Πώς ένας παραγωγός ταινιών και σκηνοθέτης έφτιαξε τη δική του ομάδα, και από φέτος θα τα βάλει με την Toyota στο κορυφαίο επίπεδο των αγώνων αντοχής.
Η νέα κατηγορία των Le Mans Hypercar στο WEC έχει ανοίξει τον δρόμο για αρκετούς κατασκευαστές να εμπλακούν ξανά με τους αγώνες αντοχής. Η Peugeot επιστρέφει το 2022, η Ferrari το 2023, ενώ στη Le Mans Daytona hybrid (την νέα LMP2, θα έλεγε κανείς) θα δούμε τις Audi και Porsche.
Μία εταιρεία, όμως, ξεχωρίζει ανάμεσα σε αυτούς τους κολοσσούς της αυτοκίνησης. Ο λόγος για τη Scuderia Cameron Glickenhaus, μία ομάδα τόσο εκκεντρική κι ιδιαίτερη, όσο κι ο ιδρυτής της.
Ο James (Jim στον κύκλο του) Glickenhaus είναι επιτυχημένος σκηνοθέτης και παραγωγός ταινιών στο Hollywood. Γιος ενός οικονομολόγου της Wall Street, παιδί των ΗΠΑ της μεταπολεμικής περιόδου, ο Glickenhaus είναι φιλόδοξος, οραματιστής, και σίγουρα τρομερά παθιασμένος με το αυτοκίνητο και τους αγώνες.
Στην προσωπική του συλλογή θα βρει κανείς αυτοκίνητα-μύθους, όπως η Ferrari GTB Turbo, η Dino Berlinetta Competizione, η Lola T-70 Sl 71-32 και η Chevrolet Belair Convertible. Α, και μία Ford GT40 MKIV του 1967, που οδήγησε ο Bruce McLaren. Pas mal.
Όταν έφτασε στο Nordschleife με την SCG 003C το 2015 για να συμμετάσχει στις 24 ώρες του Nurburgring, έκανε και τον τελευταίο racefan να γυρίσει το βλέμμα του και να κοιτάξει αυτό το εξωτικό GT3 όχημα, που δεν έμοιαζε σε τίποτα με εκείνα των Mercedes, BMW, Audi, Ferrari και λοιπών.
Στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Danbury του Connecticut, ο Glickenhaus κι η ομάδα του έχουν κατασκευάσει άλλα 5 οχήματα. Δεν είναι όλα τους επιτυχημένα, ορισμένα δεν είναι καν αξιόπιστα. Είναι, όμως, η αύρα της ομάδας του Αμερικανού που βγάζει κάτι από τις περασμένες δεκαετίες των ιδιωτών, των ανθρώπων που με ανόθευτο μεράκι και τρομερή θέληση, μαζί με μία τσέπη γεμάτη χρήματα με κόπο μαζεμένα, πάλευαν με τα θηρία. Όταν τα κέρδιζαν, δε, ήταν είδηση για εβδομάδες.
Αυτό το πνεύμα μοιάζει να υπηρετεί ο Glickenhaus. Σε συνέντευξή του στο Autoweek, είχε εξάρει το παρελθόν της βελτίωσης των οχημάτων, σε σύγκριση με την τωρινή εποχή:
«Στα ‘60s, μπορούσες να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο, πήγαινες σε μία μάντρα και έπαιρνες έναν κινητήρα. Μετά, πήγαινες στην JC Whitney και βάζατε το νέο μοτέρ μέσα. Θα μπορούσες να βάλεις έναν κινητήρα από Tempest 420 στο Studebacker σου και να πας να τρέξεις σε drag αγώνες. Θέλω να γυρίσω πίσω σε εκείνη την εποχή που ένας άνθρωπος μπορούσε να δουλέψει πάνω στο αυτοκίνητό του. Ακόμα και η SCG 003 είναι ένα αυτοκίνητο που λύνεται με απλά κλειδιά.»
Ο Glickenhaus είναι από τους τελευταίους ρομαντικούς του χώρου, με την καλή έννοια. Θέλει τα αυτοκίνητά που παρέχει στους πελάτες του -αυτοκίνητα της τάξης των 2 εκ. δολαρίων- να χρησιμοποιούνται, να φθείρονται, και να επισκευάζονται:
«Μπορώ να σας δείξω βίντεο από έναν από τους πελάτες μας που τρέχει στο Nurburgring με μία SCG 003,» δήλωσε στην ίδια συνέντευξη. «Χτύπησε το ρύγχος, το πίσω μέρος, ήταν δυνατό χτύπημα. Το φτιάξαμε σε έναν μήνα με κοστολόγιο 300.000 δολαρίων. Αν ήταν LaFerrari, θα την είχε πετάξει στα σκουπίδια. Δεν ξέρω, είμαστε απλά διαφορετικοί. Είναι διαφορετική η φιλοσοφία μας.»
Και τώρα WEC
Τον Ιούνιο του 2020, η Scuderia Cameron Glickenhaus ανακοίνωσε το πιο μεγαλεπήβολο σχέδιό της: να συμμετάσχει στις 24 ώρες του Le Mans.
Ήδη από το 2017 είχε ξεκαθαρίσει την πρόθεσή της να κατασκευάσει ένα όχημα προδιαγραφών Le Mans Hypercar (LMH), της κορυφαίας δηλαδή κατηγορίας αγώνων αντοχής από το 2021. Ως εταιρεία βρισκόταν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και των συζητήσεων γύρω από τους νέους κανονισμούς, μαζί με όλους τους μεγάλες παίκτες της βιομηχανίας. Στόχος της είναι να τους κερδίσει στη Γαλλία.
Η SCG 007, όπως ονομάζεται το πρωτότυπο, κατασκευάστηκε με τη βοήθεια της Podium Advanced Technologies, στα κεντρικά της στην Ιταλία. Ο κινητήρας που δίνει δύναμη στο αυτοκίνητο είναι κατασκευασμένος από τη γαλλική Pipo Moteurs, εταιρεία που δραστηριοποιείται κυρίως στους αγώνες ράλλυ.
Οι Αμερικανοί θέλουν να επαναφέρουν το τρόπαιο των 24 ωρών στη χώρα τους για πρώτη φορά μετά από μισό αιώνα, όταν η Ford κατάφερε να κερδίσει τη Ferrari και να πάρει τη νίκη γενικής στο Le Mans. Θα πρέπει να τα βάλουν με την Toyota φέτος, και από το 2022 με την Peugeot.
Σκοπεύουν να τρέξουν με δύο αυτοκίνητα, έχοντας στρατολογήσει -μεταξύ άλλων- και τον Romain Dumas, νικητή του αγώνα με τις Audi και Porsche και εξαιρετικά έμπειρο οδηγό.
Προ ημερών ξεκίνησαν δοκιμές με την 007, όμως τα πράγματα δεν κύλησαν ομαλά. Κάποια ζητήματα με τα φρένα, σίγουρα αρκετή δουλειά στο σετάπ, και μία βασική «αναποδιά»: η ομάδα δεν θα κατέβει να τρέξει στην πρεμιέρα της σεζόν στο Πορτιμάο, στις 4 Απριλίου.
Είναι μία διαφορετική ομάδα, με έναν ιδιόρρυθμο ιδιοκτήτη, και ένα τεράστιο βουνό που πρέπει να ανέβει για να φτάσει εκεί που επιζητά. Θα το δούμε τον Ιούνιο.