Ο Robert Kubica με τη Renault στέρησε τη χαρά από τον Sebastian Vettel να κυριαρχήσει σε όλες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών στο Interlagos, σημειώνοντας την κορυφαία επίδοση.
Ο Robert Kubica με τη Renault στέρησε τη χαρά από τον Sebastian Vettel να κυριαρχήσει σε όλες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών στο Interlagos, σημειώνοντας την κορυφαία επίδοση στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας, όπου η πίστα είχε στεγνώσει λίγο περισσότερο, έπειτα από τη βροχή που προηγήθηκε της έναρξης της τελευταίας ώρας προετοιμασιών πριν τις κατατακτήριες δοκιμές.
Στην αρχή της διαδικασίας, οι οδηγοί χρησιμοποίησαν ελαστικά βροχής, αλλά σύντομα οι συνθήκες ήταν αρκετά καλές για τα ενδιάμεσα ελαστικά, τα οποία διατηρήθηκαν μέχρι το τέλος των 60 λεπτών που διήρκεσε η δράση. Λίγο μετά το μισάωρο, σημειώθηκε η πλειονότητα των ταχύτερων χρόνων, καθώς έπειτα από αυτό το σημείο τα ενδιάμεσα ελαστικά δε μπορούσαν να διώξουν άλλο νερό από τη γλιστερή επιφάνεια της ασφάλτου.
Λίγοι οδηγοί προσπάθησαν να σημειώσουν μια γρήγορη επίδοση στα τελευταία λεπτά και ο Robert Kubica τέθηκε επικεφαλής στον τελικό πίνακα των χρόνων με μια τέτοια προσπάθεια, αποσπώντας για 3/10 του δλ. την πρώτη θέση από τον Sebastian Vettel της Red Bull, ο οποίος ήταν ταχύτερος για το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας, έχοντας σημειώσει το χρόνο του σε πιο στεγνή άσφαλτο από τους υπόλοιπους στο μέσο περίπου της διαδικασίας. Ο Vettel χρησιμοποιεί αυτό το σαββατοκύριακο τον κινητήρα με τον οποίο αγωνίστηκε στην Ιταλία και τη Σιγκαπούρη, ο οποίος έχει ήδη καλύψει 1.066 χλμ.
Στην 3η θέση κατετάγη ο Lewis Hamilton, ο οποίος ξεκίνησε τη διαδικασία επιλέγοντας μια πίσω αεροτομή υψηλών τιμών παραγωγής αρνητικής άντωσης. Είκοσι λεπτά πριν την καρό σημαία, αποφάσισε να δοκιμάσει και την επιλογή του team mate του στη McLaren, Jenson Button, που παρείχε λιγότερη κάθετη δύναμη, για να συγκρίνει τη συμπεριφορά τους. Συνεπώς, ο Βρετανός βρισκόταν στην πίστα στα τελευταία λεπτά, πιέζοντας αρκετά για να πάρει τις τελευταίες πληροφορίες όσον αφορά το μονοθέσιό του. Στην προσπάθεια που του απέφερε την 3η θέση, έχασε πολύ χρόνο (περίπου μισό δλ.) στο δεύτερο τμήμα της πίστας του Interlagos, έχοντας μπλοκάρει τα φρένα του.
Οι δυο οδηγοί της Ferrari ακολούθησαν στον πίνακα των χρόνων τον Βρετανό, με τον Felipe Massa να είναι ταχύτερος του Fernando Alonso, έχοντας σημειώσει την καλύτερη επίδοσή του αργότερα από τον Ισπανό, καθώς οι συνθήκες της πίστας βελτιώνονταν συνεχώς. Αμφότεροι οι οδηγοί της Ferrari έκαναν λιγότερους από 10 γύρους, προστατεύοντας τους κινητήρες τους.
