top icon
Ειδήσεις

BMW iX3: Σε νέα τιμή έκπληξη

Καλά καλά δεν έφθασε στην ελληνική αγορά και η νέα αμιγώς ηλεκτρική BMW iX3 διατίθεται σε χαμηλότερη τιμή, εκμεταλλευόμενη την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Kινούμαι Hλεκτρικά».

Πριν από λίγες ημέρες έγινε το επίσημο λανσάρισμα της BMW iX3 στην εγχώρια αγορά. Τα πρώτα εμπορικά στοιχεία ήθελαν την BMW iX3 να διατίθεται σε μία αρκετά ανταγωνιστική τιμή, σημαντικά χαμηλότερης μιας αντίστοιχα εξοπλισμένης πετρελαιοκίνητης X3 20d xDrive. Χάρις όμως στις προσπάθειες των υπευθύνων της ελληνικής αντιπροσωπείας, η τιμή αυτή έγινε ακόμα πιο προσιτή, καθώς εντάχθηκε στα πλαίσια του προγράμματος «κινούμαι ηλεκτρικά».

Η προτεινόμενη λοιπόν λιανική τιμή της BMW iX3 ξεκινά από τα 61.940 ευρώ. Συμπεριλαμβανομένης όμως της κρατικής επιδότησης, η τελική τιμή διαμορφώνεται στα 55.940 ευρώ.

Ο βασικός εξοπλισμός της BMW iX3 είναι υπερπλήρης και περιλαμβάνει (επιπλέον των καθιερωμένων στοιχείων):

  • Μεταλλικό χρώμα.
  • Επενδύσεις καθισμάτων και ταμπλό από συνθετικό δέρμα.
  • Ηλεκτρικά/θερμαινόμενα καθίσματα οδηγού/συνοδηγού.
  • Πανοραμική ηλιοροφή
  • Ράγες οροφής με φινίρισμα αλουμινίου.
  • Αεροδυναμικοί τροχοί αλουμινίου 19’’.
  • Προβολείς LED με εκτεταμένες λειτουργίες.
  • Ατμοσφαιρικός εσωτερικός φωτισμός.
  • Σύστημα συναγερμού.
  • Αυτόματος διζωνικός κλιματισμός.
  • Διαχωριστικό δίχτυ χώρου αποσκευών.
  • Δυναμικός έλεγχος απόσβεσης με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.
  • BMW Live Cockpit Professional, με κεντρική οθόνη ελέγχου λειτουργιών 10,25’’.
  • Ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3’’.
  • «Έξυπνος» προσωπικός βοηθός (IPA).
  • Πακέτο Connected Professional (RTTI, Concierge Services, Apple CarPlay, Android Auto).
  • Ασύρματη φόρτιση κινητών τηλεφώνων.
  • Driving Assistant Professional
  • Parking Assistant.
  • Εσωτερικός και εξωτερικός καθρέπτης (οδηγού) με λειτουργία αυτόματης σκίασης.
  • Καλώδια οικιακής και δημόσιας φόρτισης.

rear

Περισσότερες τεχνικές πληροφορίες για την iX3 μπορείτε να δείτε εδώ. Ας εστιάσουμε όμως σε μερικές από τις σημαντικότερες λεπτομέρειες που σημειώσαμε κατά την διάρκεια της παρουσίασης:

Ο κινητήρας αποδίδει 286 ίππους και 400 Nm ροπής και εξασφαλίζει στο αμάξωμα των 2.260 κιλών, μία επίδοση 6,8 δλ. για την επιτάχυνση από στα μέχρι τα 100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. Στην ρεπρίζ μάλιστα των 80-120 χλμ./ώρα η διαδικασία του προσπεράσματος ολοκληρώνεται σε μόλις 2,5 δλ.

