο δεύτερο σκαλί του βάθρου, ακολουθώντας τον «Pedro».

Την ελλληνική σημαία κράτησαν ψηλά οι Μανδρούκας-Τσάδαρης με την Porsche 911 στα χρώματα του Απόλλωνα Σμύρνης, οι οποίοι κατάφεραν να σημείωσουν μία σπουδαία επιτυχία ανεβαίνοντας στο βάθρο. Στο σημερινό χωμάτινο σκέλος, οδήγησαν με σωστή στρατηγική σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, πυροβόλησαν όποτε χρειάστηκε και στο τέλος δικαιώθηκαν για την προσπάθεια τους, πραγματοποιώντας και τις δύο ημέρες έναν πολύ καλό αγώνα. Ακόμα ένα ιταλικό πλήρωμα, οι Bosurgi-Granata με τη δεύτερη ex-Alen 037 τερμάτισε στην 4η θέση, με τον οδηγό να κάνει την επανεμφάνιση του σε χωμάτινες ειδικές μετά από 20 χρόνια. Οι Εδιπίδης-Γιώτης με το λευκό Ford Escort κατάφεραν να πλασαριστούν στην 5η θέση της γενικής μετά από ώριμο αγώνα και αποφεύγοντας τα προβλήματα, με τους Γιαμαλάκη-Σαμιό με το Talbot Sunbeam να ακολουθούν. Σε αυτό το σημείο αξίζει να τονίσουμε ότι ο διήμερος αγώνας αποδείχθηκε σκληρός για ανθρώπους και μηχανές, αφού μόλις 14 πληρώματα ολοκλήρωσαν την προσπάθεια τους. Γεγονός που αποδεικνύει πόσο σημαντικός ήταν ο τερματισμός σε έναν τόσο μεγάλο και σκληρό αγώνα. Στην κατηγορία Regularity, Νικητές αναδείχθηκαν οι Φωτόπουλος-Γεωργίου με την Alfa Romeo Veloce, οι οποίοι και είχαν αναδειχθεί Πρωταθλητές Ευρώπης το 2007, όντας και ένας από τους πλέον έμπειρους συνδυασμούς του αγώνα. Πίσω τους, ακολούθησαν οι Καρούμπας-Μάρκου με Fiat 124 Spider με 82,4 βαθμούς ποινής, οι οποίοι έδωσαν μάχη με τους τρίτους στην κατάταξη Αντωνόπουλο-Καλίτση με Porsche 911 που είχαν συνολικά 85,7 βαθμούς ποινής.

Όπως είχαμε αναφέρει και εχθές, κάθε ημέρα του 11ου Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, προσμετρά ξεχωριστά στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκικήτων. Έτσι, σήμερα είχαμε έναν τελείως καινούργιο αγώνα για τα αυτοκίνητα της κατηγορίας, στα οποία προστέθηκαν οδηγοί οι οποίοι και συμμετείχαν μόνο στο σημερινό χωμάτινο σκέλος. Ένα από αυτά, οι Οικονόμου-Γαρυφάλης με το Ford Escort RS2000 κατάφεραν να κερδίσουν τον αγώνα. Από την πρώτη ειδική οδήγησαν γρήγορα, πίεσαν τους Βασίλη και Γιάννη Βελάνη, όντας δεύτεροι, και από τη στιγμή που το πλήρωμα του Ford Escort RS 1600 βγήκε από το δρόμο ανέβηκαν στην κορυφή παραμένοντας εκεί ως το τέλος. Πίσω τους, ακολούθησαν οι Μανδρούκας-Τσάδαρης, που παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο τους δεν βολεύεται στο χώμα, οδήγησαν γρήγορα και με σωστή στρατηγική, καταφέρνοντας να κερδίσουν τη μάχη της δεύτερης θέσης από τους Πλατή-Τρανό με το Toyota Starlet. Οι τελευταίοι, απογείωσαν για ακόμα μία φορά το πράσινο Starlet και κέρδισαν το χειροκρότητα του κόσμου για τα περάσματα τους, και φυσικά στο τέλος την 3η θέση της γενικής.

