Επικεφαλής η Toyota στις λιανικές και τις συνολικές ταξινομήσεις, η Peugeot στις εταιρικές, το Toyota Yaris στις λιανικές, το Opel Corsa στο leasing & rent-a-car και η Tesla στα ηλεκτρικά μοντέλα.
Το πρώτο τρίμηνο του 2021 ολοκληρώθηκε, δείχνοντάς μας παράλληλα και ποιοι θα είναι οι πρωταγωνιστές της χρονιάς που διανύουμε, η οποία παραμένει δύσκολη λόγω του κορονοϊού Covid-19. Στο σύνολο της τρέχουσας χρονιάς πρώτο μοντέλο παραμένει το Toyota Yaris, όπως άλλωστε συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, με 1.572 μονάδες (1.145 λιανικές και 427 εταιρικές). Στη δεύτερη θέση της εμπορικής κατάταξης για το πρώτο τρίμηνο του 2021 είναι το Peugeot 208, με 1.142 αυτοκίνητα (606 λιανικές και 536 εταιρικές).
Από την τρίτη θέση ακολουθεί το Opel Corsa, με 958 ταξινομήσεις (279 λιανικές και 679 εταιρικές, αριθμός που δίνει στο γερμανικό μοντέλο την πρώτη θέση στις εταιρικές ταξινομήσεις για το πρώτο τρίμηνο του έτους που διανύουμε). Στην τέταρτη θέση βρίσκεται το πρώτο μέχρι στιγμής σε προτιμήσεις crossover SUV μοντέλο της ελληνικής αγοράς, που είναι το Peugeot 2008, με 822 συνολικές ταξινομήσεις (449 λιανικές, 373 εταιρικές). Την πρώτη πεντάδα κλείνει το Citroen C3, με 819 ταξινομήσεις (206 λιανικές και 613 εταιρικές, οι οποίες φέρνουν το γαλλικό supermini στη δεύτερη θέση της εμπορικής κατάταξης των εταιρικών μοντέλων).
Από πλευράς εταιρειών, η Τoyota είναι εκείνη που σέρνει το χορό και φέτος, έχοντας πραγματοποιήσει 3.357 ταξινομήσεις στο πρώτο τρίμηνο του 2021 (2.275 λιανικές και 1.082 εταιρικές), με το μερίδιό της επί του συνόλου της ελληνικής αγοράς νέων επιβατικών αυτοκινήτων να φτάνει το 14,24% (17,32% επί των λιανικών και 19,36% επί των εταιρικών). Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Peugeot με 2.770 ταξινομήσεις (1.299 λιανικές και 1.471 εταιρικές), με το μερίδιό της επί του συνόλου της ελληνικής αγοράς νέων επιβατικών αυτοκινήτων να φτάνει το 11,75% (9,89% επί των λιανικών και 14,09% επί των εταιρικών, ποσοστό που της δίνει την πρώτη θέση της εμπορικής κατάταξης μεταξύ των κατασκευαστών που δραστηριοποιούνται στον εταιρικό τομέα).
Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Hyundai με 1.698 ταξινομήσεις (1.400 λιανικές και 298 εταιρικές), με το μερίδιό της επί του συνόλου της ελληνικής αγοράς νέων επιβατικών αυτοκινήτων να φτάνει το 7,2% (10,66% επί των λιανικών και 2,85% επί των εταιρικών). Tην τέταρτη θέση καταλαμβάνει η Volkswagen με 1.555 ταξινομήσεις (862 λιανικές και 693 εταιρικές), με το μερίδιό της επί του συνόλου της ελληνικής αγοράς νέων επιβατικών αυτοκινήτων να φτάνει το 6,6% (6,56% επί των λιανικών και 6,64% επί των εταιρικών). Tην πεντάδα κλείνει η Opel με 1.541 ταξινομήσεις (617 λιανικές και 924 εταιρικές), με το μερίδιό της επί του συνόλου της ελληνικής αγοράς νέων επιβατικών αυτοκινήτων να φτάνει το 6,54% (4,7% επί των λιανικών και 8,85% επί των εταιρικών).
Στον τομέα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπου δραστηριοποιείται και το κρατικό πρόγραμμα επιδότησης Κινούμαι Ηλεκτρικά, έχουν καταγραφεί 422 ταξινομήσεις από την 1η Ιανουαρίου έως τις 31 Μαρτίου. Την πρώτη θέση στα μοντέλα μηδενικών ρύπων κατέχει το Tesla Model 3, με 168 ταξινομήσεις. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται το Peugeot e-208 με 43 μονάδες και στην τρίτη το Peugeot 2008 με 41 (μόλις δύο αυτοκίνητα χωρίζουν τα δύο γαλλικά μοντέλα). Στην τέταρτη θέση βρίσκεται το Nissan Leaf με 33 ταξινομήσεις, στην πέμπτη το Volkswagen ID.3 με 24 και στην έκτη το Fiat 500e με 16 ταξινομήσεις.
Όπως είναι γνωστό, τον Μάρτιο του 2021 ταξινομήθηκαν σε όλη την επικράτεια 9.042 νέα αυτοκίνητα, αντί των 3.743 του αντίστοιχου μήνα του 2020 (αύξηση 141,6%, που όμως είναι καθαρά συγκυριακή, καθώς η αγορά τότε έκλεισε απότομα λόγω του πρώτου κύματος του κορονοϊού Covid). Με το αποτέλεσμα αυτό, το σύνολο του τριμήνου της τρέχουσας χρονιάς παρουσιάζεται αυξημένο κατά 10,3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του παρελθόντος χρόνου (Ιανουάριος-Μάρτιος 2021: 23.573 μονάδες, Ιανουάριος-Μάρτιος 2020: 21.390 μονάδες). Το 44% των 23.573 μονάδων του τρέχοντος έτους (10.439 μονάδες) καταλαμβάνουν οι εταιρικές ταξινομήσεις, με τις λιανικές πωλήσεις να αριθμούν 13.134 αυτοκίνητα (μερίδιο 56%).