top icon
Συγκριτικές δοκιμές

Nissan Micra 1.0T – Peugeot 208 1.2T – Toyota Yaris 1.5 VVT iE – VW Polo 1.0 TSI

Ο νέος 1.000άρης κινητήρας του Nissan Micra μας έβγαλε στο δρόμο με τα πιο εμπορικά supermini της εποχής μας, δημιουργώντας την απόλυτη συνάντηση για την ελληνική αγορά.
 

Πρόκειται για την κορυφαία συνάντηση με βάση τις πωλήσεις στην ελληνική αγορά, το απόλυτο Final Four της εποχής μας, αφού τα συγκεκριμένα μοντέλα πρωταγωνιστούν στην πλέον νευραλγική κατηγορία. Μάλλον δε χρειάζονται συστάσεις, με δεδομένο ότι το Toyota Yaris κυριάρχησε την περσινή χρονιά με 6.543 πωλήσεις (ηγείται ήδη και στη φετινή κούρσα), ενώ το VW Polo ακολούθησε με 3.815 ταξινομήσεις, οριακά μπροστά από το Peugeot 208 των 3.638 μονάδων. Ο εμπλουτισμός, λοιπόν, της γκάμας του Nissan Micra -ακόμα μίας παραδοσιακής δύναμης της κατηγορίας B- με το νέο 3κύλινδρο κινητήρα 1.0 IG-T των 100 ίππων, που αντικαθιστά τον 0.9 βενζινοκινητήρα των 90 ίππων, δε μας αφήνει περιθώρια για δεύτερη σκέψη. Το τοποθετούμε απέναντι στις αντίστοιχες εκδόσεις του εμπορικού βάθρου, με τη μάχη που επίκειται να είναι παραπάνω από σκληρή και αμφίρροπη. Ποια Γιουρολίγκα; Κατηγορία Β εδώ!

Αναμφίβολα η εξωτερική εικόνα μετράει πολύ στην τελική επιλογή ενός καινούργιου αυτοκινήτου, ιδιαίτερα αυτής της κατηγορίας, της οποίας ένα σημαντικό ποσοστό των αγοραστών είναι γυναίκες, που, όπως και να το κάνουμε, στέκονται περισσότερο στα κάλλη ή στην απουσία αυτών, σε σχέση με τους άνδρες. Παρατηρώντας την τετράδα μας, λοιπόν, θα μπορούσαμε να πούμε ότι χωρίζεται σε δύο στρατόπεδα με βάση τον τομέα της αισθητικής. Το Micra και το «208» ξεχωρίζουν, με την επιτυχία μάλιστα να είναι ακόμα μεγαλύτερη για το μοντέλο της Peugeot, αφού διαθέτει ακόμη φρεσκάδα, αν και βρίσκεται στο τέλος της πορείας του. Το καινούργιο, το οποίο είδαμε στο Σαλόνι της Γενεύης, έχει εγκατασταθεί ήδη στα όνειρά μας, ως ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα που θα μας απασχολήσουν τα επόμενα χρόνια. Στο άλλο γκρουπ συναντάμε δύο πιο σοβαρά και διαχρονικά -αν προτιμάτε- σχήματα, τα οποία καταφέρνουν να σου χαρίζουν ηρεμία στο μάτι, όπως κάνουν και γενικότερα με το χαρακτήρα τους. Το μεν Yaris είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μοντέλα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ μέσα στα χρόνια έχει καταφέρει να φρεσκάρεται και από τα στοχευμένα facelift των Ιαπώνων. Όσο για το Polo, η περιγραφή «μικρό Golf» τα λέει όλα, παραπέμποντας σε μοντέλο της κατηγορίας C πιο πολύ από ποτέ.