Όμως, στο 11ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις είχαμε ακόμα ένα σημαντικό γεγονός, το οποίο δεν ήταν άλλο πέρα από την ανάδειξη του Πρωταθλητή Ελλάδας. Αυτός, δεν είναι άλλος από τον Γρηγόρη Νιώρα, ο οποίος μαζί με τον Κώστα Κακαλή και το Subaru Impreza N12 κατάφεραν να κατακτήσουν τον τίτλο πραγματοποιώντας ακόμα μία εξαιρετική εμφάνιση. Ο πολύπειρος οδηγός με την μακρά καριέρα στους αγώνες Ράλλυ και τις σημαντικές επιτυχίες, κατάφερε να σημειώσει τη μεγαλύτερη όλων, πιστοποιώντας τη σημαντική δουλειά που έκανε μαζί με το συνοδηγό του σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Μάλιστα, η κατάκτηση του τίτλου συνδυάστηκε και με τη νίκη στο σημερινό αγώνα στις χωμάτινες ειδικές του Ιστορικού. Όμως, αυτό που αξίζει να σημειώσουμε ότι σε απόλυτους χρόνους ο ταχύτερος συνδυασμός της ημέρας ήταν αυτός των Χατζητσοπάνη-Πετρόπουλου. Ο πρώην Έλληνας Πρωταθλητής επέστρεψε στην αγωνιστική δράση στις ειδικές της ιδιαίτερης πατρίδας του, πραγματοποίησε εξαιρετικές επιδόσεις, αλλά στο τέλος τέθηκε εκτός αγώνα μετά από καταγγελία για εξωτερική βοήθεια.

Ο μεγάλος αντίπαλος του Γρηγόρη Νιώρα και έτερου διεκδικητή του τίτλου, ο Λάμπρος Κύρκος στάθηκε άτυχος. Πάντα με τον Γιώργο Πολυζώη δίπλα του στο Lancer EVO IX, έχασαν χρόνο μετά από μία έξοδο στην δεύτερη ειδική, ενώ στο δεύτερο πέρασμα από την ίδια ειδική, όντας και προτελευταία, είχαν ένα κλατάρισμα το οποίο και τους κόστισε δέκα λεπτά. Σε εκείνο το σημείο αποφάσισαν, προφανώς απογοητευμένοι να εγκαταλείψουν την προσπάθεια τους. Έτσι, και με τον Χατζητσοπάνη εκτός αγώνα, στο δεύτερο σκαλί του βάθρου ανέβηκαν οι «ΤΑΖ»-Σούκουλης, οι οποίοι και διακρίνονται για την ταχύτητα τους στο χώμα, οδηγώντας πάντα το Mitsubishi Lancer EVO IX. Για το τρίτο σκαλί του βάθρου, είχαμε μία όμορφη μάχη ανάμεσα στους Κωνστακάτο-Σιδεράκη και Κλουβάτο Βλαχογένη με Subaru Impreza N14 και Mitsubishi Lancer EVOIX, με τελικούς νικητές τους πρώτους, μόλις με δέκα δευτερόλεπτα διαφορά.

Λίγο πιο πίσω, είχαμε ακόμα μία μάχη ανάμεσα σε δύο νέα και ταχύτατα πληρώματα. Ο λόγος για τους Αναγνωστάκο-Τσαούσογλου και Λευκαδίτη-Ακράτο με MG ZR 105 και Peugeot 206, αντίστοιχα. Τελικοί νικητές αναδείχθηκαν οι πρώτοι, με τον πρώην «Γίνε» να αποδεικνύει για ακόμα μία φορά την ταχύτητα του στο χώμα. Μακάρι οι εμφανίσεις του να γίνουν ακόμα περισσότερες και πιο συχνές! Από την άλλη πλευρά, ο Σάββας Λευκαδίτης, που επίσης ανήκει στην οικογένεια του «Γίνε Πρωταθλητής» κατάφερε να τερματίσει δεύτερος αλλά με αυτό το αποτέλεσμα κατάφερε να πανηγυρίσει τον τίτλο στην F2. Ο μεγάλος του αντίπαλος, ο Χαράλαμπος Γαζετάς εγκατέλειψε μετά από μηχανική βλάβη, αφήνοντας έτσι τον τίτλο στα χέρια του ταχύτατου Σάββα. Ό,τι ισχύει για τον Αναγνωστάκο και την παρουσία του στους ελληνικούς αγώνες, ισχύει και για τον Λευκαδίτη. Μακάρι η παρουσία του να έχει ανάλογη συνέχεια και τη νέα χρονιά.

Κάπως έτσι έπεσε η αυλαία του 11ου Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, αλλά και του 48ου Πανελληνίου Πρωταθλήματος Χώματος, αφήνοντας μία γλυκιά γεύση παρά τις όποιες αντικειμενικές δυσκολίες, ελέω της οικονομικής κρίσης που πλήττει τη χώρα μας. Σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς, πάντως, ο αγώνας πραγματοποιήθηκε (αντίθετα με όσα έλεγαν κάποιοι άλλοι) και μάλιστα με επιτυχία. Ας ελπίσουμε ότι τη νέα χρονιά οι συνθήκες θα είναι καλύτερες και θα επιτρέψουν τη διοργάνωση ενός ακόμα καλύτερου αγώνα και με ακόμα καλύτερες συμμετοχές, τόσο από το εξωτερικό, όσο και από τη χώρα μας._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!