Ιδού η περίπτωση ενός αυτοκινήτου που δεν αξίζει τίποτα λιγότερο από τον τίτλο «κορυφαίο».
Κάθε μας αναφορά στο S3 καταλήγει πάνω κάτω στο ίδιο συμπέρασμα: ότι πρόκειται για αυτοκίνητο-σύνολο που όχι απλώς δε χωλαίνει ουσιαστικά σε κανέναν τομέα, αλλά αποδεικνύεται και παντού κορυφαίο. Και αυτό, μιλώντας μέχρι πρόσφατα για την έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων. Πλέον, το γερμανικό εργοστάσιο εξοπλίζει το τετρακίνητο μικρό Audi και με το κιβώτιο S tronic (όπως λέγεται… στη γλώσσα της Audi), δηλαδή το γνωστό ήδη DSG του ομίλου VW.
Το ημιαυτόματο 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να μπορεί να αντέξει ροπή που ξεπερνά και τα 56 χλγμ., δηλαδή πολύ πάνω από τα 35,6 του S3, και γενικότερα κινητήρες που τα «κόκκινά» τους βρίσκονται πάνω από τις 9.000 σ.α.λ. Η αρχή λειτουργίας είναι όμοια με των υπολοίπων DSG 6, που σημαίνει ότι καθένας από τους δύο συμπλέκτες έχει υπό την… ευθύνη του συγκεκριμένες σχέσεις, έτσι ώστε όλα τα γρανάζια να είναι ενεργά ανά πάσα στιγμή. Εν προκειμένω, ο μεγαλύτερος από τους δύο συμπλέκτες, ο Κ1, μεταφέρει τη ροπή για την 1η, τη 2η, την 3η και την 5η σχέση, ενώ ο Κ2, ο οποίος βρίσκεται εντός του Κ1, ελέγχει τις σχέσεις 2, 4 και 6.
Στην πράξη η λειτουργία του κιβωτίου είναι υπεράνω κριτικής. Είτε στην αυτόματη είτε στη χειροκίνητη λειτουργία (από τον επιλογέα ή από τα paddle πίσω από το τιμόνι), οι αλλαγές πραγματοποιούνται εξαιρετικά γρήγορα και, παρά τον μπάσο ήχο (μέσω της εξάτμισης) που τις συνοδεύει, το αποτέλεσμα δεν είναι μόνο… αισθητικό ή ηχητικό. Οι 265 ίπποι του 2λιτρου συνόλου είναι μεν ο αρωγός, το κιβώτιο όμως παίζει το ρόλο του, αφού αυτό το S3 αποδεικνύεται παντού πιο γρήγορο από το αδερφό με μηχανικό κιβώτιο. Ενδεικτικά, χρειάζεται 0,7 δλ. λιγότερο για τα 0-100 χλμ./ώρα και 0,6 δλ., αντίστοιχα, για τα 0-1.000 μ. Τα παραπάνω έχουν το τίμημά τους, βέβαια, και αυτό μεταφράζεται σε επιπλέον 2.350 ευρώ για την απόκτηση του S tronic, συγκριτικά με το «απλό» S3, όμως, με το χέρι στην καρδιά, με αυτό το κιβώτιο το S3 είναι κλάσεις ανώτερο!_ 4Τ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.984 κ.εκ. • ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 265 ίπποι/6.000 σ.α.λ. • ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 35,6 χλγμ./2.500-5.000 σ.α.λ. • 0-100 χλμ./ώρα: 5,6 δλ.* • 0-1.000 μ.: 25,1 δλ.* • 120-0 χλμ./ώρα: 57,5 μ.* • ΤΕΛΙΚΗ: 250 χλμ./ώρα • ΒΑΡΟΣ: 1.475 κιλά • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 12,2 λίτρα/100 χλμ.* • ΤΙΜΗ: 41.150 ευρώ
*ΤΙΜΗ 4Τ