Από εκεί και πέρα, στο εσωτερικό τα πράγματα διαφοροποιούνται κάπως, αφού σε αυτόν τον τομέα τα χρόνια δεν κρύβονται. Εδώ ο διαχωρισμός που προκύπτει είναι διαφορετικός. Toyota Yaris και Peugeot 208 δείχνουν την ηλικία τους, σε σχέση με το πιο μοντέρνο εσωτερικό του Nissan Micra αλλά και του επιβλητικού και συνάμα premium που προσφέρει το VW Polo. Το τελευταίο είναι προικισμένο με κορυφαία για την κατηγορία υλικά κατασκευής και μία οθόνη αφής του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας 8 ιντσών (ή 6,5 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση), που διακρίνεται στον τομέα τόσο της χρηστικότητας όσο και της εμφάνισης. Όπως και το αμάξωμα, έτσι και η καμπίνα του Polo παραπέμπει σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, με την ποιότητα και την άνεση που προσφέρει. Το ρόλο τους εδώ παίζουν οι διαστάσεις του αμαξώματός του (4.053×1.751×1.461 χλστ.), αφού υπολείπονται μόνο στο ύψος σε σχέση με τα 1.510 χλστ. του Yaris. Το γερμανικό μοντέλο διαθέτει επίσης το μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.551 χλστ.) έναντι των τριών αντιπάλων του (2.525 το Micra, 2.538 το «208» και 2.510 χλστ. το Yaris). Παράλληλα, το σουπερμίνι της VW επικρατεί με χαρακτηριστική άνεση και στη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ. Τα 351 λίτρα που προσφέρει δεν αφήνουν περιθώρια για αμφισβήτηση ούτε καν στα 300 του Micra, πόσω μάλλον στα 285 και τα 286 λίτρα των «208» και Yaris, αντίστοιχα. Εδώ όμως, αξίζει να σταθούμε σε κάτι εντυπωσιακό που καταφέρνει το μοντέλο της Toyota. Αν και είναι το μικρότερο απ’ όλα, διαθέτει την ιδανική εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων, με σημείο αναφοράς τον αέρα για τα γόνατα και τα κεφάλια των πίσω επιβατών, αλλά και το γεγονός ότι ο πέμπτος θα βολευτεί κάπως καλύτερα, εκμεταλλευόμενος την έλλειψη κεντρικού τούνελ στο δάπεδο.

Πού θα βολευτεί καλύτερα όμως ο ίδιος ο οδηγός; Ακόμα μία χωροταξική νίκη έρχεται σε αυτό το σημείο για το Polo, το οποίο εξασφαλίζει την ιδανική θέση οδήγησης ανάμεσα στα αυτοκίνητα του συγκριτικού μας, με αυτήν του Micra να ακολουθεί εξαιτίας και του σωστά (ψηλά) τοποθετημένου επιλογέα του μηχανικού κιβωτίου. Την ίδια ώρα, το κάθισμα του «208», ειδικά αυτής της έκδοσης (GT Line), σε κρατάει καλά, αλλά με το μικρό του τιμόνι η εξεύρεση ιδανικής ορατότητας προς τον πίνακα οργάνων είναι γρίφος, ενώ στο Yaris κάθεσαι αρκετά ψηλά για τα δεδομένα της ιδανικής θέσης οδήγησης.

Ο νέος 1.000άρης του Micra, με την κωδική ονομασία «IG-T», ο οποίος παρουσιάζεται για πρώτη φορά, διαθέτει επίσης 3 κυλίνδρους και τούρμπο, όπως και ο 0.9 που αντικατέστησε, πρόκειται δε για το αποτέλεσμα της συνεργασίας Renault-Nissan-Mitsubishi. Σημειώστε εδώ ότι είναι διαφορετικός από τον 1.0 DIG-T των 117 ίππων, που θα προστεθεί σύντομα στην γκάμα του μοντέλου, αφού εκείνος έχει εξελιχθεί από τη συμμαχία σε συνεργασία με την Daimler, βασιζόμενος στον 1.300άρη που χρησιμοποιούν το Qashqai και η νέα Mercedes A-Class.

Ο «δικός μας» εν προκειμένω αποδίδει 100 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και ροπή 160 Nm στις 2.750 σ.α.λ. (+20 Nm σε σύγκριση με τον απερχόμενο 0.9), πληρώντας την περιβαλλοντική νόρμα Euro 6d-Temp. Σύμφωνα με το εργοστάσιο, η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα είναι 103-105 γρ./χλμ. (-13 έως και -15 γρ. σε σχέση με το παρελθόν) και η μέση ονομαστική κατανάλωση 4,5 λίτρα/100 χλμ. Το εν λόγω μοτέρ συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, όπως και στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, ή εναλλακτικά με το CVT κιβώτιο Xtronic της Nissan, το οποίο θα ακολουθήσει από τα μέσα Απριλίου. Αντίστοιχα, το σύνολο των 117 ίππων θα προσφέρεται αποκλειστικά με μηχανικό 6 σχέσεων. Στον τεχνολογικό τομέα, ο νέος κινητήρας του Nissan Micra ξεχωρίζει σε σχέση με αυτόν που παρέδωσε τη σκυτάλη, χάρη στη βελτιστοποιημένη -μέσω δύο νέων διόδων στην κυλινδροκεφαλή- ροή του ψυκτικού μέσου, στους ηλεκτρικούς ενεργοποιητές του τούρμπο και στην ειδική επίστρωση των κυλίνδρων, που μειώνει τις τριβές και συμβάλλει στην καλύτερη διαχείριση της θερμότητας.

