Λίγες ώρες μετά από την ανακοίνωση της λύσης στη μεταξύ τους συνεργασία, ο Daniel Elena κάλεσε τον Sebastien Loeb να αλλάξει ομάδα και να συμμετάσχουν ξανά μαζί στο Dakar το 2022 – Διαβάστε ποια είναι η θέση του επικεφαλής της Prodrive, David Richards
Η λύση της συνεργασίας των Sebastien Loeb και Daniel Elena έπειτα από 23 χρόνια, με απόφαση του Γάλλου οδηγού έπειτα από συζήτηση με την Prodrive, αποτελεί το “καυτό” θέμα των ειδήσεων στο χώρο των ράλλυ και rally raid τις τελευταίες ώρες.
Δείχνοντας μεγάλη δυσαρέσκεια για την απόφαση του Loeb, ο Daniel Elena μίλησε υποτιμητικά για την Prodrive και το BRX Hunter, πρωτότυπο buggy με το οποίο έλαβε μέρος στο φετινό Dakar, το κορυφαίο πλήρωμα του WRC. Σε video που ανέβασε ο ίδιος στα Social Media χθες και βασιζόμενος στα προβλήματα που αντιμετώπισαν μέχρι να εγκαταλείψουν, ο Elena υπήρξε επικριτικός τόσο με την προσπάθεια της Prodrive όσο και με το αυτοκίνητο καθαυτό. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός, ότι ανέφερε πως “η φιλοσοφία σας είναι απλή: είμαστε η Prodrive, οι καλύτεροι στον κόσμο, έχουμε κερδίσει τα πάντα. Όμως τελευταία φορά κερδίσατε στο WRC το 2003“.
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως ο Elena στρέφεται κυρίως ενάντια στους ανθρώπους της βρετανικής ομάδας, τονίζοντας πως εκείνοι δεν άκουγαν ούτε τον ίδιο, αλλά ούτε και τους οδηγούς της, Sebastien Loeb και Nani Roma. Μάλιστα, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο γαλλικό RMC SPORT, κάλεσε τον Loeb να αλλάξει ομάδα και να συμμετάσχουν από κοινού στο Dakar το 2022, τονίζοντας παράλληλα ότι η φιλία τους δεν επηρεάζεται από αυτό το γεγονός.
Καθώς ο 48χρονος πολυνίκης συνοδηγός του WRC, μίλησε ευθέως για την Prodrive, ο επικεφαλής της βρετανικής ομάδας David Richards απάντησε, μέσω δηλώσεών του στο DirtFish. “Συζητήσαμε με τον Sebastien για όλο αυτό”, δήλωσε ο Richards. “Προφανώς μια απόφαση τέτοιας φύσης δεν μπορεί να παρθεί ελαφρά τη καρδία, αλλά κάποιες φορές πρέπει να βλέπουμε τα πράγματα αντικειμενικά και να παίρνουμε σκληρές αποφάσεις”.
Τα τελευταία χρόνια, η πλοήγηση στο Dakar έχει έρθει σε πρώτο πλάνο και ο David Richards στάθηκε σε αυτό: “Αν δείτε τα αποτελέσματα και τι συνέβη στον αγώνα, νομίζω ότι αυτό το Dakar ήταν κάπως μοναδικό – το πράγμα έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια. Ο αγώνας δεν είναι όπως ήταν στην Αφρική και στη Νότιο Αμερική, είναι μοναδικός όσον αφορά στην πρόκληση από πλευράς πλοήγησης – απαιτεί πολλή εμπειρία και προπόνηση”.
Ακόμη, ο 68χρονος Βρετανός manager αναφέρθηκε στην ενδελεχή διαδικασία ανάλυσης των δεδομένων από τον αγώνα, ενώ τόνισε πως η αντικατάσταση του Elena δε θα είναι η μοναδική αλλαγή: “Κάναμε μια πολύ εμπεριστατωμένη εκτίμηση της απόδοσής μας στον αγώνα. Πέρασαν δύο μήνες και κάναμε πολλές αναλύσεις και συζητήσεις, εστιάσαμε σε κάθε λεπτομέρεια της απόδοσής μας και κοιτάξαμε πώς μπορούμε να βελτιωθούμε. Τίποτα δεν ξεπέρασε τα όρια, βάλαμε στο μικροσκόπιο κάθε λεπτομέρεια του αυτοκινήτου, την απόδοση οδηγού και συνοδηγού καθώς και των ατόμων εντός της ομάδας που επίσης θα αλλάξουμε”.
