Αυτό που γνωρίζαμε οι περισσότεροι είναι πλέον πραγματικότητα, με τον Thierry Neuville και την Hyundai να επισημοποιούν την συνεργασία τους για τα τρία επόμενα χρόνια.
Αναμφίβολα, πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα μεταγραφικά σίριαλ των τελευταίων ετών στο WRC. Για πρώτη φορά είδαμε μετά από καιρό, ομάδες να διεκδικούν έναν συγκεκριμένο οδηγό και να δίνουν μάχη για αυτόν. Βλέπετε, η μετακίνηση του Sebastien Ogier στη VW μπορεί να ήταν εξίσου σημαντική πριν από δύο χρόνια, αλλά η γερμανική ομάδα “έπαιζε” μόνη της εκείνη την περίοδο. Η περίπτωση του Thierry Neuville είναι τελείως διαφορετική, αφού τόσο οι Hyundai και Ford προσπάθησαν να εξασφαλίσουν τις υπηρεσίες του, όσο και η Citroen. Ο Βέλγος απέκλεισε την πρόταση της γαλλικής ομάδας πολύ νωρίς, ενώ το ίδιο θα έκανε και με αυτήν της Ford αν ο Malcolm Wilson δεν είχε “ρίξει” στο τραπέζι τριετές συμβόλαιο. Το τελευταίο γεγονός ήταν αυτό που καθυστέρησε τον Neuville στο να πάρει οριστική απόφαση, αφού η διάρκεια του συμβολαίου ήταν μία εγγύηση για την μακροχρόνια εμπλοκή της M-Sport στο θεσμό, ενισχύοντας παράλληλα και τις φήμες που θέλουν την Ford να επιστρέφει στο WRC τα επόμενα χρόνια.
Όμως, στο τέλος αυτό που προτίμησε ο Βέλγος ήταν η δεδομένη εργοστασιακή εμπλοκή της Hyundai από σήμερα και για τα τρία επόμενα χρόνια, όπως και φυσικά τον υψηλό μισθό που κατάφερε να εξασφαλίσει. Σίγουρα, αν το ένα εκατομμύριο ευρώ το χρόνο που κυκλοφόρησε είναι αλήθεια, τότε η απόφαση του Neuville είναι απόλυτα λογική. Βλέπετε, αυτά είναι ποσά που δεν προσφέρονται εύκολα αυτή τη περίοδο όχι μόνο στο WRC, αλλά και στο μηχανοκίνητο αθλητισμό γενικότερα. Παράλληλα, στην ανακοίνωση της Hyundai Motorsport αναφέρεται πολυετής συνεργασία, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο για επέκταση της συμφωνίας! Ο επικεφαλής της ομάδας, Michel Nandan, φυσικά και εμφανίστηκε ενθουσιασμένος: “Είναι ενθουσιασμένος που μπορώ να ανακοινώσω ότι ο Thierry Neuville θα είναι ο πρώτος οδηγός της ομάδας μας. Ο Thierry πραγματοποίησε μία καταπληκτική χρονιά φέτος και είναι από τους καλύτερους νέους οδηγούς στο θεσμό. Η αδιαμφισβήτητη ταχύτητα του, οι οδηγικές του ικανότητες, και η δυναμική προσέγγιση του στους αγώνες Ράλλυ, τον καθιστούν τον ιδανικό οδηγό για την Hyundai.”, είπε ενθουσιασμένος ο Γάλλος μάνατζερ.
O Neuville από την πλευρά του, ανέφερε ότι αυτή είναι η ιδανική για τον ίδιο συμφωνία: “Η Hyundai είναι μία νέα και φιλόδοξη εργοστασιακή ομάδα, με μακροπρόθεσμα πλάνα στο WRC και στόχο την κατάκτηση τίτλων. Αυτό που ήθελα ήταν να οδηγήσω για μία εργοστασιακή ομάδα”, είπε ο Βέλγος και κατέληξε: “Εντυπωσιάστηκα με τις εγκαταστάσεις της ομάδας, την προσέγγιση τους στο εγχείρημα και το project, αλλά και τις δυνατότητες που έχουν. Ελπίζω η εμπειρία μου δύο χρόνια από το WRC να βοηθήσει την ομάδα να δημιουργήσουμε μία αρμονική συνεργασία. Ξέρουμε ότι μπροστά μας έχουμε μία περίοδο μάθησης την πρώτη μας χρονιάς, αλλά είμαι πεπεισμένος ότι στο μέλλον θα ζήσουμε μαζί σημαντικές επιτυχίες.”
Ήταν αυτή η ενδεδειγμένη λύση για τον Neuville; Αυτό μόνο η ιστορία θα το δείξει. Ο Βέλγος έψαξε και βρήκε την πιο συμφέρουσα για τον ίδιο λύση, και όχι αυτή που θα του εξασφάλιζε δεδομένα τη δυνατότητα να πρωταγωνιστήσει και τη νέα χρονιά στο θεσμό. Σίγουρα, το ρίσκο με τη Hyundai είναι μεγάλο, αφού κανείς δεν ξέρει αν το i20 WRC θα είναι ανταγωνιστικό τη νέα χρονιά. Κάτι που ισχύει δεδομένα για το Fiesta WRC, το οποίο θα του παρείχε τη δυνατότητα να διεκδικήσει τον τίτλο από τον πρώτο αγώνα του 2014 κιόλας. Η ουσία είναι ότι με αυτόν τον τρόπο θα αρχίσει πλέον να κινείται και η αγορά των οδηγών, αφού όλοι αυτό που περίμεναν ήταν να δουν που θα καταλήξει ο Βέλγος για να κινηθούν αναλόγως. Και με τις Citroen και Ford να μην έχουν ουσιαστικά συμφωνήσει με κανέναν οδηγό, η “χορός” για το πως θα διαμορφωθούν οι ομάδες τη νέα χρονιά μόλις ξεκίνησε! Και μην ξεχνάμε, ότι στη Hyundai μένει ακόμα μία θέση ανοικτή. Ή και δύο…_Π.Τ.