Ο πρώτος εκ των δύο αγώνων που συνθέτουν το 10ο Ιστορικό Ακρόπολις ολοκληρώθηκε, με τον Ιταλό Marco Bianchini να επικρατεί για 3η φορά στον αγώνα.
Ο Ιταλός Marco Bianchini με την εντυπωσιακή Lancia 037 είναι ο ένας από τους δύο νικητές που θα προκύψουν στο φετινό, 10ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις. Ως γνωστόν, ο ελληνικός ιστορικός αγώνας, αποτελούταν φέτος από δύο σκέλη, ένα ασφάλτινο και ένα χωμάτινο, τα οποία προσμετρούσαν το καθένα ξεχωριστά στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων. Έτσι, οι δύο ασφάλτινες ημέρες που παρακολούθησαμε μέχρι σήμερα, σηματοδότησαν τον πρώτο εκ των δύο αγώνα, στον οποίο ο δύο φορές νικητής του Ιστορικού Ακρόπολις, πρόσθεσε ακόμα μία στο ενεργητικό του. Ο Bianchini ήταν και σήμερα με διαφορά ο ταχύτερος οδηγός της ημέρας, εκμεταλλευόμενος τις δυνατότητες της Lancia 037, και κερδίζοντας όλες τις σημερινές ειδικές διαδρομές του αγώνα. Με αυτόν τον τρόπο, ουσιαστικά, ήταν ο ταχύτερος στις 10 από τις 12 ειδικές του 10ου Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις.
Στο δεύτερο σκαλί του βάθρου τον ακολούθησε ο συμπατριώτης του Enrico Brazzoli, ο οποίος και κέρδισε τους βαθμούς του πρώτου για το αντίστοιχο Πρωτάθλημα, αφού η Lancia δεν προσμετράει στον θεσμό του ευρωπαϊκού. Ο οδηγός της Porsche, που ήταν πρώτος στη σχετική βαθμολογία πριν την έναρξη του αγώνα, με αυτόν τον τρόπο αύξησε τη διαφορά του από τους υπόλοιπους διώκτες του στο κυνήγι του τίτλου. Από εκεί και πέρα, τίποτα δεν άλλαξε, με τον Pierangelo Rossi με ακόμα μία 911 να συμπληρώνει το απόλυτα ιταλικό βάθρο.
Πιο πίσω, όμως, οι Σπάρταλης-Πολυζώης με το Ford Escort RS 1600, προσπάθησαν και έδωσαν μάχη με τους επίσης Ιταλούς Passuti-Bisol με ακόμα μία 911(!), χωρίς όμως να καταφέρουν να διατηρηθούν μπροστά τους στη σημερινή δύσκολη ημέρα. Από τη μία πλευρά η λάθος επιλογή ελαστικών, τα οποία ήταν πολύ μαλακά με αποτέλεσμα το Escort να πλαγιολισθαίνει στο μεγαλύτερο μέρος των ειδικών, και από την άλλη μία αδιαθεσία του οδηγού σήμερα το πρωί, δεν του επέτρεψαν να διατηρήσει την τέταρτη θέση στην κατοχή του, με αποτέλεσμα να τερματίσει πέμπτος και πρώτος ανάμεσα στους Έλληνες οδηγούς.
Ο Ernst Harrach με το εντυπωσιακό Mitsubishi Lancer, κατάφερε να ολοκληρώσει τον αγώνα στην έκτη θέση της γενικής, μπροστά από τον Miroslav Janota με το Opel Kadett GTE από την Τσεχία. Πάντως, αμφότεροι οι νεαροί οδηγοί, εντυπωσίασαν με τα περάσματα τους σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Ακριβώς πίσω τους ακολούθησαν οι Πίτσος-Καραπαπάζης με την εντυπωσιακή Toyota Celica GT 2000 Rally, στην πρώτη τους συμμετοχή με το ιαπωνικό κουπέ. Ο ταχύτατος Έλληνας οδηγός, προτίμησε να ακολουθήσει έναν σταθερό ρυθμό, ο οποίος και του επέτρεψε να προσαρμοστεί με το αυτοκίνητο, αλλά και να σημειώσει καλές επιδόσεις.
Την πρώτη τριάδα μεταξύ των ελληνικών πληρωμάτων, συμπλήρωσαν οι Δάρας-Καραμουσαλής με την BMW 2002 ti, οι οποίοι ναι μεν εκμεταλλεύθηκαν την εγκατάλειψη των Μάριου Σταφυλοπάτη-Χατζηρήγα με το Ford Escort RS 1600 από κινητήρα, αλλά σε όλη τη διάρκεια του αγώνα κινήθηκαν ταχύτατα, τερματίζοντας και στην 11η θέση της γενικής, παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο τους ήταν αρκετά υποδεέστερο από του συναγωνισμού. Παράλληλα, αξίζει να σημειώσουμε ότι σήμερα εξαιρετικές επιδόσεις σημείωσαν οι Καροτσιέρης-Κατάρας με την Porsche 911, οι οποίοι και επέστρεψαν υπό καθεστώς superally. Σας θυμίζουμε ότι εχθές προδώθηκαν από την τροχαλία στροφάλου του κινητήρα του γερμανικού αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν πολύ νωρίς. Σήμερα, όμως, επέστρεψαν στη δράση και σημειώσαν σε όλη τη διάρκεια της ημέρας χρόνους πολύ κοντά σε αυτούς των ιταλικών πληρωμάτων.
Οι συμμετέχοντες στην κατηγορία Sporting, θα επιστρέψουν αύριο στη δράση, αλλά αυτή τη φορά με τα αυτοκίνητα τους να φέρουν χωμάτινα ελαστικά και αντίστοιχα μηχανικά μέρη. Ο αυριανός χωμάτινος αγώνας είναι τελείως ξεχωριστός, τόσο σε επίπεδο Πανελληνίου, όσο και Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος. Όμως, διαφορετικό θα είναι το ωράριο του αγώνα σε σχέση με αυτό που έχει ανακοινώσει η οργανωτική επιτροπή. Συγκεκριμένα, η ε.δ. Παλαιοχώρι (που ήταν προγραμματισμένη να διεξαχθεί δύο φορές ακυρώθηκε. Ο λόγος έγκειται στο γεγονός λιμνάζοντα νερά καθιστούν αδύνατο το πέρασμα από την ειδική. Έτσι, η οργανωτική επιτροπή προχωρά σε αλλαγή του ωραρίου, αφού οι ειδικές διαδρομές Ρεγγίνι και Ελάτεια, θα πραγματοποιηθούν συνολικά τρεις φορές, αντί για δύο. Σύμφωνα με την οργανωτική επιτροπή, το «νέο ωράριο θα ανακοινωθεί το συντομότερο δυνατό ώστε οι θεατές να προγραμματίσουν την επίσκεψή τους στα βουνά η οποία θα διευκολυνθεί και από τις πολύ καλές καιρικές συνθήκες που αναμένεται να επικρατήσουν αύριο στην περιοχή»._Π.Τ.