Τα συμπεράσματα των ανθρώπων της Prodrive συζητήθηκαν με τον Loeb, ενώ ο Richards προτίμησε να μη μπει σε λεπτομέρειες για την απόδοση του Elena, αν και ο Μονεγάσκος ανέφερε στην Equipe χθες πως η ομάδα θεώρησε ότι υπέπεσε σε αρκετά λάθη πλοήγησης.
“Κάθε αλλαγή σε έναν οργανισμό είναι δύσκολη και αυτό έγινε σε πλήρη διαβούλευση με όλους. Γνωρίζαμε πολύ καλά την μακρά σχέση ανάμεσα στους Sebastien (Loeb) και Daniel (Elena) και δε θα το είχαμε προτείνει καν, αν δε θεωρούσαμε πως ο Sebastien θα αποδεχθεί τα συμπεράσματα στα οποία φτάσαμε”, συμπλήρωσε ο Richards.
Μια σημαντική αλλαγή στο φετινό Dakar, που ο Sebastien Loeb (διαβάστε τη συνέντευξη που μας είχε παραχωρήσει) είχε περιγράψει ως “κόλαση” αφού μαζί με τον Elena αντιμετώπισαν σειρά κλαταρισμάτων και σπασμένο ψαλίδι, ήταν η πλοήγηση μέσω tablet. Αυτή η διαδικασία δυσκόλεψε πολύ τα πληρώματα, με τους συνοδηγούς μεταξύ των οποίων και ο Elena, να υποπίπτουν σε λάθη.
Αν και αποδέχθηκε πως το νέο σύστημα απαιτούσε εξοικείωση, ο David Richards σχολίασε επ’ αυτού: “Ο Stephane Peterhansel βρήκε νέο συνοδηγό (τον Edouard Boulanger) φέτος και είχε μεγάλη επιτυχία, αφού έφτασαν στη νίκη”.
Όσον αφορά στα στοιχεία που θα πρέπει να έχει ο νέος συνοδηγός, ο David Richards, που πάντως δεν ανέφερε κάποιο όνομα, πρόσθεσε: “Δεν είναι εύκολο να βρεθεί κάποιος με την απαιτούμενη εμπειρία για έναν τέτοιο αγώνα και θα ήθελα να δώσω έμφαση σε αυτό. Οι απαιτήσεις από τους συνοδηγούς έχουν αλλάξει δραματικά και αυτό είναι το κλειδί, οπότε ήρθε η ώρα να φέρουμε κάποιον άλλον. Ο Sebastien είναι αποφασισμένος να κερδίσει το Dakar και θέλουμε να κερδίσουμε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Cross Country της επόμενης χρονιάς, οπότε τώρα έχουμε πολύ χρόνο για να λύσουμε αυτό το θέμα”.
Aπαντώντας στη κριτική του Elena για το BRX Hunter, ο Richards ανέφερε: “Είχαμε το καλύτερο αποτέλεσμα πρωτοεμφανιζόμενου στο Dakar. O Nani Roma δεν έχασε πάνω από 2,5 λεπτά από προβλήματα σε όλον τον αγώνα. Θα πρότεινα να ρωτήσετε τη γνώμη του Nani και του Sebastien για το αυτοκίνητο, όχι του Daniel”.
Σημειωτέον, πως οι Daniel Elena και David Richards είχαν “κοντραριστεί” και το 2005, όταν με τον Βρετανό επικεφαλής του WRC, είχαν αφαιρεθεί τα ονόματα των συνοδηγών από τα πίσω τζάμια των αυτοκινήτων και φαίνονταν με μεγάλα γράμματα, μόνο εκείνα των οδηγών. Ο Richards, Παγκόσμιος Πρωταθλητής Συνοδηγών το 1981 με τον Ari Vatanen, υποστήριξε πως η γνώμη του τότε δεν ήταν να αφαιρεθούν τα ονόματα, αλλά να μικρύνουν τα γράμματά τους, ώστε να φαίνονται περισσότερο εκείνα των οδηγών.
Αυτό που προκύπτει πάντως από τον “χωρισμό” των Sebastien Loeb-Daniel Elena, είναι πως το Dakar και οι αγώνες rally-raid απαιτούν εξειδικευμένους συνοδηγούς, καθώς τα δεδομένα είναι διαφορετικά και μπορούν να δυσκολέψουν ακόμη και τους καλύτερους. Ένας από τους οποίους, στον τομέα των ράλλυ, είναι αναμφίβολα ο Sebastien Loeb.