Το δημοφιλές crossover Renault Captur εφοδιάζεται πλέον με το turbo βενζινοκινητήρα Energy 1.3 TCe, απόδοσης 130 και 150 ίππων, έχοντας ως βασικό ατού την αρχική τιμή των 15.980 ευρώ. Οδηγούμε την έκδοση των 130 ίππων με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων και σημειώνουμε.
Με τη νέα γενιά του να βρίσκεται ήδη προ των πυλών, το Renault Captur έχει πολλά επιχειρήματα και πλεονεκτήματα που δικαιολογούν το γεγονός ότι διατηρεί τα εμπορικά πρωτεία στην κατηγορία του, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Πλέον, την γκάμα των κινητήρων του συμπληρώνει ο turbo βενζινοκινητήρας Energy 1.3 TCe. Πρόκειται για το αποτέλεσμα της συνεργασίας του Groupe Renault με την Daimler, για ένα κινητήριο σύνολο που υπόσχεται οδηγική ευχαρίστηση, και διακρίνεται για τη ροπή του σε όλο το εύρος στροφών, όπως και για το χαμηλό επίπεδό κατανάλωσης, αλλά και εκπομπής CO2.
Το σύνολο διατίθεται σε εκδόσεις 130 και 150 ίππων, με 220 και 250 Nm ροπής αντίστοιχα και με τις εργοστασιακές τιμές μέσης κατανάλωσης να μην ξεπερνούν τα 5,9 λίτρα/100 χλμ.
Παράλληλα, και οι επιδόσεις του Renault Captur 1.3 TCe είναι πολύ καλές για τα δεδομένα της κατηγορίας, με το “0-100” να πραγματοποιείται σε 9,5 δλ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει στα 210 χλμ./ώρα (έκδοση 1.3 TCe 150 EDC). Αξίζει να σημειωθεί ότι στην έκδοση των 150 ίππων, ο νέος κινητήρας συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων (EDC).
Στην πράξη, η έκδοση της δοκιμής μας με τους 130 ίππους, ικανοποιεί απόλυτα τον οδηγό με τις επιδόσεις και την άνεση με την οποία μετακινεί σε κάθε περίπτωση το αμάξωμα των 1.304 κιλών. Το μηχανικό κιβώτιο έχει σωστή κλιμάκωση και καλή αίσθηση, με αποτέλεσμα να συμβάλει και αυτό στην γενικότερα καλή εικόνα του συνόλου.
Οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις είναι απόλυτα ικανοποιητικές, με το προσπέρασμα ακόμη και με γεμάτη καμπίνα να πραγματοποιείται άνετα και με ασφάλεια, την ίδια ώρα που και η επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 10,2 δλ., με την τελική ταχύτητα της έκδοσης να φτάνει στα 200 χλμ./ώρα.
Εντός λογικού πλαισίου είναι και η μέση κατανάλωση των 7,9 λίτρων/100 χλμ. (μέση εργοστασιακή: 5,6 – 5,8 λίτρα/100 χλμ.) την οποία καταγράψαμε κατά τη διάρκεια που το είχαμε στη διάθεσή μας.
Σε ό,τι αφορά τις προδιαγραφές, ο νέος κινητήρας κάνει χρήση προηγμένων τεχνολογιών, που έχουν την βάση τους στην τεχνογνωσία που έχει αποκτηθεί από την επιτυχημένη, πολυετή εμπλοκή της Renault στη Formula 1.
Ενδεικτικά, ο Energy 1.3 TCe αξιοποιεί την τεχνολογία Bore Spray Coating, όπου οι κύλινδροι επικαλύπτονται με ειδικό υλικό για τον περιορισμό των τριβών και την καλύτερη μεταφορά της θερμότητας, με αποτέλεσμα τη βελτιστοποίηση της απόδοσης. Επίσης, είναι εξοπλισμένος με σύστημα διπλού μεταβλητού χρονισμού (Dual Variable Timing Camshaft) που μεταβάλλει διαρκώς τη χρονική στιγμή ανοίγματος των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής ανάλογα με τις στροφές και το φορτίο του. Το αποτέλεσμα είναι αυξημένη ροπή στις χαμηλές στροφές και πιο επίπεδη καμπύλη ροπής έως τις υψηλές.
Παράλληλα, ο Energy 1.3 TCe εξοπλίζεται με φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων (Gasoline Particulate Filter), στοιχείο που συνήθως βλέπουμε σε κινητήρες πετρελαίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο σύνολο έχει υποβληθεί σε 40.000 ώρες δοκιμών πάνω σε δυναμόμετρο, που εγγυώνται την αντοχή και την αξιοπιστία του.