Η Peugeot, με τη σειρά της, εναρμονιζόμενη πλήρως με τις νέες προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τον τρόπο μέτρησης των εκπομπών ρύπων, υιοθετεί μια νέα γκάμα κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων, με αναβαθμισμένα τεχνικά χαρακτηριστικά. Ο νέος Euro 6.2 1.2 PureTech των 110 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και ροπής 205 Nm στις 1.750 σ.α.λ. (βραβευμένος για τέταρτη συνεχή χρονιά ως ο Κινητήρας της Χρονιάς) συνδυάζεται εδώ με μηχανικό κιβώτιο (όπως όλα του συγκριτικού μας), 6 όμως σχέσεων, ενώ προσφέρεται κατ’ επιλογήν και με το αυτόματο ΕΑΤ6. Κοντά στην ιπποδύναμη, επίσης με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο (διατίθεται και με Multidrive S), αλλά μιας άλλης λογικής, ο κινητήρας VVT-iE του Toyota Yaris. Ο μοναδικός ατμοσφαιρικός και 4κύλινδρος της παρέας μας βενζινοκινητήρας του 1,5 λίτρου, που αντικατέστησε ουσιαστικά το σύνολο 1.33 και εξελίχθηκε με γνώμονα τα μελλοντικά πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6C και τις απαιτήσεις έγκρισης τύπου RDE (Real Driving Emission), αποδίδει 111 ίππους/6.000 σ.α.λ., με 136 Nm ροπής στις 4.400 σ.α.λ. Συγκριτικά χαμηλότερη είναι η απόδοση από το υπερτροφοδοτούμενο 3κύλινδρο σύνολο (TSI) του 1,0 λίτρου του «δικού μας» VW Polo, με 95 ίππους στις 5.000 σ.α.λ, ροπή 175 Nm στις 2.000 σ.α.λ. και χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Το ίδιο μοτέρ διατίθεται επίσης με 115 ίππους και 6άρι κιβώτιο, ενώ προαιρετικά όλα τα σύνολα με ισχύ από 95 ίππους και πάνω μπορούν να εξοπλιστούν και με 7άρι DSG κιβώτιο.

Μετρώντας και οδηγώντας!

Ταξιδεύοντας και με τα τέσσερα αυτοκίνητα μέχρι το πεδίο των μετρήσεων, προκύπτουν και τα πρώτα συμπεράσματα στον ανοιχτό δρόμο, ενώ τα αδιάψευστα νούμερα των επιδόσεων στη συνέχεια επιβεβαιώνουν την αίσθησή μας πίσω από το τιμόνι τους. Μέσα στο πιο νέο πακέτο απ’ όλα, αυτό του Micra των 100 ίππων, σημειώνεις αμέσως την πιο αθόρυβη λειτουργία του κινητήρα σε σχέση με του 0.9 και την καλύτερη ροπή σχεδόν σε όλο το φάσμα του στροφομέτρου (η βέλτιστη λειτουργία επιτυγχάνεται μεταξύ 3.400 και 5.200 σ.α.λ.). Εντούτοις, παραμένει το πιο θορυβώδες αυτής της τετράδας, με την ανάγκη μίας 6ης σχέσης στο κιβώτιο να είναι παραπάνω από αισθητή. Το «208» των 110 ίππων διαθέτει σαφέστατα τον κινητήρα-νικητή της ημέρας. Θα σε ταξιδέψει πολύ πιο άνετα στον αυτοκινητόδρομο, χωρίς να κομπιάζει πουθενά (δεν έχει αντίπαλο πάνω από τις 2.000 σ.α.λ. και μέχρι τις 4.000), ενώ θα σου επιτρέψει να προσπεράσεις με χαρακτηριστική άνεση και ασφάλεια, μεγαλύτερη από αυτοκίνητο της κατηγορίας του.