Ολόκληρη η βασική μονάδα κίνησης, eDrive πέμπτης γενιάς, αποτελείται από τον ηλεκτροκινητήρα (ηλεκτρικής διέγερσης), την μονάδα ελέγχου και το σύστημα που μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς μέσω κιβωτίου μονής σχέσης, έχει αρκετά κόμπακτ διαστάσεις και βρίσκεται τοποθετημένο στο πίσω μέρος.

sketch

Η μπαταρία των 80 kWh (η ωφέλιμη χωρητικότητα της βρίσκεται στα 74 kWh) αποτελείται από 10 ανεξάρτητα modules, ζυγίζει 519 κιλά, κατασκευάζεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και μπορεί να ανακυκλωθεί σε ποσοστό 96%. Είναι τοποθετημένη στο δάπεδο καθώς και στον χώρο κάτω από τα πίσω καθίσματα, κάτι που διασφαλίζει τις χωροταξικές ικανότητες του χώρου αποσκευών, που ξεκινούν από τα 510 και μπορούν με την αναδίπλωση των καθισμάτων να φθάσουν μέχρι τα 1.560 λίτρα.

Χάρις στον on board φορτιστή (150 kW DC, 11 kW AC), η διαδικασία μιας ολόκληρης φόρτισης μπορεί να ολοκληρωθεί με wallbox 3,7/7,4 ή 11 kW σε 28,4/15,3 και 11 ώρες αντίστοιχα (για απλή οικιακή πρίζα υπολογίστε ότι θα χρειαστούν πάνω από 40 ώρες), ενώ σε ταχυφορτιστή των 50 kW για το 80% της χωρητικότητας χρειάζονται 1,7 ώρες.

dash

H αυτονομία για τον μικτό κύκλο σύμφωνα με το πρότυπο WLTP διαμορφώνεται στα 460 χλμ., επίδοση που αυξάνεται στα 571 χλμ. σε αστικές συνθήκες.

Η ανάκτηση της ενέργειας μπορεί να ρυθμιστεί από τον οδηγό σε τρεις διαφορετικές βαθμίδες, ενώ υπάρχει και ένα πλήρως αυτοματοποιημένο πρόγραμμα, το οποίο λαμβάνει υπόψιν του τα προπορευόμενα οχήματα και τις συνθήκες κίνησης, χωρίς να χρειάζεται κάποια παρέμβαση από την μεριά του οδηγού. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 25% της ενέργειας που απαιτείται για να επιτευχθεί η εργοστασιακή αυτονομία, προέρχεται από την ανάκτηση της ενέργειας.

Στην εξωτερική εμφάνιση, ο «ηλεκτρικός» χαρακτήρας της κατασκευής τονίζεται από τις χαρακτηριστικές, χρώματος μπλε, πινελιές την κλειστή μάσκα και τις ειδικής σχεδίασης ζάντες (19 ή 20 ιντσών), που συμβάλουν καθοριστικά στην επίτευξη ενός κορυφαίου για την κατηγορία συντελεστή οπισθέλκουσας, ο οποίος ορίζεται για την περίσταση στην τιμή 0,29. Οι αεροκουρτίνες και οι αεροδυναμικής σχεδίασης τροχοί μειώνουν κατά 5% την αεροδυναμική αντίσταση, αυξάνοντας την εργοστασιακή αυτονομία κατά 10 χλμ.

wheel

Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί από τους μηχανικούς στο θέμα της οδικής συμπεριφοράς, με δεδομένο ότι μιλάμε για ένα βαρύ πισωκίνητο υπερυψωμένο (η απόσταση από το έδαφος φθάνει τα 179 χλστ.) όχημα, με κατανομή 43/57 μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα. Αρχικά λοιπόν το κέντρο βάρους έχει χαμηλώσει κατά 75 χλστ. , χρησιμοποιείται το σύστημα της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης απόσβεσης, καθώς και το περίφημο ARB το οποίο ελέγχει ταχύτατα τις συνθήκες πρόσφυσης των τροχών.

Περισσότερες πληροφορίες για τις τις ικανότητες της iX3 και την συμπεριφορά της στον δρόμο, θα μπορούμε να σας μεταφέρουμε σε λίγο καιρό μετά την σχετική δοκιμή στον δρόμο.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