Οδηγώντας, αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι έχει δοθεί προτεραιότητα στην άνεση, με τις μαλακές ρυθμίσεις την ανάρτησης να απορροφούν τις περισσότερες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων, ενώ και οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, παρά τα 170 χλστ. που απέχει από το έδαφος. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ελαφρύ και διευκολύνει στο παρκάρισμα και στους ελιγμούς μέσα στην πόλη, ιδανικά όμως, θα θέλαμε λίγο καλύτερη πληροφόρηση.
Σε ό,τι αφορά τα φρένα, αποδεικνύονται αρκετά αποτελεσματικά και με καλή αίσθηση από το πεντάλ. Θα πρέπει να σημειώσουμε όμως, ότι πίσω υπάρχουν ταμπούρα, όταν οι περισσότερες ανταγωνιστικές προτάσεις της κατηγορίας (ειδικά στις δυνατότερες εκδόσεις τους) εξοπλίζονται με δίσκους και στους πίσω τροχούς.
Από εκεί και πέρα, μιλώντας γενικότερα για τα στοιχεία που επιτρέπουν στο μοντέλο να πρωταγωνιστεί, σημειώστε ότι τα καθίσματα (με αφαιρούμενες με φερμουάρ επενδύσεις καθισμάτων Zip Collection) στηρίζουν καλά το σώμα και εξασφαλίζουν μια καλή αν και σχετικά ψηλή θέση οδήγησης, ενώ στις πίσω θέσεις οι επιβάτες κάθονται ελαφρώς πιο ψηλά, απολαμβάνοντας πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα.
Παρά τις κόμπακτ εξωτερικές διαστάσεις (4.122×1.778×1.566 χλστ. και μεταξόνιο 2.606 χλστ.), στο εσωτερικό υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, με τη συνολική χωρητικότητά τους να φτάνει στα 27 λίτρα, με κυριότερη αυτήν του συρόμενου συρταριού (Easy Box) των 11 λίτρων, το οποίο εκτελεί χρέη ντουλαπιού για το συνοδηγό. Οι χωροταξικές δυνατότητες της καμπίνας αυξάνονται χάρη στο συρόμενο κατά 16 εκ. πίσω κάθισμα, το οποίο μεταβάλλει τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ από τα 377 έως τα 455 λίτρα, ενώ η μέγιστη χωρητικότητα φτάνει στα 1.235 λίτρα, με πεσμένα τα πίσω καθίσματα.
Εύκολο και ευχάριστο στη χρήση είναι και το σύστημα infotainment Renault R-Link Evolution, το οποίο ελέγχεται μέσα από την οθόνη αφής των 7 ιντσών. Στον πλούσιο εξοπλισμό του μοντέλου, ξεχωρίζουν το Easy Park Assist, που βοηθάει τον οδηγό να παρκάρει αυτόματα, το Hill Start Assist, αλλά και το Blind Spot Warning για να μην έχει ο οδηγός «τυφλές» γωνίες όταν ελίσσεται ανάμεσα στις λωρίδες.
Οι τιμές του Renault Captur 1.3 TCe των 130 ίππων με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων ξεκινούν από από τα 15.980 ευρώ (από 18.580 ευρώ αυτό με τους 150 ίππους), ενώ συνοδεύεται, όπως και οι υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, από 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και 3 χρόνια οδική βοήθεια. Σημειώστε ότι η βάση του 1.3 των 150 ίππων με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (EDC) είναι τα 20.280 ευρώ. Η έκδοση της δοκιμής μας (EXPRESSION) κοστίζει 16.980 ευρώ με την επιπλέον χρέωση για το πορτοκαλί μεταλλικό χρώμα (Atacama) να είναι της τάξεως των 550 ευρώ.
Το Captur 1.3 TCe διατίθεται στις γνωστές εξοπλιστικές εκδόσεις (Authentic, Expression, Dynamic), αλλά και στην αναβαθμισμένη έκδοση Dynamic-X, που είναι άμεσα διαθέσιμη. Εκτός των επιλογών με τους 130 και 150 ίππους, η γκάμα κινητήρων του δημοφιλούς crossover πλαισιώνεται από τον turbo κινητήρα βενζίνης 0,9 TCe 90 ίππων και αρχική τιμή τα 14.380 ευρώ και τον κινητήρα diesel 1.5 dCi, επίσης 90 ίππων (από 15.800 ευρώ), όλοι τους προδιαγραφών ρύπων WLTP._Μ. Σαλ.