Το Yaris των 111 ίππων αξιοποιεί τα επιπλέον κυβικά, ενώ ξυπνάει λίγο πριν από τις 2.000 σ.α.λ. (απόλυτα γραμμικό μέχρις τις 4.500 σ.α.λ.), κάτι που δίνει το δικαίωμα στον οδηγό του να μην ασχολείται συχνά με το τον πολύ θετικό επιλογέα ταχυτήτων. Αποτελώντας το μοναδικό ατμοσφαιρικό της παρέας, αναμενόμενα, έχει τα λιγότερα ξεσπάσματα από τους τέσσερις διεκδικητές του «F4». Μέσα στο Polo των 95 ίππων, σπάνια θα νιώσεις στο ταξίδι τη χροιά του 3κύλινδρου συνόλου, ενώ καταφέρνει να ξυπνάει από τις 1.800 σ.α.λ. και να αποδίδει εξαιρετικά έως τις 5.500 σ.α.λ., με τη λειτουργία του να είναι υποδειγματική.

Όσον αφορά τις μετρήσεις, το «208» αναμενόμενα κυριαρχεί με άνεση στο περίφημο «0-100», σημειώνοντας 9,9 δλ. (10,9 δλ. το Polo και 11,1 τα Micra και Yaris) σε όλες τις ρεπρίζ, αλλά και στην κάλυψη των 400 μέτρων και του ενός χιλιομέτρου. Σημειώστε ενδεικτικά ότι για τη ρεπρίζ των 80-120 χλμ./ώρα με 4η σχέση, το «208» χρειάζεται 8,6 δλ., το Polo ακολουθεί με 10,6 δλ., το Micra με 12,1 δλ. και το Yaris με 13,1 δλ.

Τα Nissan και Peugeot μοιράζονται την καλύτερη επίδοση στην ακινητοποίηση από τα 120 χλμ./ώρα (παρ’ ότι το πρώτο διαθέτει ταμπούρα πίσω, που ενδέχεται να παρουσιάσουν φαινόμενα κόπωσης στη σκληρή χρήση) με 56,3 μέτρα, μόλις 0,7 μ. καλύτερη επίδοση από του VW (επίσης με ταμπούρα πίσω), και 4,5 μέτρα σε σχέση με το Yaris, το οποίο ακινητοποιήθηκε στα 60,8 μέτρα.

Σημειώστε, τέλος, ότι το Polo του συγκριτικού μας παίρνει τη σημαντικότατη για την εποχή μας και την κατηγορία νίκη της μέσης κατανάλωσης, με 6,7 λίτρα/100 χλμ., με το ατμοσφαιρικό Yaris να ακολουθεί καταναλώνοντας 7,4 λίτρα, ελάχιστα καλύτερο από τα 7,8 του Micra, και το «208» να πληρώνει το τίμημα των εξαιρετικών του επιδόσεων, όντας το πιο βενζινοβόρο της ημέρας, με μέση τα 8,3 λίτρα/100 χλμ.

Καθώς τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα μπορούν να αποτελέσουν και τα μοναδικά μιας οικογένειας, ο ρόλος τους δεν περιορίζεται μέσα στην πόλη, οπότε η οδική συμπεριφορά τους αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα. Και τα τέσσερα διαθέτουν ίδια αρχιτεκτονική ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός – ημιάκαμπτος άξονας πίσω), παρ’ όλα αυτά στην πράξη υπάρχουν διαφορές στον οδηγικό τους χαρακτήρα. Σε αυτόν τον τομέα, το Micra έχει γυρίσει για τα καλά σελίδα. Το στιβαρό αμάξωμα, η καλοζυγισμένη ανάρτηση και το τιμόνι με την πολύ καλή αίσθηση σε προδιαθέτουν ευχάριστα σε κάθε διαδρομή, από την πόλη έως την ΕΟ. Αλλά και στο γρήγορο ρυθμό σού δίνει τη σιγουριά στις ανοιχτές και πατημένες καμπές, ενώ στις κλειστές μπορείς να απολαύσεις και τη συμμετοχή του πίσω μέρους.

Το «208» το απολαμβάνεις στην κυριολεξία. Χωρίς να σε αγχώνει πουθενά και με τη συγκεκριμένη έκδοση της δοκιμής να είναι μάλιστα πιο σφιχτή, σου υπενθυμίζει πως αυτή η πλατφόρμα σηκώνει πολύ περισσότερους ίππους από τους 110. Πλέον το κιβώτιο κουμπώνει θετικά, έχοντας αφήσει πίσω του τις παραξενιές του παρελθόντος, ενώ το τιμόνι μεταφέρει τις πληροφορίες που θέλεις.

