top icon
Αγώνες

WRC: Τι άλλο θα ακούσουμε;!

Όσα διέρρευσαν μία εβδομάδα μετά τη συνάντηση της επιτροπής Ράλλυ με τη FIA, τους Κατασκευαστές και τον promoter, όχι απλά δε δίνουν μία νότα αισιοδοξίας, αλλά μάλλον προβληματίζουν!

Η προγραμματισμένη συνάντηση των ανθρώπων της FIA, της επιτροπής Ράλλυ, των Κατασκευαστών και της Red Bull Media House (promoter του WRC) έγινε την προηγούμενη εβδομάδα, χωρίς όμως να διαρρεύσουν πληροφορίες σχετικά με τα όσα συζητήθηκαν. Από ό,τι προκύπτει σήμερα, αυτό έγινε μετά από προτροπή της FIA η οποία και ζήτησε να μην υπάρχουν διαρροές στον Τύπο μέχρι τουλάχιστον τις επίσημες ανακοινώσεις. Όμως, αυτή η “omerta” κράτησε μόλις μία εβδομάδα, αφού ήδη έχουν αρχίσει να γίνονται γνωστά αρκετά από όσα συζητήθηκαν στη συγκεκριμένη συνάντηση. Το αποτέλεσμα; Όπως θα διαβάσετε παρακάτω, μάλλον… “πάμε από το κακό στο χειρότερο”.

Καταρχήν, είχαμε την πρώτη ανοικτή κόντρα ανάμεσα σε FIA και VW, με τον εκπρόσωπο της γερμανικής εταιρείας (Jost Capito) να αποχωρεί από τη συνεδρίαση απειλώντας ότι η ομάδα θα αποχωρήσει στο μέλλον από το θεσμό! Πώς προέκυψε η κόντρα; Όλα ξεκίνησαν με τη διαφαινόμενη άρνηση της Ομοσπονδίας να υιοθετήσει την ιδέα του Capito, αναφορικά με το προτεινόμενο σύστημα που θέλει την τελική κατάταξη ενός αγώνας να διαμορφώνεται από την τελευταία ε.δ. της τελευταίας ημέρας. Σαν να μην έφτανε αυτό, η VW είδε τους ανθρώπους της FIA να προτείνουν αλλαγή στο σύστημα εκκίνησης των αγώνων αλλά και επανεκκίνησης κάθε σκέλους! Συγκεκριμένα, υπάρχει σκέψη να καταργηθεί η κατατακτήρια ε.δ. και τα αυτοκίνητα να ξεκινούν την πρώτη και τη δεύτερη ημέρα, σύμφωνα με την κατάταξη του Πρωταθλήματος, ενώ μόλις την τελευταία θα εκκινούν με αντίστροφη σειρά όπως σήμερα. Μπέρδεμα του μπερδέματος, θα συμπληρώσουμε εμείς! Αυτή η πρόταση έβγαλε τον Capito από τα ρούχα του, με αποτέλεσμα να αποχωρήσει από τη συνάντηση.

Όμως, δεν ήταν μόνο αυτό που τάραξε τα νερά στη συγκεκριμένη συνάντηση. Πληροφορίες που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο, και συγκεκριμένα σύμφωνα με πηγές από τη FIA, φαίνεται ότι έχει προταθεί άμεσα αλλαγή ολόκληρου του format των αγώνων! Τι σημαίνει αυτό; Κρατηθείτε! Η πρόταση του promoter, λοιπόν, αναφέρει τα εξής: Οι αγώνες να είναι μονοήμεροι(!) και να έχουν μία ειδική διαδρομή κυκλική και μάλιστα σε μικτή επιφάνεια, που θα πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμη στους θεατές. Σε αυτή θα διεξάγεται ο αγώνας και μάλιστα με περισσότερα από ένα αυτοκίνητα την ίδια ώρα σε αυτή! Παράλληλα, θα υπάρχει τηλεοπτική κάλυψη πριν τον αγώνα, με την άφιξη των οδηγών και συνεντεύξεις, πάντα σε ζωντανή μετάδοση.Μάλλον, αστείο και όχι πρόταση…

Και τώρα το σημαντικότερο ερώτημα. Τι σχέση έχουν όλα αυτά με τους αγώνες Ράλλυ και το WRC; Αυτό που προτείνει ο Promoter είναι ένας αγώνα Rallycross με διαφορετικά αυτοκίνητα και οδηγούς. Καμία απολύτως σχέση με τη φιλοσοφία, τις αρχές και το πνεύμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Αυτή δεν είναι η λύση για να βγει ο θεσμός από την κρίση, αλλά ουσιαστικά η ταφόπλακα και οι τίτλοι τέλους. Ακόμα και αν δεν περάσουν όλα τα παραπάνω, αλλά μερικά, και πάλι απομακρυνόμαστε από τη βασική φιλοσοφία των Ράλλυ. Είναι πραγματικά άξιο θαυμασμού, πως ο άνθρωπος (Jean Todt) που μέχρι πριν από μερικούς μήνες ήθελε να φέρει πίσω το Σαφάρι και να επαναφέρει τους αγώνες στις ρίζες τους, συζητάει προτάσεις όπως οι παραπάνω.

Η έλευση της Red Bull και η ανάληψη προώθησης του θεσμού, έδωσε ελπίδες σε όλους για ένα πολύ καλύτερο μέλλον. Η απογοήτευση των Κατασκευαστών είναι έκδηλη, αφού μετά από ένα χρόνο δεν έχουν δει καμία αλλαγή, αλλά ούτε καν προσπάθεια για επιβεβαιώσεις ότι θα αλλάξει κάτι στο άμεσο μέλλον. Οι Jost Capito και Yves Matton, δεν έχουν κρύψει την απογοήτευση τους, ενώ φήμες τους ήθελαν να μην είναι καν παρών στην τελευταία συνάντηση FIA και promoter. Πλέον, όμως, δεν είναι μόνο οι Κατασκευαστές που εμφανίζονται απογοητευμένοι, αλλά και οι απλοί θεατές. Αυτοί που βλέπουν τον αγαπημένο τους θεσμό να κινδυνεύει πλέον με αφανισμό μπροστά στο βωμό της τηλεόρασης, της διαφήμισης και φυσικά χρημάτων. Αυτό που πρέπει να συνειδητοποιήσουν Ομοσπονδία και promoter, αλλά και Κατασκευαστές, είναι ότι δεν πρέπει να αλλάξει το Πρωτάθλημα και η μορφή του σπορ για να γνωρίσει άνθηση, αλλά οι ίδιοι την αντίληψη τους γύρω από το αυτό. Τα Ράλλυ είναι η έννοια της ελευθερίας, της περιπέτειας και της μάχης ανθρώπου και μηχανής με αντίπαλο όχι μόνο το χρονόμετρο, αλλά και τα στοιχεία της φύσης. Αν δεν μπορείτε κύριοι της Media House να “πουλήσετε” αυτό, τότε μην κάνετε καν τον κόπο να ασχοληθείτε. Τα Ράλλυ δεν μπορούν και δεν πρόκειται να κλειστούν σε μερικά στρέμματα. Αν γίνει αυτό, τότε δε θα έχουν αλλάξει το σπορ, αλλά απλά θα το έχουν σκοτώσει, δημιουργώντας κάτι τελείως καινούργιο. Κάτι που μπορεί να είναι ελκυστικό, δεν αμφιβάλλουμε, αλλά δεν θα είναι Ράλλυ._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