Ο Vitaly Petrov με την άλλη Renault ανέβηκε στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας στην 6η θέση, εμπρός από τον εντυπωσιακό σε αυτές τις συνθήκες Sebastien Buemi, με Toro Rosso. Πίσω από τον Ελβετό βρέθηκαν οι Nico Rosberg (Mercedes) και Jenson Button.
O Βρετανός Πρωταθλητής ανέφερε στον ασύρματο της McLaren στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας ότι το ζύγισμα του μονοθεσίου του είναι υπερβολικά κεκλιμένο προς τα εμπρός και υπήρχε πρόβλημα μπλοκαρίσματος των εμπρός φρένων. Το pit wall της βρετανικής ομάδας ρώτησε τον Button αν μπορεί να καταπολεμήσει το πρόβλημα με το ρυθμιζόμενο flap της εμπρός αεροτομής και o 30χρονος απάντησε ότι θα κάνει μια προσπάθεια.
Ο Mark Webber κατέληξε στην 11η θέση, συμπληρώνοντας μονάχα 6 γύρους. Οι μηχανικοί της Red Bull εξέταζαν επιμελώς την πίσω αεροτομή και το σύστημα stalling της στο μονοθέσιο του Αυστραλού και η επίσημη πληροφόρηση από την ομάδα έκανε λόγο για «μικρές προσθήκες» στη συγκεκριμένη περιοχή.
Φ.Λ.
GP Βραζιλίας: Ελεύθερες δοκιμές Σαββάτου
|
|||||||
Α/A
|
No
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Χρόνος
|
Διαφορά
|
Μ.Ω.Τ.
|
Γύροι
|
1
|
11
|
Robert Kubica
|
Renault
|
1:19.191
|
|
195.886
|
16
|
2
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
1:19.500
|
0.309
|
195.125
|
17
|
3
|
2
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:19.536
|
0.345
|
195.036
|
19
|
4
|
7
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:19.735
|
0.544
|
194.549
|
9
|
5
|
8
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:19.791
|
0.600
|
194.413
|
9
|
6
|
12
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
1:19.887
|
0.696
|
194.179
|
22
|
7
|
16
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:20.009
|
0.818
|
193.883
|
24
|
8
|
4
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:20.056
|
0.865
|
193.769
|
13
|
9
|
1
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
1:20.164
|
0.973
|
193.508
|
24
|
10
|
9
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
1:20.320
|
1.129
|
193.132
|
13
|
11
|
6
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
1:20.337
|
1.146
|
193.092
|
6
|
12
|
3
|
Michael Schumacher
|
Mercedes
|
1:20.421
|
1.230
|
192.890
|
18
|
13
|
23
|
Kamui Kobayashi
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:20.452
|
1.261
|
192.816
|
22
|
14
|
10
|
Nico Hulkenberg
|
Williams-Cosworth
|
1:20.550
|
1.359
|
192.581
|
12
|
15
|
17
|
Jaime Alguersuari
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:20.541
|
1.350
|
192.603
|
27
|
16
|
15
|
Vitantonio Liuzzi
|
Force India-Mercedes
|
1:20.546
|
1.355
|
192.591
|
20
|
17
|
14
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
1:20.613
|
1.422
|
192.431
|
20
|
18
|
22
|
Nick Heidfeld
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:20.985
|
1.794
|
191.547
|
25
|
19
|
18
|
Jarno Trulli
|
Lotus-Cosworth
|
1:22.326
|
3.135
|
188.426
|
18
|
20
|
24
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
1:22.449
|
3.258
|
188.145
|
27
|
21
|
19
|
Heikki Kovalainen
|
Lotus-Cosworth
|
1:22.874
|
3.683
|
187.181
|
20
|
22
|
25
|
Lucas Di Grassi
|
Virgin-Cosworth
|
1:23.194
|
4.003
|
186.461
|
22
|
23
|
21
|
Bruno Senna
|
HRT-Cosworth
|
1:23.358
|
4.167
|
186.094
|
20
|
24
|
20
|
Christian Klien
|
HRT-Cosworth
|
1:23.650
|
4.459
|
185.444
|
19
|