Το Yaris είναι χωρίς αμφιβολία το λιγότερο οδηγοκεντρικό απ’ όλα. Το δυνατό χαρτί του είναι η ευκολία στους χειρισμούς, κυρίως εντός πόλης, και γενικότερα το χάρισμα να σου κάνει εύκολη και χαλαρή την καθημερινή συμβίωση. Δεν είναι απλό αυτό, και εκεί ίσως οφείλεται τελικά, κατά ένα μεγάλο ποσοστό, η τεράστια εμπορική του επιτυχία. Το τιμόνι του, αν και ελαφρύ, είναι ακριβές, όπως ελαφρύς είναι και ο συμπλέκτης του, κάτι που ευχαριστιέσαι στο «σταμάτα-ξεκίνα», ενώ ο επιλογέας του είναι θετικότατος και με μικρές διαδρομές. Η ανάρτησή του καταφέρνει να προσφέρει μια πολύ καλή ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και την αποτελεσματικότητα, διατηρώντας αμετάβλητη την προοδευτικότητα και την ομοιογένεια του χαρακτήρα του, αλλά μέχρι εκεί.

Το Polo, τέλος, διακρίνεται για την πολύ υψηλή ποιότητα κύλισης για τα στάνταρντ της κατηγορίας. Στιβαρό και πολύ άνετο στο ταξίδι, σε κάνει να ξεχνάς ότι είσαι μέσα σε αυτοκίνητο της κατηγορίας Β, ενώ, αν βγεις από την ΕΟ και αποφασίσεις να κινηθείς γρήγορα σε φιδωτούς δρόμους, σου αποκαλύπτει τα υψηλότατα περιθώρια πρόσφυσης που διαθέτει. Θα υποστρέψει μόνο με άτσαλες κινήσεις, όμως θα επιθυμούσαμε ένα πιο συμμετοχικό σύστημα διεύθυνσης.

Νικητής το πιο ολοκληρωμένο!

Αναμφίβολα είναι άξιοι και οι τέσσερις διεκδικητές του θρόνου, εντούτοις νικητής αναδεικνύεται το VW Polo, το οποίο διαθέτει τον πιο ολοκληρωμένο χαρακτήρα, χωρίς να αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης, ακόμα κι αν ο κινητήρας του υπολείπεται σε ισχύ, έναντι των αντιπάλων του. Από εκεί και πέρα, το Nissan Micra, σε αυτήν την καινούργια εκδοχή, δε χωράει αμφιβολία ότι είναι αισθητά βελτιωμένο σε σχέση με το 0.9 που αντικατέστησε, αλλά σε κάνει να έχεις ακόμη προσμονή για τον 1.0 των 117 ίππων που θα ακολουθήσει, με το 6άρι κιβώτιο, ποντάροντας στο ότι εκείνο το σύνολο θα το αλλάξει στην κυριολεξία επίπεδο. Το Peugeot 208, έχοντας τον καλύτερο κινητήρα της παρέας και με το γαλλικό του DNA να αποκαλύπτεται συχνά πυκνά, δείχνει ότι είναι ακόμη εδώ, στρώνοντας το δρόμο στο διάδοχό του, που αποκαλύφθηκε στη Γενεύη, για να ολοκληρώσει το έργο του προκατόχου του προς την κορυφή. Κλείνοντας, με τον απόλυτο «βασιλιά» της κατηγορίας, το Toyota Yaris, αντιλαμβάνεσαι όσο ζεις μαζί του όλες εκείνες τις μικρολεπτομέρειες που του χαρίζουν την πρώτη θέση ανάμεσα στην εμπιστοσύνη του αγοραστικού κοινού όλα αυτά τα χρόνια, ακόμα και αν πλέον έχει αρχίσει να δείχνει την ηλικία του. Εξαιρετική τιμή, εκμετάλλευση χώρων για σεμινάριο, προσωπικότητα που σου χαρίζει ηρεμία και σιγουριά, λειτουργώντας και ως αγχολυτικό για τη σκληρή μετακίνηση εντός πόλης και με όνομα-εγγύηση για την επιλογή σου, ακόμα και για τη μεταπωλητική του αξία._4T


PEUGEOT 208 1.2 110 PS ΥΠΕΡ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ /ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ /ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ


VW POLO 1.0 95 PS ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ /ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ /ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΑΜΠΟΥΡΑ ΠΙΣΩ


TOYOTA YARIS 1.5 111 PS ΥΠΕΡ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ/ ΤΙΜΗ ΚΑΤΑ ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ /ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (ΜΕ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ)


NISSAN MICRA 1.0 100 PS ΥΠΕΡ ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ /ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΚΑΤΑ ΘΟΡΥΒΟΣ ΣΤΙΣ ΥΨΗΛΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ /ΤΑΜΠΟΥΡΑ ΠΙΣΩ


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