top icon
Αγώνες

GP Εμίλια Ρομάνια: Στην καρδιά της Ferrari

Η Formula 1 κατευθύνεται προς την Ίμολα για τον δεύτερο αγώνα της φετινής σεζόν, σε μία πίστα με όνομα βαρύ σαν ιστορία.

Ο ιταλικός βοράς αποτελεί ένα από τα προπύργια της παραδοσιακής αυτοκίνησης στην Ευρώπη. Ferrari, Lamborghini, Maserati, Fiat, και στην F1 η πάλαι ποτέ Minardi, όλες εδράζονται εκεί, όλες ξεκίνησαν από εκεί.

Η Formula 1, όχι τυχαία, επισκέπτεται κάθε χρόνο τη χώρα, στη Μόντσα, αλλά με την πανδημία του κορωνοϊού, έχει βρει την ευκαιρία να το κάνει εις διπλούν, ταξιδεύοντας και στην στην Ίμολα, στο Autodromo Enzo e Dino Ferrari.

Ομολογουμένως, η πίστα στην περιοχή της Εμίλια Ρομάνια (που χτυπήθηκε εντόνως από την πανδημία του κορωνοϊού την περασμένη άνοιξη), έχει γνωρίσει μεγάλες δόξες τα παλαιότερα χρόνια, όντας ο τόπος διεξαγωγή του GP Σαν Μαρίνο 25 φορές και του Ιταλικού μόλις μία φορά, το 1980.

Η ιστορία που φέρει το συγκεκριμένο GP είναι τεράστια. Αν και στην Ίμολα το πρώτο επίσημο αγωνιστικό τριήμερο της F1 έλαβε χώρα το ’80, μονοθέσια της F1 πάτησαν στην πίστα το 1963 για πρώτη φορά, με τον Jim Clark να κερδίζει τότε, ενώ έναν χρόνο πριν μπει στο καλεντάρι, το 1979, ο Niki Lauda κέρδισε με την Brabham σε έναν μη-πρωταθληματικό αγώνα.

Μέσα στην 25χρονη πορεία του, το GP του Σαν Μαρίνο, που μόνο κατ’ όνομα ήταν τέτοιο αφού το κρατίδιο δεν διαθέτει πίστα, μόνο βρίσκεται κοντά σε αυτήν, έχει δει πολλές από τις σημαντικότερες σελίδες του αθλήματος να γράφονται σε αυτό.

Το 1982, η μάχη ανάμεσα σε Villeneuve και Pironi πήρε άλλες διαστάσεις, με τον δεύτερο να μην τηρεί την οδηγία της ομάδας για νίκη του Καναδού. Τον ίδιο χρόνο, η FOCA (η ένωση κατασκευαστών της F1) μποϊκόταρε τον αγώνα, με αποτέλεσμα μόλις 14 μονοθέσια να πάρουν εκκίνηση.

Το 1989, η πίστα μετονομάστηκε από Autodromo Dino Ferrari σε Autodromo Enzo e Dino Ferrari, προς τιμήν του εκλιπόντος ιδρυτή της Scuderia και του γιου, που έχασε τη ζωή του σε ηλικία 24 ετών το 1966.

Φυσικά, όλοι γνωρίζουν για το καταραμένο διήμερο το 1994, όταν το Σάββατο 30 Απριλίου έχασε τη ζωή του ο Roland Ratzenberger, ενώ την Πρωτομαγιά πέθανε κι ο Ayrton Senna, το ίνδαλμα των καιρών του.

Μετά από αυτά τα δύο τραγικά συμβάντα, η διοίκηση της πίστας πήρε την απόφαση να προχωρήσει σε αλλαγές στις στροφές Tamburello κι Villeneuve, δημιουργώντας σικέιν για να μειώσει τις ταχύτητες των μονοθέσιων καθώς περνάνε από τα συγκεκριμένα σημεία.

Τον Αύγουστο του 2006, λίγους μήνες μετά τον αγώνα που είδε τον Michael Schumacher να κερδίζει τον Fernando Alonso σε μία από τις αρκετές μάχες τους εκείνη τη σεζόν, έγινε γνωστό πως η Ίμολα δεν θα επέστρεφε στο καλεντάρι το 2007, και δεν θα επέστρεφε μέχρι το 2020.

Ως πίστα, χαρακτηρίζεται από το μικρό μήκος της (4,9 χιλιόμετρα), και το πόσο στενή και κλειστή είναι σε όλη τη διάρκειά της. Μοιράζεται χαρακτηριστικά με το Hungaroring και το Zandvoort, με τις υψομετρικές διαφορές και τις μικρές ευθείες, που δεν ευνοούν ιδιαίτερα το προσπέρασμα.

Είναι, όμως, τόσο μαγευτικό το τοπίο και γεμάτο ιστορία το οδόστρωμα, που το θέαμα θα αποζημιώσει ακόμα και χωρίς τα πολλά προσπεράσματα.

Προσεχώς στις οθόνες μας…

Από τη σκοπιά των ελαστικών

Η Pirelli θα φέρει στην Ίμολα τις C2, C3 και C4 γόμες, όπως έπραξε και στην πρεμιέρα του Σακχίρ πριν 3 εβδομάδες. Σύμφωνα με τους Ιταλούς, το σιρκουί δεν προσφέρει τρομερές προκλήσεις στα τέσσερα σημεία επαφής του μονοθέσιου με την πίστα.

Ο επικεφαλής της Pirelli Motorsport, Mario Isola, δήλωσε σχετικά:

«Μετά από τη συναρπαστική πρεμιέρα στο Μπαχρέιν, έχουμε φέρει τις ίδιες γόμες ελαστικών στην Ίμολα: μία πίστα με πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά από το Σακχίρ. Αν και ο τελευταίος αγώνας εδώ έλαβε χώρα πριν 6 μήνες, οι καιρικές συνθήκες δύνανται να είναι διαφορετικές τώρα, τον Απρίλιο, σε σχέση με τον Νοέμβριο, και φυσικά η δομή των ελαστικών έχει διαφοροποιηθεί. Όπως και στον περυσινό αγώνα, έτσι και φέτος περιμένουμε οι ομάδες να κάνουν μία στάση για αλλαγή ελαστικών, λόγω του χρόνου που χάνεται στα pits σε μία πίστα στην οποία το προσπέρασμα είναι σχετικά δύσκολο. Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έκανε τη διαφορά πέρυσι, οπότε υπάρχουν αρκετά ερωτηματικά στην επιστροφή μας στην Ευρώπη.» 

Το πρόγραμμα του τριημέρου:

Παρασκευή 16 Απριλίου

FP1: 12:00-13:00

FP2: 15:30-16:30

Σάββατο 17 Απριλίου

FP3: 12:00-13:00

Κατατακτήριες: 15:00-16:00

Κυριακή 18 Απριλίου

Αγώνας: 16:00

Όλο το Σ/Κ θα μεταδοθεί live σε COSMOTE SPORT 5HD και ERTFLIX/ΕΡΤ 2.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