top icon
Επικαιρότητα

Η ευρωπαϊκή αγορά το 2014

Αύξηση στις πωλήσεις που ξεπέρασε το 5%, πρωτιά για την Volkswagen και το μικρομεσαίο Golf και περισσότερη αισιοδοξία επιφύλαξε για την αγορά αυτοκινήτου το 2014.

Αύξηση στις πωλήσεις που ξεπέρασε το 5%, πρωτιά για την Volkswagen και το μικρομεσαίο Golf και περισσότερη αισιοδοξία επιφύλαξε για την αγορά αυτοκινήτου το 2014.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η Jato Dynamics, το 2014 ήταν μια χρονιά ορόσημο για τον κλάδο της αυτοκίνησης, με τον τζίρο και το συνολικό αριθμό των πωλήσεων στις 29 χώρες της γηραιάς ηπείρου να κλείνουν με θετικό πρόσημο, γεγονός που επανέφερε το χαμόγελο, έστω και αμυδρό, στα χείλη των ανθρώπων της. Η αφορά καινούργιων αυτοκινήτων έκλεισε το 2014 σχεδόν στις 13 εκ. μονάδες, τιμή που αντιστοιχεί σε αύξηση της τάξης του 5,3%. Τον Δεκέμβριο, οι ταξινομήσεις άγγιξαν το 1 εκ., σημειώνοντας άνοδο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2013, της τάξης του 5%. Ένα ακόμα χρήσιμο συμπέρασμα που εξάγεται από τα στοιχεία της Jato Dynamics, είναι το γεγονός πως στις 24 από τις 29 χώρες της Ευρώπης, το πρόσημο ήταν θετικό, καθώς εξαίρεση αποτέλεσαν μόνο οι αγορές της Αυστρίας (-4,9%), του Βελγίου (-0,6%), της Σερβίας (-11,7%), της Ελβετίας (2,2%) και της Ολλανδίας (-6,5%). Τόσο η αγορά της Πορτογαλίας, όσο και εκείνη της Ιρλανδίας σημείωσαν τη μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο σε σχέση με το 2013, ενώ η μεγαλύτερη άνοδος σε απόλυτα νούμερα παρατηρείται τόσο στη Μ. Βρετανία όσο και στην Ισπανία.

 
Χώρα                    Πωλήσεις            Μεταβολή
Γερμανία              3.036.773             +2,9%
Μ. Βρετανία         2.476.435             +9,3%
Γαλλία                  1.795.885             +0,3%
Ιταλία                   1.369.772             +4,4%
Ισπανία                 867.979               +19,9%
Βέλγιο                   482.939                 -0,6%
Ολλανδία              393.512                 -6,5%
Πολωνία               304.382                +4,9%
Σουηδία                303.948               +12,7%
Αυστρία                303.318                  -4,9%
Ελβετία                 299.240                  -2,2%
Τσεχία                   192.314                +16,7%
Δανία                    188.929                   +3,7%
Νορβηγία             145.948                   +1,4%
Πορτογαλία         141.468                  +33,5%
Φινλανδία            106.179                   +2,8%
Ιρλανδία                96.339                   +29,7%
Ελλάδα                  70.847                    +20,8%
Σλοβακία               70.569                     +9,8%
Ρουμανία               70.172                     +21,6%
Ουγγαρία              67.930                    +20,3%
Σλοβενία               53.296                      +4,8%
Λουξεμβούργο    49.793                       +6,8%
Κροατία                33.409                     +19,7%
Εσθονία                21.135                       +7,3%
Σερβία                  18.048                       -11,7%
Λιθουανία            14.461                      +18,9%
Λετονία                12.452                       +17,1%
Κύπρος                 7.925                        +26,9%
Σύνολο               12.995.397                   +5,3%
 

Σε ότι αφορά τις πρωταγωνίστριες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι 10 πρώτες στη σχετική… λίστα έκλεισαν το 2014 με άνοδο. Ηγέτης, για μία ακόμα φορά, η VW, η οποία ξεπέρασε σε πωλήσεις τις 1,6 εκ. μονάδες. Η… άνεση της γερμανικής φίρμας στην κούρσα της κορυφής είναι τέτοια που της επέτρεψε τη χρονιά που μας πέρασε να ταξινομεί 67% περισσότερα οχήματα σε σχέση με τη δεύτερη Ford. Την 5άδα συμπληρώνουν κατά σειρά η Opel (μαζί με το βρετανικό παρακλάδι της Vauxhall), η Renault και η Peugeot. Κοιτώντας την τελική κατάταξη εκτός της πρώτης 10άδας, δεν μπορούμε παρά να σταθούμε στα σημαντικά βήματα, για να μην πούμε άλματα, προόδου που σημείωσαν εταιρείες, όπως οι Maserati (+267,7%), Tesla (+121,2%), Jeep (+67,9%), Dacia (+24.6%) και Mitsubishi (+24,4%).

 
Μάρκα                 Πωλήσεις            Μεταβολή
VW                        1.612.895              +3,9%
Ford                       961.844                 +4,3%
Opel                       885.714                 +7,4%
Renault                 875.476                  +9,2%
Peugeot                785.235                   +6,0%
Audi                       724.388                  +4,4%
BMW                     673.655                   +5,3%
Mercedes            658.322                   +5,7%
Citroen                 609.358                   +1,2%
Fiat                        585.758                  +1,8%

Σε σχέση με τα μοντέλα που έκλεψαν την παράσταση το 2014, ο αδιαφιλονίκητος κυρίαρχος ήταν το VW Golf, το οποίο, κρατώντας την πρωτιά από το… 2008, αύξησε τις πωλήσεις του πέρσι κατά 11,1% σε σχέση με το 2013. Πίσω από το γερμανικό μικρομεσαίο μοντέλο «τερμάτισαν» οι σούπερ μίνι προτάσεις των Ford, Clio, Polo και Corsa, η νεότερη γενιά του οποίου παρουσιάστηκε στη δύση της περασμένης χρονιάς. Τα μοναδικά μοντέλα μέσα στο Top 10 που έκλεισαν τη χρονιά με αρνητικό πρόσημο σε σύγκριση με το 2013 ήταν τα Ford Focus και Peugeot 208, ενώ έξω από τη 10άδα αξιοσημείωτη ήταν η άνοδος των BMW X5 (+122,4%), Nissan Note (+94,2%), Dacia Logan (+92,2%), Mazda3 (+89,2%), Seat Leon (+57,4%), Dacia Duster (+46,1%) και Citroen C4 Picasso (+36,3%)._Χ.Α.

 
Μοντέλο             Πωλήσεις            Μεταβολή
VW Golf               520.958                 +11,1%
Ford Fiesta          308.999                   +5,3%
Renault Clio        300.924                  +5,1%
VW Polo              280.378                  +5,2%
Opel Corsa          252.420                  +5,2%
Ford Focus          222.834                   -0,6%
Peugeot 208       215.312                    -9,5%
Skoda Octavia   206.362                 +22,1%
Nissan Qashqai 204.200                   +1,2%   
Audi A3                200.157                 +19,3%


Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